Gönderen Konu: 2004 E12...  (Okunma sayısı 75916 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #320 : Eylül 27, 2015, 23:04:49 »
Makine hiç 300.000 km üstü gibi durmuyor işte önemli olan o :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #320 : Eylül 27, 2015, 23:04:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #321 : Eylül 28, 2015, 18:31:09 »
Bu araba hakikaten 300.000 üstünde mi şimdi? [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #322 : Eylül 28, 2015, 19:48:58 »
Bu araba hakikaten 300.000 üstünde mi şimdi? [emoji4]
Ben susayım, gösterge tablası konuşsun. [emoji123]
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #323 : Eylül 28, 2015, 19:54:42 »
Bu araba hakikaten 300.000 üstünde mi şimdi? [emoji4]

evet :)

299.999 dan 300.000 e geçiş videosunu beraber çektik :)

https://instagram.com/p/r150meSpGF/
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #324 : Eylül 28, 2015, 20:10:27 »
Toyota'ya aşık olmama sebep olan bir araç zaten bu. :) Kondisyonu, bunun yari KM'sindeki diğer marka araçlarda yok.




1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #325 : Eylül 29, 2015, 13:53:52 »
Merhabalar.

Malumunuz aracım 2004 COROLLA 1.6 VVT-I A/T LPG.

MAYIS 2014'te, 295.000 KM'de komple rektefiye yaptırdım ve evveliyatı benzinde kullanılmış sıfır ayarında bir çıkma üst kapak aldım.
Şu anki KM'miz 330.100 KM.

Son 15 günde yakıtın çok artması(LPG ile KM'de 35 ila 50 kuruş arası), motordaki tatlı vibrasyonlardan ve 2000 dev/dak'ta motorda oluşan tatlı titremelerden dolayı üst kapağı açtırma fikrim vardı ve bugün üst kapağı açtık.

Rektefiyecimiz geldi ve gerekli ölçümleri yaptı. Emme subaplarındaki değerler tolerans içerisinde, egzos subaplarındaki değerler ise toleransın altındaydı, yani sıkma yapmaya başlamış, boşluklar 10'a düşmüş.
Müdahale edilmesi gereken bir aşama değil, emme subapları normal değerdeydi ama içim rahat etmesi için açmışken subap ayarı yaptırmak istedim.


Rektefiyecimiz fincanları alıp gereken işlemleri yapacak ve akşama takacağız.

LPG'li araçlarda zaman geçirmeden, aracın subapları yıpranmadan üst kapağı açtırıp gerekli işlemleri yaptırmanızı tavsiye ederim. Herhangi bir sorun olsun veya olmasın, LPG'li araç sahipleri subap ayarı konusunda hassas olmaları gerekiyor ki ileride daha büyük maliyetler çıkmasın. Subap ayarı bir arıza veya bir şey eksiliği değil, gereksinimdir.

Ben çok VVT-I araç ve kullanıcısını biliyorum araba zangır zangır rölantide titremesine rağmen, subap vurmasına rağmen herhangi bir işlem yaptırmıyorlar, sonra subapları yakıyorlar ve bir dünya maliyet...

Milletin ağzında, özellikle LPG montajcılarının ağzında "VVT-I bunlar, titrer" cümlesi var, yok öyle bir şey...  Ayriyetten VVT-I'lar "Subap ayarı istemez, subap ayarını kendi yapar" hurafesi de var, o da bir şehir efsanesi.

Gelişmeleri paylaşırım.














1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #326 : Eylül 29, 2015, 14:02:22 »
Yüksel'cim, ben de 2005 1,4 Terra sedan vardı,benzinli.. 145000km kullandım ve sattım, inan arabayı çok seviyordum,bir kere bile arıza yapmadı,yolda bırakmadı..Bakımlarını hiç aksatmadım,periyodik dışında sadece lastikleri değiştirdim :):)
Arabama bakmaya gelen bir abi, 15-20 dk inceledi ve aldı arabayı gitti :):)
Toyota'yı E12 ile daha çok sevmiştim,şu an da dizel var,memnunum...
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #327 : Eylül 29, 2015, 14:04:02 »
Hocam bizim de bildiğimiz ya da en azından valvematik motorlarda ki vvti benzer bir teknoloji sonuçta. Motor kendi yapar diye biliyoruz bu ayarlamaları.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #328 : Eylül 29, 2015, 18:07:11 »
VVT-İ titrer diyenler motoru tanımıyodur bence bizdeki e120 203000'de daha en ufak sorun çıkarmadı ısınınca 600e düşmesine rahmen titreme çok az kapı açılıncakapıyı tutarsan hissedilebiliyor sadece
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #329 : Ekim 09, 2015, 12:54:20 »
Nazarlık olsun.  -_-

İnsana koyan şey hasarlanması değil de, yeni boyanan yerin tekrar hasarlanması.





Yüksel'cim, ben de 2005 1,4 Terra sedan vardı,benzinli.. 145000km kullandım ve sattım, inan arabayı çok seviyordum,bir kere bile arıza yapmadı,yolda bırakmadı..Bakımlarını hiç aksatmadım,periyodik dışında sadece lastikleri değiştirdim :):)
Arabama bakmaya gelen bir abi, 15-20 dk inceledi ve aldı arabayı gitti :):)
Toyota'yı E12 ile daha çok sevmiştim,şu an da dizel var,memnunum...
@Bülent Sertkol (1829)
E12'nin keyfi gerçekten başka abi. Şu an dükkanımızda bir E11 var, bir 2012 AURIS var. E11 aşırı doğal, AURIS çok yapay. :) Ancak böyle tarif edilir herhalde. E12 ise bunların tam ortası.

Hocam bizim de bildiğimiz ya da en azından valvematik motorlarda ki vvti benzer bir teknoloji sonuçta. Motor kendi yapar diye biliyoruz bu ayarlamaları.
@Talat Serkes (28471)
Talat abi, onu bilemiyorum ama motor kendi subap ayarını yapmıyor diye biliyorum.
Pazartesi günü ustama sorarım, ona göre buraya geri bildirim yaparım.

@Burak Yılmaz (34665)
VVT-İ titrer diyenler motoru tanımıyodur bence bizdeki e120 203000'de daha en ufak sorun çıkarmadı ısınınca 600e düşmesine rahmen titreme çok az kapı açılıncakapıyı tutarsan hissedilebiliyor sadece
Yine de subapları kontrol ettirmekte fayda var. Sizin aracın KM'si de az değil.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #330 : Ekim 09, 2015, 13:11:34 »
gecmiş olsun abi tekrar ayni yeri vurdun sanirim :(
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #331 : Ekim 09, 2015, 18:59:09 »
@Yüksel IŞIK (26882) geçmiş olsun abi evet bizimkininde az değil sattığımızda bi 300.000 olur heralde :) ama alf i yetişemeyiz sanırım
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #332 : Ekim 09, 2015, 19:23:32 »
Geçmiş olsun abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #333 : Ekim 10, 2015, 13:49:47 »
Teşekkürler dostlar.
Evet tekrar aynı yeri vurdum maalesef.

Burak, normalde ben de çok KM yapan bir insan değilimdir fakat ilk araba olunca tatildi, gezip tozmaydı derken bayağı KM yaptım. Üzerine bir de hastalık eklenince haftada 2 sefer BURSA'ya gidildi. Her hafta toplamda 400 KM BANDIRMA-BURSA arasında geçtiği için 1,5 yılda neredeyse 40.000 KM yol yapıldı, 30.000 KM'si uzun yol.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #334 : Ekim 10, 2015, 16:42:50 »
Abi bizde fazla km yapmıyoruz 6ay oldu alalı 4bin km yapmışız senede en fazla 10000km yapıyoruz aslında lpg ye gerek yok ama anlatamassınki :D vvti titrer olayı gerçekten yanlış ama bizimkinde çalıştığını anlayamıyoruz marş motorunu kaç kere tekrar çalıştırdık bu yüzden :D
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #335 : Ekim 12, 2015, 22:02:26 »
Uzun bir tatil ve peşinden gelen TTNET in problemleri yüzünden ara verdiğim forum hayatıma tekrar başlarken şüphesiz yazmam gereken ilk konu Sağdıcım Yüksel'in konusu olmalıydı. E12 ye fena şeyler yaptık. Burdan da "Güle güle kullan kardeşim" diyelim.  :P
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #336 : Ekim 12, 2015, 22:17:23 »
Uzun bir tatil ve peşinden gelen TTNET in problemleri yüzünden ara verdiğim forum hayatıma tekrar başlarken şüphesiz yazmam gereken ilk konu Sağdıcım Yüksel'in konusu olmalıydı. E12 ye fena şeyler yaptık. Burdan da "Güle güle kullan kardeşim" diyelim.  :P
Eyvallah Yasin'im. :)

 :P

https://www.youtube.com/watch?v=Rtk08QA94Vw

Mesaj Birleştirildi: Ekim 13, 2015, 21:18:17
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #337 : Ekim 13, 2015, 21:23:38 »
Guncel durum alalım ;)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #338 : Ekim 13, 2015, 21:26:39 »
Guncel durum alalım ;)
Verelim abi.

Yarın kısmet olursa LPG sisteminin tüm filtrelerini ZAVOLI Yetkili Bayisi'nde değiştireceğim. Gaz filtrelerini değiştireli hemen hemen 30.000 KM oldu. Geçen gün öndeki gaz filtresini söküp içine balata spreyi sıktım ve hava tabancası ile hava tuttum ama kirliliğin hepsi gitmedi. En güzeli mikrofiltreyi ve ön kısımdaki gaz filtresini değiştirmek. Belki yakıtta da biraz düşme olur.
ZAVOLI'nin sitesine göre bakım fiyatları 65,00 TL imiş, normal gibi. Dışarıda aynı işi 40,00 TL'ye yapıyorlar ve ne idüğü belirsiz filtre takıyorlar.

Yakıtta düşme demişken...   Subap ayarından ve bujilerin değişiminden sonra yakıtın düşmesini beklerken (LPG'nin LT'si 2.45'ten şehir içi 35-45 kuruş arası idi) yakıt 10-15 kuruş kadar düştü, yani 30 kuruş dolaylarındaydı. Kendi kendime "Acaba sürüş stilim mi değişti ?" diye söylenirken bir de baktım ki lastik havaları 23'e düşmüş. İşin ilginç yanı lastiklerde herhangi bir iniklik yoktu. Lastik havalarından ve yarınki filtre bakımlarından sonra daha da düşüş bekliyorum.

Biraz ALF yükleyeyim.

"Bayramdan sonra MEGUIAR'S M105, M205 ve 3M wax atacağız" demiştim. 205 ile kaybedecek zamanım olmadığından ve araba kötü durumda olmadığından dolayı M205'i eledim. 3M wax konusunda da kuaförümüz aklımı çeldi MEGUIAR'S 26 cila kullandım.



MEGUIAR'S M105 ve MEGUIAR'S 26


Uygulama sonrası.












Bu sabah uyandığımda geceden yağmur yağdığını farkettim, manzara bu şekildeydi. Gayet tatmin etti.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2004 E12...
« Yanıtla #339 : Ekim 13, 2015, 21:31:13 »
Gercek yuksekligine kavusmus araba gercekten gayette başarılı bence ehhh tabi is de bu olunca el iyice alıştı. Eline sağlık gayet guzel ;)
2002 corolla sol vvt-i