Gönderen Konu: 120 km/s 3500 devir normalmi ?  (Okunma sayısı 31356 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #40 : Ekim 14, 2008, 09:17:36 »
Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #40 : Ekim 14, 2008, 09:17:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #41 : Ekim 14, 2008, 09:33:00 »
ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.bu konuya katılımın çok olması beni memnun etti.arkadaşların devir konusundaki bilgi ve deneyimlerini bizimle paylaşması çok faydalı oldu.
belki konuyla alakasız ama yakıt ekonomisi ve sağlıklı, uzun ömürlü bir motor için 3.ve 4.viteste 2800-3000 d\d, 5.viteste 3000-3200 d\d aralıklarında arabayı kullanmak gerekiyormuş.(benzinli araçlar için).selamlar saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #42 : Ekim 14, 2008, 11:05:33 »
Herkese merhaba .Devir de benim de bazı takıntılarım var.(2004 sol HB) 5 vitesde 3500 devirde benimkide 130-140 yapıyor.Arkadaşımın Hyundai 2007 model dizel aracında 3000 devirde 140-150 hızı gördüm.Fakat şu ayrıntı önemli.Hyundai nin devir saati göstergesi en son 6000 devir göstergeli.Bizim Corollanın devir sati 8000 devir göstergeli.Yani Hyundai devir göstergesi 2000 devir eksik.Tahminim bize uyarlarsak 4000-4500 devirde hyundai o hıza ulaşıyor. Bide arabamı bazen 3-5 gün benzinle kullanıyorum sıralı sistem lpg olmasına rağmen.Arabanın eksozundan bi damla su atmıyor.Bildiğim kadarıyla motor ii yaktığında su atar benimki atmıyor yüksek devirde kullansamda.Görüşü olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum.....
2004 Corolla Sol HB

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #43 : Ekim 14, 2008, 23:29:38 »
Yalnız Sait Bey ,bahsettiğiniz Hyundai dizel, benzinli ve dizeller aynı devirde aynı hızları yapamazlar. Yani onun 3000 d/d da 150 yapması normal  :) Dizellerin dişli oranları her zaman daha küçük ayarlanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #44 : Ekim 24, 2008, 18:55:52 »
konu ile ilgili bilgilerini paylaşarak benide bilgilendiren her arkadaşa ayrı ayrı teşekkür ediyorum. şunu anladım ki motoru bağırtmadan 90-100 km civarı hızlarda gitmek istiyorsan dizel araç alacaksın. benzinli araç alıyorsan bu hızlarda yüksek devirde kullanmak zorundasın. marifet düşük değil yüksek devir üreten motorlar üretmekmiş. Bu arada corollanın benzinli motorunun çok bağırdığını sizde düşünüyormusunuz. yoksa ben fazla mı kafaya takıyorum bunu. Özellikle "bağırmak" kelimesini kullanıyorum günlük yaşamda baktım hemen herkes bu şekilde ifade ediyor  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #45 : Ekim 24, 2008, 18:57:47 »
şunu anladım ki motoru bağırtmadan 90-100 km civarı hızlarda gitmek istiyorsan dizel araç alacaksın.
aslında yüksek hızlarda gitmek istiyorsan diyecektim ama yine uyarı alıcam kızacaklar diye bu şekilde ifade ettim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #46 : Ekim 24, 2008, 19:04:57 »
yav yakıtmış sarfiyatmış falan filan. benim tosun resmen kokluyor yavvv. yakmıyor :D

ANGELLLL...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #47 : Ekim 24, 2008, 20:12:33 »
1.3 16V corolla terra 3000dd - 110km ~ (108-109km)
2.0 16V avensis       3000dd - 115km ~ (112-113km)

Avensis kesinlikle 6. vites istiyor.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #48 : Ekim 24, 2008, 20:26:03 »

Avensis kesinlikle 6. vites istiyor.
avensisi hiç bilmiyorum. ama bende corollada aynı şeyi hissediyorum. sanki benim araba "6. vites 6.vites lütfen" diye bağırıyormuş gibi hisediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #49 : Ekim 25, 2008, 11:20:21 »
  Motrun belli devirlere göre farklı desibelde sesler üretmesi doğal, sorun bunun kabin içnden ne kadar algılandığıdır birazda. Yani işin içinde yalıtım olayıda var.
 Hız sınırlamasına gelince; mesela bugün kimi Avrupa otobanlarında üst hız sınırı 130Km/s. iken kimi bölümlerinde 120Km/s. ve kimi bölgelerde ise hız sınırlaması yok. Pek tabiki burada herkes bu yollarıda kullanmış olabilir. :) Ancak kurallar konusunda hep beraber duyarlı olmamız lazım diye düşünüyorum Murat bey. :) Zaten sizinde uyarmak istediğiniz bir nokta, mesaj olduğunda mesaj satırında sağ altta ''Moderatöre Bildir'' sekmesini kullanma özelliğiniz var.
 Şanzıman oranları seçilirken yapılan hesaplamaları bir çok parametre etkilemektedir. (araç ağırlığı, motor gücü, yakıt tüketimi, aerodinamik özellikler vs.) Mesela bazı Vtec. motorlu araçlar performans göstermesi için 6.000d/d. nın üzerine çıkması gerekmektedir ve bu tamamen o motorun üretim özellikleri ile ilgili bir durumdur.
 Konuya gösterilen duyarlılık içinde ayrıca ben teşekkür ederim herkese.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #50 : Ekim 25, 2008, 14:20:47 »
bazı araçların kaputlarının altında izolasyon malzemesi var  :huh:
eski tempramda vardı
bizim araçlara da bunlardan taksak ne kadar etkisi olur acaba?
uğraşmaya değecek kadar yalıtım olurmu?
fikri olan?  :-\
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #51 : Ekim 25, 2008, 14:25:38 »
 
 Ancak kurallar konusunda hep beraber duyarlı olmamız lazım diye düşünüyorum Murat bey. :)

Sonuna kadar katılıyorum. kurallara uyulması konusuna vurgu yapılması gayet doğal bunda bir yanlışlık yok. Ayrıca teknik olarak anlayamasamda bu konuda amiyane tabirle bir şeyler kapmış olmaktanda mutluluk duyuyorum. onuda belirtmek isterim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #52 : Ekim 25, 2008, 14:27:50 »
    Mesela bazı Vtec. motorlu araçlar performans göstermesi için 6.000d/d. nın üzerine çıkması gerekmektedir ve bu tamamen o motorun üretim özellikleri ile ilgili bir durumdur.
 

işte benim takılıp kaldığım ve mantığım almakta zorlandığı konuda bu. tekrar belirtmeliyim ki işin teknik kısmını bilmeden çok düz mantıkla düşünüyorum. o yüzden de yanılma olasılığım yüksek. ama bu olayı merak edip öğrenmek istediğimden de sormadan edemiyorum. lütfen "ne anlamaz adamsın" diye kızmayın. 3000 devirin üzerinde yakıt sarfiyatı artacaktırdan yola çıkınca yüksek devirlerde performans almak pek tüketicinin yanında bir şey değil gibi geliyor bana. dizellerde olduğu gibi, düşük devirlerde performans sağlanması ve böylece daha az yakıt sarfiyatı olan ve performanslı bir motor yapılması benzinli motor sistemi için mümkün değil midir? Bunun yapılması benzinli motorun çalışmasında bir eksiklik mi yaratır. Bir kere az yakacak ve performansıda iyi olacak bunun nesi kötü. Marifet yüksek devir çeviren motorlar yapmaktır demenizi bu açıdan bakınca anlayamıyorum. bana sorarsanız marifet aynı performansı daha düşük devir çeviren motorlar ile ve dolayısıyla daha az yakan arabalarla sağlamaktır. ama diyorsaniz ki bu teknik olarak mümkün değil  ona bir sözüm yok. O zaman önceliklerimiz farklı derim. Demek ki benzinli motor teknolojisi yakarsa yaksın önemli olan yüksek devir çevirebilen motorlar yapmaktır diyor derim. ancak şuda  varki yakıt tüketimi sadece bizim cebimizi yakmıyor. şu an bütün dünya düzeni daha doğrusu düzensizliği şu anki tüm güç dengelerinin enerji üzerine konumlandırılmasına dayanıyor. Herkes alternatif ve daha temiz enerji kaynaklarını bulmaya çalışıyor. yani hem mikro hem makro anlamda bir aracın fazla yakıt sarfiyatının olması dönüp dolaşıp bize dokunuyor maalesef.   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #53 : Mart 20, 2009, 00:35:24 »
sanırım turbo beslemeli bir motorla , ancak sizin özlediğiniz, düşük devirde yüksek hızlar ve düşük yakıt tüketimi sağlanabilir... mesela vw nin 1.4 122 bg turbo beslemeli motoru gibi... atmosferik motorlarda 25oo devirde 90 ile gitmek pek mümkün değil sanırım... keşke olsaydı...

ama yine de 90 sabit hızla, 100 km de 5.5 lt yakıt tükettiğini söyleyen corolla sahipleri var, acaba yalan mı söylüyorlar, genelde herkes 6lt yaktığını dile getiriyor...
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #54 : Mart 20, 2009, 11:36:30 »
Madem konu hortlamış birşeyler yazayım.
1.3 Terra EE111 dediğimiz kasada TANIŞMA bölümünde yazdığım rotanın Güney Doğu Anadolu ayağında (ipek yolu derler ya) Mardin, ŞanlıUrfa, GaziAntep, Adana düzlüğünde 70-80-90 hızlarda belki biraz hesap hataları ile birlikte 741 Km yol giderek ortalama 100 Km'de 4.94 Lt benzin yakmıştık. Bizim arabanın fabrika verisi şehir dışı 5 Lt. Ancak başka hiç bir zaman bırakın 5'i 5.5 in bile altına inemedik. Neden mi. Başka hiç bir zaman 70-80-90 hızında gitmeye tahammül edemedik. İstanbulda oturuyoruz. Uzun yolda ya Trakya otoyolu ya Anadolu otoyolunu kullanıyoruz. E böyle olunca da madem 120, hadi 120 diyoruz. O zaman Tüketim artıyor, Gürültü artıyor, Motor devri artıyor, Motora üzülmemiz artıyor. :D

1.5 Yıldır hafta içi hergün bu arabayla işe gidip geliyorum. Araba 5. vitesi bir gün görmüyor. Tüketim 10/100 Lt/km oluyor doğal olarak. Böyle olunca düşük vites yüksek devir, yüksek tüketim, yüksek gürültü  oluyor. Ama uzun yolda tam tersi istenir, gültüsüz, düşük devirli, ekonomik.

Özellikle motor gürültüsünden düşük hacimli bütün araçlar şikayet eder. Örnek: Audi A6 kiralık kullanılıyor. 3.0 TDI 5 vites. Araç bakıma verildiğinde kiralayan firma geçici olarak 2.0 TDI göndermişti 6 Vites. Neden bu 6 vites diye sorduğumuzda "Yüksek hızlarda motor sesinin azaltmak için üst vitese geçilebilmesi için" denmişti.

Şimdi bizim bu araçlarımızda aslında 6 - 7. vites istemez mi. İster. Aslında gönül isterki şanzıman seçenekleri olsun. Ya da 5. vites oranı daha düşük tutulsun. (Tamam vites oranı düşürülürse hızlanmayacak ama ekonomik gidecek)

Ben şu anda D4D almayı planlıyorum. Sırf 90 km civarındaki hızlarda düşük devirle gitsin diye.

Şimdi sorayım; şu anda satışta olan Corolla benzinli ve dizel DÜZ VİTES araçların vites oranları nedir? D4D 1.800 devirde kaç KM/sa hız yapar. (Turbonun 1800den sonra açıldığını okudum) Yüksek tork neden 4000 d/d'ya kadar sürmez.
2000 Model aracımıza 6 vitesli şanzıman var mı? :D
D4D'ye de 6-7 vitesli şanzıman var mı?
(Tamam son 2 soru gayri ciddi ama ne yapayım gönül işte istiyor.) :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #55 : Mart 20, 2009, 11:50:50 »
sorularınız gayri ciddi değil, aslında şanzıman uydurulur, bunu yapacak ustalar da bulunur ancak yüksek vites yani düşük vites oranları her zaman ekonomi getirmeyebilir, elin japon mühendisleri bu oranları kafadan atmıyor sonuçta, bu oranlar optimum düzeyde hesaplanıyor, hem hızlanma hem ekonomi olarak, düşük vites oranı kullanırsak geç hızlanmasından da öte aracın hızlanma isteği azalacağından motoru yoracak, yakıtı arttıracaktır, çok basit bir örnekle bunu jant-lastik değişimine benzetebiliriz, lastik ebatı büyüyünce motora binen yük artacak, geç hızlanacak, isteksizleşecek buna paralel olarak gaza daha çok basacağız, devir düşük olsa bile tüketimimiz artacak, bunu test etmenin yolu da yol bilgisayarlı bir araçta düz yolda giderken düşük devirde gaza fazla basarak veya daha yüksek devirde daha az basarak görebilirsiniz, daha üst vites her zaman daha iyi yakıt tüketimi değildir yani.. bir de devir sormuşsunuz, bizde benzinli 2009 ve benzinli 98 var, ancak bu ikisinin 90km deki devrini söyleyebilirim, bu da ikisinde de aynı; 3000d/d..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #56 : Mart 20, 2009, 13:30:36 »
varsın bağırsın bazıları sırf bunun için filtre ve eksoz kiti takıyor benim motor sağlıklıysa varsın sesi gür çıksın belki neşesindendir. :D
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #57 : Mart 20, 2009, 14:27:44 »
  Bende tekrar selam diyeyim o zaman. :)
 Aurislerin 6 ileri vitesli olanları var. Toyota'nın yeni geliştirdiği (üst sınıflar için) bir vites sistemide var. Ama her vites sadece fayda sağlamaz, bazı sorunlarıda vardır. Ağırlık, vites kutusu tasarımı, dayanıklılık gibi. Ayrıca en büyük vites oranı belli noktaya kadar yükseltilebilinir ve bu aracın aerodinamisinden, motor gücüne, lastik ebatlarına, aracın ağırlığına kadar hepsine bağlıdır. Yoksa düz yolda 6. vitesten 7. vitese geçince hızını koruyamayan bir aracı kimse istemez.
 Genelde 4. vites oranı 1 ya da 1'e yakındır. Bu da ideal verimi sağlar. Daha üst viteslerde ise amaç ekonomi ve konfordur.
 
 Turbo belli bir devirde devreye girmez. Motorun çalışması ile ve egzoz gazı oluşumu ile devrededir aslında. Ancak fiziksel şekli gibi özellikle seçilen ölçülerle belli devir aralıklarında daha etkilidirler. Büyük ebatlı bir turbo etkisini gösterebilmesi için daha çok güce (egzoz gazına) ihtiyaç duyar. Bunun için yüksek devirlere çıkmak gerekir. Bu durumda turbonun etkili olmaya başladığı devirlerde ani ivmelenme hissedilir (kimi durumlarda tehlikelidirde) ve bu güç bandı üst devirlerde oluşur. Küçük ölçülere sahip (ana gövde, paller, hava giriş kanalı) bir turbo ise daha düşük devirlerde etkili olabilir ancak yüksek devirlerde fiziki özelliklerinden dolayı etkisini kaybeder. Tüm bunların yanında Turbo sisteme sahip motorların kompresyon oranlarıda (düşük olur motorun dayanıklı olabilmesi açısından) atmosferiklerden farklılık arzeder. Bu yüzden Turbo motorlar turbonun etkili olmaya başladığı devirlerin altında daha etkisiz kalır. Bu yüzden turbolar motor hacimi vs. ile ince hesaplamalar sonucunda ve elektronik ayarlamalarla ideal şekilde yerleştirilirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #58 : Mart 20, 2009, 23:40:22 »
fotoğraf koymayı bilmiyorum, becerebilirsem ekleyecem

97 model 2000 cc toyota
2400 d/dak --- 90 km/h
100 km'de 6,5 lt yakıyor
motor sesi 3500 den sonra duyulmaya başlıyor.

yani düşük devirde daha gürültüsüz uzun yol yapmak istiyorsanız vergiyi azcık fazla ödeyip 2000 cc alcaksınız. Ne kadar köfte, o kadar ekmek...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 120 km/s 3500 devir normalmi ?
« Yanıtla #59 : Mart 21, 2009, 13:23:40 »
fotoğraf koymayı bilmiyorum, becerebilirsem ekleyecem

97 model 2000 cc toyota
2400 d/dak --- 90 km/h
100 km'de 6,5 lt yakıyor
motor sesi 3500 den sonra duyulmaya başlıyor.

yani düşük devirde daha gürültüsüz uzun yol yapmak istiyorsanız vergiyi azcık fazla ödeyip 2000 cc alcaksınız. Ne kadar köfte, o kadar ekmek...

1600 motorlu tork konvertörlü klasik 4 ileri otomatik vitesli aracımla 2200 devirde 90 km'ye ulaşabiliyorum, ne bir ses ne başka bir şey. Toyota bu vitesin oranlarını tamamen konfor ve ekonomi için ayarlamış demek ki...
2005 Corolla Sedan Terra A/T