Gönderen Konu: 2011 avensis Expertiz motor sonucu?/Şaşırtıcı motor durumu :S  (Okunma sayısı 5796 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Arkadaşlar bence daha güzel bilgiler vermiş burada, ayrıca önemli noktaları da farketmişler.
 
Kw-Hp çevrimine dikkat etmek lazım.
Araç mak motor gücünü ne kadar üst devirde verirse o kadar iyidir. Atmosferik benzinlide bahsi geçen devirler düşük kalır. Aşırı beslemeli benzinliler için mak gücün verildiği motor devirlerine daha yakın gibi, muhtemelen bu yüzden sordu ölçüm yapan. Ayrıca muhtemelen yanlış ayarladı ölçüm sistemini.
Ölçümde 4. vites verilerinin kullanılmadının nedeni, bu vitesin genelde 1 ve 1'e yakın değerlerde dişli oranına sahip olmasıdır. Yani motoru, dişlilerden bağımsız olarak en iyi anlatan vitestir. Bunun altındaki vitesler, daha yüksek oranlara sahiptir ve gücü arttırma amaçlıdır, daha üst vitesler ise yolu arttırır(makara sistemlerini bilenler daha iyi anlayacaktır).
 Bu arada motor güç ölçümlerinde %5 gibi +,- farklar olabilir, yakıt, bakım, hava basıncı, rakım, nem vs ye bağlı olarak. Örneğin Veyron 1001hp gücünde genel olarak bilinmesine rağmen 1100hb güçler görülmektedir benzer nedenler ile.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar bence daha güzel bilgiler vermiş burada, ayrıca önemli noktaları da farketmişler.
 
Kw-Hp çevrimine dikkat etmek lazım.
Araç mak motor gücünü ne kadar üst devirde verirse o kadar iyidir. Atmosferik benzinlide bahsi geçen devirler düşük kalır. Aşırı beslemeli benzinliler için mak gücün verildiği motor devirlerine daha yakın gibi, muhtemelen bu yüzden sordu ölçüm yapan. Ayrıca muhtemelen yanlış ayarladı ölçüm sistemini.
Ölçümde 4. vites verilerinin kullanılmadının nedeni, bu vitesin genelde 1 ve 1'e yakın değerlerde dişli oranına sahip olmasıdır. Yani motoru, dişlilerden bağımsız olarak en iyi anlatan vitestir. Bunun altındaki vitesler, daha yüksek oranlara sahiptir ve gücü arttırma amaçlıdır, daha üst vitesler ise yolu arttırır(makara sistemlerini bilenler daha iyi anlayacaktır).
 Bu arada motor güç ölçümlerinde %5 gibi +,- farklar olabilir, yakıt, bakım, hava basıncı, rakım, nem vs ye bağlı olarak. Örneğin Veyron 1001hp gücünde genel olarak bilinmesine rağmen 1100hb güçler görülmektedir benzer nedenler ile.
Katılıyorum abi tamamen dediklerine, kalibrasyon çok önemli, ama 400hp altı ölçüm yapan dynolarda değerler doğru girildiğinde yakın değerler saptanıyor. Fikir vermesi açısından, kendi aracımın dyno ölçümünü paylaşıyorum. Sizinkide buna benzer devirlerde görmeli max gücü, tork değeri üzerinde sonradan kalibrasyon yapılabiliyor.



1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=671

ben son vites de ölçüm yapılmaz diye biliyorum. 4. vites de yapması lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
İlginç değerler gerçekten. Alper Abi sen nerede yaptırmıştın ? Bende yaptırıp bir kontrol edeyim diyorum. Bakalım bende de aynı durum yaşanacak mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Sanırım testi Acity nin oradaki Computestte yaptırdnız :)(Aracımı satarken kapı değişmiş demişlerdi sonrasında servise gidip kapının orjinal olduğuna dair iddalaşmiştık orjinal çıkmıştı. :)
Dyno sonuçlarında bence bir sıkıntı yok Sinan beyinde bahsettiği üzere 4400d/d de vites değiştirmiş bu yüzden araç 100 hp vermiş.Max gücünü 6400d/d de veriyor aracın teknik verilerine bakarsanız oradada göreceksiniz Max torku 4400 d/d vermiş. Bence kafaya takılacak bir durum yok.Tabiki zamanla metal yorugunluğu aktarma organlarındaki kayıplardan dolayı Hp düşüşü mutlak olacaktır :)

yok boluda yaptırdm hocam adam açalı 3-4 ay olmuş test merkezini
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
İlginç değerler gerçekten. Alper Abi sen nerede yaptırmıştın ? Bende yaptırıp bir kontrol edeyim diyorum. Bakalım bende de aynı durum yaşanacak mı ?
beraber gideriz hafta içi vaktin olursa, bu otopazarının orda opet var, onun karşısında oto test merkezi var, Ali Uzunoğlu dükkan sahibinin ismi, benim telefon vardır sende, ben yönlendiririm seni. 40 tl ydi en son ücreti.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
beraber gideriz hafta içi vaktin olursa, bu otopazarının orda opet var, onun karşısında oto test merkezi var, Ali Uzunoğlu dükkan sahibinin ismi, benim telefon vardır sende, ben yönlendiririm seni. 40 tl ydi en son ücreti.

Tamamdır o zaman. Çarşamba günü müsait oluyorum. Sanada uyarsa haberleşelim abi. Hem görüşüp bir çay, kahve içeriz. :) Ne dersin ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Tamamdır o zaman. Çarşamba günü müsait oluyorum. Sanada uyarsa haberleşelim abi. Hem görüşüp bir çay, kahve içeriz. :) Ne dersin ?
Şu an için uyuyor kardeşim, bi sıkıntı yok, acil bişey çıkmadığı sürece yaparız aktivitemizi :)
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Tamamdır o zaman. Çarşamba günü müsait oluyorum. Sanada uyarsa haberleşelim abi. Hem görüşüp bir çay, kahve içeriz. :) Ne dersin ?

sonuçları lütfen paylaşalım ;)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • o bir avensis...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
gerek yok devir bence teste 4400 devirde max tork vermiş 6400 de max hp alırsınız o devirleri görmediği için araç 100 hp vermesi gayet doğal
bunlarla uğraşma boşa zaman ve nakit kaybı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Bende avensis aldığımda bosch servisinde bu testi yaptırmıştım değerleri hoşuma gitmemişti forumada yazmıştım bazı arkadaşlar düşük olduğu söylemişti ama servisdeki usta bu normaldir dedi ve arabadada herhangi bir sorun yok aldığım günden bu güne gitmiyor diye birşeyle karşılaşmadım aldığımda araç 17.000 km de idi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Bende avensis aldığımda bosch servisinde bu testi yaptırmıştım değerleri hoşuma gitmemişti forumada yazmıştım bazı arkadaşlar düşük olduğu söylemişti ama servisdeki usta bu normaldir dedi ve arabadada herhangi bir sorun yok aldığım günden bu güne gitmiyor diye birşeyle karşılaşmadım aldığımda araç 17.000 km de idi.
Bosch servislerinin dynolarına çok itibar etmeyin, biz çok garip değerler aldık arabalarda, stock gücü 163ps olan s40 ta, 184.5 - 200 - 126 gibi 3 farklı değer ölçtü, 3 farklı bosch servisi, yazılım yapan arkadaşlarda genelde değerleri yüksek çıkarıyor normalden, göz boyamak için, bu 2.el satımı yapılan bölgelerdeki, oto test merkezleri en mantıklı değerleri veren. Tabi dynonun markası, kalibrasyonu vs. si hakkında bilgisi olması gerekiyor işletmecinin. Yarın kısmetse candoğan ın aracını götüreceğiz, mantıklı değerler vereceğini düşünüyorum, şimdiye kadar 10 üzeri araçtan doğru değerler aldık bu dynodan.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio