Gönderen Konu: bir yardım daha ıstıyorum  (Okunma sayısı 3098 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
bir yardım daha ıstıyorum
« : Ekim 10, 2008, 23:50:22 »
corollamla mersıne bayram nedenıyle yola cıktım.aracım uzun yolda cok guzeldı hıc yormadı.fakat bırsey fark ettım.160 km yı gecınce ozellıklede sofor kapısı tıtrıyor ve dreksıyondada bır tıtreme olusuyor.sankı arkada woofer calısıyormus gıbı bır ses olusuyor ve dreksıyonda tıtremeye baslıyor 200 km ye cıktıgımda bu ses dayanılmaz sekılde arttı ve daha da basmadım.sızce bu neyden olabılr.fakat dıreksıyon tıtredıgınde aracın yol tutusunda bı problem yoktu
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Toyota Club Türkiye

bir yardım daha ıstıyorum
« : Ekim 10, 2008, 23:50:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #1 : Ekim 11, 2008, 00:36:09 »
  160 km.yi geçince içinizdeki trafik canavarı titremeye başlıyor.Hakimiyeti sizin elinizden aldığı için siz kapının ve direksiyonın titrediğini zannediyorsunuz.Aslında o gelen sesler canavarın içinizdeki ayak sesleridir.200 km.ye çıktığınızda seslerin dayanılmaz olması size yapılan son ikaz.Bunları içinizdeki trafik canavarı açıkca söylüyor.Ve siz de burada yazıyorsunuz.Bu size verilen son şans olabilir.Çok iyi düşünün ve bu km.rakamlarının birgün sizi yutan bir canavara dönüşeceğini unutmayın. >:(
98 Corolla 1.6 GLI Special


Düşüncelerle karşılaşınca,zayıflar korkar,aptallar karşı gelir,akıllılar karar verir,ustalar da yönetir.
''Mme Jeanne Roland''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #2 : Ekim 11, 2008, 00:44:43 »
kızmaya gerek yokki arkadaşa???sonuçta yok boştur yani ve hiç kimsenin olmadığı bi yolda(güvenli) siz max 120km/h ile mi gidiyosunuz??demek ki arkadaş arabasına güveniyo....trafik kurallarına uymak gerekir ama sadece sen yol ve araban varkende o kurallar yoktur bence....arkadaşım sorun neden bilmiyorum açıkçası....arka bilyalarını yada lstiklerini kontrol ettir.....benzer sorunları görmüştüm...yürüyen aksamda değişmesi gereken parçalar olabilir ama sana şu yada başka bişi diyemem sadece bütün yürüyene baktırmanı tavsiye ederim...kolay gelsin
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #3 : Ekim 11, 2008, 01:16:37 »
  Ufuk efendi,
Halen bu sitenin hangi amaca yönelik olduğunu kavrayamamışsın.Bundan önceki zamanlarda sana yapılan ikazları da unutmuşsun.Haddini aşan tavır ve hareketlerde bulunma ve mesajlarının iyi örnek olmasına dikkat et.Trafikte arabaya güvenmek diye bir kavram yoktur.Düşünce ve davranışlarınla başkalarına kötü örnek olma.
98 Corolla 1.6 GLI Special


Düşüncelerle karşılaşınca,zayıflar korkar,aptallar karşı gelir,akıllılar karar verir,ustalar da yönetir.
''Mme Jeanne Roland''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #4 : Ekim 11, 2008, 11:14:34 »
  :) Benimki 265 Km/s.'e kadar hiç rahatsız etmiyor ama ondan sonra hafif bir rüzgar gürültüsü oluyor içerde.
 Şaka bir yana bu durum için bazı maddeler sıralayayım;
 1-İlk önce Türkiye'de ki trafik kuralları gereği (ister malesef deyin, ister elki böyle bir kural var diyin) şehirler arası izin verilen maksimum hız limiti 90Km/s. +%10dur bildiğiniz gibi. (ancak yeni trafik yasasına göre ayrılmış double yollarda bu limit 110Km/s. olacak büyük ihtimalle eğer yasalaşırsa) Ayrıca otobanlarda da izin verilen maksimum hız limiti 120Km/s. dir bildiğiniz gibi. (ki bunları ehliyeti olan herkes bilir, bilmesi lazım)
 2-Forum kurallarımız da çok açıktır, Türkiye trafik kanunları ile bire bir örtüşmektir ve bunun aksi şeyler doğruymuş gibi gösterilemez.
 3-Söylediğin çok doğru Ufukcuğum, herkes yüksek hızlara çıkmak ister (burada kimlerin hangi araçla, hangi hızlara çıktığını da bilmiyorum) ama bunu burada özendirmemiz doğru olmaz. Bunun birinci sebebi trafik kurallarıdır, ikinci sebebi ise, eğer bu özendirme sonucu birisi, bir arkadaşımız zarar görürse bunun mesuliyeti çok ağırdır her yönden. Çünkü sonuçta burası herkese açık bir forumdur.
 4-Uyarısı için ayrıca Kemal beye de teşekkür ediyorum.
 5-Şunuda unutmamak gerekir ki kullandığınız araçlar kompak sınıf standartlarında dır. Eğer özelliği performans olan (sadece hız yönünden değil!)bir araç kullanma ya da böyle bir araçda yolculuk etme fırsatınız olduysa söylediklerimi, aradaki farkı daha iyi anlarsınız.
 6-Nihayetinde bizim buradaki misyonumuz birbirimize doğru örnek olmaktır, birbirimizi korumaktır, uyarmaktır yanlışlara karşı her ne kadar herkesin içinde bir yarışçı ruhu olsada.
  :polis:  :polis: :polis: :polis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #5 : Ekim 11, 2008, 12:27:12 »
 " 160 km.yi geçince içinizdeki trafik canavarı titremeye başlıyor.Hakimiyeti sizin elinizden aldığı için siz kapının ve direksiyonın titrediğini zannediyorsunuz.Aslında o gelen sesler canavarın içinizdeki ayak sesleridir.200 km.ye çıktığınızda seslerin dayanılmaz olması size yapılan son ikaz.Bunları içinizdeki trafik canavarı açıkca söylüyor.Ve siz de burada yazıyorsunuz.Bu size verilen son şans olabilir.Çok iyi düşünün ve bu km.rakamlarının birgün sizi yutan bir canavara dönüşeceğini unutmayın. >:( "
  Kemal bey;noktasına virgülüne kadar katılıyorum size.Acınızı da biliyorum.Yerden göğe kadar hak veriyorum size.......Ama Timuçinin yaşına da dikkat edelim.Yaşı henüz çok küçük.Dediklerimiz ona komik gelebilir.Ama HAYAT ne demek öğrenememiş de olabilir...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #6 : Ekim 11, 2008, 18:27:36 »
    Hakan bey ve Özcan bey,
Bilgilendirme ve uyarı nitelikli düşünceleriniz için sizlere teşekkür ederim.Her iki arkadaşımızın yaşları bizlere göre çok küçük.Onları uyarmak ve doğru yolu göstermek bizim vazifemiz.Neticede kötü bir olayla karşılaşınca yine bizlerin içi sızlayacaktır.Saygı ve sevgi olduğu yerde akan sular durur.
    Tekrar teşekkür ederim.
98 Corolla 1.6 GLI Special


Düşüncelerle karşılaşınca,zayıflar korkar,aptallar karşı gelir,akıllılar karar verir,ustalar da yönetir.
''Mme Jeanne Roland''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #7 : Ekim 11, 2008, 19:05:02 »
  Aynen katılıyorum, saygı ve sevgi konusunda. Ben diğer arkadaşların da ne demek istediğimizi anlayacaklarına eminim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #8 : Ekim 11, 2008, 23:50:17 »
arkadaslar konu amacında saptı heralde.Özcan bey sıze katılıyorum.Ama sızın dedıklerınız kulagıma vız gelcek degıl ben o hızı yaparken zaten babam ynaımdaydı ve  ben o hızın bılıncıne vararak ve Otoban denılen yuksek hız yapılan bır yerde denedım bu hızı bılıyorum hız felakettır.ama sızlere soruyorum hangımız otobanda saatte 120 km ıle gıdecekkı?
konunun aslına glıcek olursak dıkkatımı ceken sıf sofor kapısının tıtremesı ve dreksıyondakı tıtreme neden tam bılmıyorum dıreksıyonda hıc bosluk yok gezme yok sadece bıraz sola cekme var onuda en kısa zamanda yaptıracagım lutfen abılerım konuyu amacından dısına cıkmayalımÖzcan bey sıze saka gıbı gelebılır ama ben hayatı sızın kadar olmasada geregı kadar bılıyorum.ve sızın dedıklerınızın aynısını babamda demektedır.fakat ben araba surmesını 9 yasında naklıyecı olan babamın tır ında ogrendım.oyle yasıma gore cok ıyı bır surucuyum.ama bu yuksek hız yapıcagım anlamına gelmez.bnm sorum yukarıda belırtılmıstır.sımdıden yorum yapan abılere tesekkurler
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #9 : Ekim 12, 2008, 00:07:29 »
  160 km.yi geçince içinizdeki trafik canavarı titremeye başlıyor.Hakimiyeti sizin elinizden aldığı için siz kapının ve direksiyonın titrediğini zannediyorsunuz.Aslında o gelen sesler canavarın içinizdeki ayak sesleridir.200 km.ye çıktığınızda seslerin dayanılmaz olması size yapılan son ikaz.Bunları içinizdeki trafik canavarı açıkca söylüyor.Ve siz de burada yazıyorsunuz.Bu size verilen son şans olabilir.Çok iyi düşünün ve bu km.rakamlarının birgün sizi yutan bir canavara dönüşeceğini unutmayın. >:(


abi şiir gibi yazmışsın valla çok güzel demişsin
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #10 : Ekim 12, 2008, 00:09:58 »
-Şahsen şunu söylemeliyim ki, benim de 160 km/h ve üzeri hızlara çıktığım oldu   :-\ ama sadece TEM Otoyolu'nun İstanbul dışı bölgelerinde (Ankaraya giderken, Edirne ya da Çorlu'ya giderken mesela) ve yol boştu zaten, araç trafiği kesinlikle yoğun ya da fazla değil, 30-40 sn de bir ancak tır ya da kamyon görürsünüz, onlar da zaten sağdan gidiyorlar. 2001 Megane ile 160 km/h lik hızda ve yukarısında giderken onda da direksiyon titriyor  Mustafa arkadaşım :) Yalnız arkadaki titreme ve şoför kapısı hakkında birşey diyemeyeceğim... belli ki titreme ön takımlardan geliyor, belki ön lastiklerdeki balans ayarı bu hızı kurtarmıyordur...... Eski model otomobillerde direksiyon titremesi normal diye biliyorum.
-Ayrıca ben de Hakan Bey ve Özcan Bey'e uyarılarından dolayı teşekkür ediyorum, dedikleri çok doğru.O hızlarda ne olacağı belli olmaz, yol boş olsa bile karşınıza yabani bir hayvan çıkıp sizin yanılmanıza neden olarak yoldan çıkmanıza neden olabilir. Hatta eskiden tubeless lastikler yoktu, ön teker patlayıp anında sönüverirdi bu da direksiyon hakimiyetini kaybettirip kazalara sebep oluyordu   :( 

- Hatta bir defasında şöyle bir olay anlatıyım, 6-7 yaşlarındayım, o zaman da halamda 86 model Tofaş Serçe var, Barbaros Bulvarı'ndan yokuş aşağı ilerliyoruz, birden araba 60 km/h lik hızda kendi ekseni etrafında 360 derece döndü, ciddi söylüyorum abartı değil. Araçtan bi indik meğersek arka sağ lastik patlamış (tubeless değil tabi ki :)  ), Allah 'tan yol şans eseri boştu, büyük bir kazanın eşiğinden döndük resmen.. O gündür bu gündür şu tubeless leri geliştirenlere hep kendi kendime içimden "Helal olsun" demişimdir....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #11 : Ekim 12, 2008, 00:14:41 »
bu arada bahsedilen tarz rezonans yüksek hızlarda arka camlardan birinin azıcık açılmasıyla bile fazlaca olabiliyor...neden bende bilmiyorum ama japon otolarında daha çok oluyor...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #12 : Ekim 12, 2008, 00:26:46 »
Evet bahsettiğiniz rezonans benim aracımda da oluyor, hatta arka iki camı da açtığınızda daha da şiddetleniyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #13 : Ekim 12, 2008, 12:28:32 »
ben burda kimseyi bişeye teşvik etmiyorum.....isteyen istediği hızı yapsın patladığında ben mi ölücem???cezayıda ben ödemiicem yada kaza yapıp öldürdüğü kişşinin acısınıda ben cekmiicem...banane bunlardan....arkadaş bişi sormuş bende cavap veriyorum bu bu kadar açık ve net...bunu böle yerlere çekmek senin zevkin benim değil....sitenin amacını falan biliyorum o konuda bi şüpen olmasın.....şöle bişi daha var....şu kadar yorum yazanların hiç biri 120yi geçmemişse ben hiç bişi demiyorum....yada her canı hız çektiğinde piste çıkıyosada diicek bişiiim yok...neyse ben burda kimseye kötü örnek olmuyorum...soruya cevap veriyorum olay budur....ayrıca arkadaşda yazmış zaten yorumunu....
saygılar
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #14 : Ekim 12, 2008, 12:41:21 »
  O rezonansın sebebi aracın burnuna çarpan hava duvarının bu çarpışmadan sonra aldığı şekildir. Bunu ancak rüzgar tinelinde ve renkli duman ile net görebilirsiniz. Zaten belli hızlarda camı açıp aerodinamiği bozmak çok sağlıklıda değildir konforun yanında güvenlik açısından da.
 
 Musatafacığım, saygın için teşekkür ederim ama tecrübelerden biraz daha feyz almanı sağlamaya çalışmak buradaki herkesin sorumluluğudur bence. Daha çok tecrübeli olmanın yanında birde farklı tecrübeler vardır. Yani sen birçok konuda trafikte tecrübeli olsanda bazı noktalar her zaman eksiktir, bu hepimiz için böyledir. Zaten bunun bilincinde olanlar usta sürücüdür ve ileri sürüş tekniklerinde altın kurallardan biridir. Yoksa basit mantıkla düşünürsek Rahmetli Renç KOÇİBEY'in şu an aramızda olması gerekirdi. (bu vesile ile onuda anmış oluyoruz)

 Şimdi yadırgadığım birşeyide belirteyim, eğer yanında baban varsa senin ehliyetin olmadan araç kullanmana izin vermemiş olması lazımdı trafiğin herkese açık olduğu bir yerde ve aracında gerekli Acemi Sürücü işaretleri olmadan. Bundan kesinlikle alınmanı istemem. Tam tersine daha olgun bir sürücü olabilmek için ders çıkarmanı arzu ederim.  Dikkat ettiysen şimdiye akdar hiç ''Şoför'' kelimesini kullanmadım, hep Sürücü dedim. Bunun sebebide Şoför ile Sürücü'nün farklı terimler olmasıdır.

 Elbetkide buradaki birçok kişi çeşitli zamanlarda bilerek ya da bilmeyerek Trafik Kurallarını ihlal etmiş olabilir ancak kimse bu ihlalerin haklılığını her ne sebeple olursa olsun savunamaz. Bunun kanuni sorumluluğunun yanında asıl olarak Manevi sorumluluğu vardır. Ayrıca burası umuma açık bir forum olduğundan kurallara dikkat etmek bilincinde olmalıyız. Haksızmıyım?!!
 
 Benim daha önce 0'dan 100Km/s. hıza 5sn.'nin altında ulaşan araçlara binme fırsatım oldu. Bu araçların son hız vb. performanslarını siz tahmin edin. Ancak yinede bu araçlarla (tabir yerindeyse) gerek ilk hızlanmada, gerek ise elastikiyette dalga geçecek araçlara sahip arkadaşlarımda var. Yani bu işin sonu yoktur. Bu çok geniş bir perspektif içeren bir durumdur.
İyi ve tecrübeli sürücülerin işte bu perspektife de sahip olması gerekir gerekli standatr ve ileri sürüş teknikleri bilgilerinin yanında. Sonuçta Ehliyet'de bu bilgilerin sizde var olduğunu belirten bir onay belgesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #15 : Ekim 12, 2008, 14:53:53 »
Mustafa ve Ufuk bu sitede hiç kimse sizin kötülüğünüzü istemiyor,başınıza üzücü birşeylerin gelmesinide istemiyorlar.bütün uyarılarda bunun için.İyisimi siz abilerinize kızmayın onlar size yaşamları boyunca başlarından geçen ve gördükleri tecrübeden dolayı bu nasihatleri yapıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #16 : Ekim 12, 2008, 19:32:44 »
VEysel abi bnm kımsye kızdıgım falan yok.aksıne onların  bu konularda tecrubelerınden yararlanmak ıcın bu konuyu actım.Hakan abi dedıklerınızın  vırgulune kadar katılıyorum.en basında benım ehlıyetsız araba kullanmam bır hata ama napalım gnclık durmuyor:).yuksek hız hıc bır zaman ıyı degıldır ne zaman basına ne gelecegı hıc bır zaman bellı olmaz malesef.ben bunların bılıncındeyım.ayrıca bu konuda benıde ıyıce bılınclendırdıgınız ıcın tesekkur ederım.bır kerecıkde olsa aracımın kac yaptıgını ve ehlıyetsız olarak merak ederek denedım otobanda.ve dıkkatımı ceken bır olay tuhaf gelerek ve cozumunu ogrenmek ıcın sızlerlede paylasmak ıstedım o kadar.

aracım bıraz sola cekme yapıyor dreksıyonda yada rot baslarında falan bosluk yoktur
saygılarımla...
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #17 : Ekim 12, 2008, 21:04:42 »
  Mustafa seni çok çok iyi anlıyorum ve emin ol o istek benimde içimde olabildiğince var. Daha öncede söylediğim gibi isteyerek ya da istemeyerek herkes zaman zaman kuralların dışına çıkabilir ama bu sırada bile asla unutulmaması gereken şeyler var. Ayrıca buradada seninde hak vereceğin gibi gerçekleri herkes biliyor ancak savunmamız gereken doğrular olmalı elimizden geldiğince. :) Burada da hep bereber amacımız bunu vurgulamak. Sonuçta yarın bir arkadaşımız aynı şeyi yapsa seninde onu uyarmak gibi bir sorumluluğun var ve bu konuda benim gibi düşündüğünü biliyorum. Keşke fırsatlar yaratılsada bu işler için pistler daha ulaşılabilir hale getirilebilse. Bu hem deşarj olma açısından, hemde tecrübe edinme açsından eminim çok faydalı olur.
 
 Direksiyondaki sola çekme belli süratlerden sonra mı oluyor yoksa her zaman mı? Direksiyon mu sola çekiyor (giderken direksiyonda sola doğru bir kuvvet mi var?) yoksa, direksiyon düz konumda iken araç mı sola gidiyor? Bu duruma aracın frenleri, rot ayarları, lastikleri, lastik havaları ve hatta araç aerodinamiği bile etki ediyor olabilir. Ancak cevaplara göre yorumu yönlendirmeye çalışmak lazım bence.
 
 Bu arada saygından ötürüde teşekkür ediyorum Mustafa. Biliyorsun burada amacımız kişileri yargılama değil asla, sadece gerçekleri bilsekte doğruları göstermeye çalışmak hep birlikte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #18 : Ekim 13, 2008, 11:30:06 »
  Söyleyecek bişey kalmadı Hakan abi.Hepsini söylemişsin.Ufuk Yalçınında dediği gibi.Ölmüşmü kalmışmı,cezamı yemiş,aracı hasarmı almış banane.Ama diyemiyor insan.Sonuçta bir can taşıyor ve bir insan o
  Ben,dayımı ömrünün baharında 20 yaşındayken kaybettim.İzmirde iki zengin çocugu caddede yarışırken kontolü kaybediyor ve kaldırıma.Evine gitmekte olan insanları, hiçbir suçları yokken,bir keyif uğruna 2 insanın yaşamına (biri dayım) bir o kadarda insanın yaralanmasına neden oluyorlar.Yada bu forumdaki arkadaşlardan kaçtanesi  ikiye ayrılmış kafatası,içinden fırlayan beyin,kopan el ve bacak,parçalanmış aileler ve daha nicelerini kimler gördü.Kimler görüpte bundan bir ders çıkarmıştır.Daha  önceleride söylemiştim ben 14 yaşımdan beri araba kullanıyorum.Ehliyet aldıgım döneme kadar hep köy yolunda,uygun yerler de babam arabayı vermiştir.Daha iyi nasıl olunur hep araştırdım,okudum.Bilinçsiz bir sürücü olmak istemedim.Elbetteki kimseyi yargılamak değildir amacım/ız.
  Bir şarkıda derki;
    Fark etmez ne dili ne dini rengi
    Madem ki insandır saygımız vardır....
                        Başkada birşey yazmak istemiyorum.....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: bir yardım daha ıstıyorum
« Yanıtla #19 : Ekim 13, 2008, 11:40:43 »
aracımda aslında ılk alındıgında 8 sene evet hafif de olsa sureklı sola cekme vardı. 2 sene once ustam arac kontrolune bındıgınde sormustum sola cekme var dıye.oda baktı cıddı degıl balansında cok azıcık bır sorun olabılır sımdı rot-balans a sokmanın geregı yok bıraz daha artsında ole yapalım demıstı.Onun dısında gezme dıreksıyonda bosluk falan hıc yok.Aracım sureklı sola cekme gosterıyo uzun yolda bunu arttıgını gordum.ve kıslık bakıma gıttgımde buyuk ıhtımal balans ayarına baktırıyım.Toyotanın da bu huyunu cok sevıyorum bız 8 senedır hıc rot balans a sokmadık aracı benden oncekı sahıbınınde soktugunu hıc sanmıyorum:D.ben ılk defa toyotada gordum parcaların bu kadar uzun omurlu olmasını.Bu yuzden sevıyorum corollamı:).
Benım aklımda 2. bır soru ısaretı kaldı.Sofor kapısındakı tıtreme acaba kapı lastıklerı eskıdı ondanmı sureklı acılıp kapanan o cunkı:D.kapı neden tıtreme yapıyor?sagılarmla
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN