Gönderen Konu: Bakım sonrası problemler  (Okunma sayısı 5429 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #20 : Eylül 17, 2013, 23:52:06 »
Toyota servislerinde hangi marka yağ kullanılıyor? Castrol Edge EDGE 0W-30 tavsiye edermisiniz? 5-30 la arasında 19-20 TL fark var

Toyota servislerinde "toyota" marka yağ kullandıklarını söylüyorlar.:)

Servislerin söylediğini boşverin, dinlemeyin bile. Hangi yağı ucuza düşürürlerse, hangisinden daha iyi para kazanırlarsa onu kullanıyorlar. Aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yağ vizkozitesine bakın. Orada ne yazıyorsa onu kullanın.

Castrol ürün gamını pek iyi bilmiyorum, ama kötü olduğunu sanmam. Şahsi görüşümü sorarsanız ise Mobil 1 esp 5w–30 tercih edilebilir. Yaklaşık 1ay önce sıfır avensis aldım, motorun biraz daha alışmasını bekliyorum, sonra ilk yapacağım iş yağı değiştirmek olacak.

Edit: motor yağında fiyat etiketine hiç bakmayın, gerekirse fazla para verin ama iyi yağdan şaşmayın, başka yerden kısmaya çalışın.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #20 : Eylül 17, 2013, 23:52:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #21 : Eylül 18, 2013, 00:51:33 »
Serhan arkadaşımız eski yağının viskozitesini yazmamış ama 0 veya 5 ile başlayan ve versiyonları olan yağ olsa bile 10.000km sonundaki durumu, ustasının koyduğu Yeni 10W-40'dan daha iyi olamayacağını, bu viskozitenin yanlış bile olsa şikayet ettirecek kadar ses sorunu oluşturacağını düşünmüyorum.

Serhanın "30.000 Bakımından sonra" cümlesinden ben şunları; demekki 1 saat önce motorunun yakıt pompasının yeterli basınçla çalıştığı, yakıt filtresinin yeterli süzebildiğini, emme ve egzost manifoldunda çatlak olmadığı, subaplarının zamanında açılıp kapandığı, motor bloğunda çatlak olmadığı, EGR sisteminin temiz ve çalışıyor olduğunu, sensörlerin düzgün çalıştığını, kaliteli yakıt kullandığını, egzost sisteminin sağlam olduğunu ve soğutma sisteminin doğru çalıştığını, anlıyorum.

Geriye, kendisinin de değiştiğini belirttiği fakat orjinal olmayan tek parça kalıyor, hava filtresi. Sitemizde çokça rastlanan bakımdan sonra gürültü konuları incelendiğinde görüleceği üzere konu yine hava filtresinde sonuçlanıyor. Önceki yağ filtresinin orjinal olup olmadığı belirtilmemiş ama yinede kötü sese sebebiyet oluşturacağını düşünmüyorum.

Değişim, Serviste olsun veya dışarda olsun, ben herzaman fabrikanın önerdiği yağ viskozitesini yeterli bulanlardanım, madem araçlar satıldıklarında orjinal yağlarıyla sorunsuz çalışıyorlar, sonrasında da sorunsuz çalışabilirler. Henüz sattığım Corolla D4-D tamamen yetkili servis bakımlıydı, 120.000km bakımınıda yetkilide yaptıktan sonra sattığım aracımı gören kim olursa olsun, özellikle GTL yakıtı ile, herkes benzinli zannediyordu. Hatta bir defasında Zafer Kesenler arkadaşımız ile İzmir buluşmamızda kendisi de aracıma bindiğinde benzinli mi olduğunu sormuştu, hemde kapalı otoparkta.

Demekki, fabrikanın motor geliştirme aşamasında ar-ge sonucunda yeterli bulduğu parçalar kullanıldığı sürece ve elbette kaliteli yakıt ile, hangi marka ve model olursa olsun, hiç bir sorun yaşanmayacaktır.

Serhan bey'in Ustasıda zaten hava filtresinden şüphelenmiş.

Şu bilgiyi tekrar paylaşmak isterim;

Orjinal olmayan hava filtreleri yerini tam doldurmadığından dolayı yanaklarından içeri hava emerken, emiş horultu seside buradan dışarı çıkar, ayrıca et kalınlığı yetersiz olan yan sanayi filtreleri gerekli süzmeyi yapamazlar.

Orjinal hava filtresi kullanmanızı tavsiye ederim.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #22 : Eylül 18, 2013, 09:37:39 »
ben ufuk beyden hava filtresi alıp kullanıyorum motor sesi yönünden hiç bir farklılık yaşamıyorum ¿

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #23 : Eylül 18, 2013, 10:33:38 »
Arkadaşlar Hepinize gerçekten çok teşekkür ederim . Servise götürmeyip kar edelim derken zarar ettik  :(  ilk işim orjinal hava filtresi ve 5W-30 yağını değiştirmek. Anlamadığım nokta ise ne kadar servise sorduysam hepsi 10W-40 kullanıyoruz dediler kendi yağımı kendim alıp gideceğim galiba.. Değişimlerden sonra inşallah ses normale biner ... 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #24 : Eylül 18, 2013, 10:50:54 »
Arkadaşlar Hepinize gerçekten çok teşekkür ederim . Servise götürmeyip kar edelim derken zarar ettik  :(  ilk işim orjinal hava filtresi ve 5W-30 yağını değiştirmek. Anlamadığım nokta ise ne kadar servise sorduysam hepsi 10W-40 kullanıyoruz dediler kendi yağımı kendim alıp gideceğim galiba.. Değişimlerden sonra inşallah ses normale biner ...
Önce orjinal filtreyi halledin.Eğer ses dediğiniz şekile gelmezse yağı değiştirirsiniz.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #25 : Eylül 18, 2013, 15:50:28 »
Önce orjinal filtreyi halledin.Eğer ses dediğiniz şekile gelmezse yağı değiştirirsiniz.

+1

ben ufuk beyden hava filtresi alıp kullanıyorum motor sesi yönünden hiç bir farklılık yaşamıyorum ¿

+1 :alkis: En mantiklisi ve en guvenlisi.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #26 : Eylül 18, 2013, 21:12:29 »
Toyota servislerinde hangi marka yağ kullanılıyor? Castrol Edge EDGE 0W-30 tavsiye edermisiniz? 5-30 la arasında 19-20 TL fark var

toyota servislerde "toyota orjinal motor yağı" markalı yağ kullanılıyor bu yağı üreten ise mobil, serviste yağ pompalarına nakil yaparken gördüm varillerin üstünde mobil yazıyordu, 5w-30 yağ ise 4lt. bidonlarda toyota markası ile satılsa da fatura da mobil esp formula 5w-30 yazıyordu, bidonun  üzerini ise daha önceden okumuştum belçika menşeli yani belçika menşeli esso (mobil) ile uyuşuyor. mobil ile yaptığım yazışmada ise kendilerinin toyota binek otolar için tavsiye ettikleri yağın 0w-30 olduğunu bildirmişti, castrol'un da 0w-30 yağında da toyota onayı mevcuttur.
 
dışarıdaki yapılan bakım onarıma gelince, araştırmadan veya bir bilenden tavsiye alamadan böyle bir şeye kalkışılımamasını tavsiye ederim. Zira en basiti otomobillerin hangi lastiklerine hangi basınçta hava basılacağı üretici tarafından yazılmasına rağmen hala, yok ön lastik daha inik olacak, yok kış havası 32 zaten (tüm araçlar için böyleymiş güya) diyen sözüm ona ustalar mevcuttur.
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #27 : Eylül 18, 2013, 21:20:22 »
Tuhaf :) Dışarda 80 TL bizde 120 lira ama TOYOTA marka demek içinmi gizliyorlar ki :)

Dün castrolun sitesinden bakmıştım bende araca göre seçim yapma kısmında ilk 0-30 edge sonra magnatec 5-30 gibi birşey öneriyorlardı. Daha henüz Toyota servisleriylen tanışma imkanım olmadı inşallah bakımdan bakıma görüşürüz kendileri ile :)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #28 : Eylül 18, 2013, 21:27:24 »
o 80 TL olan Mobil 3000 5w-30 yalnız, esp formula 5w-30 u bauhaus ta da 120 ye görmüştüm. 5w-30 yağ koymak için 30 TL fark almışlardı benden, fark az görünse de çok daha ucuz olan 10w-40 yağın aslında çok pahalı satıldığı buradan da anlaşılıyor, 10-40 yağı da varille aldıklarını düşündüğümüzde bu numaradaki yağın satışının çok karlı olması nedeni ile direk 10-40 yağı döktükleri kanaat ve sonucuna varıyorum  :)
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #29 : Eylül 18, 2013, 21:28:42 »
Evet Esp normalden pahalidir, ama otostartta bazen indirime giriyor bakmanizi tavsiye ederim.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #30 : Eylül 18, 2013, 21:31:45 »
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #31 : Eylül 18, 2013, 21:37:24 »
garanti bitince dışardan yağ bakmaya başlarız artık, en ucuz yağı da koysanız motoru patlatacak değil ama kullanılan yağdan alakasız bir motor arızası çıksa dahi servis hazır "yağı bizden almamışsınız" ama demeye
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #32 : Eylül 18, 2013, 21:57:18 »
o 80 TL olan Mobil 3000 5w-30 yalnız, esp formula 5w-30 u bauhaus ta da 120 ye görmüştüm. 5w-30 yağ koymak için 30 TL fark almışlardı benden, fark az görünse de çok daha ucuz olan 10w-40 yağın aslında çok pahalı satıldığı buradan da anlaşılıyor, 10-40 yağı da varille aldıklarını düşündüğümüzde bu numaradaki yağın satışının çok karlı olduğu ve bu nedenle servislerde ses çıkarmasanız direk 10-40 yağı döktükleri kanaat ve sonucuna varıyorum  :)

Yalnız şunlarıda düşünmek ve araştırmak lazım, herkes para kazanmak için bir şeylerle meşgul oluyor, 2'ye alıyor 3'e satıyor. 10W-40 motor yağı sanki bu motorlar için yetersizmiş gibi bir imaj var, oysa amaç hem motoru korumak hemde para kazanmaktır. Hiç bir üreticinin ve servislerinin yetersiz parçalarla hizmet verip sonrasında da garanti dahilinde motor yenilemeye ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Ucuz olduğu için 10W-40 alıp pahalıya satma gibi bir düşünceleri olduğunu da düşünmüyorum, öyle olsaydı benim aracıma koydukları gibi biraz daha ince ve pahalı yağ seçip nasıl olsa bu en iyi yağ diye çok daha pahalıya satabilirlerdi ve bizler servise gittiğimizde, 0W-5 kullandıklarında da, onun yerine bana 10W-40 koyun nasıl olsa o da aynı görevi görüyor diyebilme lüksümüz olabilirmiydi? Demek ki kullanılan parçaların yeterlilik-kalite-fiyat konularında hem müşterinin cebini hem motorun sağlığını ve hemde ticarethanenin dönüşümünü sağlayabilmesi çok daha önem arz etmektedir. Özellikle 10W-40 yağın ülkemiz koşullarında yeterli koruyuculuğa ve yakıt ekonomisi yaptırdığına, aynı zamanda kullanıldığı motorların optimum düzeyde çalışmasını sağlayabildiğine inanıyorum. İster yetkilide değiştirin, ister dışarıda, Toyotanın aracınız için önerdiği viskozite dışına çıkmayın derim. Daha düşük viskoziteler avrupa ülkeleri için yani biraz daha veya daha soğuk iklime sahip ülkeler içindir, kitapçıklarda o nedenle düşük viskozitelerde tavsiye edilmektedir. Peki biz hangisini kullanmalıyız? yine aynı cevap; Üretici firmanın yetkili servise "X viskoziteyi kullan" dediği viskoziteyi. 10W-40 aracımızla avrupaya geziye gittiğimizi ve almanyada veya daha kuzey bir ülkede servise girdiğimizi düşünelim, belki 10W-40 dediğimizde şaşıracaklardır!? çünkü bu motor yağı oralarda donar ama ülkemizde sorun çıkartmaz, çıkartamaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #33 : Eylül 18, 2013, 23:03:36 »
Tekin abi, serviste konulan 10-40 yağ API (amerikan petrol enstitüsü) sertifikasına baktığımızda tutarlı yani üretici API ye göre SL ve SM sertifikasyonu olan yağı kullanın demiş ancak viskozite aralığına baktığımızda üreticinin koyduğu sınırın üstüne çıkıyor.
yine mobil üzerinden gidersek mobil 2000 10-40 yarı sentetik yağın teknik verileri şunlar;
St @ 40ºC   97   SL
cSt @ 100ºC   14.4
parlama noktası 230 derece

 mobil 3000 5-30 tam sentetik yağın teknik verileri ise;
cSt @ 40ºC   53   SL
cSt @ 100ºC   9,8
parlama noktası 192 derece. görülebileceği üzere bu formüldeki 5-30 yağ 10-40 a göre yüksek sıcaklıklar için yetersiz olabilir.

Ancak serviste toyota orjinal motor yağı adı altında satılan esp formula 5-30 tam sentetik yağın teknik özellikleri ise;
@ 40°C   72.8    SN
@ 100°C   12.1
Parlama noktası ise 254 derecedir. Ve bu formüldeki yağ SN sertifikasına sahiptir ki bu da şuan API sertifikasyon sistemine en son eklenendir.
Dolayısıyla SN sertifikasyonuna göre geliştirilen bu yağın bizim tabirimizle ince olmasına rağmen yüksek sıcaklıklara da dayanabileceği, viskozite aralığının düşük olmasının yüksek sıcaklıklarda yağlama yapmayacağı genellemesinin de yanlış olduğu görülüyor. ayrıca 5-30 yağlar yakıt ekonomisi sınıfına da girmektedir.
Özetle savunduğum nokta şu üretici kardeşim ben bu motoru ince yağlarla da kullanılabilecek düzeyde rodaja gerek bırakmayacak kadar düşük tolerans oranları ile ürettim o yüzden 0-20 ve 5-30 yağ kullanabilrsin demişken, distribütörün direk iklim koşullarına sığınıp açıklama yapmasını yanlış buluyorum.
10-40 yağım motoru korumamak gibi bir durumu elbette olmayacaktır ancak özellikle kışın daha ince bir yağ ile yakıt ekonomisine neden katkı da bulunulmasın. 5-30 yağ için benden 30 TL fark almışlardı en az 100 TL fark isteyebilirler miydi? bence isteyemezlerdi öyle olsaydı düşük bakım maliyeti ile nasıl övünürlerdi? düşünsenize dizel astranın 15000 bakımı istanbul da en ucuz fiyat 540 TL idi bir kaç ay önce toyota mevcut fiyatlarıyla bu bakımdan 1-0 önde mesela.
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #34 : Eylül 18, 2013, 23:26:53 »
Levent bey, detaylı araştırma ve zahmetli açıklamalarınız için teşekkür ederim, hepimiz olaya daha hakim olmaya başladık.

10W-40 zaten -20C ye kadar koruma sağlayabilmekte (elbette -20C'de buz kalıbına dönüşmemekte) ve ülkemizin neredeyse tamamında bu çalışma sıcaklığıyla rahatça hizmet verebilmektedir. Neden yetkili tarafından daha ince viskozite tercih edilmemiştir? sanırım hem gerek duyulmadığından hemde gerekmediği halde daha pahalı yağ kullanarak müşterinin faturasını daha da artırmamak için, olduğunu düşünüyorum. Farkındaysanız, insanımız hala 70.000TL yeni araç alıp LPG takmakta ve sonrada servis ücretlerinden yakınmakta.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #35 : Eylül 18, 2013, 23:29:29 »
Levent bey, detaylı araştırma ve zahmetli açıklamalarınız için teşekkür ederim, hepimiz olaya daha hakim olmaya başladık.

10W-40 zaten -20C ye kadar koruma sağlayabilmekte (elbette -20C'de buz kalıbına dönüşmemekte) ve ülkemizin neredeyse tamamında bu çalışma sıcaklığıyla rahatça hizmet verebilmektedir. Neden yetkili tarafından daha ince viskozite tercih edilmemiştir? sanırım hem gerek duyulmadığından hemde gerekmediği halde daha pahalı yağ kullanarak müşterinin faturasını daha da artırmamak için, olduğunu düşünüyorum. Farkındaysanız, insanımız hala 70.000TL yeni araç alıp LPG takmakta ve sonrada servis ücretlerinden yakınmakta.

O zaman mantikla ilerlersek, 70.000TL'ye arac alan kisinin tam sentetik yag icin 20 TL'yi dusunmeyecegide cikiyor ortaya.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #36 : Eylül 18, 2013, 23:37:43 »
O zaman mantikla ilerlersek, 70.000TL'ye arac alan kisinin tam sentetik yag icin 20 TL'yi dusunmeyecegide cikiyor ortaya.

Önceden de söylediğim gibi ben her zaman yetkili serviste bakımlarımı yapmaktayım, değil 20TL 10W-40 için daha fazlasını ödedim ama 7 yılda ödediğim fazladan tutarı garanti olarak almış oldum, dışarıda daha iyisi daha ucuz olabilir ama motor yağından dolayı oluşabilecek arıza garantiniz olmaz ve 7 yılda sadece birkaç 50 veya 100 TL'ye almaya hiç değmeyecek risktir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #37 : Eylül 18, 2013, 23:43:21 »
Önceden de söylediğim gibi ben her zaman yetkili serviste bakımlarımı yapmaktayım, değil 20TL 10W-40 için daha fazlasını ödedim ama 7 yılda ödediğim fazladan tutarı garanti olarak almış oldum, dışarıda daha iyisi daha ucuz olabilir ama motor yağından dolayı oluşabilecek arıza garantiniz olmaz ve 7 yılda sadece birkaç 50 veya 100 TL'ye almaya hiç değmeyecek risktir.

Alakasiz bir yazisma oldu Tekin Bozbey, siz onceki yazinizda 70.000TL verilip arac aliniyor ama Lpg verilip ekonomi saglaniyor dediniz ben de buna ithafen dedim ki, 10-40 ile tam sentetik 5-30 vs. Yaglar arasinda ki 20TL'yi dusunmemeli demek istedim. Neticede tam sentetik yaglar yari sentetik yaglardan daha iyi korumali, daha iyi viskositeye sahip vs. Burada 10-40 yagi kotulemiyorum sadece daha iyisi oldugunu soyluyorum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #38 : Eylül 18, 2013, 23:52:38 »
Ben iki yagıda denedim. 5-30 daha sessiz, garanti edebilirim :-)
burada bir hata yapılıyor, 10w40 ile 5w30 un sesleri arasındaki fark birinin yarı sentetik diğerinin ful sentetik olmasından kaynaklanıyor. eğer kalın yağ ses yapsa benim ravın motoru dizel gibi ses yapardı çünkü mobil1 10w60 ful sentetik kullanıyor gariban. bakımdan sonrasesin artışı kesinlikle kullanılan yağın kalitesindendir, yoksa mobil, castrol 10w40 ses yapmaz isteyenle iddia ederim, ama tabiki full sentetik yağlar her konuda üstündür.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Bakım sonrası problemler
« Yanıtla #39 : Eylül 18, 2013, 23:57:10 »
Demek isedigim iste budur Atilla Amca katiliyorum, Tam sentetik yaglar gercekten ciddi sekilde ustundur.
Yag konusunda taze bilgilere sahibim o yuzden bu kadar net konusabiliyorum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey