Gönderen Konu: katelitik konvertör iptali  (Okunma sayısı 7943 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #20 : Eylül 23, 2008, 11:46:05 »
arkadaşlar 1996 astra 1.6 16v araçlarda katalizör ve egr beraber görev yapıyor.kat i iptal ettik.egr gittiği yere kadar iptal etmeyi düşünmüyoruz.egr belirli sıklıkla motor arıza ışığını yakıyor.bu ışık yandığında anlıyoruz ki egr kirlenmiş.söktürüp sıvısıyla temizletiyoruz,motor arıza lambasıda sönüyor.acaba diyorumki egr yi iptal etsek performans kazancımız olacak mı?benim kanaatim kesinlikle performans kazancı sağlanır.diğer yandan benzin sarfiyatında artma olur mu fikrim yok,yada farklı bir sorun.egr nin performans getirmesi açıkcası mantıklı gelmedi :huh: yinede farklı fikirlere saygı duyarım ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #20 : Eylül 23, 2008, 11:46:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #21 : Eylül 23, 2008, 14:26:01 »
performans için biçok şey deneniyor bunun için yalnızca birkaç şeyi değiştirmek veya iptal etmek pekfazla bir kazanç sağlamıyacaktır.motorların belli bir çalışma sistemi vardır ve fabrika çıkışlı olarak mühendisler orta sınıf otomobilleri uslu olsunlar diye üzerlerine ona göre malzeme ve çalışma sistemi koyarlar.biriki şeyi değiştirmek fazla işe yaramaz.örneğin bujileri değiştirisin tek başına işe yaramaz buji kablolarını ve distribitörü de değiştirmen gerekir yine yetmez vs vs bunlar hep birbirine bağlantılıdır ve buda oldukça masraf demek.bende konvertörü iptal ettiricem hp kazanmak ıçin değil yenisi çok pahalı olduğundan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #22 : Eylül 23, 2008, 15:31:05 »
salim bey selamlar.genel anlamda çok haklısınız.ancak kat sadece tıkandığı için değiştirilmez.kazançtan kastınız tam olarak kaç hp?10 hp gerçekten çok ciddi bir rakam.5 keza alınabilir die düşünüyorum.(katlı ve katsız konusunda şuan tartışıyoruz bu konuyu.yine bildiğimle değil arkadaşlarla ortak bir çözüm yolu arıyorum)aslında forumdan en büyük kazancım hiçbirşey bilmiyormuşcasına sorularımla ve aldığım bilgilerle kendimi daha geniş bakış açısı kazandırmaya gayret ediyorum.
 aile otomobili çok basit uygulamalarla hızlandırılabilir mı dersek evet derim.sonuç görecelidir tabiki.egr ve kat iptali aynı zamanda egzost uygulaması ,hava filitresi ve chip ile çokta oynama yapmadan klasik bir aracın hızlanma değerlerinin üstüne rahatlıkla çıkabilirsiniz.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #23 : Eylül 23, 2008, 18:09:59 »
ben arastırdım katalizatörü tıkandığı için değiştiricem fakat bu bana en fazla 2,3 hp güç kazandırıcak .bunun yanısıra motordan çıkan egzoz gazı dışarıya daha rahat atılıcak ve düşük devirlerde yani 3000d/dk. ya kadar yeterli sıkıştırma olmıyacağı için bu bize küçükte olsa dezavantaj olarak geri dönücek .ama bu önemli değil nerdeyse etkilemicek gibi.sizin dediğinizde doğru aile otomobilini chıp uygulaması,komple egzost ve hava filtresi değişimi ile bir miktar hızlandırabilirsiniz buda fazla yakıt demek.aslında doğru orantılı değil mi arabada  nekadar eşek okadar yakıt demek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #24 : Eylül 23, 2008, 19:23:48 »
performans için biçok şey deneniyor bunun için yalnızca birkaç şeyi değiştirmek veya iptal etmek pekfazla bir kazanç sağlamıyacaktır.motorların belli bir çalışma sistemi vardır ve fabrika çıkışlı olarak mühendisler orta sınıf otomobilleri uslu olsunlar diye üzerlerine ona göre malzeme ve çalışma sistemi koyarlar.biriki şeyi değiştirmek fazla işe yaramaz.örneğin bujileri değiştirisin tek başına işe yaramaz buji kablolarını ve distribitörü de değiştirmen gerekir yine yetmez vs vs bunlar hep birbirine bağlantılıdır ve buda oldukça masraf demek.bende konvertörü iptal ettiricem hp kazanmak ıçin değil yenisi çok pahalı olduğundan.

Selamlar Salim Bey,

Yenisi kadar ki? Pahali oldugu soyleniyor, ne kadar acaba?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #25 : Eylül 24, 2008, 09:13:07 »
  Bu %100 kesin bir şey değil aslında. Her zaman daha çok HP. daha çok yakıt tüketimi demek değildir. Aslında Katalitik dönüştürücü motor verimini düşüren bir uygulamadır ama ECU'de buna göre programlanır. Ayrıca bence kesinlikle çevre için de gereklidir de her ne kadar bir Jumbo Jet'in çevreye verdiği zararla boy ölçüşemesede yinede damlaya damlaya göl oluyor harbiden.
 Ayne bende katılıyorum Kat. iptali ile %2-3 den fazla güç artışı olacağını zannetmem ve alt devirlerde tam tersi kayıp olur ama üst devirler güçlenir.
 Chip uygulamasında ise bunu yapana ve kullanılan programa bağlıdır. Sonuçta kısıtları belirleme programa göre olur. Tabi risk seviyesini belirlemede. Ama bu chip tunning sadece kat. iptaline uygun olarak da yapılabilir tabi.
 Keşke ucuz olsada iptal edilmeden yenisi takılabilse.
 Ayrıca bildiğim kadarı ile Performans tipi Katalitik Dönüştürücüler'de mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #26 : Eylül 24, 2008, 10:07:33 »
alt devirlerde güç kaybı kesindir üst devirlerdeyse kazanç sağlanır.yakıt artışı muhakkak olur ancak dikkate alınacak kadar olmaz.ecu nun kat a göre programlanması mantıklı.kat kimi araçlarda 15 hp ye kadar kayıp getiriyor.kat iptali ecuyla senkronize şekilde yapılırsa kazanç maksimum olur.şuda bir gerçekki tıkanmış bir kat ile denenmiş performans ile kat iptalinden sonra performans arasında çok fark çok oluyor ;)
kat yerine düz boru koymakta mümkün ancak onun yerine tüp şeklinde ufak bir egzost daha uygun oluyor.kimi araçlarda sensörün egzost üzerindeki konumu değiştirilerek kat iptali gerçekleştiriliyor.aksi halde uyarı ışığı yanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #27 : Eylül 24, 2008, 10:19:42 »
Arkadaşlar katalitik konvertörün orijinal parça fiyatı : 1586 ytl
Bu kadar paralık yakıt farkını 200 bin km'de anca çıkarırsınız. En mantıklısı sökmek ama tabi çevreye vereceği zararı düşünmek de biraz mide bulandırıyo bunu da kabul etmek lazım.
 Ve katatilik konvertörlü araçlarda da konvertörsüzlerde de aynı ECU kullanılıyor. Yalnızca 97 yılından sonraki araçlarda yeni yazılım yüklenmiş tip ECU kullanılmış.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #28 : Eylül 24, 2008, 12:09:35 »
ergün 97ler dahil mi?

senin verdiğin tabloya baktığımda;
               sadece 93 modelleri  : 105 hp
94-95(katalitik konvertörsüzler) : 114 hp
96-98(katalitik konvertölüler)    : 110 hp

o halde 97 corollada kat iptal edersek aynı ecu olduğuna göre 4 hp kazanç sağlarız.tabiki araçta kat varsa.yoksa zaten 114 tür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #29 : Eylül 24, 2008, 12:22:21 »
aynen öyle...
97'ler de 8'inci aydan sonrasında ECU değişmiş.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #30 : Eylül 24, 2008, 12:34:57 »
Arkadaslar ayni seyden mi bahsediyoruz diye suphe etmeye basladim.Amazon.com sitesinde 93-97 arasi Corolla'ya uyacak Magnaflow marka performans turu kat.kon. fiyati 45 dolar ile 93 dolar arasi.

http://www.amazon.com/Magnaflow-53004-Out-Catalytic-Converter/dp/B000COWZRU/ref=au_pf_ss_1?ie=UTF8&n=15684181&s=automotive&carId=006 45 dolar olan Magnaflow kat.kon.


http://www.amazon.com/Magnaflow-23886-Direct-Fit-Catalytic-Converter/dp/B000JKLH7Q/ref=au_pf_ss_2?ie=UTF8&n=15684181&s=automotive&carId=006 93 dolar olan Magnaflow

http://www.amazon.com/Walker-15036-Universal-Catalytic-Converter/dp/B000C916KM/ref=au_pf_ss_3?ie=UTF8&n=15684181&s=automotive&carId=006 fiyati 71 dolar olan kat.kon.

Ergun Bey, sizin 1586 Lira dediginiz orijinal kat.kon.un markasi nedir?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #31 : Eylül 24, 2008, 12:38:25 »
Benim verdiğim fiyat orijinalinin fiyatı.
Toyota yerli araçlarda Akkardansa'ya yaptırıyor egzos sistemini. Ama katalitik konvertörde başka bi marka kullanıyo mu bundan emin değilim!
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #32 : Eylül 24, 2008, 13:06:24 »
bakın herkes bu kadar pahalı olmasa taktırma eğilimde aslında.çevre korumada biz tüketiciler kadar üreticilerinde bişeyler yapması lazım.konvertör değişimi en ucuz 1000 ytl ye maloluyor.maliyeti taş çatlasa 100-150 ytl.dir.ne var  bu kadar fahiş satacak.adam gibi fiyat olsa herkes yenisini alır.adamın arabasının 13.14 bin ytl olduğu düşünülürse.madem doğa bu kadar düsünülüyor kursunsuz benzin ve mazottaki vergilerde kalksın.fedakarlık hep bizemi yani.
corol-laz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #33 : Eylül 24, 2008, 13:42:02 »
Erdogan Bey, maliyeti degil kar dahil satis fiyati 45 dolar amazon.com'da. Markasi Magnaflow.Toyota servisleri markasiz urunu Toyota orijinal diye 1586 liraya satiyor. 45dolar (55 lira) nerede, 1586 lira nerede. Fiyatta fark olur da bu kadar mi olur? Altindan mi yapiyorlar bunu? Bu fiyata yenisini taktiracagima tabii ki ben de iptal ettiririm.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #34 : Eylül 24, 2008, 13:49:03 »
1500 ytl ye kat taktırıp performansımdan ödün vereceğime, o para illakide batıyorsa cebime 50 şer ytl den 30 ağaç dikerim dahada sevaba geçerim :D şaka gibi ama mantıklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #35 : Eylül 24, 2008, 15:12:03 »
  Süper Burak :)
 Katalitik Dönüştürücü'nün imalatında bir olay yok sadece içine konulan materyaller para ediyor. Malesef yedek parça kar marjları (bu fiyat başka türlü açıklanamaz bence) çok yüksek. Aracı yüksek vergilerden dolayı istedikleri fiyata satamayan üreticiler sanırım böyle bir yola baş vuruyorlar. Bu kat. fiyatını bazı ülkelerde ikinci el araç alınabiiyor binilecek durumda olan. :)
 
 Burak benim başka bir fikrim daha var Kat. yerine. Şu satılan gaz maskeleri var ya, onu egzoza bağlasak işe yarar belkide :)
Fiyatlardan insanın aklına ne fikirler geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #36 : Eylül 24, 2008, 15:42:25 »
evet arkadaşlar bu katelizötörün içi porselen olanlar da varmış.bu gün gittiğim başka bir egzozcu böyle söyledi ve orjinaliyle aynaı görevi görüyormuş.içi boş olanlarının da mevcut olduğunu fakt toyotolara uymıyacağını ve 2009 dan sonra enjeksiyonlu arabalarda kat.ın mecbur olucağını aksi halde muayenede sorun yaşayıcağımı söyledi.bir çok rabaya kat iptali yaptığını ama toyotaya ilk olucanı söyledi ve aradığı parçacı corollaya içi boş olanlardan takarsa uyum sağlamıyacağını,mersedes,bmv,opel gibi birçok arabaya bu işlemi yaptıklarını ama toyotaya uymadığını bu yüzdende içi porselen olanlardan takmam gerektiğini söyledi.aynı görevi görüyormuş.
-içi boş olanın fiyatı 220ytl
-içi porselen olanın fiyatı 300ytl
porselen olandan siparişi verdik cuma günü takıcaz bakalım fark olucak mı.sonucu sizinle paylaşıcam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #37 : Eylül 24, 2008, 18:42:07 »
  Süper Burak :)
 Katalitik Dönüştürücü'nün imalatında bir olay yok sadece içine konulan materyaller para ediyor. Malesef yedek parça kar marjları (bu fiyat başka türlü açıklanamaz bence) çok yüksek. Aracı yüksek vergilerden dolayı istedikleri fiyata satamayan üreticiler sanırım böyle bir yola baş vuruyorlar. Bu kat. fiyatını bazı ülkelerde ikinci el araç alınabiiyor binilecek durumda olan. :)
 
 Burak benim başka bir fikrim daha var Kat. yerine. Şu satılan gaz maskeleri var ya, onu egzoza bağlasak işe yarar belkide :)
Fiyatlardan insanın aklına ne fikirler geliyor.

Ben arabami 1500'e aldim mesela...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #38 : Eylül 24, 2008, 18:46:03 »
evet arkadaşlar bu katelizötörün içi porselen olanlar da varmış.bu gün gittiğim başka bir egzozcu böyle söyledi ve orjinaliyle aynaı görevi görüyormuş.içi boş olanlarının da mevcut olduğunu fakt toyotolara uymıyacağını ve 2009 dan sonra enjeksiyonlu arabalarda kat.ın mecbur olucağını aksi halde muayenede sorun yaşayıcağımı söyledi.bir çok rabaya kat iptali yaptığını ama toyotaya ilk olucanı söyledi ve aradığı parçacı corollaya içi boş olanlardan takarsa uyum sağlamıyacağını,mersedes,bmv,opel gibi birçok arabaya bu işlemi yaptıklarını ama toyotaya uymadığını bu yüzdende içi porselen olanlardan takmam gerektiğini söyledi.aynı görevi görüyormuş.
-içi boş olanın fiyatı 220ytl
-içi porselen olanın fiyatı 300ytl
porselen olandan siparişi verdik cuma günü takıcaz bakalım fark olucak mı.sonucu sizinle paylaşıcam.

45'lik olanin (Magnaflow) ici de porselen/seramik.Magnaflow performans egzos isinde en onde gidenlerden. Ben asil 1586 Lira'lik kat.kon.u merak ediyorum.Ici altin mi, platin mi, inci mercan mi kapli...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: katelitik konvertör iptali
« Yanıtla #39 : Eylül 24, 2008, 22:00:13 »
bilinçli vatandaş plaketi var ya onuda veriyorlar :) ah dostum ah kat ile takasa girersen arabana talibim :D