Gönderen Konu: katelitik konvertör iptali  (Okunma sayısı 7941 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
katelitik konvertör iptali
« : Eylül 20, 2008, 14:16:55 »
arkadaşlar 1,6 1998 model gli arabam var.araba rolentideyken gaza birden yüklenince 3000 d/dk'ya gelinceye kadar gırrrt diye bir ses geliyodu.motorcuya gittim baktı ve motorda sorun yok gibi siz bide eksozcuya götürün dedi.bende götürdüm egsozcu arabanın altına girdi gaza basınca gelen sesi dinledi ve bana sesin katelitik konvertörden geldiğini söyledi.değişmesi gerekiyormus acaba bu doğru bir tanı mı bana ses motordan geliyomus gibi arabanın içindeyken daha net anlaşılıyor.katelizatörün yenisi çok pahalı 1000ytl nin üstünde iptal ettirsem sorun olurmu.şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

katelitik konvertör iptali
« : Eylül 20, 2008, 14:16:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2008, 18:52:50 »
  Selam.
 Bence Katalitik dönüştürücüden problem olduğunadn iyice emin olun değiştirmeden ancak Km. sini bilmediğim 10 yaşındaki aracınızın konvertörünün tıkanmış olması bence yüksek ihtimal. Ama yaşadığın sorun ondan mı emin ol bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2008, 19:16:23 »
 Kesin konuşamamakla beraber bende sorunun katalitik konvertörden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü katalitik konvertörün görevi motorun en verimli çalıştığı zamanlarda çıkan Nox gazını filtre etmektir. Bu gazı filtre ederken bu sesi çıkarması katalitik konvertörün bozulduğunu gösterir ki bu durum 10 yaşındaki bi aracın  için normal. Yani motorun en verimli devirlerinin 2500/3000 d/d olduğunu düşündüğümüzde yapılan tespitin doğru olduğunu iyeliyor.
 Katalitik konvertörün iptali araca asla zarar vermez hatta aksine güç artışı sağlar. Benim aracımın katalitik konvertörü de iptal vaziyette ve 2-3 beygirlik güç farkını belli ediyor. Yalnızca çok az fazla yakıt yakmasına neden olur ki bu çok da sorun olmaz bence.
 Uzun lafın kısası eğer sorunun konvertörden geldiğini kesinleştirirsen değiştirmek yerine gönül rahatalığıyla iptal ettirebilirsin.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2008, 19:48:14 »
Gonul rahatligiyla havaya o zehiri (NOX) salabilirsin...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2008, 19:55:42 »
Aynen öyle... Bi de bu mevzuyla ilgili daha çok büyük hacimli motorlarda kullanılan EGR (Egzos gazı çevrimi) sistemi var ki inan benim arabamda olsa gönül rahatlığıyla aldığım gün bu sistemi iptal ederdim. Fabrika bacalarından 30 dakikada çıkan zehir benim arabamın egzosundan 30 senede çıkacak NOx gazından daha fazladır...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #5 : Eylül 20, 2008, 20:44:17 »
Benim arabanin onceki sahibi EGR sistemini devre disi birakmis.Iyi mi etmis? Hayir.Uzun sure EGR olamadan calisan motorlar conta yakiyor.EGR, yuksek yanma odasi isisini dusuruyor ve motor vuruntusunu onluyor.Ayni zamanda yakit sarfiyatini azaltiyor.Madem aracinizda yokmus, iptal edilecek bir sey de yok demektir.

Ama ben yeni bir EGR valve alip taktiracagim.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #6 : Eylül 20, 2008, 22:33:05 »
Araban kaç model Corolla? Türkiye'deki Corolla'ların hiç birinde EGR yok bildiğim kadarıyla. Ayrıca EGR sisteminin görevi motorun en verimli çalıştığı 2200-3000 d/d arasında çıkan NOx gazlarını üretmesini engellemektir. Bunu da şöyle yapar. Belirttiğim bu devirlerde EGR valfi açılarak emme manifolduna yanmış egzos gazı alır. Böylece yanmış egzos gazını tekrar silindire yollar. Yani yanma kalitesini düşürmektir EGR'nin görevi. Böylece en iyi yanma zamanı olan 2200 ila 3000 d/d arasında oluşacak NOx gazının oluşumunu engeller.
 Yani sandığın gibi yakıt sarfiyatını azaltmaz aksine yanmayı kötüleştirdiği için artırır.
 Ayrıca bu sistemin iptal edilmesi de motorun conta yakmasına neden olması teknik açıdan mümkün değildir.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #7 : Eylül 20, 2008, 23:17:56 »
arabam 120 bin km de katalizatörün yenisini alıcak durumda değilim yenisi 1000ytl nin üstünde eğer sorunun kesin burdan olduğunu çözersek mecbur iptal edicem ama bunu yaparken oksijen sensörü varmış sanırım bunu devre dışı bırakmamalıymışım bu sensör nerededir arkadaşlar bilen varmı.bide katalizötörün yerine susturucumu takılmalı yada yalnızca boruyla ekmi yapsak hangisi doğru olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #8 : Eylül 20, 2008, 23:24:21 »
Oksijen sensörü katalitik konvertörden önce kalıyor. Oksijen sensörünün görevi daha filtre edilmeden yani katalitik konvertörden geçmeden egzos gazı içindeki yanan ve yanmayan gazları tespit edip buna göre hava-yakıt karışımı hazırlaması için için motor enjeksiyon beynine sinyal yollamaktır. Yani iptal ettimene gerek kalmıyo.
 Ayrıca katalitik konvertörü söktükren sonra eğer biraz performans olsun diyosan düz boru koydur yalnız çok az yakıtı fazla yakar.
 Yok eğer ille de ekonomik bi araç olsun istiyosan o zaman susturucu taktır eskisi gibi yakıtta hiç bi şey farketmez.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '13
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2008, 01:50:37 »
salim  kardeş sen bilirsin ama benimde k.konvtr. sorun çıkarmıştı. ustaya götürdüm  onu söküp susturucu taktı çünkü çok pahalı dediğin gibi, susturucu çok ucuz.çevreye biraz zararlı bu iş ama daha ucuz. susuturucu taktır bence hiç bi fark yok ;)
(98 toyota  corolla 1.6 xei)  2013 Auris 1,4 D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #10 : Eylül 21, 2008, 11:19:06 »
  Bencede sisteme Katalitik Dönüştürücü çıkınca en azından onun yerine susturucu takmak daha iyi özellikle eksilecek geri basınç için. Yoksa motorun düşük devirlerde verdiği güçte azalma olabilir. Aslında en iyisi Katalitik Dönüştürücü kullanmak ama dediğiniz gibi malesef çok pahalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #11 : Eylül 21, 2008, 11:24:52 »
teşekkür ederim arkadaşlar verdiğiniz bilgiler doğrultusunda susturucu takmak en iyisi galiba bu sayede masrafım en fazla 150ytl olucak.oksijen sensörü konvertörün önündeyse ona ayrıyeten bir işlem yapmaya gerek yok sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #12 : Eylül 21, 2008, 20:50:45 »

Ergun kardes, arabam 94 model. Bazi yeni arabalarin emisyon sistemleri EGR'a gerek bile kalmadan NOX emisyonunu yok denecek derecede azaltiyor.

'I have disconnected my EGR, I personally noticed more low down torque on my surf and better MPG. Yes my head has cracked 1 year after I got the motor and 10 months after disconnecting the EGR.' Adamin biri EGR valve'i cikarmis, iddiasina gore yakit ekonomisinde biraz iyilesme gormus.Tabii EGR valve'i cikardigi zamanki hali nasildi onu soylemiyor.Buyuk ihtimalle zaten calismiyordu.Cikarma islemini yaptiktan bir sene sonra motor contasini yakmis.Motoru catlatmis.

http://www.hiluxsurf.co.uk/forums/showthread.php?p=454621

Bir diger surucu, EGR'i cikardiktan sonra motoruna ekstradan sogutma saglayacak tesisat eklemis.

Cogunlukla kullanilan EGR valve turu vakumlu olan.Belli bir sicakliktan sonra valve aciliyor ve gas donusumu saglaniyor.Sogukken olmuyor zaten.

EGR valve'in yakit ekonomisi sagladigini anlatan bir yazi http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf

Amacimiz yeni seyler ogrenmekse tek yol okumak.

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #13 : Eylül 21, 2008, 23:39:14 »
EGR'nin yakıt ekonomisi sağladığıyla ilgili yazıyı Türkçe'leştiremediğimden bi şey anlamadım açıkçası. Ama şunu emin olarak söyleyebilirim ki EGR sistemi yakıt tasarrufu sağlamaz aksine arttırır.
 Ben asla herşeyi bildiğini iddia eden biri değilim, her zaman yeni şeyler öğrenmek isterim. Ama bildiğim şeyler kulaktan dolma bilgiler değil, bu işin ehli kişilerden Toyota mühendislerinden eğitimini aldık biz.
 Yani bu aracı üreten bu sistemleri bu araçlara yerleşitiren adamlardan... Heralde bu adamlardan daha fazla kimse bu araçlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olamaz.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #14 : Eylül 22, 2008, 09:55:07 »
  İzninizle Net'ten bulduğum bazı tanımlamaları size aktarayım;

 EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu) Sistemi:

İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır (2).

Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır (1).

H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C�de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır (2). Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir(3).

Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir (2). Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir (1). Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10�u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır (3). Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır (2). Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hızlandırma ve tutuşmaya hazırlama gibi bir faydası da vardır. Bu şekilde, özellikle düşük yüklerde HC ve CO emisyonlarında da iyileşme elde edilmektedir (3). Egzoz gazlarındaki NOx miktarı, emme anındaki nitrojene, oksijenin miktarına, yanma sonu sıcaklığına ve bu sıcaklıkta kalma sürecine bağlıdır (2).

 Egzoz gazının bir kısmını yeniden motor içine, silindirlere çevirerek yanma sonucunda oluşan ısıyı düşürmeyi, bu şekilde çevre açısından zararlı azot oksit gazlarını(NOx: Azot oksit ve azotdioksit) kontrol altında tutmayı hedefleyen sistemdir. Günümüz benzinli ve dizel motorlarında yaygın şekilde kullanılmaktadır.

Motora giren taze havanın yanmış egzoz gazı ile karışımı, yanma sıcaklığını ve (dizel motorlarda) fazla oksijen miktarını azaltır. NOx gazlarının oluşumu yüksek sıcaklıklarda çok hızlandığından, sıcaklığın kontrol edilmesi zararlı NOx gazları oluşumunun da kontrol edilmesini sağlar.

Yaygın kanının aksine iyi çalışan bir EGR sistemi benzinli motorların verimini arttırır.
 
 Görüldüğü üzere EGR'nin araç yakıt tüketimine ve verimi etkisi konusunda her iki yönde de görüş bulunmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #15 : Eylül 22, 2008, 10:41:16 »
 Bakın Hakan bey kendiniz de araştırıp görmüşsünüz ki motorun en verimli çalışma şartlarında en iyi hava-yakıt karışımının oluştuğu esnada NOx gazı meydana geliyo ve EGR sistemi de bunu engellemek için bu düzgün hava-yakıt karışımını bozarak motor performansından güç çalıyor. Bu da sürücünün gaza daha fazla basmasına neden olup daha fazla yakıt sarfetmesine sebebiyet veriyor.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #16 : Eylül 22, 2008, 13:38:12 »
ben olsam o kadar para vercegıme gırek ıptal ettırırdım 1000 ytl az para degıl pıyasadakı arabaların yarısında yok zatn katalıtık konvertor o yuzden problem olcagınıda sanmıyorum
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #17 : Eylül 22, 2008, 16:34:52 »
  :) Ergün lütfen yazının sonunada göz at. Ben her iki düşünceyide savunan bilimsel görüşler olduğunu gördüm ve alıntı yaparak buraya ekledim. Ama mesela egzoz gazının bir miktarının tekrar geri verilmesi silindire giren hava/yakıt daha doğrusu oksijen/yakıt karışımı nı azaltır ve dediğiniz gibi gücü azaltıcı etki yapar. Ama diğer yandan silindir sıcaklığını düşüreceğinden içeri alınabilecek oksijen miktarını arttırır ve ateşlemeyi verimleştirir. Yani her iki yönüde olan bir olay bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #18 : Eylül 22, 2008, 18:29:01 »
Abi haklısın yazının sonundaki mesaja dikkat etmemişim. Kusura bakma. Ama ateşlemenin verimleşmesi zaten yanma odasında yanacak çok fazla yeteri kadar verimli hava-yakıt karışımı olmadığından pek bi işe yaramaz sence de öyle değil mi abi?
 Yani içeride zaten yanacak pek bi şey kalmıyo, yanma iyilişse içeride ne bulup da ne yakacak? :D
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #19 : Eylül 23, 2008, 10:01:18 »
 Ama geri basılan gaz odayı komple doldurmuyor. Bir taraftan odadaki karışımı bozarken (oksijen/yakıt yanında egzoz gazıda odayı dolduruyor söylediğin gibi) diğer yandan odanın ısısını düşürüyor ve bu durumda odadaki gazın basıncı ve dolayısı ile hacmi azalmış oluyor. Eğer elektronik ayarlarda supaplar yardımı le bunu destekler nitelikte ise (güç gerektiren belli devirlerde) bu seferde odaya daha fazla hava yakıt karışımı doldurulabiliyor. Önemli olan bence bu spumanın belli bir derecenin alında olmaması ki zaten belli hızlarda ve belli sıcaklıkalrda zaten sistem EGR'yi by pass ediyor. Çünkü odanın yakıtı buharlaştıracak kadar da sıcak olması lazım homojen bir yakıt dağılımı için oda içinde.
 Aslında Turbo motorlu araçlarada emsallerine göre çok yakar denir hep ama, işi detaylı incelleyince boşa atılan egzoz gazından yararlanıldığı için bence verimi de arttırmış olur. Zaten yanlış hatırlamıyorsam Otto motorlu tipteki araçların yakıttan yararlanma verimi %15 civarlarındadır. Gerisi ısı olarak atılır.
 Ergün ve katılan diğer arkadaşlar konu aslında çok güzel bir yolda bence. Sonuçta bindiğimiz araçlarda bu olay her gün milyonlarca kez gerçekleşiyor öyle değilmi?
 Bence daha verimli motorlara ulaşma yönündeki çabalar her zaman sürecek. Sonuçta Rotary asksamlı Wenkel motorlar, Değişken Supapa zamanlamalı motorlar, benzinli turbo motorlar, yüksek püskürtme basıncına sahip turbo disel motorlar ki bu püskürtme basınçları yakın gelecekte daha da artacak ve bu arayışlar hiç bitmeyecek.