0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
selam o yeşil daire içine alınmış yere dışarıdan Renault 9 merkezi kilit motoru monte edilebilir kare avuç büyüklüğünde bahsi geçen motor motorun ucuna bi plastik takılarak ileri geri yapıldığı zaman hava akışını kapatıp açarak işinizi görür kabloları sağa sola takılmayacak gibi çekilir sadece aç kapa kumanda veya cam düğmesi takılabilir seçim size kalıyor hangisini isterseniz bende öyle bişey düşündümde benimkine olmuyor araçlarımız aynıda hava filtre kutusu kırıktı alttan düzen tutmuyordu Daihatsu applhause uyumluydu onu taktım çıkma Kayseri'de bulamadım
İlla elektrikli olsun istemezsen eski araçlardan çıkan telli jikle mekanizmaları uyarlanabilir.
O kadar derine inmek istemiyorum, bahsettiğiniz gibi sadece benzine geçince açılıp, lpg ye geçince kapansa yeterli benim için. Dediğiniz olsa mükemmel olur tabiiki. Ama karbüratöre o kadar girmek istemiyorum
Aklıma başka bişey daha geldi tabi elektrikli sistem yaparsanız içeriden ekstra kablo çekmeden bi ucunu lpg kesiciye bi ucunuda benzin kesicisine bağlayarak araya bi role takılarak yapılabilir
hem içeriden bir düğme ile devreye alabileceğiniz hem de gaz kelebeğine bağlı bir düzenek olsa güzel olabilir sanırım. imkânı hakkımda bir fikrim yok fakat devreye alındığı zaman ne kadar açılıp kapanacağı, gaz kelebeğinin hareketine bağlı olsa (gaza bastıkça daha çok açılan) nasıl olur ? sadece bir fikir, öyle aklıma geldi. karbüratörlü corolla'da kelebek elektronik değil diye tahmin ediyorum. mekanikse daha da kolay olabilir.
Aynı sıkıntı bende de var, sıralı sistem yeni çıkmış ve fiyatı çok pahalı geldiğinden eski sistem taktırmıştım.Lpg bittiğinde petrole gidene kadar gözle görülür bir benzin harcaması olup çekişte oldukça düşüyor.Çok usta gezdim, hiç birinin işine gelmedi hazır yapılmış düzeni bozup hava kısıcıyı aradan kaldırmak.Aslında yapılabiliyor internette çok araştırdım.Bisiklet vites kolu aldım eski tip (telliyle birlikte) birde çıkma gaz kelebeği alıp bir sistem yapmayı pilanladım ama bir türlü fırsat bulamadım.Sonuç,sıralı sisteme geçeceğim,lpg beynimin bozulmasını bekliyorum dört gözle
benim aracim da 1992 model 1.3 karburatorlu corolla. LPG ayari duzgun yapilirsa gercekten banta falan hic gerek yok. Benim aracta lovato beyin var oyle hava girisini kapatma olayi falan yok benzinde ve lpgde de gayet guzel calisiyor. Yapacaginiz sey bence karburatorun baska yerlerden fazla hava alip almadigini tespit etmek eger aliyorsa onarmak sorun yoksa da gaz ayarini kendiniz yapin derim. 1.lpg beyninin uzerinde sari pirinc vidayi tamamen saga dogru kapatin. Lpg beyni uzerindeki buyuk plastik vidayi yavas yavas sola dogru acin rolanti sesini dinleyin ve dusmeye basladigi anda birakin. 3.Sari pirinc vidayi tam kapali halden yarim tur sola cevirip acin.2.Bos viteste motoru 3000devire sabitleyip lpg hortumu uzerindeki plastik vidayi sola dogru acarak motorun en yuksek devrini aldigi yerde birakin.
Hava girişini bantla kapatan ustalar bence baştan savma iş yapıyorlar.bende bu gibi sorunlarla çok karşılaştım ve çeşitli formlarda başka marka arabaların gaz ve benzin ayarlarını çok araştırdım.Sonuda karbürotörlü araçlar için bantlamadan ayar yapmasını öğrendim.Hava girişlerini bantlamadan ayar yapıldığında gazda da benzinde de yakıt az çekiş güçlü oluyor.Doğru bir usta bulursan havayı kapatmadan gaz ayarı yapabilen, bu tesisatla hiç uğraşmazsın.
Bu aralar kafayı bu işle bozdum, yapmalıyım