Gönderen Konu: İlke'nin Peugeot ile imtihanı :D ( Arabayı kaldıramadık beaa :D )  (Okunma sayısı 7553 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 35 ECC 97
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '08
  • 116 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
:D :D Ben aynı arabadan bulmaya çalışacağım. İnşallah bulurum :)

:D :D :D  Bi git işine :D :D

lüks araba ile ama ;)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
:D :D Ben aynı arabadan bulmaya çalışacağım. İnşallah bulurum :)
Umuyoruz. :) Cevapları kontrol ettin mi?Benim 50 doğrum çıktı.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
lüks araba ile ama ;)
Külüstürünü kaldırdık lüksümü kaldı :D
Umuyoruz. :) Cevapları kontrol ettin mi?Benim 50 doğrum çıktı.
Yok etmedim :) Etmiyeceğimde :D
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 35 ECC 97
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '08
  • 116 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Külüstürünü kaldırdık lüksümü kaldı :DYok etmedim :) Etmiyeceğimde :D

:) Benim tek sıkıntım yokuşta kaldırmak :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
:) Benim tek sıkıntım yokuşta kaldırmak :)

Yokuşu bırak düz yolda... :D
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 35 ECC 97
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '08
  • 116 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Yokuşu bırak düz yolda... :D

Otomatiğe benzemez :) Adamla böyle uğraşırlar ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Otomatiğe benzemez :) Adamla böyle uğraşırlar ;)
Aynen :D
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Otomatikle öğrenmek pişmanlıktır. Artık en dik rampada balata yakmadan el freni desteği almadan çatır çutur kalkabiliyorum yaklaşık 1500 rpm civarlarında sıkıntısız açıkçası.

Mahmut abi 2500 rpm yapılırsa patiye kalır en azından benim arabada öyle hemen kafa atmaya başlıyor bazen 1700-1800de de yaşıyorum onu :D Kalkarken 1000 rpm bile yeter hatta hiç kullanılmadan kalkılır yarım debriyajla yürüyüp sonra ufak gazla devam edilebilir ama bu biraz balatayı zorlayan bir olaydır.

Ya kısacası size 1500 ile 2000 devir çok rahat yeter fakat yavaş bırakma koşuluyla.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Otomatikle öğrenmek pişmanlıktır. Artık en dik rampada balata yakmadan el freni desteği almadan çatır çutur kalkabiliyorum yaklaşık 1500 rpm civarlarında sıkıntısız açıkçası.

Mahmut abi 2500 rpm yapılırsa patiye kalır en azından benim arabada öyle hemen kafa atmaya başlıyor bazen 1700-1800de de yaşıyorum onu :D Kalkarken 1000 rpm bile yeter hatta hiç kullanılmadan kalkılır yarım debriyajla yürüyüp sonra ufak gazla devam edilebilir ama bu biraz balatayı zorlayan bir olaydır.

Ya kısacası size 1500 ile 2000 devir çok rahat yeter fakat yavaş bırakma koşuluyla.

Ercüment en son aracın motor revizyonu yapıldığında verilen ikame araç benzinli idi . Benzinli olarak en son onu kullanmıştım . Ben tarktörden tut ticari araçlara kadar bir çok araç kullanıyorum inan kalkış yaparken hiç birinin devrine bakmam ondan deviri tahminen yazdım . En iyisi motora kulak vereceksin debriyajdan ayağı kaldırırken baktın sönecek gibi vereceksin gazı . Fakat bunu yaparken burada çok ince bir çizgi var hem debriyaj kısmında hem gaz kısmında . Önemli olan o çizgi dışına çıkmamak buda alıştırma gerektiriyor . Aynı ipin üzerinde yürüyen bir cambaz gibi olman lazım dengeyi kaybedersen düşersin . :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ercüment en son aracın motor revizyonu yapıldığında verilen ikame araç benzinli idi . Benzinli olarak en son onu kullanmıştım . Ben tarktörden tut ticari araçlara kadar bir çok araç kullanıyorum inan kalkış yaparken hiç birinin devrine bakmam ondan deviri tahminen yazdım . En iyisi motora kulak vereceksin debriyajdan ayağı kaldırırken baktın sönecek gibi vereceksin gazı . Fakat bunu yaparken burada çok ince bir çizgi var hem debriyaj kısmında hem gaz kısmında . Önemli olan o çizgi dışına çıkmamak buda alıştırma gerektiriyor . Aynı ipin üzerinde yürüyen bir cambaz gibi olman lazım dengeyi kaybedersen düşersin . :)



Aynen öyle ya patinaj yada silkeleme en kötü ihtimal olarakta stop ettirmek :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Otomatikle öğrenmek pişmanlıktır. Artık en dik rampada balata yakmadan el freni desteği almadan çatır çutur kalkabiliyorum yaklaşık 1500 rpm civarlarında sıkıntısız açıkçası.

Mahmut abi 2500 rpm yapılırsa patiye kalır en azından benim arabada öyle hemen kafa atmaya başlıyor bazen 1700-1800de de yaşıyorum onu :D Kalkarken 1000 rpm bile yeter hatta hiç kullanılmadan kalkılır yarım debriyajla yürüyüp sonra ufak gazla devam edilebilir ama bu biraz balatayı zorlayan bir olaydır.

Ya kısacası size 1500 ile 2000 devir çok rahat yeter fakat yavaş bırakma koşuluyla.
Şu yarım debyrajla kalkma olayını yapsam nasıl olur sürekli aceb :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Şu yarım debyrajla kalkma olayını yapsam nasıl olur sürekli aceb :)

Bir süre sonra yanık kokusu duyarsın . :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Şu yarım debyrajla kalkma olayını yapsam nasıl olur sürekli aceb :)
Eğer anlık olarak yaparsan sorun olmaz. Yani başta belirttiğim gibi frenden çekip gaza basana kadar olan sürede kavramaya çok yakın noktaya getirirsen sorun yok. Ama kavramada bekletip öyle gaza absarsan o zaman zarar verirsin.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Bir süre sonra yanık kokusu duyarsın . :D
Önemli değil abi sınavdan geçekte baskısıda bitsin yakıtıda :D

Eğer anlık olarak yaparsan sorun olmaz. Yani başta belirttiğim gibi frenden çekip gaza basana kadar olan sürede kavramaya çok yakın noktaya getirirsen sorun yok. Ama kavramada bekletip öyle gaza absarsan o zaman zarar verirsin.
Abi kavrama noktasına geliyorum gaz pedalına hafif dokunmama rağmen araba anırıyor ve bende o şeyle hızlı çekiyorum debyrajı (istemeden yapıyorum)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Abi kavrama noktasına geliyorum gaz pedalına hafif dokunmama rağmen araba anırıyor ve bende o şeyle hızlı çekiyorum debyrajı (istemeden yapıyorum)
İşte bu senin kavramaya tam olarak gelmediğini gösterir. Bak tam olarak sana kendi yaptığımı anlatayım. Bu yönteme alışırsan rampaymış, düzmüş hiç umursamazsın. Kalkış yapacaksın ve araba boşta sağ ayağın frende bekliyorsun. Debriyaja bastın vitese aldın, diğer ayağın hala frende. Sağ ayağını frenden çekip gaza basana kadarki sürede debriyajı kavramaya getirmiş olacaksın ve gaza hafifçe basıp debriyajı yavaşça bırakacaksın. Eğer bu noktada gazı fazla verirsen ya da debriyajı hızlı bırakırsan pati çekerek kalkarsın.

Eğer bu dediğimi yaparken zorlanıyorsan sana ilk başta acemilik dönemimde yaptığımı söyleyeyim. Hani frenden çekip gaza basarken debriyajı kavramaya getiriyorduk ya ben o arayı yetiştiremediğim için ayağım frendeyken kavramaya getiriyordum( tam kavrama anında araba titremeye başlar,rölanti düşüp yükselme şeklinde hareket eder) kavramaya getirdiğim an freni bırakıp hafifçe gaza basıyordum ama bu defa debriyajı daha yavaş bırakıyordum. Tam kavrama noktasında olduğu için.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ertan abi zorlar ilk dedigin ciddi anlamda ilk zamanlarda senin yaptiginla ayni durumdayim bende su anda alisinca hicbir sikinti olmuyor son dedigini yapsa yeter en azindan sinavi gecene kadar
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Eğer bu dediğimi yaparken zorlanıyorsan sana ilk başta acemilik dönemimde yaptığımı söyleyeyim. Hani frenden çekip gaza basarken debriyajı kavramaya getiriyorduk ya ben o arayı yetiştiremediğim için ayağım frendeyken kavramaya getiriyordum( tam kavrama anında araba titremeye başlar,rölanti düşüp yükselme şeklinde hareket eder) kavramaya getirdiğim an freni bırakıp hafifçe gaza basıyordum ama bu defa debriyajı daha yavaş bırakıyordum. Tam kavrama noktasında olduğu için.
İşte bende bunu yapmaya çalışıyordum abi fakat yapamıyorum yarın sabah derste hoca bana kalkmayı öğretecek :) Bugün genel öğretip eksiğimi tespit etti. Hoca arabayı güzel sürüyorsun kalkış hariç herşeyi çok güzel yapıyorsun dedi. Yarın senle sürekli dur kalk yaparak kalkamaya alışalım dedi :)

Mesaj Birleştirildi: Kasım 08, 2013, 22:16:45
Ertan abi zorlar ilk dedigin ciddi anlamda ilk zamanlarda senin yaptiginla ayni durumdayim bende su anda alisinca hicbir sikinti olmuyor son dedigini yapsa yeter en azindan sinavi gecene kadar
Aynen öyle yapacağım artık. Sınavı geçim ondan sonra full otomatik kullanırım :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ertan abi zorlar ilk dedigin ciddi anlamda ilk zamanlarda senin yaptiginla ayni durumdayim bende su anda alisinca hicbir sikinti olmuyor son dedigini yapsa yeter en azindan sinavi gecene kadar
Ben ilk öğrendiğimde durmamak için dua ediyordum desem. Alışınca farkında olmuyorsun, bir bakıyorsunki 2. vitese bile geçmişsin. :D
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Hahah aynen bizim tipler var olum nasil kalkiyorsun bu yokusta el frensiz falan diyorlar :-D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Hahah aynen bizim tipler var olum nasil kalkiyorsun bu yokusta el frensiz falan diyorlar :-D
Tamamen içgüdüsel olarak diyorum ben soranlara. Ama şu var tabi eğer evde manuel araba yoksa manuele alışmak zor oluyor otomatikten sonra. Eğer manuelde öğrendiyseniz, hele birde benimki gibi manuelinde manuelinde olursa, rahat ediyorsunuz ilerisinde. Ben max 3 metre de bir dur-kalk yapıp alıştırma yapardım mesela. Bunun baya faydası oluyor, birde gözünüze bir nokta kestirip normal giderken kapının tam önüne açılacak şekilde durmaya alışmak lazım. Bu da fren mesafesi ayarlamak için iyi bir alıştırmadır.

Eğer ciddi anlamda zorluk çekiliyor ise baskı balataya yazık etmemek adına el frenini kullanmak daha mantıklıdır. Özellikle bizim araçların el freni mekanizması ayrı olduğu için sağlamdır baya. Bir ara işlerden kafam dalgın oluyordu gaza basıyorum arabanın arka oturuyo burun havaya kalkıyo ama milim oynamıyodu, neden gitmiyor bu dediğim an el freni aklıma geliyordu. Tabi bu dediklerim 1-2 sn içinde oluyor yani öyle gaza basıp beklemedim hiç. Burun kalktığı an farkettim hep. :D
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......