Gönderen Konu: 2011 avensis Expertiz motor sonucu?/Şaşırtıcı motor durumu :S  (Okunma sayısı 5795 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi


Arkadaşlar 132 hp araç  100 hp çıktı ama tork tam 160 nm...
Adam 6 vitesli araçlarda genelde böyle çıkıyor birde yağ değişim zamanın gelmiş ondandır km düşürme ya da motor ölü olsa mavi tork çizgisi aşağıda beygir çizgisi onun üzerinde olur dedi..

Var mı başına gelen böyle durum arkadaşlar....
:-\ :-\

Sizler ne düşünüyorsunuz?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
4400 den sonra eğri aşağı dönüyor, esas gücü üretmesi gereken yerde sizin araç bitiyor, motor gücünü üretemiyor, temel kontroller yapılmalı bence, dynocu çok büyük bir hata yapmadıysa, ve araç yoldada 4400devirden sonra, isteksizse, bir sorun var.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
4400 den sonra eğri aşağı dönüyor, esas gücü üretmesi gereken yerde sizin araç bitiyor, motor gücünü üretemiyor, temel kontroller yapılmalı bence, dynocu çok büyük bir hata yapmadıysa, ve araç yoldada 4400devirden sonra, isteksizse, bir sorun var.

gazı kesti ya da devir kesiciye girdi araba birde adam aracın kaç devir yaptığını nasıl bilgi anlamadım aracı bilgisayara bağlamadı ya da elinde kumanda vardı araç 4.bin devire gelince kumandadan ölçmüş olabilir


birde araç 4.400 devirde max torku vermiş daha fazla veremez ki haliyle devir kesiciye girmiş olabilir bence... adam motor gayet iyi dedi dert edileek bir şey yok 6 viteslilerde düşük beygir çıkışı hep rastlanılıyor dedi.Birde adam motora turbo demiş acaba sisteme de turbolu motor olarak mı girdi onu bilemiyorum
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • o bir avensis...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
bu işlem servistemi yapıldı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
bu işlem servistemi yapıldı

hayır özel expertiz

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2014, 17:04:41
birde dh ye soralım bakalım
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
4400'de neden kesiciye girsin ki, dizeller bile zorlayınca 5000 devire yanaşıyor...
bence dyno yapılan yerle alakalı...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
6500un altinda kesiciye girmez. Serviste kontrol yaptirin yada baska bir avensis kullanicisi ile gidin durumu karsilastirin derim 32 hp az buz bir rakam degil. Yada aracinizi biraz yuksek devirlerde kullanin acilsin motor bife gidip oyle deneyin
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
6500un altinda kesiciye girmez. Serviste kontrol yaptirin yada baska bir avensis kullanicisi ile gidin durumu karsilastirin derim 32 hp az buz bir rakam degil. Yada aracinizi biraz yuksek devirlerde kullanin acilsin motor bife gidip oyle deneyin
motor açılmasa 160nm torku nasıl verecek birdee adam motora turbolu diye yazmış sonradan baktım onun etkisi olur mu bilemem
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38800
  • Model Yılı: '10
  • 34 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
6500un altinda kesiciye girmez. Serviste kontrol yaptirin yada baska bir avensis kullanicisi ile gidin durumu karsilastirin derim 32 hp az buz bir rakam degil. Yada aracinizi biraz yuksek devirlerde kullanin acilsin motor bife gidip oyle deneyin
Aynen katılıyorum 4400 devirde kesici olmaz.Seviste test ettirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi

gazı kesti ya da devir kesiciye girdi araba birde adam aracın kaç devir yaptığını nasıl bilgi anlamadım aracı bilgisayara bağlamadı ya da elinde kumanda vardı araç 4.bin devire gelince kumandadan ölçmüş olabilir


birde araç 4.400 devirde max torku vermiş daha fazla veremez ki haliyle devir kesiciye girmiş olabilir bence... adam motor gayet iyi dedi dert edileek bir şey yok 6 viteslilerde düşük beygir çıkışı hep rastlanılıyor dedi.Birde adam motora turbo demiş acaba sisteme de turbolu motor olarak mı girdi onu bilemiyorum
dyno üzerinde ölçüm yapan kişiler eğri aşağı büküldüğü zaman, devam etmezler teste, sizinkide o şekilde olmuş, muhtemelen,bu devirlerden sonra kayıp çok fazla. veya 4400 sonrasında bir bölümde kayıp var, aracınızın katalogundan, max  gücü aldığınız devre bakın, ve sizin bu devre +- 200 devir yakınlarında bir ölçüm yapmanız gerekir. Ya dynocu olaydan bir haber, ya arabada ciddi bir sorun var, ama adam tutupta turbo filan diyorsa, gündüz vakti alkol alıyor heralde. Onun ciddi kafası karışmış, sizinkini dizel opel fln sanıp ölçmüş olabilir.
Kocaeli civarındaysanız yardımcı olayım diyecem ama, ankaradasınız, aracınızı yolda deneyin, 32 hp lik bir kaybı çok rahat hissedersiniz.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Dynoya vites dişli oranı, son dişli oranı, lastik ebadı ve rüzgar sürtünme katsayıları doğru girildigine eminmisiniz?

Kat sayılar değişince fark çıkması muhtemel.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Dynoya vites dişli oranı, son dişli oranı, lastik ebadı ve rüzgar sürtünme katsayıları doğru girildigine eminmisiniz?

Kat sayılar değişince fark çıkması muhtemel.

valla işin açığı ilk ben geldim 10 dakka sonra adam geldi dükkanı açtı direk aracı dönen yere aldılar bağladılar elinde kumanda arabanın içine gaz verdi sonra kumandayla bir şey yaptı sonra indi araçtan çıktı aldı hemen.
Adam ölçtükten sonra bu araç kaç beygir kaç nm torku var diye sordu bana  ::) :)


Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2014, 18:41:00
dyno üzerinde ölçüm yapan kişiler eğri aşağı büküldüğü zaman, devam etmezler teste, sizinkide o şekilde olmuş, muhtemelen,bu devirlerden sonra kayıp çok fazla. veya 4400 sonrasında bir bölümde kayıp var, aracınızın katalogundan, max  gücü aldığınız devre bakın, ve sizin bu devre +- 200 devir yakınlarında bir ölçüm yapmanız gerekir. Ya dynocu olaydan bir haber, ya arabada ciddi bir sorun var, ama adam tutupta turbo filan diyorsa, gündüz vakti alkol alıyor heralde. Onun ciddi kafası karışmış, sizinkini dizel opel fln sanıp ölçmüş olabilir.
Kocaeli civarındaysanız yardımcı olayım diyecem ama, ankaradasınız, aracınızı yolda deneyin, 32 hp lik bir kaybı çok rahat hissedersiniz.

ama araç basınca koltuğa yaslıyor sokıntı yok gibi geldi ama 160 nm tork üretebildiğine göre bence adam değerleri falan mı yanlış girdi aracın merak ettim
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Max torku 4400 devirde veriyor gayet normal çıkmış,  beygir olayinda bi sikinti var 1.34 le çarpsa sorun kalmayacak.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Max torku 4400 devirde veriyor gayet normal çıkmış,  beygir olayinda bi sikinti var 1.34 le çarpsa sorun kalmayacak.

hocam neden o katsayıyla çarpması gerekiyor merak ettim
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1410 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ali bey neden böyle bir ölçüm yaptırma gereği duydunuz???
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ali bey neden böyle bir ölçüm yaptırma gereği duydunuz???

çünkü alırken yaptırmadım servis kayıtları temiz olunca expertiz yaptırmadan aldım sonra içime kurt düştü :) Şükür sorun görünmedi araçta :D
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
KW'ı  HP'ye cevirirken 1.34 ile carpiliyor acaba dedim parametre değerlerini elle girerken hata mı oldu, düşük ihtimal ama. Yani sizin arac 99 kw ve 132 hp olacakti o zaman.????
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
hocam tam ölçüm yapması için devir saatinin sonuna kadar/kesiciye kadar gitmesi lazım 4400 de bırakmış adam ? aracınızda sorun yok bence 4400 de 100 hp veriyor demekki motor devam etse daha çıkardı. çok saçma bi ölçüm olmuş bu bide ölçüm 6. viteste yapmış neden olduğunu bilmiyorum ama (tekerlerin üzerinde döndüğü roller ların belli bir hız kapasitesi olabilir) 4. viteste yaparlar
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Yine yaziyorum 4400de max torku veriyor grafik doğru,  son surati  132 hp gormek isterse deviri sona kadar götürür.

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2014, 20:42:01
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Sanırım testi Acity nin oradaki Computestte yaptırdnız :)(Aracımı satarken kapı değişmiş demişlerdi sonrasında servise gidip kapının orjinal olduğuna dair iddalaşmiştık orjinal çıkmıştı. :)
Dyno sonuçlarında bence bir sıkıntı yok Sinan beyinde bahsettiği üzere 4400d/d de vites değiştirmiş bu yüzden araç 100 hp vermiş.Max gücünü 6400d/d de veriyor aracın teknik verilerine bakarsanız oradada göreceksiniz Max torku 4400 d/d vermiş. Bence kafaya takılacak bir durum yok.Tabiki zamanla metal yorugunluğu aktarma organlarındaki kayıplardan dolayı Hp düşüşü mutlak olacaktır :)
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama