Gönderen Konu: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!  (Okunma sayısı 19006 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« : Aralık 03, 2013, 20:05:47 »
Öncelikle Merhabalar Arkadaşlar;

Aracım 110.000 km toyota corolal vvt-i motor 2005 sol aracımın baskıbalata,havafiltresi,yağ,yağfiltresini ..vs değiştirtirttim.
Öncelikle aracımda hiçbir sorun yoktu taki aradan 2-3 hafta geçinceye dek.
Aracımda motor ısındıktan fan devreye girdikten sonra rolantide titreme oluyor ve bu çok can sıkıcı bir durum.Lütfen bu durum kronik bir durum demeyin çünkü öyle bir durum değil:)
Benim 1-2 tezim var bu konuda oda şunlar,
Acaba baskıbalata değiştiren usta 1-2 boruyu yanlışmı taktı?
Yada havafiltresini ..vs ekipmanları yanlış takıp hava akşını bozmuş olabilirmi?
Bu konuda yardım ederseniz çok sevinirim..
Şimdiden çok teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« : Aralık 03, 2013, 20:05:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #1 : Aralık 03, 2013, 20:09:51 »
soğukken titremiyormu sadece sıcakkenmi
1996 Corolla gli-2001 Peugeot 206-2005 Corolla terra- 2004  Chevrolet Lacetti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #2 : Aralık 03, 2013, 20:15:24 »
Evet soğukken ne bir titreme nede ses var.
Taki motor hararet göstergesi normale gelip motor ısınmaya başlıyınca titreme başlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #3 : Aralık 03, 2013, 20:19:37 »
bende hem benzinde hem lpg de sogukkende sıcakkende olan bir titreşim vardı, nerdeyse motor yerinden çıkacak gibi titriyordu tıkırtı sesleriyle birlikte, sonra subaplardan olduğu çıktı ortaya.

Benzinde ve LPG de ikisindede yapıyormu aynı sıkıntıyı.
1996 Corolla gli-2001 Peugeot 206-2005 Corolla terra- 2004  Chevrolet Lacetti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #4 : Aralık 03, 2013, 20:33:13 »
Onuda test ettim hem benzinde hemde lpg de aynı sıkıntıyı veriyor maalesef...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #5 : Aralık 03, 2013, 20:37:03 »
bence tez zamanda motoru kompresyon testine sokun, çünkü banada bunlar böyle titrer normal diyorlardı sonra az kalsın motoru komple indirecektik. Sağlam bir motorcuya gidin gösterin zaman geçirmeden.
1996 Corolla gli-2001 Peugeot 206-2005 Corolla terra- 2004  Chevrolet Lacetti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '10
  • 5 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #6 : Aralık 04, 2013, 10:44:13 »
*Soğukken titreme yapmaması normal, zaten rölanti 1800 devirlerde oluyor araç ilk çalıştırıldığında.
*Bu konuda forumda bir çok konu mevcut onları incelerseniz bir sonuca varabilirsiniz.
*Aynı aracın terra modeli var, baskı balata değiştirdiğimde rölanti sorunu bende de oldu, lpg yok
*forumdan edindiğim bilgilere; göre bu araçların rölanti devri 600-650 devirlerde eğer böyleyse sorun yok, ne kadar filtreleri
değiştirseniz, boğaz kelebeğini, ıvır zıvırını temizlesenizde kısa bir süre sonra gene 600-650 devirlere düşüyor rölanti.
*Kısaca toyota diyor ki  "beni böyle sev seveceksen" :)
Şerefsiz köpeklerle masaya oturanlar şu hikayeyi bir okusunlar.Hepsinin intikamı alınmadan bu ateş sönmeyecek.

https://eksisozluk.com/entry/37514323

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #7 : Aralık 04, 2013, 11:05:36 »
Bence aracınızın yağ basınç kontrol valfini (parça numarası 15330-22030) kontrol ettirmeniz de fayda var zira yağ değişimi sonrasın da meydana gelmiş bir olay, ustanıza ön yargı ile yaklaşmayın ama kullanılan yağ ile de ilgili olabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #8 : Aralık 04, 2013, 11:07:05 »
Murat Bey Merhaba;

Şöyle  bir durum söz konusu şimdiye kadar bir titreme sorunu yoktu neden şimdiden sonra olmaya başladı ?
Bu kronik bir sorun olduğunu düşünmüyorum.
Kesinlikle saçma bir durum var ortada mantığa ters.
Evet vvti motorlarda titreme oluyor normalinde ama hissedirecek kadar değil.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 04, 2013, 11:16:48
Ufuk beyin tahmini mantıklı aslında çünkü yağ değişimi yaptım ve 1-2 hafta sonra bu problem başladı.
Dediğinizi yapacağım ama serviste değişti yağı halbuki.
Teşşekürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '10
  • 5 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #9 : Aralık 04, 2013, 11:46:06 »
%99 baskı balata değişimiyle ilgili, benimde baskı balata değişince aynı şey olmuştu. Aynı model ve neredeyse aynı kilometrelerde (103 binde değiştirdim su an 117 binde) yaptırmıştım değişimi, çok gerekli değildi ama kafam rahat olsun diye değiştirmiştim. Rölanti devri 800 lerden 600-650 lere düştü.Ben özel serviste yaptırmıştım değişimi yapan usta tecrübeli ve sanayi de tanınan biriydi. Boğaz kelebeğini temizlettim filtreleri değiştirdim, bujileri değiştirdim falan filan derken bir gün sonra gene aynı 600-650 devirlerde devam etti. Şu an için bir sorun yok bu şekilde kullanıyorum. Eğer 600 devirin altına düşüyorsa sıkıntı vardır, yok düşmüyorsa fazla da kurcalamayın derim, ben yaptım siz yapmayın :) kurcaladıkça bir şeyler çıkıyor.
Ne demişler; çalışıyorsa dokunma. :)



------------------------------------------------------------
Konuyla ilgisi yok ama burdan Ahmet GÜVE arkadaşımıza karşılaştığımız sorunlarda gösterdiği ilgiden dolayı teşekkür ediyorum.

Şerefsiz köpeklerle masaya oturanlar şu hikayeyi bir okusunlar.Hepsinin intikamı alınmadan bu ateş sönmeyecek.

https://eksisozluk.com/entry/37514323

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #10 : Aralık 04, 2013, 12:33:29 »
Debriyaj setinin rölanti devrini düşürmesi bizim araçlarımız gibi sabit volantlı araçlarda pek görülen bir durum değil, ama siz yine de %99 diyorsanız kulak vermek lazım zira kullanıcı sizsiniz, peki nasıl olduğu konusunda bir fikriniz yada öneriniz var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '10
  • 5 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #11 : Aralık 04, 2013, 14:56:41 »
Debriyaj setinin rölanti devrini düşürmesi bizim araçlarımız gibi sabit volantlı araçlarda pek görülen bir durum değil, ama siz yine de %99 diyorsanız kulak vermek lazım zira kullanıcı sizsiniz, peki nasıl olduğu konusunda bir fikriniz yada öneriniz var mı?

Tamamen yaşadıklarımdan çıkardığım durum bu, sizin kadar teknik bilgiye sahip olsaydım oto servisi açardım herhalde Ufuk bey,  :)

Yani, rölanti 800 lerde seyrederken baskı balata değişiminden sonra ( başka işlem yapılmadı) 600-650 lere düşünce
sebebin bu olduğu kanısına vardım.  Kesin bilgi değil (!)

Önerim, baskı balata değişimi yapmayın derim :) gittiği yere kadar artık.

Daha fazla teknik bilgi ve öneri için sizin gibi ustaları dinlemek gerekir.
Şerefsiz köpeklerle masaya oturanlar şu hikayeyi bir okusunlar.Hepsinin intikamı alınmadan bu ateş sönmeyecek.

https://eksisozluk.com/entry/37514323

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #12 : Aralık 04, 2013, 21:31:23 »
Tamamen yaşadıklarımdan çıkardığım durum bu, sizin kadar teknik bilgiye sahip olsaydım oto servisi açardım herhalde Ufuk bey,  :)

Yani, rölanti 800 lerde seyrederken baskı balata değişiminden sonra ( başka işlem yapılmadı) 600-650 lere düşünce
sebebin bu olduğu kanısına vardım.  Kesin bilgi değil (!)

Önerim, baskı balata değişimi yapmayın derim :) gittiği yere kadar artık.

Daha fazla teknik bilgi ve öneri için sizin gibi ustaları dinlemek gerekir.

Yok canım estağfirullah :) belki debriyaj değişimi sırasında başka bir işlem daha yapılmıştır aracınıza? Gittiği yere kadar derseniz çekiciyle gelirsiniz servise çok canınız yanar, naçizane kanaatim rölanti konusunda hava ve vvt-i kumandalı araçlar için yağ ve yağlama sisteminin kontrolü gerekli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #13 : Aralık 04, 2013, 21:51:46 »
Hava filtresi orjinal kullanılmalı,
MAF sensörü temizlenmeli,
Gaz kelebeği temizliği ve Carbon Clean yapılmalı,
Bujiler orjinal değerlerinde periyodlarında yenilenmiş olmalı.

Şarj dinamonuz kontrol edilmeli, temizlenip bakımı yapılmalı, eğer yinede düzelme olmaz ise,

... motoru kompresyon testine sokun..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #14 : Aralık 04, 2013, 23:26:30 »
E bu yillarin sorunu sitede arastirma yapilirsa neyin ne oldugu cikar ortaya. 600-650 civari calisan bir motor diger aksamlarina rolantide birseyleri yetistirebilmek icin ugrasip didinir ve sonuc olarak ortaya titreme cikiyor. Eger farkedersiniz rolantide parklari acinca titreme kesilir 700-750 civarlarina cikar rolanti
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #15 : Aralık 05, 2013, 10:10:39 »
E bu yillarin sorunu sitede arastirma yapilirsa neyin ne oldugu cikar ortaya. 600-650 civari calisan bir motor diger aksamlarina rolantide birseyleri yetistirebilmek icin ugrasip didinir ve sonuc olarak ortaya titreme cikiyor. Eger farkedersiniz rolantide parklari acinca titreme kesilir 700-750 civarlarina cikar rolanti

Bu hiç alternatör regülatörüne benzemiyor Ercü ama kontrol edilmesin de fayda var, dediğin gibi rölantide elektrik aksamına biraz yüklenilirse belli eder kendini ama araç 3ZZ-FE, LPG'de var ihtimaller biraz fazla yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #16 : Aralık 05, 2013, 10:15:58 »
VVT- İ lerin çalışma yapısı bu ne yaparsanız yapın o titremeyi düzeltemezsiniz.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #17 : Aralık 05, 2013, 11:34:12 »
Merhabalar;

Kronik bir sorun değil !
Kronik bir sorun olsa aracın 1.km den itibaren aynı problem devam ederdi.
En başta mantığa ters bir durum.
Benim aracım vvt-i bende hiç titreme olmazdı taki aracı servise götürene dek agırbakımları yapılana dek.
110.000 km aracım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #18 : Aralık 05, 2013, 14:31:24 »
Peki Mehmet bey bahsi geçen titreme varken debriyaja bastığınız da araç gene titriyor mu eğer titremiyor ise debriyaj pedalından ayarı yükselmeniz gerekecek .Onun dışında debriyaj değişiminden kaynaklı bir sorun olacağını sanmıyorum .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ROLANTİDE TİTREME VE SES SORUNU!
« Yanıtla #19 : Aralık 05, 2013, 15:10:24 »
Merhabalar;

Debriyaj ile alakalı değil sadece olabilir mi diye fikir yürüttüm.
Ama hala çözemedim:) ama azmettim çözeceğim.
Boğaz kelebeğini temizledim,Hava akışı yapan bir zımpırtıyıda(İsmini unuttum) temizledim sanki biraz titremede azalma gördüm.
Ama hala istediğim performansta değil
Herkeze tekrar teşekkür ederim.