Gönderen Konu: Lastik Hava Basıncı  (Okunma sayısı 5144 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '12
  • 18 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Lastik Hava Basıncı
« : Aralık 16, 2013, 23:23:42 »
malum lastik havası lastikler soğukken bakılır havaların çok soğuk olduğu bu günlerde nasıl bir uygulama yapılması gerekir? 205-55-16 için 32 psı hava sabah basılırsa lastik hareketi ile 34-35 e yükselme mi? fizik kuralı ısınan havanın sabit hacimde basıncı artar. ne yapmak lazım?
:-)))

Toyota Club Türkiye

Lastik Hava Basıncı
« : Aralık 16, 2013, 23:23:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #1 : Aralık 16, 2013, 23:50:57 »
Bu nedenle otomobil firmaları ve lastik üreticileri yazın nitrojen kışın normal hava basılmasını önerirler. Nitrojen basıldığında basınç farkı minimize olacak, kışın normal hava ile ise lastik ısındığında hava genleşerek olması gereken değere daha yakın bir değer olacaktır. Bu nedenle yaz/kış ayırımı yapmadan aynı basınçtaki havayı uygulamak gerekir.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '12
  • 18 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #2 : Aralık 17, 2013, 00:05:52 »
Ertan Bey benim merak ettiğim şu hava ısındıkça genleşeceğinden sıcaklık 5 derece iken lastiğe hava vurulduğunda seyahat esnasında istenilen değerden daha fazla değer elde edilmiş olmaz mı?
 
:-)))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #3 : Aralık 17, 2013, 00:11:56 »
Ertan Bey benim merak ettiğim şu hava ısındıkça genleşeceğinden sıcaklık 5 derece iken lastiğe hava vurulduğunda seyahat esnasında istenilen değerden daha fazla değer elde edilmiş olmaz mı?
Şöyle düşünün aracınız için önerilen değerlere bakınca tek bir değer görmezsiniz, bir aralık verilir mesela 160 km hız ve üzeri için 36, 160 altı hızlar için 32 gibi. Siz 32 olarak ayarlattığınızda kış koşullarında bu değer çok fazla artmayacaktır, belki 36 değerine bile ulaşamayacaktırda. Birde lastik havasının ilk ayarlandığı değerde sabit kalmayacağını düşününce birbirini dengeleyici birçok durum olduğunu görürüz. Yazın ise bu fark fazla olacaktır, ancak nitrojenin genleşmesi daha az olduğundan bu fark minimize olacaktır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #4 : Aralık 17, 2013, 02:00:46 »
lastik basınçları çok önemli bir konu
az hava hem lastiğin ömrünü bitirir hem aşırı ısınmasını sağlar hem de lastik kanalları kapandığından yol tutuşunu düşürür.
fazla hava lastiğin sadece ortalardan aşınmasını sağlar lastiğin orta kısmı yere bastığından lastiğin az bir noktası asfalt ile temas edeceğinden ve lastik kıvamında ısınamayacağından yol tutuşu ve frenleme zayıflar

Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #5 : Aralık 31, 2013, 12:22:46 »
Ertan Bey benim merak ettiğim şu hava ısındıkça genleşeceğinden sıcaklık 5 derece iken lastiğe hava vurulduğunda seyahat esnasında istenilen değerden daha fazla değer elde edilmiş olmaz mı?

Benim lastik 32 iken 2 saatlik yoldan sonra (yaz ayında)35-36 olmuştu soğuyunca eski haline döndü.5 derecede siz 32 yapınca zaten yükselecek yol yaptıkça.Bir de 2-3 psi nin çok fazla bir önemi yok.Ben burada eksi 20 derecede baktım yine aynıydı.Isınan lastikte basınç yükseliyor ama soğuk havada düşüyor mu bilemiyorum ben bu şekilde ölçtüm
2007 Jetta Comfortline-Lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #6 : Aralık 31, 2013, 14:51:50 »
Benim lastik 32 iken 2 saatlik yoldan sonra (yaz ayında)35-36 olmuştu soğuyunca eski haline döndü.5 derecede siz 32 yapınca zaten yükselecek yol yaptıkça.Bir de 2-3 psi nin çok fazla bir önemi yok.Ben burada eksi 20 derecede baktım yine aynıydı.Isınan lastikte basınç yükseliyor ama soğuk havada düşüyor mu bilemiyorum ben bu şekilde ölçtüm

Yazın nasıl yükseliyorsa soğuk havada da 2-3psi düşer. Lastiklerinizi soğukken ölçün ve önerilen basınçlarda kullanın.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #7 : Eylül 22, 2015, 08:51:24 »
Arkadaşlar Merhaba,

1997 model toyoya corolla XE1.3 kullanıyorum.Bu arabada lastiklerin orjinal boyutu ve hava basıncın ne olması gerekiyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2015, 09:15:37 »
Orjinali 165/70/14 diye biliyorum, basınçlarını da 32-33 seviyesine ayarlayabilirsiniz.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #9 : Eylül 22, 2015, 09:53:03 »
Orjinali 165/70/14 diye biliyorum, basınçlarını da 32-33 seviyesine ayarlayabilirsiniz.

Hocam kesin bir bilgi midir? Buna göre lastik almayı düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #10 : Eylül 22, 2015, 10:05:15 »
Hocam kesin bir bilgi midir? Buna göre lastik almayı düşünüyorum.

Üzerindekiler kaç veya stepne?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #11 : Eylül 22, 2015, 10:41:35 »
Üzerindekiler kaç veya stepne?

Orjinal değil farklı farklı takmışlar.Stepnede orjinal değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #13 : Şubat 28, 2021, 14:41:04 »
Forumda bu konuda birçok başlık olmasına rağmen araç özelinde bir konu göremediğimden ve çoğu da eski konular olduğundan yeni bir konu açma gereği duydum.

2005 Model Corolla HB (Sol) aracım için lastik hava basıncı ne olmalıdır? Bu konuda kullanım kılavuzunda herhangi bir tablo da bulamadım ilginç bir şekilde.

Bir de forumda Otomotiv konusunda bayağı uzman arkadaşlar olduğundan hazır konu açılmışken sormak istiyorum. Lastik hava basınçları sadece lastik ebatlarına göre değil, araca göre de de belirlenir diye düşünüyorum. Yani sonuç olarak internette şu ebat lastik için basınç şu olmalıdır türü bilgiler pek sağlıklı değildir herhalde?

Bu durumda yine üreticinin o modele özgü verdiği tabloya uymak ve o aralıklarda (yaz-kış veya yük durumuna göre) basınç belirlemek sanırım en doğru olanı. Konunun uzmanı olan arkadaşlar bilgi verebilirler mi bu hususlarda?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #14 : Şubat 28, 2021, 15:47:12 »
Lastik üreticisi firmanın tavsiyelerine göre hareket edilirken,yük,yol ,sürat gibi ayrıntılar dikkate alınmalı.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2021, 18:00:22 »
Kullanım klavuzunda yazıyor siz yerini bulamamışsınız galiba.
https://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/COROLLA_OM12801T_01-05.pdf
Sayfa 279-280

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #16 : Mart 01, 2021, 00:19:36 »
Kullanım klavuzunda mevcut, ayrıca torpido kapağının iç kısmında yazıyor.
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #17 : Mart 01, 2021, 11:43:23 »
Kullanım klavuzunda yazıyor siz yerini bulamamışsınız galiba.
https://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/COROLLA_OM12801T_01-05.pdf
Sayfa 279-280

Hocam kullanım kılavuzunda anahtar kelimelerle aradığımda tablodan bahsetmişti ama o tablo adını bulamamıştım. Sizin dediğiniz gibi doğrudan sayfa numarasından gidince oldu, çok teşekkürler.

Bu durumda tabloyu Arka koltuklu ve Arka koltuksuz olarak 2 ana gruba, onları da 160 km üstü ve altı olarak ayırmışlar. Normal şartlarda aracın lastik ebatına ve motoruna göre "Arka koltuklu" seçeneğindeki değerlerden 160 km altı basıncı uygulayıp uzun  yola çıkarken de bir miktar artırmakta yarar var gibi. Gerçi uzun yola da çıksam 160 km hızı geçmem pek ama yine de yüksek hızlarda yakıt tasarrufu için sanırım bir miktar basıncı arttırmakta yarar var. Ne dersiniz?




Mesaj Birleştirildi: Mart 01, 2021, 11:44:26
Kullanım klavuzunda mevcut, ayrıca torpido kapağının iç kısmında yazıyor.

Bunu söylediğiniz iyi oldu hocam, hiç dikkat etmemiştim sağolun. Ben de eski aracımdaki gibi kapının çevresinde aradım ama bulamadım lastik basınç tablosunu.

Mesaj Birleştirildi: Mart 01, 2021, 11:54:39



Bu arada ruhsatta yazan motor no 3ZZU62... şeklinde. Tabloda bunun tam karşılığı (3ZZ-U6 gibi) yok ama kılavuzda 1.6 motor için 3ZZ-FE görünüyor sanırım bu değer baz alınacak?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #18 : Mart 01, 2021, 14:33:29 »
Dikkat ederseniz aracınız için tabloda iki farklı basınç değeri var. Yüksek hız için 39psi, yüksek hız yapmıyorsanız 32psi. Yani asıl belirleyici olan hız.Dediğiniz gibi basıncı bir miktar artırmak tüketim anlamında olumlu olabilir ama konfor ve lastik aşınması anlamında zararı da olabilir. Bence  en sağlıklı olanım fabrika verilerine uymaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Hava Basıncı
« Yanıtla #19 : Mart 01, 2021, 17:47:13 »
Bilgiler verilmiş zaten.
Araç kasa tipine göre de bazı farklılıklar (ön-arka) olabiliyor.
Aracın kullanım yük, hız, yol durumu değerlendirilmeli. Tercihim, tabloda belirtilen tölerans değerler içinde, konforu kaybetmeden mümkün mertebe üst değerlere yakın hava basıncı kullanmaktır. Sadece kum zeminde, geçici olarak lastik basıncı düşürülebilir.
Basınç gereğinden fazla olursa lastik orta bölümden, düşük olursa omuzlara yakın bölümden aşınma olur.