Gönderen Konu: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...  (Okunma sayısı 22203 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« : Aralık 12, 2013, 09:41:43 »
Merhaba arkadaşlar.  Aracım karbüratörlü ve lpgli 1998 model 1.3 corolla. Bildiğiniz  üzere karbüratörlü araçlara lpg dönüşümü yapıldığında karbüratörün hava girişinin yarısını bantla  kapatıyorlar. Bu bantla kapalı haldeyken benzinli kullanımda özellikle rampalarda araba çekişten çok düşüyor, kısaca rampada benzin performansı, lpg performansından düşük oluyor. Sebebi ise  açık; benzin hava karışımını daha fazla  severken lpg  ise  tam  tersi. Lpg tükendiğinde genelde 25-30 km benzinle giderim. Rampaya falan denk geldiğimde  sıkıntı oluyor.  Demem o ki: Aşağıda resimde yeşil daire içine alınmış (kırmızı okun benle alakası  yok, resmi netten aldığım için var o) yerde benim bantla kapanma olayı. Tani tam karbüratörün bitişinden o esnek plastik boruya geçtiği  yerde. Öyle bir  şey yapmam  lazımki, elektrikli, yada bir  şekilde sürücü koltuğundan kontrol edebileceğim bir  manivela olacak, benzine  geçince  ben o geçişi tam açacağım, lpg de  ise yine  yarım şekilde kapanacak. Yani kumandalı olur, elektrikli  olur bir  kapak  lazım  oraya. Mantığını biliyorum ama, ama  oraya  uygun olabilecek  bir  alet,  parça....  Zihni sinirlere  açığım. Forumumuzun genç ve  yetenekli  üyeleri buradan mutlaka bir şey çıkacağına inanıyorum.

1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye

Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« : Aralık 12, 2013, 09:41:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2013, 09:51:42 »
hem içeriden bir düğme ile devreye alabileceğiniz hem de gaz kelebeğine bağlı bir düzenek olsa güzel olabilir sanırım. imkânı hakkımda bir fikrim yok fakat devreye alındığı zaman ne kadar açılıp kapanacağı, gaz kelebeğinin hareketine bağlı olsa (gaza bastıkça daha çok açılan) nasıl olur ? sadece bir fikir, öyle aklıma geldi. karbüratörlü corolla'da kelebek elektronik değil diye tahmin ediyorum. mekanikse daha da kolay olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #2 : Aralık 12, 2013, 10:39:20 »
O kadar derine inmek istemiyorum, bahsettiğiniz  gibi  sadece benzine geçince açılıp, lpg ye geçince kapansa  yeterli benim için. Dediğiniz  olsa mükemmel  olur  tabiiki. Ama karbüratöre o kadar girmek istemiyorum :)
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #3 : Aralık 12, 2013, 10:49:07 »
selam o yeşil daire içine alınmış yere dışarıdan Renault 9 merkezi kilit motoru monte edilebilir kare avuç büyüklüğünde bahsi geçen motor motorun ucuna bi plastik takılarak ileri geri yapıldığı zaman hava akışını kapatıp açarak işinizi görür kabloları sağa sola takılmayacak gibi çekilir sadece aç kapa kumanda  veya cam düğmesi takılabilir seçim size kalıyor hangisini isterseniz bende öyle bişey düşündümde benimkine olmuyor araçlarımız aynıda hava filtre kutusu kırıktı alttan düzen tutmuyordu Daihatsu applhause uyumluydu onu taktım çıkma Kayseri'de bulamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #4 : Aralık 12, 2013, 11:04:04 »
selam o yeşil daire içine alınmış yere dışarıdan Renault 9 merkezi kilit motoru monte edilebilir kare avuç büyüklüğünde bahsi geçen motor motorun ucuna bi plastik takılarak ileri geri yapıldığı zaman hava akışını kapatıp açarak işinizi görür kabloları sağa sola takılmayacak gibi çekilir sadece aç kapa kumanda  veya cam düğmesi takılabilir seçim size kalıyor hangisini isterseniz bende öyle bişey düşündümde benimkine olmuyor araçlarımız aynıda hava filtre kutusu kırıktı alttan düzen tutmuyordu Daihatsu applhause uyumluydu onu taktım çıkma Kayseri'de bulamadım

Gayet akla ve mantığa uygun, teşekkür ederim. Değerlendirmeye alındı ;)
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #5 : Aralık 12, 2013, 12:21:53 »
İlla elektrikli olsun istemezsen eski araçlardan çıkan telli jikle mekanizmaları uyarlanabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #6 : Aralık 12, 2013, 15:10:02 »
İlla elektrikli olsun istemezsen eski araçlardan çıkan telli jikle mekanizmaları uyarlanabilir.

Artık elime hangisi geçerse. Teşekkür ederim.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #7 : Aralık 12, 2013, 15:54:35 »
O kadar derine inmek istemiyorum, bahsettiğiniz  gibi  sadece benzine geçince açılıp, lpg ye geçince kapansa  yeterli benim için. Dediğiniz  olsa mükemmel  olur  tabiiki. Ama karbüratöre o kadar girmek istemiyorum :)
Aklıma başka bişey daha geldi tabi elektrikli sistem yaparsanız  içeriden ekstra kablo çekmeden bi ucunu lpg kesiciye bi ucunuda benzin kesicisine bağlayarak araya bi role takılarak yapılabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #8 : Aralık 12, 2013, 15:56:26 »
Aklıma başka bişey daha geldi tabi elektrikli sistem yaparsanız  içeriden ekstra kablo çekmeden bi ucunu lpg kesiciye bi ucunuda benzin kesicisine bağlayarak araya bi role takılarak yapılabilir

Öncelikle oradaki düzeneği bi  halledelim,  gerisi dediğiniz  gibi  olabilir. Bir taşla iki kuş.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #9 : Aralık 12, 2013, 17:37:24 »
hem içeriden bir düğme ile devreye alabileceğiniz hem de gaz kelebeğine bağlı bir düzenek olsa güzel olabilir sanırım. imkânı hakkımda bir fikrim yok fakat devreye alındığı zaman ne kadar açılıp kapanacağı, gaz kelebeğinin hareketine bağlı olsa (gaza bastıkça daha çok açılan) nasıl olur ? sadece bir fikir, öyle aklıma geldi. karbüratörlü corolla'da kelebek elektronik değil diye tahmin ediyorum. mekanikse daha da kolay olabilir.
çok eskiden öyle yaylı bir parçalar vardı hava çektikçe kapak açılıyordu ama bence o sistem uydurmaca , çünkü gazdada benzinde de emiş aynı ama yakıtın yanması gereken hava miktarı farklı , eksoz lara yapılan sistem gibi bir şey yapılabilir ama oda uzun iş .
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #10 : Aralık 12, 2013, 18:36:04 »
Aynı sıkıntı bende de var, sıralı sistem yeni çıkmış ve fiyatı çok pahalı geldiğinden eski sistem taktırmıştım.
Lpg bittiğinde petrole gidene kadar gözle görülür bir benzin harcaması olup çekişte oldukça düşüyor.
Çok usta gezdim, hiç birinin işine gelmedi hazır yapılmış düzeni bozup hava kısıcıyı aradan kaldırmak.Aslında yapılabiliyor internette çok araştırdım.
Bisiklet vites kolu aldım eski tip (telliyle birlikte) birde çıkma gaz kelebeği alıp bir sistem yapmayı pilanladım ama bir türlü fırsat bulamadım.
Sonuç,
sıralı sisteme geçeceğim,lpg beynimin bozulmasını bekliyorum dört gözle :)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #11 : Aralık 12, 2013, 19:06:26 »
Aynı sıkıntı bende de var, sıralı sistem yeni çıkmış ve fiyatı çok pahalı geldiğinden eski sistem taktırmıştım.
Lpg bittiğinde petrole gidene kadar gözle görülür bir benzin harcaması olup çekişte oldukça düşüyor.
Çok usta gezdim, hiç birinin işine gelmedi hazır yapılmış düzeni bozup hava kısıcıyı aradan kaldırmak.Aslında yapılabiliyor internette çok araştırdım.
Bisiklet vites kolu aldım eski tip (telliyle birlikte) birde çıkma gaz kelebeği alıp bir sistem yapmayı pilanladım ama bir türlü fırsat bulamadım.
Sonuç,
sıralı sisteme geçeceğim,lpg beynimin bozulmasını bekliyorum dört gözle :)
:) :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #12 : Aralık 12, 2013, 19:29:05 »
benim aracim da 1992 model 1.3 karburatorlu corolla. LPG ayari duzgun yapilirsa gercekten banta falan hic gerek yok. Benim aracta lovato beyin var oyle hava girisini kapatma olayi falan yok benzinde ve lpgde de gayet guzel calisiyor.  Yapacaginiz sey bence karburatorun baska yerlerden fazla hava alip almadigini tespit etmek eger aliyorsa onarmak sorun yoksa da gaz ayarini kendiniz yapin derim.   
1.lpg beyninin uzerinde sari pirinc vidayi tamamen saga dogru kapatin. Lpg beyni uzerindeki buyuk plastik vidayi yavas yavas sola dogru acin rolanti sesini dinleyin ve dusmeye basladigi anda birakin.
3.Sari pirinc vidayi tam kapali halden yarim tur sola cevirip acin.
2.Bos viteste motoru 3000devire sabitleyip lpg hortumu uzerindeki plastik vidayi sola dogru acarak motorun en yuksek devrini aldigi yerde birakin.  :)
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #13 : Aralık 13, 2013, 11:02:29 »
benim aracim da 1992 model 1.3 karburatorlu corolla. LPG ayari duzgun yapilirsa gercekten banta falan hic gerek yok. Benim aracta lovato beyin var oyle hava girisini kapatma olayi falan yok benzinde ve lpgde de gayet guzel calisiyor.  Yapacaginiz sey bence karburatorun baska yerlerden fazla hava alip almadigini tespit etmek eger aliyorsa onarmak sorun yoksa da gaz ayarini kendiniz yapin derim.   
1.lpg beyninin uzerinde sari pirinc vidayi tamamen saga dogru kapatin. Lpg beyni uzerindeki buyuk plastik vidayi yavas yavas sola dogru acin rolanti sesini dinleyin ve dusmeye basladigi anda birakin.
3.Sari pirinc vidayi tam kapali halden yarim tur sola cevirip acin.
2.Bos viteste motoru 3000devire sabitleyip lpg hortumu uzerindeki plastik vidayi sola dogru acarak motorun en yuksek devrini aldigi yerde birakin.  :)
:)teşekkürler ben kurban bayramında lpg ayarı yaptırdım araç tek marşta benzinde gibi çalışıyordu ayardan önce geç çalışmaya başladı pirinç vidayı araç soğukken biraz gevşettim rölantiyi ayarladım şimdi anında çalışıyor ama benzinde performans düşük kalıyor diye hortumun ucundaki aparatı çıkardım kendim takmıştım zaten lpg modunda geri takıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #14 : Aralık 13, 2013, 11:37:47 »
benim aracim da 1992 model 1.3 karburatorlu corolla. LPG ayari duzgun yapilirsa gercekten banta falan hic gerek yok. Benim aracta lovato beyin var oyle hava girisini kapatma olayi falan yok benzinde ve lpgde de gayet guzel calisiyor.  Yapacaginiz sey bence karburatorun baska yerlerden fazla hava alip almadigini tespit etmek eger aliyorsa onarmak sorun yoksa da gaz ayarini kendiniz yapin derim.   
1.lpg beyninin uzerinde sari pirinc vidayi tamamen saga dogru kapatin. Lpg beyni uzerindeki buyuk plastik vidayi yavas yavas sola dogru acin rolanti sesini dinleyin ve dusmeye basladigi anda birakin.
3.Sari pirinc vidayi tam kapali halden yarim tur sola cevirip acin.
2.Bos viteste motoru 3000devire sabitleyip lpg hortumu uzerindeki plastik vidayi sola dogru acarak motorun en yuksek devrini aldigi yerde birakin.  :)

Şu anki lpg  ayarımdan  memnunum, bozmak istemiyorum. Onun için farklı yollara başvurmak istemiştim. Bundan birkaç yıl önce hava filtremi değiştirdiğimde usta bir ayar  yapalım artık daha fazla hava  çeker demişti, düzene  sokana  kadar tabiri  caizse anam  ağlamıştı. İnanırmısınız 42 litre gazla 450-480 km yol  giderken, o hava filtresinin problemli olduğu donemde 300 km  gitmezdi. Altımdaki otomobil mi, kamyonmu  anlamazdım. O derece çok yakardı. Şimdi eski sistemimi tutturdum, onun için bozmak istemiyorum açıkçası.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '01
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #15 : Şubat 21, 2014, 16:15:41 »
Hava girişini bantla kapatan ustalar bence baştan savma iş yapıyorlar.
bende bu gibi sorunlarla çok karşılaştım ve çeşitli formlarda başka marka arabaların gaz ve benzin ayarlarını çok araştırdım.
Sonuda karbürotörlü araçlar için bantlamadan ayar yapmasını öğrendim.
Hava girişlerini bantlamadan ayar yapıldığında gazda da benzinde de yakıt az çekiş güçlü oluyor.

Doğru bir usta bulursan havayı kapatmadan gaz ayarı yapabilen, bu tesisatla hiç uğraşmazsın.
Önce güvenlik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #16 : Şubat 21, 2014, 16:44:25 »
Hava girişini bantla kapatan ustalar bence baştan savma iş yapıyorlar.
bende bu gibi sorunlarla çok karşılaştım ve çeşitli formlarda başka marka arabaların gaz ve benzin ayarlarını çok araştırdım.
Sonuda karbürotörlü araçlar için bantlamadan ayar yapmasını öğrendim.
Hava girişlerini bantlamadan ayar yapıldığında gazda da benzinde de yakıt az çekiş güçlü oluyor.

Doğru bir usta bulursan havayı kapatmadan gaz ayarı yapabilen, bu tesisatla hiç uğraşmazsın.

Nasıl yaptığınızı anlatırmısınız, belki de uğraşmaya  gerek  kalmaz.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #17 : Mart 02, 2014, 11:53:34 »
Bu aralar kafayı bu işle bozdum, yapmalıyım :)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #18 : Mart 03, 2014, 09:30:31 »
Bu aralar kafayı bu işle bozdum, yapmalıyım :)

Ferdi yapta, bizde  yararlanalım. :)
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #19 : Mart 04, 2014, 12:21:33 »
Abi mekanik sistemi kafamda tasarladım, sadece motorlu açıp kapamada hala karar veremedim bu konuda yardımına ihtiyacım olabilir. Eski bir cd-rom mekanizması kullanmayı düşünüyorum, dün akşam bir tane açtım inceledim 5v motorla çalışıyor. 12v yi 5v e neyle düşürebilirim? elektronikte biraz zayıfım :)
Mekaniğe gelince;
70 lik pimaşı ortadan ikiye bölüp içine boğaz kelebeğine benzer bir kapak yapacağım. Gazda kapalı (kısık) benzinde tam açılacak. Sonra pimaşı geri yapıştırıp gerekli dirseklerle yeniden boru yapacam.

Bugün başlayabilirim duruma göre :)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM