Gönderen Konu: Aydınlatma projelerim.  (Okunma sayısı 31432 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #20 : Ağustos 23, 2013, 15:57:39 »
Yazılarımı belli mesaj sonrasındamı düzeltebiliyorum.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #20 : Ağustos 23, 2013, 15:57:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #21 : Ağustos 23, 2013, 15:59:52 »
Bende esas hata ne imiş onu şimdi anladım sanırım bazı kelime içinde - işaretini eklemediğim için öyle yazdınız.Kusuruma bakmayın normalde dikkat ederim.Bu sayede güzel bilğilerde paylaşılmış oldu sanırım.

yok Oktay bey  tire -  işareti eklensede eklenmesede sorun değil  ben forumun R harfi eklemesinden dolayı şaşaırdım, ben bunu siz bilerek BİR yazıyorsunuz sandım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #22 : Ağustos 23, 2013, 18:15:10 »
Sizleri aramızda görmek gerçekten hoş.. hoş geldiniz emeğinize sağlık..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #23 : Ağustos 23, 2013, 18:41:49 »
 :lol: tamam şimdi durum anlaşıldı.

Hoş buldum.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #24 : Ağustos 23, 2013, 19:17:58 »
Oktay bey elinize sağlık güzel işler çıkartmışsınız,  öncelikel bir hatayı düzeltmek istiyorum Bir Xenon değilde bir-Xenon olmalı, küstahlık olarak algılamayın lütfen.


benim size birkaç sorum olacak yeni nesil araçlarda akkor mapulleri kontrol eden devreler roleli değil araç içinde çıt çıt role sesi duyulmuyor bu nedenle ampullerden biri patlak ise sinyal daha hızlı yanıyor çünkü ampullerin direncine göre zaman ayarlı,   şimdi soruma gelirsek, bu ampullerden biri sökülüp yerine led takılınca akkor ampule göre direnci düşük olduğu için sinyaller 4 lü flaşör hariç ampul patlakmış gibi hızlı yanıyor,  bunun önüne geçmek için nasıl bir  yöntem buldunuz
mesut hocam  bende o sorunda sıkıntı yaşadım söyle bir cozum buldum
Bagligim led e birde normal sinyal ampulu takiyorum kablosunu uzatıp gorunmeyen bir yere uzatiyorum :)
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #25 : Ağustos 24, 2013, 00:16:32 »
Ampul patladığında tekrar işlem lazım.Çoklu paralel taş direnler ile yapılan işlemdede ampul ısısndan daha az ısı alınır ve unutur gidersin.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #26 : Ağustos 26, 2013, 10:40:39 »
mesut hocam  bende o sorunda sıkıntı yaşadım söyle bir cozum buldum
Bagligim led e birde normal sinyal ampulu takiyorum kablosunu uzatıp gorunmeyen bir yere uzatiyorum :)

Salih bunu bende daha önceki corollamın arka sinyallerini led yapınca yapmıştım ama , normal ampulün ısısı fazla gerçekten etrafta plastik aksam var ise eritebilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #27 : Ağustos 26, 2013, 10:57:27 »
Oktay abi güzel çalışmalar yapmışssınız ellerinize sağlık.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #28 : Ağustos 26, 2013, 11:07:53 »
Resimdeki tamponun ortasına ölçüsünü alıp tam kaplayacak şekilde F1 çakar led yapabiliyor musunuz acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #29 : Mart 03, 2014, 23:32:59 »
Niğde ilimizden bir arkadaşımızın Focus 3 farları geldiğinde gerçekten son derece kirli bir far ile karşılaştım.Buradan ikaz ediyorum sakın far içine her hangi bir sıvı ile yıkamayın yıkatmayın.

Farlar orjinal D3s bi-xenon visteon mercek mevcut.Lakin H1 xonon ampule h7 ampul yuva kılıfı yapıştırılıp ampul reflektöre yanşık şekilde takılmış ve Visteon mercek plastik bir ürün olması neticesinde 2 mercekte kullanılamaz hale gelmiş.

Mercekler Valeo bi-xenon mercek,D1s Osram 4300k ve Gen4 balast ile yenilenerek monte edildi.Mercek montajı resimi çekmiştim ama nereye kopyaladım bulamadım veya çekmedim inanın hatırlamıyorum. :biggrin: Gündüz farı için role devresi ile kontak açılınca yanacak ve park açılınca kısılacak hale getirildi.Elektirikci arkadaşa tarifimle kapılar açılıncada yanması için minik bir tarif ile buda yapıldı.



Farın dağılmış hali.



Çerçevenin zımparalı hali.



Boyanmış ve idarelik birleştirilmiş hali.



Farı toplarken bütün parçalar el ile yıkanarak temizlendi silindi.Günüdz ledinin plastikleride dahil.Buda gündüz ledinde kullanılan led.Ayrıca gündüz ledinin duvar resmide bu.





Farların toplanmış hali.



Valeo Bi-xenon Gen4 takım ile far ayarından sonra yakın plan duvar resmi.



Araç üzerinden görünüm.





Rabbimin izni ile Çanakkale ilimizden bir arkadaşımızın geçen ay sonunda tamamladığım 2007 Mondeo Mk3 farlarına mercek modifiyesi ve Angel halka çalışmasından kareler.Araç üzerinde resimleri bekledim ama iş yogunluğu vesaire gelmedi gelince bilahire ekleyeceğim.

Farların merceklerin daha önce sökülüp temizlenmeye çalışılmış.Mercekler tekrar takılırken ayarlarıda bozulmuş.Eski minik mercekler sökülüp Eski tip Hella bi-xenon mercekler takıldı.D2s ampul takımı aracın orjinalinde olan sistemdi aynen kullanıldı.

Mercek değişiminden sonra.



Angel halka yapılmaya karar verilmişti Mondeo farının yapısı tam halka Angel için uygun bir yapı değil bende uyacak haline en yakınını yapmaya çalıştım.Kullanılan ledler 60ma lik ve her biri 30 lümen civarında olan günışıgı tonunda ledler kullanıldı.



Ledler power led sınıfından olduğu için birazcık sogutma için lehimleme yapıldı.Ledler ısı oluşmaması için ve ömür uzaması için yüzde 60 performans ile çalıştırıldı.





Halkaların montajından sonraki görünümler.





Büyük halka mecburen mercek şapkasına monte edildi.Elimden geldiğince montajına çok dikkat ettim.Halkalar vidalar ile sabitlendi ve dip kısımdan silikon destegide verildi.
Mercek şapkası Bmw mercek şapkası ve orjinal temiz kromlu olarak kullanıldı.





















Halkaların yanar haldeki görünümü.Araç üzerindeki resimler geldiğinde bilahire ekleyeceğim.







Ayarsız duvar resmi.




Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2014, 23:34:59
Focus F1 aracı için yaklaşık 2 ay önce yapım için karar verdik ve sonrasında işlemlere başladık.Rabbimin izni ile ufak kusurlarımla bitirdiğim çalışmada Farlar çift mercekli oldu.Kısa hüzmelerde yeni nesil Hella,uzun hüzmede yeni nesil servo motorlu clear lensli Bosch mercegin moptor sökülerek perdeside uzun hüzme konumunda sabitlenerek montajı yapıldı.Angellar Bmw den çıkma ve beni en çok led montajı aşamaları uğraştırdı.Angel için oldukca fazla uğraş verdim ledler tam tepeye monte edilmesi zorunlu olduğu için temiz görünmesi için uzun denemeler yaptım ve en son hali böyle oldu.Ledlerin her biri 50 lümenlik yarım watt ledler ben hali ile kısık kullandığım için yaklaşık 130 lümen falan ışık güzü var.
Bilin bakalım halkanın tepesindeki parça nerede kullanılıyor?

Kullanılan balastlar uzun ve kısadada Gen5 balast ve Osram 4300k xenon ampul.

Son olarak tek sorunumuz arka kapagı.Bayram sonrası onuda hallediyoruz.

Sinyallerde 6 adet Amber renkte led kullanıldı.Oldukca güzel sonuç aldık.

Resimlerle aşamalar.

Mercek montajı sonrası görünüm.





Bmw Angel halkanın son haline gelmiş durumu.







Sinyal içine sogutuculu olarak takılmış ledlerimiz.Camı takılınca camdan ledler güzel yansıma yapıyor.





Farın arka kısmından bir görüntü.



Farın toplanmış halleri.















 

Angel halkaların görünüşü.

 

Araç üzerinde gece çekilmiş resmi ve duvar resimleri.





Uzunlarda kullandığım yeni nesil Bosch bi-xenon clear lens mercek,merceğin perdesini uzun hüzme şeklindeki haline sabitlenerek kullanıldı ve yeni nesil Hella bi-xenon mercek  ile uzunların aynı anda görünüşü bu şekilde.



Videomuz

http://img40.imageshack.us/img40/9051/cz4pxitjjwjsvhteiaoxnq.mp4

Araç üzerinden resimler.
Angel resimleri bayram sonrası eklenecek.









Golf 4 çalışmamıza ait yeni videolar.

Farlar Kapal?yken Bi Xenon - YouTube

Sinyal ve Gündüz Far? - YouTube

Golf MK 4 Power Led Dörtlü Sinyal - YouTube

Farlar Aç?kken Bi Xenon - YouTube


Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2014, 23:37:06
Ankara'dan bir arkadaşımızın Golf4 aracı için oldukca uzun süren ama genelinde arge ağırlıklı olarak vakit harcayarak Ledli ayna sinyal çalışmasına Rabbimin izni ile resimlerdeki gibi bir çalışma ile noktaladım.Pleksiye hali ile fabrikasyon gibi  lazer kesim ve iz verdirme yapılamıyor.Testere veya buna benzer kesiciler ile açılan izler işlenmemiş şeffaf halde ve mm'lik ölçülerde yapılamadığı için istenilen ışığı almak son derece zor bir işlem.Ben nasıl işlerim ve led ışıgını yayabilirim yada doyurucu ışık alabilirim diye çok uğraştım ve bu şekilde pleksiye ışık dağılımı biraz olsun daha iyi yayılıyor hemde istediğim kadar led yerleşimi yapabiliyorum istenilen ışık şiddetinide elde edebiliyor oldum.
Pleksiyi tabakadan istediğim ölçüde kestirdim.Ledlerin her biri 150 ma ve 50 lümenlik yarım watt Edison power led.4 erli seri ve paralel bağlantı ve direnç ile çalışır hale getirdim.Sinyal için beyaz led üzerine turuncu kagıt keserek yerleştirdim ve oldukca güzel tonda renk elde ettim.

Şekil olarak mercedes pleksi ayna şeklini örnek aldım.































Sonuç olarak Pleksiye yaptığım her iz aralarına led yerleştirdim ve tatmin edici ışık aldım.Ledin görünümlerinide çok ince bir tabaka halinde pleksiyi boyadım ayna ile bütün haline geldi.Ayna dolgu macunu ile komple düzeltilip zımparalanıp tekrardan güzelce boyanacak.





Videomuz.

VW Golf4 el yap?m? ayna sinyali.Pleksi ve ledli - YouTube

Aynalardaki pleksi çıkkınlığı etrafına dolgu macunu dolduruplup güzelce yeniden boyandı ve araç üzerine monte edildi.



















Sinyal videosu.

Golf 4 Ayna Sinyali - Golf 4 Mirror Blinker - YouTube

Ankara'dan bir arkadaşımızın 2006 Laguna aracının yeni Clio'lardaki gündüz farı yapısından esinlenerek ön panjur eklerinin yapısını kullanarak içindeki 3 boş bölüme sağ ve sol olarak her bir tarafa 16 şar tane  1 Watt ve her biri en az 120 lümenlik Edison power led dizaynını kalınlığı 6 mm olan aliminyum soğutucu kullanarak ve parçanın ön kısmınada 4 mm ye yakın kalınlıkta pleksi kesip yapıştırarak ortaya Rabbimin izni ile böyle bir çalışma çıktı.

Lens kullanmadım sadece yogun ışık ile uzaktan rahatca görünebilecek bir ışık olacağını düşünerek her bir tarafta yaklaşık 1000 lümen gibi bir ışık elde ederek ve farlar açıldığında kısılmasını sağlayarak akşamlarıda göz almayacak halde yanmasını sağlayarak gece testi yapıldı.Gündüz resimleride bilahire eklenecek.

Bütün parçalar toplu halde.



Ledlerin yerleşimi ve sabitlenmesi.





Pleksinin yapıştırılması.Arkadaşımız bilahire yapışkan izleri için ya ortası açık kenarları kapatacak şekilde film yapıştıracak yada carbon folyo yaptıracak veya ince gri boya attıracak karar ona ait.







Araç üzerinde farlar açıkken yanan hali.Sadece gündüz yanan hali ve görünümü içeren resmini arkadaş sonra çekecek.



Pleksiyi boyadım şimdi dahada iyi oldu.Led ışığını kontak açık iken biraz daha arttırdım,Farlar yanınca biraz daha kıstım.Akşam bağladığımız için gündüz son resimlerini arkadaşımız yollayınca ekleyeceğim.

Önce grı boya ile oldukça ince bir katman attım.Bakınca içi rahatlıkla görülebiliyor ışığı çok az etkiliyor.



Sonra reklamcılaraın kullandığı yapışkanlı kağıt diyeyim adını unuttum ondan şablon kesip yapıştırdım ve sonra mat siyaha boyadım ve en son olarakta vernik attım.





Araç üzerinde akşam görünen hali.İyice bakarsanız ledler ışık vurunca görülebiliyor ama normalde görünmüyor.



Kontak açık iken.Yaklaşık 6 metre civarında uzaklıktan ve flaşlı olarak çektim.Işık vurduğu için Flaşsız net görüntü alamıyorum.



Farlar yanar iken.Farlara bağlanmasının sebibi araçta orjinal far kontrolü olduğu için gündüzleri devreye girdiği anlarda gündüz farının kısılması için düşünüldü.




Laguna için yaptığım gündüz farlarının gündüz çekilmiş resimleri.Cep teli ile çekilmiş.







Uzaktan resimdekinden daha iyi ışık göründüğü bizzat söylendi.


Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2014, 23:45:03
Sivas'tan bir arkadaşımızın aracının km göstergesi,kalorifer dügme aydınlatması,düğmeler,far anahtarı,tavan ve aynalık aydınlatması komple değişti.Rabbimin izni ile bitirebildiğim çalışmadan ortaya çıkan sonuçlar böyle.

Cam açma düğmesinin hali böyle idi temizlendi ve ledler kırmızı yapıldı takıldı.



Arka cam açma düğmesi ledi.



Aynalık ledleri.Tavan ledini sanırım resimlememişim.





Far anahtarı.



Gösterge içine smd5050 ledlerden kadrandaki sayıların altına gelecek şekilde dizdim.



Kadranda sayıların üstlerindeki çizğileri ve bazı şekilleri kırmızı görünecek şekilde Arkadaşımızın isteği üzerine renklendirdim ve ortaya bu şekilde sonuç çıktı.



İbreler beyazdı ve kırmızıyı istediğim gibi alamadım ve bende beyazı kazıyıp ibrenin alttaki yansıtıcı yerini kırmızıya boyadım.





Sonuç bu oldu.Yol bilgisyarı beyaz ledler ile aydınlandı.







Rabbimin izni ile güzel bir sonuç alarak Ankara'dan bir arkadaşımızın Mondeo Mk3 aracının farları için yaptığım çalışmada İlk defa Valeo mercek kullandım fakat bu mercek düz çizgi ama yine diger versiyon gibi yarıya kadar düz çizgi,sonrası yine eğri gidiyor.Mercek şapkası olarak Bmw araçlardan çıkma bir şapka aslında boyayacaktım ama krom hali fazlasıyla güzel durdugu için hafif kusurlu olmasına rağmen insiyatif kullanarak boyamadım ve taktım.Çok az bir boşluk ile açıklığı epeyce doldurdu.Mercek boyutu uygun olduğu için arka kapakta hiç bir işlem yapılmadı.

Şunu söyliyeyim bu tam tespitimdir Mondeo Mk3 orjinal farların sol merceğin mercek çizgisi eğri çıkıyor.











Duvar resimlerimiz.





Mondeo Mk3 farının araç üzerindeki yeni hali.












tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #30 : Mart 03, 2014, 23:47:19 »
Tebrikler bu konuda siz baya baya değil çok çok profesyonelleşmişsiniz.Bütün resimlere teker teker baktım çok el işçiliği var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #31 : Mart 03, 2014, 23:48:47 »
Sakarya'dan bir arkadaşımızın Focus 2.5 hb aracı için far çalışmasında Valeo bi-xenon gen4 balast ve 4300k Osram xenon ampul,Mercedes mercek kapağı boyanarak montajından sonra her biri tam güçte 50 lümen olan fakat ben yüzde 80 civarında performans ile kullandığım smd power ledlerin yan yana dizilimi ile farın köşesi kesilerek  bu kısma uyacak pleksileride keserek ve güçlü ışık yoğunluğu sağlanarak uzaktan görünebilmesi için yaptığım çalışmaya sonra sinyal olarakta yanacak şekilde ledler eklendi.Sonrasında işlem bitti derken Bmw orjinal halka ilavesine karar verdik ve halka için 12 volt 350 lümen Power led kullanarak işlevi hayli yüksek bir ışık gücü ile çalışmayı orjinal sinyal kısmına power ledler döşeyerek Rabbimin izni ile son derece iyi olduğunu düşündüğüm bu çalışmayı bitirmek kısmet oldu.Arkadaşımın yüreğine sağlık bana sabır gösterdi ve sonuç olarak istediği gibi zevklerini tatmin eden bir far sahibi oldu.İşte detaylar.

Farın çerçevesinin pleksi için kesilip biçilmiş hali.



Pleksilerin kesilmiş hali ve far çerçevesine göre egim verilmiş hali.





sinyal için çentiklerin açılması.



Sinyal ledlerinin dizilmiş hali.



Gündüz ledlerinin hazırlanışı ve bitmiş hali.





Bmw Angel halkanın montajı.





Tüm montajın bitmiş hali.



Angel halkanın led sogutucusu.bu kısımda



Power led sinyalimizin bitmiş hali.



Sinyal yanış halleri.







Gündüz farı yanış halleri.







Farın kapanmış hali.







Role sistemi için rolelerimiz.Her bir fara 3 ayrı role kullanıldı.Kontak açık,Parka açık ve sinyal için.Birbirini kontrol ediyor.



Bunlarda iç aydınlatmalar için yaptığım ledler.



Araç üzerinden görünüm.Eski ve yeni far











Çalışma Videosu.

Focus makyajl? kasa mercekli, gündüz ledli far. - YouTube

Belirli mesafelerden gündüz farımızın görünüşü.Sanırım fazlası ile tatmin edici olmuş.Halka mecburi yerleşiminden dolayı kenarlardan kesik görünüyor ama canlı gözle daha iyi göründügünü düşünüyorum.







İstanbul'dan bir arkadaşımızın Focus 2.5 makyajlı kasa farları bilinen orjinal H7 mercekli versiyon.Mercekleri yeni nesil Hella ile uğraştırıcı montajlama tekniği ile orjinal mercek sabitleme kasasına takılarak değişti.Gen5 balast ve Osram 4300k xenon ampul seti kullanıldı.Sinyal kısmına ledlerden Amerikan park yapıldı.Bu farda farklı olarak Mercek şapkası kenarlarına siyah kuşak atıldı.Amaç uzun hüzme önündeki siyah parça ile sinyal camındaki bütünleyici parçayı tamamlaması ve merceğin içteki siyah şapkasınında bütünlüğe iştirak ederek ortaya değişik bir görüntü çıkarmasıdır.Arkadaşımız tam yetkiyi verdiği için bunu birazda tereddütlü olarak ben uyguladım pişman değilim.

Boyama işini elimden geldiği kadar düzğün yapmaya çalıştım.Çok küçük kusurları olmasına rağmen kuşagımız fena değil.

Resimlerle farın son durumu.










Far camının içini temizleyince kullandığım pamuğun son hali artık bu şekilde idi,resimde biraz daha beyazımsı çıkmış ama bundan daha siyah,siz karar verin içten ne kadar is yaptıgını.Bu siyahlıgın uzun süre kullanılan mercekte de olduğunu da unutmayın.Bu durum bütün marka araçlara içinde geçerli.



D1s Osram xenon.Hella merceği bu montaj sonunda arka toz kapagında işlem yapmadım.Yaklaşık 8mm boşluk var.Ama ayar sonrası boşluk nasıl bilmiyorum,Yinede aşagı yukarı oynama mesafesi tahmini olarak yinede 5mm falan boşluk olduğunu söyleyebilirim.



İstanbul'dan bir arkadaşımızın Focus aracı için Valeo bi-xenon mercek,Gen4 balast Osram 4300k,Bmw orjinal mercek kapagı boyanarak yapıldı.








Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2014, 23:51:57
Geçen ay Rabbimin izni ile Zonguldak ilimizden bir doktor arkadaşımızın 2006 Hb V6  Mondeo far çalışmasını bitirebildiğim bu çalışmada uzun ve kısa hüzmeye yeni nesil Hella bi-xenon mercek kullanıldı.Uzun hüzmeye farlar yanmadan sellektör atabilmeyi sağlayan Gen5 balast kullanıldı.Kısa hüzmede orjinal xenon ampul balast takımı kullanıldı.Her iki mercekte  Aküden direkt tesisat çekilerek yapılan bağlantıda yaptığım role tertibatı ile hem kısa far olarak hemde uzun far olarak aktif kullanılıyor.Uzun hüzme tesisatı sadece 2 merceğin selenoidini besliyor.Kısa hüzme tesiastı orjinal balastı kontrol ediyor.Kısa hüzme ve uzun hüzme + uçlarından tetik alınarak role  sistemine komut veriyor.Arkadaş siyah taban far olmasını istediği için siyaha boyandı.Bu benimde işime geldi. arka kapakta bu defa uzun hüzme kısmında 1.5 cm civarı çıkıntı yapıldı.Diğer taraf temiz.

Bmw angel halka ilavesi ve power led sinyal ilavesi bilahire Led başlığı altında paylaşacağım.































Sinyal videosu.Bu defa sinyal yanarken halkaların ışığını kesmedim.Sadece bir tercihti.Halkalar parklar yanınca kısılıyor.

MOV06425_zps7dca3c5b.mp4 Video by tamircioktayy | Photobucket

Şunuda belirteyim.Mercekler bir siğorta iptali veya role sistemindeki bir kablo iptali ile Orjinal olması gereken aydınlatma haline alınabiliyor.Yani kısalar kısa uzunlar uzun olabiliyor.İşlemi yaparken bu seçeneğide yapıp kararı kullanıcıya ait olmak üzere ben hem kullanıcıyı memnun etmek hemde kurallar çerçevesinde yapıyı korumaya çalıştım.


Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2014, 23:54:07
Aralık ayı sonuna doğru Rabbimin izni ile iyi bir sonuç alarak ve Ankara'dan kullanıcı arkadaşımızında oldukca beğendiği Fiat Stilo aracının farlarında kısa hüzme ye yeni nesil Valeo bi-xenon merceklere D1s Philips 4300k xenon ampul ve Gen5 balast,uzun hüzmeye yeni nesil clear lensli Bosch servo bi-xenon merceklerin perdesi uzun hüzmeda sabitlenerek halojen H7 ampul traşlanarak,sis bölümüne Mondeo Mk3 orjinal ceviz xenon merceğinin perdesini düzleyerek h7 ampul traşlanarak takıldı.
Baktım Her şey mercek olmuş sinyal bölümünede yine Mondeo merceğini kullanarak içine 4 tane amber power led yerleştirdim ve farın orjinal park bölümündeki deliklerede Nude lesn ile power led yerleştirerek gayet güzel bir sinyal bölümü yapıldı.
Mercek şapkaları 2 parçalı olarak yapıldı.Sis ve sinyal mercek şapkalarıda metalden bir hazır parça kullanıldı.
Orjinal Bmw U halkaları kullanılarak gündüz farımızıda her bir halkaya 4 x 1 watt smd 3528 kullanarak işlemi bitirdik.Ön çerçevede mecburi olarak kesilmeler yapıldı.Bütün yapısalda oynamalar olduğu siyaha boyamaya karar verildi.

Bu çalışmada sis mercekleri en çok vaktimi alan kısım oldu.Ve şu an bu farların orjinal yapısında şimdiye kadar yaptığım bütün farlarda olan havalandırma filtre kanalları bu farın Bosch marka olmasına rağmen olmadığını üzülerek anlamış bulunuyorum.Sadece sis bölümü tarafında ne olduğunu tam anlayamadığım 2 tane yaklaşık 1 mm falan genişliğinde iç deliğe sahip bir çıkış var.Mecburi olarak hurda farlardan sökerek hava kanalı filtrelerini bilahire mecburen yerleştirecegim.Sağ far tarafında yaklaşık 3 haftadır falan  kullanımda sorun yok ama sol far kısmında arka kısım her yeri kapalı olduğu için nem sorunu oluştu.Şimdilik uzun hüzme kapagı açık şekilde dolaşılıyor.Uzun hüzme kapagında nem kapsülleri ekleniyor.



























Araç üzerindeki görünümü çok net değil ama şimdilik elimde bu var.



Sinyal ve gündüz farı videosu.

MVI_7190_zpsa6b243de.mp4 Video by tamircioktayy | Photobucket

Stilo power led  sinyal ve Bmw u halka videosunu bu linktende incelenebilir.

Stilo Çift bi-xenon mercekli,Bmw U halkal? gündüz far?,mercekli power led sinyal - YouTube
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #32 : Mart 03, 2014, 23:55:56 »
Bir tane E12 kasa corollanın mercek projesi olsada görsek...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #33 : Mart 03, 2014, 23:56:44 »
Rabbimin izni ile Ankara'dan arkadaşımızın Golf 4 aracının Stopları için Power led dizaynı uygulaması yapmak için uzun süren bir çalışmayı iyi bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Oldukça fazla şekil testleri,dizayn denemeleri,lensler,ledler deneyerek sonuca ulaşıldı.Stop tipi oldukca ölçüsüz denilebilecek yapıya sahip olduğu için led şekli vermek beni epey zorladı.

Çalışmayı lens kullanarak bitirmek istiyordum ama lensler istediğim gibi olmadı iptal ettim.Lenslere göre delinip şekil verilen yapıyıda sonradan bozmayarak aynen kullandım.Bu nedenle biraz led dizilimi hatalı oldu bunuda nazarlık diyerek ellemedik.

Çalışmada Park modu için ilk baştan beri ben pleksi çubuk dizaynı için uğraştım ve ortaya tahminimden daha iyi netice aldığım bir yapı çıktı.Pleksileride power led ile aydınlattım.

Bütün kırmızı ledler smd tip her biri 50 lümen kırmızı renk verebilen ledler.

Amber renk sinyal ledlerimiz.Sinyaller için sonradan yürüyen şekilde yapmaya karar verdik ve yaptık fakat sonradan ön sinyal ile uyumsuz olduğuna karar verildi ve normal şekilde yanması sağlandı.

Geri vites için 15watt power led merceksiz olarak kullanıldı ve ciddi manada performans alındı.Kamera ile gündüz gibi görüntü alınabiliyor.

Stopların komple açılmış hali.



En son karar verilen yapı için kesilmiş delinmeye hazırlanmış sogutucularımız.



sinyal ledleri test için monte edildi.



Sogutucularaın boyalı ve ledlerin takılmış hali.



Stop kasası zımparalanıp siyaha boyandı.Buna en son karar verildi ve sanırım epey doğru bir karar oldu.



Bu şekilde bir yapı olsun demiştik ama sonradan vazgeçtik.



Bütün ledlerin montajlı hali.



Sonra orjinal pleksi camlar gibi ledlerin önünü kapatmaya karar verildi ve pleksiler hazırlandı,şeffaf folyo ilede kaplandı.



Montajlı halleri.







Pleksi çubukların takılmasından sonraki testimiz.



Stopların kapanmış hali.



Montaj sonrası görünümler.



Aklımda ilk baştan beri olan köşe kısma led uygulaması sonrası görünüm.





Son hallerinden kareler.









Telefon ile çkilmiş Golf 4 stop videoları.

gündüz - YouTube

gece - YouTube


Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2014, 23:59:13
Rabbimin izni ile yine uzun süren bir çalışmayı son derece güzel bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Farlar Bursa'dan bir arkadışımıza ait İnsignia aracı için alınan İnsignia Cosmo modelin Afl farları diye bilinen modeli.Çalışmaya ilk başta sadece mercek değişimi için başlandı fakat sonradan iş büyüdü,Yeniden yapılanan gündüz farı,orjinal gündüz farının yerine sinyal ve orjinal sinyalin yerine led uzun hüzme yapılmay akarar verilerek işin akışı uzadı.bu çalışmadada oldukca fazla testler,dizayn aşamaları yaptım.Sonra bu çalışmalara ilave olarak ledlerin yanış şekilleri ile oynama yaptık.

sinyalleri akan ışık yada yürüyen ışık şekiline benzetmeye,yeni dizayn ettiğimiz Gündüz farınıda kademeli olarak yanmasını istedik ve istenilen şekildede sonuç alarak farları kapattık.

Güdüz farında smd her biri 50 lümenlik yarım wattlık ledler kullanıldı.Sinyalde 1 watt amber ledler kullanıldı.Uzun hüzme ledlerimizn her biri 20watt power led olarak sağ ve sol olarak 6 led 20derecelik reflektör sınıfı lens kullanılarak güzel bir sonuç alındı.

Orjinal Hella mercekleri Afl sisteme göre olduğu için yeni nesil Hella Bi-xenon mercek ile değişti,Yükseklik motoru servoo tip olduğu için orjinal yükseklik motoru ile değişti.Gen5 balast ve Philips 4300k xenon takım kullanıldı.Orjinal iç mercek şapkası siyaha boyandı.

Farların açılmadan ilk hali.



Farların açılmış hali.





Sadece mercek çalışması yapılsa idi bu şekilde farlar kapatılacaktı.



Orjinal servo yükseklik motoru ve yerine takılmış normal motor.





Orjinal Afl Hella mercek ve yeni Hella mercek yan yana.Montajı yapılmış Hella mercek.





İç mercek kapagının boyanmış hali ile benim düz çubuktan bükewrek bu şekli verdiğim parça son şekilde ince kalınca montajı zorlaştığı için 3 mm daha geniş hali ile Lazerde kesilmiş aynı şekildeki pleksi çubugun Gümüş grı ye boyanmış hali.



Gündüz farı ledlerinin montajlanmış hali.



Ledlerin önünün kapanması için metalik grı ile boyamış pleksi çubukların montajlanmış hali.



Gündüz farının yanış şekli.



Uzun hüzme power ledlerimizin montajı.



Araç sahibi arkadaşımız ile dizayn ettiğimiz lens sabitlemesi ve ön görünüşe destek veren parçanın yapımı.Lazerde kesilen parça görünümde çok eyi değiştirdi.Bu parça yerine son anlarda aklıma gelen  bu genişlikte pulu kesip biçip kullanmak vardı yada aliminyumda delip kesip yapmak vardı.sonra fikir birliği ile üstteki parçayı geliştirdik.Ledlerin sogutucu bölümündeki ayaklar hiza ve yön verebilmek için bu şekilde yapıldı.







Uzun hüzme ledlerin montajlı hali.



Orjinal sinyal camı uzun hüzme yapısı için kesildi ve siyaha boyandı.



Orjinal gündüz farı bölümündeki ledler söküldü ve yerlerine her bölüm için 2 şer tane olmak üzere toplamda 12 led takılarak sinyal aşamasıda aşılmış oldu.



Küçük devre Sinyalin akışkan veya yürüyen şekilde yanması içinve hızıda kontrol edilebilecek şekilde yapılmış devresi,Gündüz farımızın 4 kademeli olarak sıra ile yanmasını sağlayan gecikmeli role devresi ve dönüş farlarının gecikmeli yanmasını sağlayan devremizin bitmiş hali.Sinyal devresi son model Audi araçlardaki sinyal yanışından yola çıkılarak yapıldı.Gündüz farı sıralı yanması ise arkadaşımızın istegi üzerine yapıldı.





Farların bitmiş hali.





İlk test montajı.



Monatjlı hali.



Duvar resimimiz.



Uzun hüzme power ledler ile bi-xenon uzun hzüme bir arada.



Power led uzun hüzme duvar resmimiz.Mercek gibi uzun hüzme şekli gücü beklenemez tabiki fakat ciddi manada yardımı olduğunu kesinlikle söyleyebilirim.Çekimi ışık kısması yaparak çektim.



Bilahire Gündüz resimleri ve videoları gelecek ekleyeceğim.Şimdilik tadımlık bir sinyal gündüz farı videosu.

?nsignia Cosmo far power led sinyal,gündüz far? - YouTube

İnsignia Cosmo far modifiyesi videomuz bunda yanış halleri daha net anlaşılıyor.

insignia özel yap?m cosmo farlar? - YouTube


Mesaj Birleştirildi: Mart 04, 2014, 00:01:22
Ankara'dan bir arkadaşımızın 2000 Fiesta aracı için çıkma far teminden sonra alınan orjinal Hella d2s xenon takım ile eski Hella merceklerden sonra çalışmaya başlandı.Biteli epey oldu ama paylaşım şimdi oluyor aksilik olmaz ise şehir dışında olan araç içinde montajı haftaya olacak.

Farların orjinal görünümü bu.



Komple dagılmış hali.



Merceklerin montajlı hali.





Mercek kapaklarına ilk yaptığım hali bu idi sonra vazgeçtim.Mercek kapagı çok çizikli idi ve ilk defa en yakın krom tonunda boyamayı becerebildim diyabilirim.







Sinyal kısmına junyan farlarda kullanılan merceğin camı ve krom çerçevesini kullanma fikri geldi ve power ledlerin dizaynı ile birleştirerek yeni sinyalin görünümü bu oldu.



İlk yaptığım mercek kapagındaki parçayı söktüm ve orjinal yeni Hella merceklerde kullanılan bir parçayı birleştirerek hem far çizgisinde mavi tonu yakalamış olduk(bu parça sadece bu amaç için yapılmış orjinal parçadır.) hemde far tipini tamamen degiştiren bence sert bakışıda elde etmiş olduk.Mercek şapkasının şekline yani desenli yapısına oturan orjinal Bmw halkalarınıda montajına karar verdim.Yuvarlak halka bu kapakta çok sırıttı resim dahi çekmedim.







Camlar kapandıktan sonra.









Halkaların yanar hali.





Son orjinal mercekli fara monte ettiğim Hella mercekteki montaj sonrasında elime geçen yine orjinal mercekli tasa yaptığım Valeo mercek montajında bu defa kafamı biraz daha meşğul edip orjinal mercek montaj kasasını kullanmak yerine aliminyumdan ayak yaparak merceklerin orjinal yapıdaki gibi durmasını sağlamaya çalıştım ve sanırım epey yaklaştım.Sonraki çalışmada aynı şekilde ayak yapıp dahada iy yapabileceğimi düşünüyorum.Bu çalışmalarda merceğin orjinal yapıdaki gibi çıkkın durmasını engelleyen en önemli nokta yeni takılan merceğin boyutu ile ilğili bir durum.Bu çalışmayı Hella mercek sonrasında yaptım biteli epey oldu ama eklemeyi unutmuşum.

Orjinal bozulmamış mercekli tasın hali.



Yaptığım aliminyum montaj ayakları



Montajlı hali.



Kullandığımız Valeo mercek lens çapı Hella'dan ve orijinal Halojen H7 mercek çapından biraz küçük olduğu için biraz farklı duruyor.ama eski orijinal mercek kasasına yaptıklarımdan edindiğim tecrübe sonrasında daha iyi olan bir çalışma oldu.



Yine silikon desteği ile merceğimizi sağlama alıyoruz.



Farların kapanmış hali










Mesaj Birleştirildi: Mart 04, 2014, 00:05:07
Şu an 4 ayrı detaylı çalışma devam ediyorve bunlardan sonraki çalışmalarımda bittikçe paylaşımım sürecek.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Elegant a/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #34 : Mart 04, 2014, 00:48:24 »
Hepsi çok başarılı elinize sağlık.Peki sipariş üzerinemi yapıyorsunuz buları,yani çalışma şekliniz nasıldır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #35 : Mart 04, 2014, 02:19:36 »
elinize sağlık resimler ilerledikçe kalite artıyor. insignia' ya uygulanan gündüz farı çok güzel olmuş. yalnız videoyu izleyince çok hoşlanmadım, tampon altına yapılan f1 çakarlara bile ayar oluyorum :) bu adamın trafikte arkamdan geldiğini düşündükçe çılgına dönüyorum :)
herşeyi geçtim pleksilerin şeklini çok düzgün çıkarmışsınız, ledleri sabırla dizmek falan kolay iş değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #36 : Mart 04, 2014, 11:46:26 »
Proje istegi gelince çalışmalar ortaya çıkıyor.Toyota veya başka modeller için kendim yapma şansım maalesef şimdilik yok.

Adaş o zaman yeni nesil Audi,Mercedes sinyalleri içinde huzursuz olabilirsin.Örnek aldığım için bu çalışmayı yaptım.Onlarda bu şekilde sırayla yanacaklar ama orjinal oldukları için hali ile biraz daha düzanli olacak.Videoda çakar gibi görünüyor ama canlısı cidden öyle değil.Ayrıca çakarlardan bende haz etmem.Montaj için gelen teklifleri ve yapımını reddederim.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #37 : Mart 04, 2014, 12:39:06 »
Bir tane E12 kasa corollanın mercek projesi olsada görsek...

2 tane ekleyelim ;)   konu linki : http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=35680.0









Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Starlet
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 149500
  • Model Yılı: '98
  • 8 kere teşekkür etti
  • 53 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #38 : Mart 04, 2014, 14:18:06 »
led olayına bakış açım değişdi resmen  :-[
...varsa yoksa Toyota...
''trafikde saygı yaşla değil kurallara uymayla doğru orantılıdır'' y.M

KKTC!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #39 : Mart 04, 2014, 15:17:14 »
emeğine sağlık gercekten harika çalışmalar
corolla advance 1,6 multidrive s inci beyaz