Gönderen Konu: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...  (Okunma sayısı 22199 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #20 : Mart 04, 2014, 12:56:03 »
  Daha net bilen ve bilgi verenler (Osman zaten halleder :) ) olacaktır, direnç ile voltajı düşürebilirsin. Uygun dirençi hesaplamak lazım. Bir üçgeni vardı onun, gerilim, akım, direnç diye. Ama tam değeri bilen vardır zaten.
 Cd rom olayını iyi düşünmüşsün, bence ne kadar ısı alacağına bak öncelikle, buna göre daha sağlıklı olur. Aslında manyetik bir sistem de düşünülebilir. Bobinden akım geçirildiğinde manyetize olur ve kapağı çeker, elektrik kesildiğinde de bırakır, kapı otomatikleri gibi. Tabi bu sadece alternatif fikir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #20 : Mart 04, 2014, 12:56:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #21 : Mart 04, 2014, 13:17:42 »
Teşekkürler Hakan abi, düşüneceğim bu fikri :)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #22 : Mart 04, 2014, 14:08:47 »
Teşekkürler Hakan abi, düşüneceğim bu fikri :)

Ferdi, 12 voltu 5 volta düşürmek  basit, herhangi bir elektronikçiye git, 7805 voltaj regülatörü  iste. 50 kuruşluk bişeydir. Bağlantı şeması ise google amcanın görsellerinde  bolca  var. Cd rom iyi fikir,  ancak şu doğan şahinlerde  kullanılan basit merkezi kilit  motorları da  var. Direk 12 volt ile çalışıyorlar, onları da bir düşün istersen. +, - verince çekili ise  bırakıyor,  tersini verirsen de tekrar çekiyor.


Mesaj Birleştirildi: Mart 04, 2014, 14:12:21
  Bobinden akım geçirildiğinde manyetize olur ve kapağı çeker, elektrik kesildiğinde de bırakır, kapı otomatikleri gibi. Tabi bu sadece alternatif fikir.
  İşte benimde tam olarak bahsettiğim bu.

1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #23 : Mart 04, 2014, 15:59:23 »
Direk 12 volt ile çalışıyorlar, onları da bir düşün istersen. +, - verince çekili ise  bırakıyor,  tersini verirsen de tekrar çekiyor.

 İşte benimde tam olarak bahsettiğim bu.



 Bu bir çok yönden kolaylık olur gibi görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #24 : Mart 04, 2014, 16:23:54 »
ben hala niye hava girişini kapatmak istediğinizi anlamadım. benim arabamda benzin ve gazda normal çalışıyor. önemli olan bant değil düzgün ayarlı olması.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #25 : Mart 04, 2014, 16:27:58 »
ben hala niye hava girişini kapatmak istediğinizi anlamadım. benim arabamda benzin ve gazda normal çalışıyor. önemli olan bant değil düzgün ayarlı olması.

Aracınızda lpg sistemi sıralı sistem ise, yani aracınız enjeksiyonlu sistem ise  sıkıntı yok zaten. Problem karbüratörlü araçlarda. Bu arada amacımız hava girşini kapatmak değil, lpg de iken %50 oranında kapalı, benzinde ise tamamen açık olacak.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #26 : Mart 05, 2014, 22:01:27 »
Dün parçaları toparladım .Nalburdan boru falan aldım ama olmadı, birde manifoltla filtre arası çok kısa esnek bir şeye ihtiyacım vardı bende bahçede yatan hurda renomuzun kaputunu açtım belki bişey bulurum diye nitekim buldum da :) Onun filtre ve karbiratör arasındaki körüklü boruyu aldım denedim tam istediğim gibi oldu, hemen sanayiye gidip iki tane aldım, pimaş, kapak, kelepçe derken akşam oldu. Elektrikçi arkadaşımdan çıkma kapı motoru da aldım.
Gece dayanamayıp yapmaya başladım.
İlk deneme tamam :)
Ancak bunu kullanmayıp tekrardan yapacam.
İç kelebeği tornada kestirmeliyim, taşlamada yaptığım kapak tam öpmüyor.
Kelebeğin alaminyum çubuklarının olduğu yerden hava alıyor (vakum kaçağı)
Merkezi kilit motorunu buna nasıl uyduracağım?



NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #27 : Mart 05, 2014, 22:18:18 »
Aracınızda lpg sistemi sıralı sistem ise, yani aracınız enjeksiyonlu sistem ise  sıkıntı yok zaten. Problem karbüratörlü araçlarda. Bu arada amacımız hava girşini kapatmak değil, lpg de iken %50 oranında kapalı, benzinde ise tamamen açık olacak.

osman abim bende onu diyorum, lpg de karbüratörlü bile olsa banda gerek yok. benim aracımda 91 corolla karbüratörlü. şimdiye kadar hiç hava girişini daraltmaya ihtiyaç duymadım. şunuda söyleyim, sadece hava filtresi bile biraz tıkalı olsa gaz ayarı tutmuyor. sizde bantlayarak girişi dahada daraltıyorsunuz. buseferde motora hava zor giriyor, gaz ayarı zengin karışıma geçiyor. tabi hızlıyken boşa aldığınızda stop etmesini kısmen çözüyor gibi ama götürdükleri daha fazla. motora az hava girişi daha az yakmaya neden olur. doğrudur ama çekişinizde çok düşer. mazallah acil bir durum olur buseferde araba gitsin diye beklersiniz. en iyisi orjinal ayarlı olması. ama ekonomik sürüşüde gaza daha az basarak sağlamak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #28 : Mart 06, 2014, 14:25:06 »
Dün parçaları toparladım .Nalburdan boru falan aldım ama olmadı, birde manifoltla filtre arası çok kısa esnek bir şeye ihtiyacım vardı bende bahçede yatan hurda renomuzun kaputunu açtım belki bişey bulurum diye nitekim buldum da :) Onun filtre ve karbiratör arasındaki körüklü boruyu aldım denedim tam istediğim gibi oldu, hemen sanayiye gidip iki tane aldım, pimaş, kapak, kelepçe derken akşam oldu. Elektrikçi arkadaşımdan çıkma kapı motoru da aldım.
Gece dayanamayıp yapmaya başladım.
İlk deneme tamam :)
Ancak bunu kullanmayıp tekrardan yapacam.
İç kelebeği tornada kestirmeliyim, taşlamada yaptığım kapak tam öpmüyor.
Kelebeğin alaminyum çubuklarının olduğu yerden hava alıyor (vakum kaçağı)
Merkezi kilit motorunu buna nasıl uyduracağım?



Şöyle olabilir Ferdi.



Mesaj Birleştirildi: Mart 06, 2014, 14:27:53
osman abim bende onu diyorum, lpg de karbüratörlü bile olsa banda gerek yok. benim aracımda 91 corolla karbüratörlü. şimdiye kadar hiç hava girişini daraltmaya ihtiyaç duymadım. şunuda söyleyim, sadece hava filtresi bile biraz tıkalı olsa gaz ayarı tutmuyor. sizde bantlayarak girişi dahada daraltıyorsunuz. buseferde motora hava zor giriyor, gaz ayarı zengin karışıma geçiyor. tabi hızlıyken boşa aldığınızda stop etmesini kısmen çözüyor gibi ama götürdükleri daha fazla. motora az hava girişi daha az yakmaya neden olur. doğrudur ama çekişinizde çok düşer. mazallah acil bir durum olur buseferde araba gitsin diye beklersiniz. en iyisi orjinal ayarlı olması. ama ekonomik sürüşüde gaza daha az basarak sağlamak.

Tamam Anıl, dediklerini anladım ben. Ama aracıma 2007 yılında ilk lpg yi taktırdığımda bu şekilde ayar  yapıldı. Şu ana  kadar da hiç bir problem olmadı. O zaman  usta bu işi yanlış mı  yaptı diyorsun  şimdi ? Bunun hava girişini kapatmadan orjinal ayarı nasıl yapılıyor bilgin var mı peki ?

Örnek; Şurada anlatılanlar gibi mi ? http://www.evdeteknik.com/lpg%20ayar%C4%B1.htm
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #29 : Mart 06, 2014, 16:44:27 »
Aynen çizdiğin gibi yapacam Osman abi, bu arada senin aracın 1.6 xl si babamda var ondada hiç kısıcı yok boruda !!!

Mesaj Birleştirildi: Mart 06, 2014, 16:51:58
Biz yapmaya uğraşırken piyasada yapılmışı varmış :D biraz tuzlu ama iyi bişeye benziyor.

http://bloslpgmikser.wordpress.com/lpg-otogaz-mikser/

https://www.google.com.tr/search?q=blos+mikser&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ZYoYU96WDMaDywOQpYDQCw&ved=0CCgQsAQ&biw=1280&bih=890







NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #30 : Mart 06, 2014, 20:48:06 »
Benim araçta başka hava filtre kutusu takılı hava emiş ucu distribütör tarafında hortum yoktu süpürgeciden hortum aldım montaj yaptım orijinal gibi oldu lpg benzin ikisindede en soğuk havada bile çok sağlıklı rölantide çalışıyor lpg ile kullanırken elektri süpürgenin yanında verdikleri dar yerleri temizlemek için yassı olan ucu takıyorum türk işi Toyota görse isyan ederdi herhalde  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #31 : Mart 06, 2014, 21:21:46 »
gaz ayarı nasıl yapılır ?

araba benzine alınır. hem ısıtılır hem rolanti ayarı , karbüratör ayarı yapılır. hava filtresi değiştirilir. yada içten dışa hava tutulur.
karbüratörün contasından hava almadığı veya kaçırmadığına emin olunur. boru bağlantılarında vakum kaçağı olmadığına emin olunur. gerekirse borular değiştirilir.

gaz ayarı için motorun sıcak olması gerekir. gaz borularının doğru takıldığından emin olunur. regülatör arabanın önüne paralel olacak şekilde takılır. gerekliyse seviyesi taşırma kabından biraz daha aşağıda olacak şekilde ayarlanır sabitlenir.

arabaya uygun mikser seçilmelidir. mikserin girişi temiz ve motor hacmine göre yeterince açık olmalıdır. mikser kenarları sıvı conta ile kapatılır.

regülatör üzerinde 2 adet vida vardır. birisi pirinç vidadır. rolanti ayar vidasıdır. diğer vida gaz basınç ayar vidasıdır.
bir de regülatör ile mikser arasında bir ayar vidası vardır.

gaz ayarı yapmadan önce rolantinin biraz yükseltilmesini tavsiye ederim. 2. biri gaza basması için arabada oturabilir. ama tek kişi ile de ayar yapılabilir.

motor benzinde ısındıktan sonra gaza geçilir. ( benzinin karbüratörde bitmesi gerekir )
regülatörden miksere giden boru üstündeki vida sonuna kadar açılır.
regülatör üzerindeki pirinç olmayan vida sonuna kadar kısılır. gaz basınç vidası olan bu vida sıkıldığında motor stop edebilir. önlemek için gaz veriniz.
regülatör üzerindeki küçük pirinç vidayı açarak veya kısarak rolanti devrini ve belki biraz daha üstünü ayarlayın. bu sırada gaz basınç vidasına dokunmayın. eğer ayar tutmazsa mikserde veya regülatörde hata olabilir.
rolanti ayarından sonra regülatör üzerindeki pirinç vidaya göre biraz daha büyükçe olan gaz basınç ayar vidasını gevşetmeye başlayın. bir noktaya gelince motor rolantisi düşecektir. işte o anda bu vidayı yarım tur kadar sıkarak bırakın..

son ayar ise gaz borusu üzerindeki vidadır. eliniz ile yaklaşık 2500 3000 devir gaz verin. bu sırada gazı hiç oynatmadan sonuna kadar açık vidayı sıkın. ne zaman motor devri düşmeye başlarsa sıkmayı bırakın.

ekonomi isterseniz gaz basınç vidasını yarım tur sıkın. ardından regülatörden miksere giden boru üzerindeki vidayıda yaklaşık yarım tur kadar kısın. eğer rolanti bozulursa ayarı geri yapın.

bu ayarları yaptıktan sonra motor gaz yemiyorsa gaz borusu üzerindeki ayar vidasını açmalısınız.

yüksek devirde kullanmak isterseniz gaz borusu üzerindeki vidayı normal ayar yaptıktan sonra biraz açın..

boru üzerinden ayarlama yaptıktan sonra regülatör üzerindeki vidalar ile tekrar ayarlama yapmayın.
karbüratörlü arabalarda içeriye giren havayı hesaplayıp ona göre gaz veren bir sistem yoktur. bu yüzden yükseklere çıktığınızda ayar bozulabilir. motor ısınıncaya kadar gaz ayarı tam tutmaz.

rolantiyi motor yüküne göre yükseltecek bir sistem olmadığından bir miktar rolanti ayarını yüksek tutmak yararlı olabilir. çünkü farları açıp , ısıtıcı ve fan çalışırken silecekleri çalıştırırsanız ve hidrolik pompasınıda zorlarsanız rolantiniz düşebilir.

araç hızla giderken boşa aldığınızda motor stop ediyorsa bu gaz ayarının fazla fakir olmasından kaynaklanıyor olabilir. hızla giderken daha fazla hava alıyorsa daha fazla da gaz alması gerekir. bu yüzden stop etmeden yapılan ayar aslında tam istenilen karışımdır. ve en verimli karışımdır. gazı ayarlarsanız en az yakan karışım ayarıdır diyebiliriz.  bu yüzden yukarıda yazdığım adımlardan sonra stop etme görürseniz gaz borusu üzerindeki vidayı biraz açmayı deneyebilirsiniz. böylece yeterince gaz basıncı var ise hızlı bile olsanız önden alınan fazla hava karışımı bozamayacaktır.

kolay gelsin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #32 : Mart 06, 2014, 22:18:09 »
Anıl dediklerine tamamen katılıyorum. Hatta bant veya kısıcı olmadan lpg kullanan corollalar gördüm. Biri babamda 1.6XL hıç kısıcı vs yok sorunsuz kullanıyoruz 11 yıldır, diğeri arkadaşımın 1.6XEİ si, o da kısıcı olmadan sorunsuz kullanıyor (sıralı sistem değil). Gel gelelim 5-6 yıldır aracımı lpg de bu kısıcı aletle kullanıyorum (aşağıda resmi olan). Kaç tane ustaya götürdümse kimse cesaret edemedi bu olmadan ayar yapmaya işi hemen sıralıya dönüştürelim muhabbetine çevirdiler. Bende kendi başımın çaresine bakmak için bu tip yollara basvurmak zorunda kaldım.
Düzce ve yakın çevrede beni bu kısıcı illetinden kurtaracak usta varsa haber verin.

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '01
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #33 : Mart 07, 2014, 13:38:17 »
Bu aralar kafayı bu işle bozdum, yapmalıyım :)

Aslında basit bir işlem yapıyorum.

önce aracı çalıştırıp fan açıncaya kadar çalışmasını sağlamalıyız sonta bandı sökmek gerekli ve gaz pedalını 4000 devirde sabit tutup gaz beyninden karbüratöre giden hortumun üzerindeki vanayı, devir biraz düşene kadar kısın . aracın çekişini test edin düşükse vaya egzost patlatıyorsa aynı vidayı biraz açın , bu işlemi tekrarlayarak ve deneyerek çekişten memnun olduğunuzda işlem tamam. gazı çok açtım diye korkmayın hava ve gaz doğru oranda olunca çok yakmıyor.

bunun için karbüratörün başka yerden hava almaması ve hava filitresinin temiz olması önemli. karıştırmaktan korkmayın deneye deneye oluyor. ama biraz zaman ve yakıt harcarsınız.
Önce güvenlik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #34 : Mart 07, 2014, 14:39:59 »
Hala takipteyim...
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #35 : Mart 07, 2014, 16:14:34 »
  Senin eldeki kelebek kısmı gibi olan yerin, kelebeğin dışa çıkan ucuna ''L'' şeklinde bir parça monte edip, kapı otomatiği oradan hareket verebilir istendiği gibi bence Ferdi, Osman'ın çizdiği resimdeki yerdeki bağlantı noktası(kelebek ile kapı otomatiği) arasında L şeklinde bir parça yani, yanlış mı düşünüyorum?
 
 Bu arada gerçekten güzel bir çalışma olacak gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #36 : Mart 08, 2014, 11:19:09 »
İşim gereği ilgilenemiyorum, gelişmeleri paylaşacağım.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #37 : Mart 10, 2014, 20:06:21 »
Yağmur fırtına dinlemedim bugün bitirdim :) . Elektrikli değil mekanik kollu yaptım olsun güzel çalışıyor.

Öncelikle bu ilk olduğundan kusurları illaki var, elektrikli yapmaya biraz üşendim doğrusu bende bu iş için daha önce aldığım bisiklet vites telini kullandım. Sonuç olarak güzel oldu işimi görüyor artık her benzine geçmek istediğimde uğraşmadan halledebileceğim.
Krank filtresine hemüz bişey yapmadım filtre almayı düşünüyorum ona ;)
Detaylı konusunu daha sonra açacağım.









NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #38 : Mart 10, 2014, 20:45:55 »
Eline sağlık iyi düzenek olmuş vitesli bisiklet anılarım canlandı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratörün hava girişine otomatik kapak ...
« Yanıtla #39 : Mart 11, 2014, 09:43:30 »
Ferdi güzel çalışma ellerine sağlık.  Çok profesyonelce  olmuş. Bende bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bendeki daha amatörce  ama, bitirince paylaşacağım..
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -