Herkese merhabalar. Ben aracımı alalı 3 hafta oluyor ilk iş genel kontrol ve yağ-filtre değişimi amaçlı servise götürdüm. Ön arka disk ve balata değişimi gerekli dediler ve 1100 tl fiyat verdiler. Sanayide ustaya gösterdim. Ön diskler tornalandı arka balatalar değişti ve 190 tl ye titreşim sorunu çözüldü. Dün ise trafik aniden durduğunda durmakta zorlandım. Lastiklerden şüphelendiğim için bu gün hemen kış lastiği siparişi verdim. (Lastikler 1 yıllık olmasına rağmen diş derinliği 4-5 mm civarında). Neyse tornalama işleminden sonra fren pedalının daha aşağıda tepki verdiğini farketmiştim zaten de acaba bu işlemin fren gücüne de etkisi olur mu?
Not: Dün ki olayda araçta abs'nin devreye girdiğini hissettim ama nedense yavaşlama da sorun vardı. Lastiklerin yere tutunamamasına bağlıyorum ben. Ama yorumlara göre ön diskleride değiştirmekten çekinmem can taşıyoruz neticede.
Disklerin tornalanması ve yeni balatalar ilk etapta frenlemedeki etkiyi azaltabilir zamanla düzelecektir bir müddet bekleyin sorun devam ederse diskler tornalamak ile kurtarmayacak düzeyde de olabilir o zaman değiştirmek güvenlik açısından daha iyi olur, disklerin durumunu bir başka yere daha göstermenizi tavsiye ederim.
Disklerin tornalanması ve yeni balatalar ilk etapta frenlemedeki etkiyi azaltabilir zamanla düzelecektir bir müddet bekleyin sorun devam ederse diskler tornalamak ile kurtarmayacak düzeyde de olabilir o zaman değiştirmek güvenlik açısından daha iyi olur, disklerin durumunu bir başka yere daha göstermenizi tavsiye ederim.
Ön diskleri temmuz'da tatile çıkmadan önce tornalattım ve ön + arka balataları komple değiştirdim.Arka disklerde sorun yoktu, torna veya değişime gitmedik..
Yaklaşık 5 ay geçti hiçbir sorunum yok,memnunum.. İlk takıldığında kızaklama veya frenajda hiçbir sorun yaşamadım, bilgi için paylaşayım dedim..
Abiler cevap için teşekkürler. Yeni lastikler geldiğinde benzer durumu boş bir yolda simüle edip deneyeceğim. Bakalım olmadı tekrar başka bir ustaya götürüp gösteririm diskleri. Yine de ne olursa olsun 1100 tl'yi servise vermem şu an için. Zaten debriyaj seti, motor kulağı, yağ bakımı sigorta kasko derken çok masraf oldu bu ay kartlar doldu resmen bir ay içinde
Abiler cevap için teşekkürler. Yeni lastikler geldiğinde benzer durumu boş bir yolda simüle edip deneyeceğim. Bakalım olmadı tekrar başka bir ustaya götürüp gösteririm diskleri. Yine de ne olursa olsun 1100 tl'yi servise vermem şu an için. Zaten debriyaj seti, motor kulağı, yağ bakımı sigorta kasko derken çok masraf oldu bu ay kartlar doldu resmen bir ay içinde 
1.100TL fiyatı yetkili servis verdi zannedersem. Değiştirme durumunda forumdan
@Ufuk Sönmez (16363) arkadaşımızdan parça için yardım alabilirsiniz, özel serviste değişim yaparak maliyeti azaltma şansınız var.
Hayirli olsun.
Fren yaptin ve Abs devreye girdi ise fren sisteminden degil, lastiklerden suphelenmek lazim. Lastik dis derinlikleri normal, hava basincina ve lastik kalitesine bakmak lazim zemin ozellikle kaygan degilse. Amortisor kontrolu de iyi olur, keza rot ayari da.
Fren diskinde izin verilen min ebatlar yazar, buna bakilip, tornalama toleransi kurtaracaksa yapilabilir. Balata secimi de cok onemlidir. Fren hidrolik seviyesi de kontrol edilmeli.
Hayirli olsun.
Fren yaptin ve Abs devreye girdi ise fren sisteminden degil, lastiklerden suphelenmek lazim. Lastik dis derinlikleri normal, hava basincina ve lastik kalitesine bakmak lazim zemin ozellikle kaygan degilse. Amortisor kontrolu de iyi olur, keza rot ayari da.
Fren diskinde izin verilen min ebatlar yazar, buna bakilip, tornalama toleransi kurtaracaksa yapilabilir. Balata secimi de cok onemlidir. Fren hidrolik seviyesi de kontrol edilmeli.
Ek olarak, kaliper pistonlarının çalışması kontrol edilmeli, gerekli ise tamir takımı ile değişimi yapılmalı.
Dünden beri yağmur yok. Fren mekanizmalarında da bir anormallik yok. Gittiğim yollar hep aynı. Islaklıktanmış heralde ama ben yinede bakıma verdiğimde baktıracağım. İlgilenen arkadaşlara teşekkürler..
tamamen balatalarının kalitesizliğinden olur, iyi bir marka balata kullanırsan frenlerin saat gibi olur.
Partner'a balata almaya gittiğimde bana fiyatı çok uygun Mga marka verdi ibrahim abi. İlginç bir balata ileri değil de geri giderken ötüyor meret.
balatayla diskin arasindaki mesafe artiyor disk torna yiyince bu durumda fren pedalinin hissiyati değişebilir tabi fren mesafesinede etkisi olabilir
Konu acmadan ufak bir soru sorayim. Vw 2004 passat aracimda arac durur haldeyken fren pedali sonuna kadar gidiyor ve dosemeye degiyor fren ama hareket halinde iken fren pedali normal. Araca ozgu bir durummu yoksa problem belirtisimi?
Konu acmadan ufak bir soru sorayim. Vw 2004 passat aracimda arac durur haldeyken fren pedali sonuna kadar gidiyor ve dosemeye degiyor fren ama hareket halinde iken fren pedali normal. Araca ozgu bir durummu yoksa problem belirtisimi?
Brake booster (nam-ı diğer westinghouse) sistemi ile ilgili İlke.Yeni araçlarda bulunan EBA sistemi (Electronic Brake Asist) sadece araç çalışıyorken fren desteği sağlıyor.
Konu acmadan ufak bir soru sorayim. Vw 2004 passat aracimda arac durur haldeyken fren pedali sonuna kadar gidiyor ve dosemeye degiyor fren ama hareket halinde iken fren pedali normal. Araca ozgu bir durummu yoksa problem belirtisimi?
fren pompaladığında şişmiyor mu yani
fren pompaladığında şişmiyor mu yani
Durur haldeyken sismiyor. Araci aldigimdan beri bu sekilde. 4000 km yol yaptim bu halde
Mesaj Birleştirildi: 16 Ara, 2015 17:11
Brake booster (nam-ı diğer westinghouse) sistemi ile ilgili İlke.Yeni araçlarda bulunan EBA sistemi (Electronic Brake Asist) sadece araç çalışıyorken fren desteği sağlıyor.
Hee iyi o zaman abi. Korkmustum merkezde problemmi var diye. Birde bu masraf....
Cok tesekkur ederim abi
Tam tersi durum terletici olur Ilke.
Balata alistirma centigi ile ilgili olabilir bir ihtimal senin durum Ozcan. Tabi disk ve balata yuzeyi uygun, sorunsuz ve centik var ise.
Durur haldeyken sismiyor. Araci aldigimdan beri bu sekilde. 4000 km yol yaptim bu halde
Mesaj Birleştirildi: 16 Ara, 2015 17:11
Hee iyi o zaman abi. Korkmustum merkezde problemmi var diye. Birde bu masraf....
Cok tesekkur ederim abi
ilke dururken dediğinde el freni çekili mi oluyor?arkalar kampanaysa fren ayarı yaptırman lazım.
ilke dururken dediğinde el freni çekili mi oluyor?arkalar kampanaysa fren ayarı yaptırman lazım.
Atilla abi bahsettiğim motor çalışır halde ama araç hareket etmiyorken. Arkalarda disk abi. 4 teker disk passat'ta
Atilla abi bahsettiğim motor çalışır halde ama araç hareket etmiyorken. Arkalarda disk abi. 4 teker disk passat'ta
ilke dururken frene kuvvetli basabiliyorsun ama yolda frene hafif basınca araba yavaşladığından fren dibe oturmuyor. motor çalışmıyorken frene kuvvetlice bas pedal yüksekte olsa bile ayağını frenden çekmeden devamlı frene basılı tut yavaş yavaş pedal dibe oturursa fren ana merkezi bozuktur. dibe kadar oturmuyorsa yukarıda kalıyorsa balataları kontrol ettirip hidrolik yağını değiştirtip güzelce havalarını aldırt frenlerin normale gelmesi lazım.
ilke dururken frene kuvvetli basabiliyorsun ama yolda frene hafif basınca araba yavaşladığından fren dibe oturmuyor. motor çalışmıyorken frene kuvvetlice bas pedal yüksekte olsa bile ayağını frenden çekmeden devamlı frene basılı tut yavaş yavaş pedal dibe oturursa fren ana merkezi bozuktur. dibe kadar oturmuyorsa yukarıda kalıyorsa balataları kontrol ettirip hidrolik yağını değiştirtip güzelce havalarını aldırt frenlerin normale gelmesi lazım.
Atilla abi fren pedalında durur haldeyken fazla bir kuvvet yok. Rahat dibe gidiyor.
Atilla abi fren pedalında durur haldeyken fazla bir kuvvet yok. Rahat dibe gidiyor.
ilkeciğim ana merkezin şüpheli, hidrolik yağın da eksik veya bozulmuş olabilir vede frende hava vardır arabanı bu şekilde kullanma kesinlikle kontrolunu yaptır, normal yolda kullanırsın ama Allah korusun önüne bir yaya veya araba çıkarsa yada önündeki araba aniden durursa tehlikeli ve üzücü olur.