Gönderen Konu: corolla da airbag ler açılmadı  (Okunma sayısı 5638 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #20 : Nisan 23, 2014, 19:43:54 »
geçmiş olsun. Önemli olan size birşey olmasın.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #20 : Nisan 23, 2014, 19:43:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #21 : Nisan 23, 2014, 20:40:43 »
büyük geçmiş olsun , ufak bir kaza değil. araba yine alınır elbet

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota aşktır...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '11
  • 17 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #22 : Nisan 23, 2014, 20:52:26 »
geçmiş olsun  :(
sadece mala gelmiş en azından, şükretmek lazım....
kızımın gümüşü
o bizim ailemizin bir ferdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #23 : Nisan 23, 2014, 21:16:43 »
Gerçekten Allah korumuş.

Ama hava yastıklarının patlamaması çok normal ve patlasa idilerde hiçbir işe yaramazlarmış.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #24 : Nisan 23, 2014, 21:25:05 »
Ya yanlış bir bilgi mevcut, yada volvo gerçekten araba, çünkü peder bey ön sağdan kaza yaptığında 2 ön airbagte sorunsuz açılmıştı, emniyet kemeri bağlı olmamasına rağmen. Emniyet kemeri takmayan ölsün , mantalitesiyle mi araç üretiyorlar acaba, sitemim toyota ya değil, bu şekilde üretilen tüm markalara, belki şu an benim kullandığım araçta bile öyle, net bilgim yok. Senelerdir de kemer takmadan, otopark içinde dahil hareket ettirmem aracımı ama, emniyet kemerine airbagi endekslemek, nasıl garip bir işdir, anlam veremiyorum. Airbag, emniyet kemeri takılı olmayan durumlarda da net şekilde hayat kurtarıyor.
Sizin kaza için , geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Bu airbagler maalesef tetiklenmedikçe açılmıyor. Bu sensör sistemi bana oldukça ilkel geliyor , ama hassasiyetin fazla arttırılmasıda diğer yandan, en ufak kazada çok büyük maaliyetlere yol açıyor. Bu da ne üretici firmaların, nede sigortacıların işine geliyor. Acil şifalar diliyorum. Bence aracı tarafsız bir kuruma inceletin, sorun var ise dava açın, toyotada böyle bir kusur oluştu ise, çok ciddi tazminat alabilirsiniz.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #25 : Nisan 23, 2014, 21:34:07 »
Alper

Eskiden Toyotada kemer takılı değil ise airbag patlıyordu.
Ancak airbag hiç bir zaman asıl olamaz yardımcı olur.

Neyin yardımcısı?
Emniyet kemerinin.

Emin ol gelişen olaylar sonrasında kemer takılı değil ise airbagin patlaması daha mantıklı gelmiştir.

Ayda 1 defa patlatılırken izliyorum (passenger airbag) emin ol rengim değişiyor.
O nasıl bir ses o nasıl bir hız (350 Km)
Eğer az önde isen kafana arka camdan el sallarsın.

Kemer takılı ve kaza sırasında önde duruyorsan ne oluyor? (radyo ayarı yapıyor isen mesela)
Önce kemer fişekleri patlayarak seni koltuk sırtına sıkı sabitliyor, airbag patlayıncada tekrar airbag e salıyor.

Yapılan sistem gerçekten doğru.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #26 : Nisan 23, 2014, 21:42:56 »
evet emliyet kemeri olmadan yastık surata patlarsa arabadan çok hasar alırsın :)  öldürür bile. amaç açılmış yastıkla olabildiğince yumuşak bir yere çarpmanı sağlamak.  hala diyorum ki kaza anında hava yastığı sizi korumaz. ancak yaralanmaların ve incinmelerin önüne geçer. kolu bacağı kırmak yerine incitmek elbette pozitif iyileşmedir. ama ciddi kazalarda hava yastığı ölümü durdurmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #27 : Nisan 23, 2014, 21:46:25 »
Alper ben staijimi Autolivde yaptim dunyanin en buyuk emniyet kemeri hava yastigi ureticisidir , eskiden cogu aracta dedigin gibiydi sistem ancak emniyet kemeri takili degilken hava yastigina kafan carptiginda boynun kirilabilir ve bu risk cok yuksek bu nedenle kemer ve hava yastigi ayni anda calismali

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #28 : Nisan 24, 2014, 00:26:57 »
Gayet mantıklı, tutarlı ve ikna edici dedikleriniz, katılıyorum. Peder beyin kazasında, emniyet kemeri takılı olmamasına rağmen, airbagler hayatını kurtarmıştı, ama mantık çerçevesinde bakıldığında, dedikleriniz oldukça doğru.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota aşktır...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '11
  • 17 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #29 : Nisan 24, 2014, 09:11:11 »
Alper

Eskiden Toyotada kemer takılı değil ise airbag patlıyordu.
Ancak airbag hiç bir zaman asıl olamaz yardımcı olur.

Neyin yardımcısı?
Emniyet kemerinin.

Emin ol gelişen olaylar sonrasında kemer takılı değil ise airbagin patlaması daha mantıklı gelmiştir.

Ayda 1 defa patlatılırken izliyorum (passenger airbag) emin ol rengim değişiyor.
O nasıl bir ses o nasıl bir hız (350 Km)
Eğer az önde isen kafana arka camdan el sallarsın.

Kemer takılı ve kaza sırasında önde duruyorsan ne oluyor? (radyo ayarı yapıyor isen mesela)
Önce kemer fişekleri patlayarak seni koltuk sırtına sıkı sabitliyor, airbag patlayıncada tekrar airbag e salıyor.

Yapılan sistem gerçekten doğru.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 24, 2014, 09:11:23
+100
kızımın gümüşü
o bizim ailemizin bir ferdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #30 : Nisan 24, 2014, 09:14:54 »
https://www.facebook.com/pages/SAKIN-Mitsubishi-ALMA/522413867827912?ref=stream
lancer araştırırken şöyle bir hesap görmüştüm adam 100 ile önde giden araca çarpmış hiç aırbagler açılmamıştı bu adam geldi aklıma ama sizin açılmaması normal
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #31 : Nisan 24, 2014, 09:20:37 »
Çok geçmiş olsun.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #32 : Nisan 24, 2014, 09:33:29 »
allah korumuş kardeşim. çok geçmiş olsun önce can sonra canan
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #33 : Nisan 24, 2014, 09:44:27 »
Çok geçmiş olsun abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #34 : Nisan 24, 2014, 09:59:09 »
  Hava yastıkları(özellikle ön hava yastıkları) emniyet kemerinin koruma özelliğini tamamlar niteliktedir aslında. Yani tek başlarına koruyuculukları düşüktür. Hatta bunun yanında tek başlarını zarar verme olasılıkları mevcuttur!. Hele küçük boyutlu insanalar için(özellikle çocuklar) tek başına hava yastığı ölümcül sonuçlar ortaya çıkarabilir, bunların geçmişte acı örnekleri olomuştu maalesef. Freni sağlıklı tutmayan bir aracın Esp sistemini iyi çalışmasını beklemek gibi olur bence.
 Volvo gibi araçlarda özellikle direkler oldukça sağlam Alper.
 
 Bu arada benzer durumlarda Esp'li araçların güvenliği daha yüksek olurdu büyük ihtimalle.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #35 : Nisan 24, 2014, 10:50:54 »
https://www.facebook.com/pages/SAKIN-Mitsubishi-ALMA/522413867827912?ref=stream
lancer araştırırken şöyle bir hesap görmüştüm adam 100 ile önde giden araca çarpmış hiç aırbagler açılmamıştı bu adam geldi aklıma ama sizin açılmaması normal

100 mü 10 mu ? pek 100km hızla çarpmışa benzemiyor.

2011 toyotada esp yok mu ? yada vsa gibi bişey ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota aşktır...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '11
  • 17 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #36 : Nisan 24, 2014, 13:31:53 »
            araçlarda kullanılan emniyet kemeri ( standart ) ve çelik kontrüksiyon ( opsiyonel - genelde ralli araçlarında kullanılıyor.) çok önemli iki etmen.emniyet kemeri takılı olmadan SRS hayat kurtarmaz tam aksine çok daha tehlikelidir.emniyet kemeri(3 nokta bağlantılı,aktif gergi kollu) ve SRS ikilisi bir çarpışma esnasında insan vücuduna binen G kuvvetini en aza indirmek için tasarlanmıştır. hangi marka ve model araca binerseniz binin G kuvveti belli bir seviyeye geldiğinde çiddi yaralanma ve ölüm kaçınılmazdır.
          demem o ki ; hiçbir güvenlik önlemi %100 sizi korumaz, koruyamaz.hız limitlerine ve kurallara uyarak daha dikkatli araç kullanmalıyız. yalnız SRS ye güvenmek frenleri iyi tutmayan bir aracın ESP sine güvenmeye benziyor.

         belki konunun biraz dışına çıkıyor ama bazı faydalı bilgileri paylaşmalı veya tekrar hatırlamalıyız diye düşünüyor ve affınıza sığınarak aşağıdaki alıntıyı paylaşmak istiyorum.

          Emniyet Kemeri Neden Gereklidir?
Emniyet kemerlerinin yararları, kaza kategorilerinin hepsinde görülmektedir. Fakat ölüm ve ağır yaralanmanın en çok meydana geldiği çarpma/çarpışma kazalarındaki yararları daha dikkat çekicidir.
Çarpma sonucu savrulan bir eşya da olsa insan bedeni de olsa eninde sonunda bir engelle durdurulur. Bir çarpma anında araç saniyenin ilk on salisesinde durmakta ise de eğer emniyet kemeri takılı değilse direksiyon, kontrol paneli ya da ön cam tarafından durdurulana kadar araç içindeki eşyalar ve araçta bulunan kişilerin bedenleri aynı hızdaki hareketlerine devam edeceklerdir.

            Oysa doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini:
Çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayarak,

Kaza anında meydana gelen çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek,

Çarpma etkisinin vücutta tek noktada toplanmayıp dağılmasını sağlayarak,

Çarpma/çarpışma anında koltuktan fırlamayı engelleyerek,

Hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek korumaktadır.
Emniyet Kemerinin Etkileri Hakkında Bazı Çarpıcı Araştırma Sonuçları:

Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini % 45 kamyonetlerde de % 60 oranında azalmaktadır.

Ölümlü kazalarda emniyet kemeri kullananların % 24.8'i hiç zarar görmeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran % 6.3'tür.

İleri düzey araştırmalarda arka koltukta emniyet kemeri kullanımının, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaların 2/3'nün ve ön koltukta ölümlerin ise % 6'sını önlediği saptanmıştır. Bütün ağır yaralanmalarda ise, arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini % 50 oranında azaltmaktadır.

TRL (İngiltere Ulaşım Araştırma Laboratuarı) analizleri, ön koltuk yolcularının tamamına yakınının emniyet kemeri takmasına karşılık, daha düşük oranda emniyet kemeri kullanan arka koltuk yolcularının yaralanma riskinin 2 kat, fırlatılma riskinin ise 7 kat daha fazla olduğu ortaya koymuştur. Emniyet kemeri takmamış arka koltuk yolcuları en çok kafa, yüz ve boyun zedelenmelerine maruz kalmaktadır. Arka koltuk yolcularının en büyük yaralanma nedeni fırlatılmadır.

Genel bir ifade ile belirtecek olursak emniyet kemeri kullanımının zorunlu olduğu ülkelerdeki ölüm ve yaralanma oranları, kullanımın zorunlu olmadığı ülkelere göre % 40 daha azdır.

Avustralya'nın bir eyaleti olan Viktorya'da emniyet kemeri kullanımı 1970 yılında zorunlu hale getirilmiştir. Bundan 4 yıl sonra 1974 istatistiklerinde ölümlerde % 37'lik azalma, yaralanmalarda % 41'lik azalma ve omurilik zedelenmelerinde ise % 27'lik azalma meydana gelmiştir.

1995'te Amerika'da ise emniyet kemerleri 9.797, hava yastıkları 475, çocuk koruma sistemleri ise 279 kişinin hayatını kurtarmıştır. Kanada'da, 1989'dan bu yana emniyet kemerleri 2.400 kişinin hayatını, 55.000 kişinin yaralanmasını önlemiş, sosyal ve sağlık maliyetlerinde 3 milyon dolar tasarruf sağlamıştır. Yine aynı ülkede ise 1995 yılında ölümlü kazalarda, koruma sistemi kullanmayanların (Emniyet kemeri, araç çocuk koltuğu vs.) % 25'i aracın dışına fırlatılmıştır.
Bu özelliklerine rağmen birçok kişi emniyet kemerlerini çeşitli nedenlerle kullanmayı gereksiz ya da sakıncalı bulmaktadır. İşte bazı bahaneler ve bazı bilgiler: "Kısa yolculuklarda emniyet kemeri hiçbir işe yaramaz..."
Aslında emniyet kemeri kullanmamızı en çok gerektiren bu süre ve bu mesafedir. Çünkü ölümlü trafik kazalarının % 80'i evinize 30-35 km uzaklıkta ve 55-60 km/h hızın altında gerçekleşmektedir. Ayrıca trafik kazası ölümlerinin % 35'i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergâhlar üzerinde meydana gelmektedir. Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü'nce 1999 yılında Ankara'da trafik yoğunluğunun fazla olduğu 27 kavşakta gözlem yoluyla yapılan bir araştırmada, 40.587 özel araç sürücüsünden 8.557'sinin (%21,08) emniyet kemeri kullandığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada, arka koltukta oturan hiçbir yolcunun emniyet kemeri kullanmadığı rapor edilmiştir. EGM kaza istatistiklerinde 2001 yılında meydana gelen kazaların %88.79'unun yerleşim alanları içinde meydana geldiği ve yaralanmaların %66.03'ünün, ölümlerin ise %44.31'inin bu kazalar sonucu ortaya çıktığı görülmektedir (Bu verilere Jandarma tarafından denetlenen kırsal alan kaza istatistikleri dahil değildir).

"Emniyet kemeri düşük hızla seyir halindeyken pek işe yaramaz..."
Emniyet kemeri kullanmıyorsanız, 30 km/s hızda çarptığınızda bile, ağır yaralanma riski çok fazladır. Emniyet kemeri takmamış yaralıların % 70'i, 50 km/s'dan daha düşük bir hızda yol alırken yaralanmıştır. 50 km/s hızdaki bir çarpma, 4. kattan düşmeyle eşdeğerdir!

"Kaza yapmam, ben iyi bir sürücüyüm..."
İyi sürücülüğünüz sizin kaza yapmamanızı sağlayabilir, ama kötü bir sürücünün size çarpmayacağından emin misiniz?

"Kazada durumunda çarpma etkisini azaltabilecek güçteyim, direksiyona ya da kapı kollarına tutunurum..."
Bunu yapmak için saniyenin dilimlerini kullanabilseniz dahi, çarpma etkisi kendinizi frenlemek için kullandığınız kol ve bacaklarınızı kırıp, parçalayabilir. Çünkü kol kasları 25 kg.ın üzerindeki bir güce pek dayanamaz. Oysa bir duvara 50 km/h hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşur ki buna engel olmak için 75 kg güç gerekir. Emniyet kemeri 2,5–3 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanmıştır. Tutunabileceğiniz yerler bunlar için tasarlanmamıştır. Kemerin bağlanmaması durumunda, vücut ya ön cama ya da araç içinde bir yere fırlar. Ve bu durumda, tutunmak veya bir çocuğu kollarından tutarak korumak imkânsızdır.

"Aracımdan dışarı fırlamayı tercih ederim..."
İstatistiksel olarak, kaza anında en iyi yerin aracınızın içi olduğu ispatlanmıştır. Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riskiniz 25 kat daha fazladır. Araçtan fırladığınızda yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine mi düşeceğinizi sanıyorsunuz? Bir trafik kazasında araçtan hiçbir engele çarpmadan fırlamak neredeyse imkansızdır. Fırlama ile aracınızın ön camına, kaldırıma, kendi aracınıza veya başka bir araca çarpabilirsiniz. Emniyet kemeri araçta kalmanızı sağlayan ve sizi hayata bağlayan tek bağdır.

"Emniyet kemerinin kaza anında beni araç içerisinde kilitlemesinden korkuyorum..."
Kazaların çok az (% 0.5) bir kısmını oluşturan yanma ve suya dalma durumlarında panik içinde dışarı çıkmanız gerektiğinde dahi emniyet kemerinin fonksiyonu büyüktür. Çünkü aracın içinde sağa sola fırlatılıp bilincinizi kaybetmeyeceğiniz için dışarı çıkmak çok daha kolay ve çabuk olacaktır. Emniyet kemeri takanların, yangın durumunda yaşama şansı 5 kat, suya batma durumlarında ise 3 kat daha fazladır. Ayrıca kemerin sıkışma durumu çok ender bir durumdur. Bu güne kadar bilimsel incelemelerde ve kaza soruşturmalarının hiç birinde ortaya çıkmamıştır.

"Emniyet kemeri rahatsız ediyor..."
Aslında modern emniyet kemerleri oldukça rahattır. Bir çoğu da istediğiniz gibi hareket etmenize izin vermekte ve kaza anında otomatik olarak kilitlenmektedir. Bazılarının ise omuz yönünden gelen kayışını istediğimiz ölçüde gevşetebilirsiniz. Diğerlerinde de sizi fazla sıkmayacak derecede gevşetme payları bırakılmıştır. Emniyet kemeri bedeninize uymuyorsa, aracınıza daha genişini monte ettirebilir veya araç alırken böyle bir tercihte bulunabilirsiniz. Emniyet kemerlerinin rahatsız edici bulunmasının diğer bir sebebi ise onları kullanmaya alışmamış olmamızdır. Emniyet kemeri kullanımı bir tutum haline geldikten sonra insanlar emniyet kemerini rahatsız edici bulmamaktadır. Emniyet kemeri rahatsız edici olsa bile bu durum trafik kazası sonucu sakatlanan bir kişinin durumuyla asla kıyaslanamaz.

"Emniyet kemerine gerek yok, hava yastığım var..."
Hava yastığı yalnızca önden şiddetli çarpmalara karşı ek bir koruyucudur. Sürücü için hava yastıkları, kemerlerle sabitlenmiş olan vücudun, baş ile direksiyon arasındaki temasını engelleyen bir tamamlayıcısıdır. Hava yastığı emniyet kemerinin etkinliğini % 40 oranında artırmaktadır ve emniyet kemerine yardımcı olmak için araca yerleştirilmiştir. Hava yastıkları yandan çarpma ve savrulmayı önlemede hiçbir zaman emniyet kemerinin yerini tutamaz.

"Benim böyle bir şeyle karşılaşma ihtimalim oldukça düşük, bunlar diğer insanların başına gelir."
Bu bizim hayata bakış açımızdır. Kazaların sadece diğer insanların başına geldiğini düşünmek bizi rahatlatır. Ancak göz ardı edilmemesi gereken gerçekler de vardır. Örneğin; her üç insandan biri hayatlarının herhangi bir zamanında meydana gelen bir araç çarpışması kazasında yaralanmaktadır. Bunun ne zaman başımıza geleceğini tahmin edemeyiz.

"Hamileler için emniyet kemeri sakıncalı olabilir..."
Motorlu araç kazalarında ceninin ölümü annenin de ölümüne yol açabilir. Doğmamış çocuğunuza sağlayacağınız en güzel koruma üç noktalı emniyet kemerini kullanmanızdır. Bel hizasındaki şerit çıkıntı oluşturan hamile karnının alt kısmından, karına baskı yapmayacak şekilde geçmelidir. Omuzdan gelen şerit ise normal kullanımdaki gibi göğüs kafesi üzerinden çapraz ve normale göre daha gevşek şekilde geçmelidir. Emniyet kemerinin her iki şeridi de doğru kullanılıyorsa, cenin için hiçbir risk oluşturmaz ve hem annenin hem de bebeğin güvenliği sağlanmış olur.

"Emniyet kemeri benim problemim, başkalarını ilgilendirmez..."
Trafik kazalarının topluma trilyonlarca lira maliyeti vardır. İlkyardım, hastanede tedavi, yeniden eğitim vs, giderlerin tamamına yakını topluma yüklenmektedir. Kaza geçirenlerden emniyet kemeri kullanmayanların tedavileri, kemer kullananlara göre yaklaşık iki kat daha uzun süre ve maliyeti de beraberinde getirmektedir. Kişisel olarak aldatıcı bir özgürlük duygusu için hayatın ziyan edilmesi ya da kaybedilmesi nasıl kabul edilebilir? Aylarca hastanede yatmak veya ömür boyu tekerlekli sandalyeye mahkûm olmak bu basit özgürlük duygusuyla karşılaştırılabilir mi?

Dünyada ve Ülkemizde Emniyet Kemerinin Tarihçesi
Bir emniyet kemerinin temel işlevi çarpma anında oluşabilecek etkileri vücudun daha güçlü bölgelerine yönlendirerek ölüm ve yaralanma riskini azaltmaktır. Bu açıdan emniyet kemerleri kaza önleyici değil, başta kafa ve göğüs yaralanmaları olmak üzere olası bazı yaralanma türlerine karşı geliştirilmiş koruyucu düzeneklerdir.

Emniyet kemerine bir güvenlik unsuru olarak gerek duyulmasının, keşfedilmesinin ve tüm araçlarda temel bir güvenlik donanımı olarak kabul görmesinin kendine özgü bir tarihçesi vardır. Bu sürecin incelenmesi dünyada giderek gelişen "trafik güvenliği" anlayışının geçirdiği evrelerin anlaşılmasına da ışık tutabilir. Trafik güvenliğinin önemini daha erken dönemlerde kavrayan ve bu anlayış doğrultusunda düzenlemeler yaparak uygulayan ülkelerin bu alandaki kazanımları tartışma götürmez bir biçimde ortadadır.

Dünyadaki bu gelişim sürecine, ilgili yasaların yürürlüğe konduğu dönemleri belirterek ülkemizi de dahil ettiğimizde kronolojik açıdan hangi noktada bulunduğumuzu değerlendirmek biraz daha kolaylaşmaktadır. Ancak hiç kuşku yok ki gerçek kazanımlarımız emniyet kemeri ve diğer güvenlik donanımlarının kullanımının yaygınlaşması sayesinde gerçekleşecektir.
kızımın gümüşü
o bizim ailemizin bir ferdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '11
  • 80 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #37 : Nisan 24, 2014, 14:03:10 »
Kırşehir  inanç köy mevkiinde yoğun hava akımının olduğu bi bölge var. Orada rüzgar  akımına kapıldık ve bi anda sağa attı aracı sonra kurtarmak amaçlı sola direksiyon kırıp frene basılınca orta refüje düşüp takla attık. Rüzgar akımı çok kuvvetli geçen sene aynı mevkiide bi yolcu otobüsü devrildi. Hız pek önemli değil önemli olan o an direksiyonun kontrolünü sağlayabilmek.
çok çok geçmiş olsun.. rüzgar arabayı savurdu demek... vallaha ilk defa böyle bir şey duydum
ne bu topraklar kana doymuş... ne de bu millette akacak kan tükenmiş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #38 : Nisan 24, 2014, 14:41:38 »
Çok çok gecmis olsun Bahadır bey.Verilmis sadakanız varmış
Eklemiş olduğunuz fotograflara bakılırsa hava yastıklarının açılmaması normal.Hava yastığı tetikleyicilerinin hiç biri darbe almamış.

çok çok geçmiş olsun.. rüzgar arabayı savurdu demek... vallaha ilk defa böyle bir şey duydum
Böyle bir şey duymamış olmanız bu gercegi göz ardı etmiyor maalesef.
Bahadır beyin bahsettigi olayı uzun yolda  çalıştığım dönemlerde çok sık yasıyordum.Hatta bir defasında otobüsü ben kullanıyorken çok ciddi bir sekilde yasamıştım.Otobusu zor kontrol edebilmiştim.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla da airbag ler açılmadı
« Yanıtla #39 : Nisan 24, 2014, 14:52:12 »
https://www.facebook.com/pages/SAKIN-Mitsubishi-ALMA/522413867827912?ref=stream
lancer araştırırken şöyle bir hesap görmüştüm adam 100 ile önde giden araca çarpmış hiç aırbagler açılmamıştı bu adam geldi aklıma ama sizin açılmaması normal
Önde giden araç 99km/s. ile yol alıyorsa bu, arkadaki aracın sabit bir noktaya göre hızı 100km/s. olsa da öndeki araca göre göreli hızının +1km/s. olduğu anlamına gelir.  ::)