0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bunu söylerken, Alfa 145 im de fabrika Selenia nin yari sentetik bir yagini koymustu. Yari sentetik yag ile araba 2-3 km de isinirken, 1500 km bakimindan sonra koydugum Mobil 1 0w40 ile yaklasik 5 km de isiniyordu. Yani tam tersi olmasi gerekir.[/quote]Sürtünme farkından ileri geliyor olabilir mi?Bir soru daha:Eski(90 model filan) arabaya Mobil 1 gibi tam sentetik yağ koyarsak;1) Eksilteceği kesin midir?2) Sıfır arabalarda önerilen 30000km/2 yıl gibi süreler bu arabalar için de uygulanabilir mi?
Arkadaşlara Teşekkürler Çok faydalı bilgilerini bizimle paylaşmışlar. Yanlız ben yine de çok şey anladığımı yada şöyle söyleyeyim aracımın yağı değişmesi gerekiyor ama hangi yağı koymamın daha uygun olacağına karar verecek kadar anlamadığımı söyleyeyim. Aracım 1997 Model Corolla 1,3 XL Memleket ARTVİN/TÜRKİYEKış Sıcaklığı : -5 ila +20 c arası[/quote]Yarı sentetik olan 10W/40 koyman aracın için en uygunudur.
Arkadaşlar birkaç sorum olacak size. Benim aracım 2006 D-4D. Bunun yağ filtresini servisten alıp yağını dışarda değiştirebilirmiyiz? Değişirse garanti kapsamından çıkar mı? Bunların dışında servise yağı biz götürsek bu yağı koyarlar mı? Saygılar...[/quote]Malesef dışarıdan getirelen yağı kabul etmiyorlar. Garanti dışına çıkarırlar.
Murat Bey faydalı yorumlarınız için teşekkürler.Ben dediğiniz gibi 10w 40 yağ koydum. Ancak sanki arabada motor sesi arttı gibi geliyor bana motor daha sesli çalışıyormuş hissine kapılıyorum. Böyle bişey olabilir mi ?[/quote]Çok nadirde olsa böyle bişey olması mümkün. Çünkü 10W/40 20W/50'e göre daha ince bir yağ olduğu için motorun tüm yerlerine çok rahat dağılır. Buda biraz sesi çokta az olsa yükseltebilir. Ama motorunuz için 10W/40(yarı sentetik) 20W/50 ye göre çok daha iyi bir yağdır.
Malesef dışarıdan getirelen yağı kabul etmiyorlar. Garanti dışına çıkarırlar.[/quote]Bizim Corollada ilk bakımda yağ dışardan getirdiğimiz yağ ile değişti, servis kabul etti, belkide Texaco yağlarının Toyota lisanslarına sahip olması olabilir sebep. Yani garantiyle ilgili bir sorun çıkarmadılar, hala yetkili servise gidiyor araba garantisi bittiği halde ve bizim yağımızı koyuyorlar.[quote=Ahmet ARSLAN]Murat Bey faydalı yorumlarınız için teşekkürler.Ben dediğiniz gibi 10w 40 yağ koydum. Ancak sanki arabada motor sesi arttı gibi geliyor bana motor daha sesli çalışıyormuş hissine kapılıyorum. Böyle bişey olabilir mi ?[/quote]Aslında daha rahat ve daha sessiz çalışması lazım, 20w-50 yağlar gerçekten kötü yağlar çünkü ve artık Avrupa'da hiç bir şekilde kullanılmıyorlar. Çok eski klasik araçlar için özel üretilen 20w-50 full sentetik yağlar var.
1) 10-40, 5-40 yok. 10W-40, 5W-40 var. Eskiden yağlar tek dereceliydi, viskozitesi yani, artık multigrade olarak adlandırılıyorlar. 5 ile 40 numara arası deerlerde karışım yağda denilebilir. 10W, 5W olarak gördüğün değer kış değeri (W: winter). Sayı ne kadar küçülürse yağ o kadar inceliyor demek, kışın ince yağ makbüldür. 40 - 50 gibi gördüğün diğer değer ise en kalın değeri. Sıcaklık yükseldikçe nispeten kalın yağ makbül oluyor. Aralığı geniş tutmakta fayda var bu yüzden benzinli turboların çoğunda 10w-60 önerilir. 0w-60 gibi özel yarış yağlarıda vardır. 2) Yağa ve motora göre değişir, 5w-40, 0w-30 gibi yağlar tam sentetik olduğu için ( baz petrol yağı içermeyen, tümüyle labaratuar ortamında hazırlanmış kimyasal yağ ) 20 bin km.lere kadar dayanıklı oluyorlar. Eskiden yağ teknolojisi bu kadar gelişmiş değildi ve 3000 km.de değişmesi gerekiyordu yağın. Full sentetik yağların yanma-parlama derecesi yarı sentetiklere ve mineral yağlara göre daha yüksek olmaları nedeniyle bilinenin aksine ince oldukları halde fazla eksiltme yapmazlar. 3) Yağ filtresi kağıttan oluyor ve yağın asidi kağıdı bir süre sonra bozuyor eritiyor, 6 ayı geçirmemekte fayda var. 4) Kötü yağ, yağ yakmaya başlamış motor, ölçümün kaç km.de yapıldığına ve ne kadar eksilttiğine bağlı.5) Araba markası çok şey fark ediyormu gibi bir şey bu. Zor şartlarda iyi yağ - kötü yağ farkını ortaya koyar bu genellikle yatak yada piston sarmak olarak sonuçlanır. Örneğin yarı sentetik olarak adlandırılan yağların ucuzları gerektiği kadar sentetik polimer içermiyor. Full sentetikleri olması gerektiği gibi full sentetik değil içine baz yağ karıştırıyorlar maliyeti düşürmek için. Köklü tanınmış firmaları tercih etmekte fayda var, ama fazla reklam yapanı değil. Castrol'ün yağ üretim fabrikası yok, nerde ucuz bulursa onu kutuya doldurup satıyor yani dandik yağ uzak durun mesela. Mobil - Esso - Shell - Petrofer - Gulf - Texaco - Elf & Total - Valvoline - Penzoil, şu an aklıma gelen kaliteli markalar. 6) Yeni nesil kaliteli yağlarda katkı çok fazla var, sonradan eklenen katkılar yağın niteliğini bozuyor yarardan çok zarar veriyor. Özellikle tam sentetiklere asla katkı koymayın. Pazarlama başarısı bu katkıların varlığı, gazı verip satıyorlar. Araştırmak çok zor ve masraflı olduğu için kimse uğraşmıyor, yağ firmaları artık uyarıyor katkı koymayınız diye. 7) Karter tapası değil ama tapanın pulunu yani metal contasını değiştirmek faydalı bir şey.[/quote]murat bey, bilgileriniz için çok teşekkürleer bu konu hakkında hiç bir bilgim yoktu ama sayenizde ve arkadaşların yardımlarıyla bilgilendim..kusura bakmassanız bir-iki sorum olacak...murat bey benim aracıma 10W-40 shell plus koymuş servis...acaba sentetik mi,yarı sentetik mi? -10 ları görüyorda hava şartları. servis birde sonraki yağ değişiminiz 30.000 de dedi.20.000 de yaptırdım. yaklaşık 15 ayda doldururum 10.000 i... sizce beklemeden değiştirmem lazım mı...neden 6 ay sonra değiştir filan demiyorlar, sizce?