Gönderen Konu: Bakım sonrası problemler  (Okunma sayısı 5432 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #40 : Eylül 19, 2013, 00:01:30 »
Ses yapıyorsa sat kurtul arkadaşım, Honda al ayçiçek yağı koy yine sorunsuz çalışır :)

Bir nefes alın diye araya kaynak yapayım dedim ;)
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #40 : Eylül 19, 2013, 00:01:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #41 : Eylül 19, 2013, 00:02:40 »

 En mantiklisi ve en guvenlisi.
[/quote] evet en mantıklı ve güvenlisi toyota servisinden alınan orijinal filtredir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #42 : Eylül 19, 2013, 00:03:43 »
Ses yapıyorsa sat kurtul arkadaşım,
Bana birini hatırlattın abi  :D
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #43 : Eylül 19, 2013, 00:15:01 »
Ses yapıyorsa sat kurtul arkadaşım, Honda al ayçiçek yağı koy yine sorunsuz çalışır :)

Bir nefes alın diye araya kaynak yapayım dedim ;)
Bana birini hatırlattın abi  :D

Aksuyek sendromu diyoruz biz buna :D Recetede bol gazlama var Ali abi. :)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #44 : Eylül 19, 2013, 00:15:04 »
Konunun tamamını okuyamadım, uzun yazılar var. Ama umarım tartışılan tam/yarı sentetik yağın hangisinin daha iyi olduğu değildir. Tam sentetik yağ diye birşey icat edilmişken, yeni teknoloji motorlara yarı sentetik yağ koymak o motora hakarettir.:) Vizkozite konusunda ise 5w–30 Türkiye için optimumdur.

Motorunuz eski veya problemli ise o zaman yağ türü/vizkozite konusunun  o motora özel olarak belirlenmesinde fayda vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #45 : Eylül 19, 2013, 00:20:05 »
Konunun tamamını okuyamadım, uzun yazılar var. Ama umarım tartışılan tam/yarı sentetik yağın hangisinin daha iyi olduğu değildir. Tam sentetik yağ diye birşey icat edilmişken, yeni teknoloji motorlara yarı sentetik yağ koymak o motora hakarettir.:) Vizkozite konusunda ise 5w–30 Türkiye için optimumdur.

Motorunuz eski veya problemli ise o zaman yağ türü/vizkozite konusunun  o motora özel olarak belirlenmesinde fayda vardır.
adaş türkiye için optimum viskozite bence 40 tır, 0w40, 5w40 full sentetik kullanmak motorunuzun ömrünü uzatır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #46 : Eylül 19, 2013, 00:40:20 »
adaş türkiye için optimum viskozite bence 40 tır, 0w40, 5w40 full sentetik kullanmak motorunuzun ömrünü uzatır.

Atilla abicim, onları vizkozite aralığı geniş olduğu için tercih etmiyorum. Malum, katkı basıp duruyorlar. Motordaki aşınmanın çoğu, ilk çalıştırma sırasında meydana geldiği için baz viskoziteyi mümkün olduğunca düşük, vizkozite aralığını da mümkün olduğunca az tutmaya çalışıyorum. Bu açıdan 0w–20 en mantıklı gözüküyor, ama ona da çok fazla güvenemiyorum, hem iklimsel şartlar hem de genellikle yüksek performanslı kullandığım için. Bu yüzden optimumu 5w–30 olarak belirledim kendim için.

Zamanında motor yatakları üreten bir firmanın kalite müdürlüğünü yapmıştım. o dönemlerde de bayağı kafa yorduğumuz bir konuydu. Yağ imalatçıları ile de bayağı bir teşviki mesaimiz olmuştu.

Normal şartlarda optimumu 40 konusundaki görüşünüze tamamen katılıyorum ama yukarıda belirttiğim sebeplerden dolayı 30 tercih ediyorum. Yağ teknolojisi biraz daha gelişirse ve bu handikaplar konusunda biraz daha ilerleme sağlanırsa 40 daha mantıklı hale gelecektir.

Bir de, yağ konusunda büyük arge çalışmaları var, firmalar çok kafa yoruyorlar. Bence yakın gelecekte yağ konusunda bambaşka şeyler konuşuyor olabiliriz.:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #47 : Eylül 19, 2013, 00:41:40 »
En güzeli tam sentetik 10w40 kullanıp gerisini kafaya takmamak. :)

Edit:Şimdi bu mesajı görüp "tam sentetik 10w40 nerede" diyen arkadaşlarımız olabilir.Forumda Ufuk Bey daha önce tanıtımını yapmıştı kendisinden bilgi alabilirsiniz.Merak edenler için

http://galantgti.razorx.hu/wp-content/uploads/2011/10/Eneos_10W-40_4L_16.jpg
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #48 : Eylül 19, 2013, 00:45:25 »
En güzeli tam sentetik 10w40 kullanıp gerisini kafaya takmamak. :)

Edit:Şimdi bu mesajı görüp "tam sentetik 10w40 nerede" diyen arkadaşlarımız olabilir.Forumda Ufuk Bey daha önce tanıtımını yapmıştı kendisinden bilgi alabilirsiniz.Merak edenler için

http://galantgti.razorx.hu/wp-content/uploads/2011/10/Eneos_10W-40_4L_16.jpg

:)) Kafaya takmamak konusuna tamamen katılıyorum. Çok abuk subuk bir yağ olmadıktan sonra hiçbir şey olmaz motora. Sanki 50 yıl bineceğiz:))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #49 : Eylül 19, 2013, 00:55:07 »
:)) Kafaya takmamak konusuna tamamen katılıyorum. Çok abuk subuk bir yağ olmadıktan sonra hiçbir şey olmaz motora. Sanki 50 yıl bineceğiz:))
Kesinlikle,yaşadığımız yerin ilklimine genel oalrak uyan bir değer 10w40 değeri birde sentetiğini koyunca sıkıntı olmaz kesinlikle.Bu arada 10w40 yarısentetik yağla 2-3 gün hiç kullanmadığımız araç -40 derece soğukta rahatlıkla çalıştı ve sorun olmadı.Yani o soğuklarda dahi rahatça çalışıyorsa sorun yok demektir.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #50 : Eylül 19, 2013, 20:57:13 »
Kesinlikle,yaşadığımız yerin ilklimine genel oalrak uyan bir değer 10w40 değeri birde sentetiğini koyunca sıkıntı olmaz kesinlikle.Bu arada 10w40 yarısentetik yağla 2-3 gün hiç kullanmadığımız araç -40 derece soğukta rahatlıkla çalıştı ve sorun olmadı.Yani o soğuklarda dahi rahatça çalışıyorsa sorun yok demektir.

Çalışmasına çalışır da, eğer motor ısınana kadar iyi yağlama da yaptıysa sorun yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #51 : Eylül 19, 2013, 21:00:05 »
Çalışmasına çalışır da, eğer motor ısınana kadar iyi yağlama da yaptıysa sorun yok.
İyi yağlama yapamasaydı şuanda(o zamandan sonra yaklaşık 70000 km oldu) kesinlikle sorun çıkardı.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......