Gönderen Konu: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....  (Okunma sayısı 5409 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« : Aralık 06, 2013, 13:43:40 »
selam .aracım 91 1.6 corolla xl.çekiş düşüklüğü ve yakıt sarfiyatında artış var.bujileri bir değiştiriyim dedim.bujinin durumuna göre motorla ilgili yorum yapabilirmi arkadaşlar.aracı son 20 gündür benzinle kullanıyorum.sabahları hemen çalışıyor fakat yola çıkınca bir müddet silkinerek gidiyor.
1991 1.6 16v corolla

Toyota Club Türkiye

91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« : Aralık 06, 2013, 13:43:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2013, 13:47:17 »
Bujiler kötü görünüyor. Değiştirip tekrar test edin bence. İlave olarak buji kablolarını da inceleyin onlarda yıpranmış olabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2013, 13:52:18 »
Bu araba için normal gözüküyor. Değiştirme aralığınız nedir?
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2013, 15:16:28 »
bujilerde baya karbon birikmesi olmuş bunların temizlenmesi gerekir tırnakları duruyor gibi 0 numara zımpara ile uç kısımlarını da ayrıca temizleyin .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2013, 15:31:23 »
karbüratörlü araç için karbon birikmesi baya normal, isterseniz diş fırçası ile temizleyin ama çok da zararı yok. Genel olarak bizim araçların bujilerini daha sık değiştirmek gerekiyor malesef.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #5 : Aralık 06, 2013, 16:04:40 »
  Bujinin durumuna göre motor hakkında yorum ne kadar sağlıklı olur bilinmez.
 Bujiler yeni ve kaliteli ise temizlenebilir ama sente ölçümü de gerekebilir. Bujiler eski ya da kalitesiz ise yenisi ve kaliteli ile değiştirmek en iyisidir, buji tırnak ya da seramik kırılması istenmeyen bir şeydir. Ayrıca bujiler kesinikle aracınıza uygun olmalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #6 : Aralık 06, 2013, 18:55:39 »
120bin km de değiştirmiştim bujileri şu anda 139binkm de araç..yanlız önceki bujiler bu şekilde kararmamışlardı.bu kadar kararmalarının başka bir sebebi varmı acaba.birde bu araca uygun buji tavsiyesi alabilirmiyim.son sorum olarak buji kablolarının testi varmı.orjinallari baya pahalı çünkü.
1991 1.6 16v corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #7 : Aralık 06, 2013, 19:34:49 »
Sanırım araç Karbüratörlü,

Emme ve Egzost manifoldunda çatlak, Sübaplarda yamulma ve karbon birikimi olmadığını varsayarak;

Karbüratör enjektörleri/memeleri ve buji kabloları tırnakları temiz olmalı,
Distribütör kapağı içindeki tırnaklar temiz ve yeterli seviyede uzun ve kalın olmalı, tevzi makarası tırnağı yeterli uzunluğa sahip ve temiz olmalı.
Avans ayarı tabanca ile orjinal değerinde motor sıcak iken yapılmalı hemen sonrasında Rölanti ve Carbon seviyesi ayarlanmalı.
En az 95 oktan veya üzeri, kaliteli benzin kullanılmalı.

Herşey olması gerektiği gibi olduktan sonra ters giden birşeyin olmaması gerekir, fabrikadan çıktığı gün gibi.

Karbüratörlü araçlarda düzen tutturmak daha basittir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #8 : Aralık 06, 2013, 19:37:46 »
Bence gaza alıp bir 20 gün kullanın bujiler temizlenir ;)

Tekin abi bu araçların motorları aslında 90 oktana ayarlı, ayar düğmesi var hatta distribütörde. çok yüksek oktan kullanınca misfire yapıyor.

Tavsiyem 10bin'de bir değiştirmeniz bujileri.


ngk'nın sitesinden aldım, 4A-F'nin buji numaraları şunlar:

Standard   BCPR5ES-11   

V-Power   BCPR5EY-11   

G-Power   BCPR5EGP   

Laser Platinum   BCPR5EP-11

Iridium IX   BCPR5EIX-11   
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #9 : Aralık 06, 2013, 19:43:53 »
Bence gaza alıp bir 20 gün kullanın bujiler temizlenir ;)

Tekin abi bu araçların motorları aslında 90 oktana ayarlı, ayar düğmesi var hatta distribütörde.

Bujilerde bir sorun olduğunu ben de düşünmüyorum, motora uygun numaralara sahiplerse sorun yok.

Olabilir, fakat o 90 oktanı hangi ülkeden aldığınız da önemlidir.

Distribütördeki ayarı nasıl birşeydir? tarif edebilirmisin?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #10 : Aralık 06, 2013, 20:21:48 »
Tekin bey 1.ci resimde buji arkasında görünen beyaz bir kapak var.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 06, 2013, 20:23:24
acaba piyasada satılan karbüratör temizleme kimyasallarından kullansam bir faydası olurmu.
1991 1.6 16v corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • CARİNAe 2.0 GLİ
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 21 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #11 : Aralık 06, 2013, 20:43:51 »
120bin km de değiştirmiştim bujileri şu anda 139binkm de araç..yanlız önceki bujiler bu şekilde kararmamışlardı.bu kadar kararmalarının başka bir sebebi varmı acaba.birde bu araca uygun buji tavsiyesi alabilirmiyim.son sorum olarak buji kablolarının testi varmı.orjinallari baya pahalı çünkü.
Hamza bey buji kabloları olabilir eksoz da da sorun olabilir
Yiğitler kan döker Bayrak solmaya.Anadolu başlar Vatan olmaya.Kızılelma'ya heyy Kızılelma'ya.Engüzel marşını vurmadan mehter.Ya AllahBismillahAllahuekber.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #12 : Aralık 06, 2013, 20:48:57 »
Tekin bey 1.ci resimde buji arkasında görünen beyaz bir kapak var.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 06, 2013, 20:23:24
acaba piyasada satılan karbüratör temizleme kimyasallarından kullansam bir faydası olurmu.

Tamam anladım, teşekkür ederim.

Hemen arkasında bulunan vakumun açılıp kapanma açısını değiştiriyor.

Sonuç olarak siz 95 oktan ile avans ayarı yaparsanız, bu ayarı anında yükselterek 97 oktana başka hiç bir ayar yapmadan geçebilirsiniz.
O yıllarda bu ayar kolları modaydı, aslında okadar da önemli şeyler değil. Amaç, oktanı düşük ucuz yakıttan bulamadığınızda yüksek oktanlı yakıt almak zorunda kalırsanız hemen bu ayarla uyum sağlayabilmektir.

Karbüratör içindeki karbon ve gaz kelebeği temizlenmelidir, enjektörlerin/memelerin temizlenmesi için de Injector Cleaner kullanabilirsiniz.
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • CARİNAe 2.0 GLİ
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 21 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #13 : Aralık 06, 2013, 20:50:37 »
Tekin abi aracını değişmissin.Hayırlı olsun
Yiğitler kan döker Bayrak solmaya.Anadolu başlar Vatan olmaya.Kızılelma'ya heyy Kızılelma'ya.Engüzel marşını vurmadan mehter.Ya AllahBismillahAllahuekber.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #14 : Aralık 06, 2013, 23:03:30 »
bujileri değiştirseniz sizin faydanıza olur. iridyum buji kullanmadığından kısa sürede değiştirilmesi gerekir.

madem söktünüz, disbritör kapağınıda sökün. hatta buji kablolarını değiştirin. buji numaraları kullanım klavuzunda yazıyor. 2 markanın bujileri var..

bunları yaptıktan sonra gaz ayarına gelelim. arabanın hava girişine giden bir hortum olacak. bu eksoz tarafından hava almayı sağlar. eğer çıktıysa vakum boşa çıkar. bu da motor ısınıncaya kadar teklemeye neden olur. isterseniz hava filtresi kabından benim yaptığım gibi kapatabilirsiniz.

diğer vakum kaçakları düzeltildikten sonra hava filtresini değiştirip gaz ayarı yapın veya yaptırın.

disbritör üstündeki yuvarlak şey avans vidasıdır. oraya herhangi bişey sıkmayın. gazda kullanıyorsanız elinizle bütün işleri bitirip motoru ısıtıp 2000 devir gaz verip o vidayla oynayın. en fazla devir çevirdiği yerde açmayı bırakın.. yanlış ayar motorun gereksiz ısınmasına ve çok yakmasına neden olur. ayrıca motorun düşük devirde verimli çalışacak şekilde ayarlamak gerekiyor.

sarsıntılı çalışma devam ederse subap sorunu olabilir. subap ayarı gerekebilir. eğer biraz motor yağını yaktırırsanız rahat edebilir.

benzin iyi güzel ama gazla çalıştırmak için bir mikser kullanılması gerekiyor. bu mikser hava girişini daraltıyor. bu yüzden benzinde düzgün çalışmasını bekliyemiyoruz..

bence arabayı çalıştırın. kendi zaten 2000 devirin biraz altında deviri sabitleyecek. en az 30 sn böyle bekledikten sonra yola çıkıp benzinden gaza geçin. ben en ekonomik ve en sorunsuz sürüşü böyle buldum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #15 : Aralık 09, 2013, 11:45:42 »
  Buji kablo testi vardır araçta Lpg sistemi varsa zaten bu sisteme uygun(kablo üstünde bunun işareti vardır) buji kablosu gerekir.
 Buji kablosu da kesinlikle kaliteli olmalıdır.
 Dİstribütör kapağı sökmek kolaydır ancak takarken kesinlikle balans ayarına dikkat ederek takmak gerekir kapak içindeki uçlar ile makara iletken arası mesafeler her daim aynı olmalıdır. Kapak iç uçları yıpranmış ise kapak değiştirilmelidir.
 
 Alper'in söylediği Oktan ayarını çok iyi hatırlıyorum gerçekten eksiden araçlar tam olarak tüketici odaklı idi insan hemen her şeyine müdahale edebiliyordu. Şimdi ampul değişmek bile dert.
 
 Karbüratör temizleyici kullanabilirsiniz(kaliteli bir şey) ve yakıt aldığınız yere dikkat edebilirsiniz. Ayrıca yakıt filtresinin kalitesi ve değişim zamanına da bakmak fena olmaz.
 
 Sürekli düşük devir kullanımı da buji çevresinde kurum birikimine neden olabilir ayrıca yukarıda herkesin belirttiği gibi hava emişi de uygun olmalıdır motorun. Yani hava emiş deki filtre kaliteli olmalıdır.

Kaliteli ürünler daha uzun gider ve sağlıklı çalışır ve nispeten daha ekonomik olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #16 : Aralık 21, 2013, 20:56:24 »
karburatör temizlemede kullanılan ürünlerden marka olarak verebilirmisiniz.
1991 1.6 16v corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #17 : Aralık 21, 2013, 21:03:54 »
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #18 : Aralık 21, 2013, 21:36:13 »
sonax sitesinde böyle bir ürün görünmüyor.neden acaba.
1991 1.6 16v corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araba şart. :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 280
  • Model Yılı: '91
  • 19 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 91 corolla soğukken tekliyor.buji....
« Yanıtla #19 : Şubat 10, 2014, 11:13:10 »
Hamza bey, bende buji ve kabloları değiştireceğim ama yukarıda verilen ( Alper bey yazmış)   marka ve numaralardan hangisini almalıyım. Araclarımız aynı.
Yani buji ve kobloları önemli.
Teşekkürler.
Araba şart. :)