Gönderen Konu: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.  (Okunma sayısı 8304 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« : Ağustos 20, 2013, 23:38:57 »
1 hafta önce aldığım yariste bazi sorunlar yasiyorum.
Günde ortalama şehir içi 200 kmlik yol katediyorum.Aracı ilk aldığımda hiç bir sorun yoktu. Birkaç gün sonra ortaya cikan sorunlar şöyleydi;

-Rolantide iken turbo tarafinda meydana gelme süresi değişken, 1-2 saniye kadar iki metal bir birine carpma tarzi ses geliyor.
Usta bu durumla ilgili dizel pompasinda sorun var dedi. Bilgisayarda dizel pompasi arizali olarak gosteriyor.

- Arac 3000 devire kadar yuksek seste calisiyor 3000den sonra aniden cok sessizlesiyor. Çekişinde hiç düşüş olmuyor. Eyer gaza sonuna kadar basılırsa 2.500 devirde ses gidiyor. Bu ses rolantide veya vites bostayken gaza basildiginda olmuyor. Gaza basma kademesine göre ses yukseliyor. Ayni traktör sesi gibi.

-Seyir halinde bir sorun olmuyor fakat örneğin trafik lamasinda ilk kalkis agninda sanki yakit gelmiyor ve birden stop ediyor.
Bununla ilgili olarak gaz pedalindaki sensorün arizali olabilecegini soyledi usta.

-Nadir olarakta normal seyir halinde giderken gaz pedali iptal oluyor, hic bir sekilde gaz pedali calismiyor ve devir saati 1.100 de sabit kaliyor motor ariza lambasi yaniyor. Arabayi stop ettikten sonra hersey normale dönùyor 5 saniye sonra ışık sönüyor.
- Her denemede marş cok hizli gerceklesiyor. Fakat motor sogukken devir stabil degil. Isındıktan sonra düzeliyor. Araci 1 vitese takip gaz basmadan surdugumde metal carpma sesi geldiginde rahatsiz etmiycek sekilde arac anlik hizlanip normale dönuyor.

Bilgisayardan hatalar silindi. Metal sesi ve stop etme sorunlari devam ediyor. Inter cooler borusunda az bişey yağ sızıntısı var.
Ínternette araştirmalar sonucu kesin bir bilgi edinemedim. Herkez farkli cözümlerden bahsediyor.
Bazilari beyinde sorun oldugunu ve tamir ettikten sonra sorunun ortadan kalktigini yazmiş.

Enjektor temizleyici kullandim bir faydasi olmadi.
Arac 2002 model 4d4 yaris. 320.000 km. Biraz fazla ama burada butun araclarin kmsi fazla. Danimarkada yaşiyorum. Aldiğimdan beri Yaklasik 1500 km gectim.
Yarin arabada sensor, egr valfi gibi temizlikler yapicam. Yag ve filitreler ne zaman degisti bilmiyorum. Bunlarida degistiricem Belki işe yarar. Problemi çözebilirsek tekrar buraya yazıcam.
iyi forumlar.
4d4

Toyota Club Türkiye

yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« : Ağustos 20, 2013, 23:38:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #1 : Ağustos 20, 2013, 23:44:52 »
Yarınki temizliğe gaz kelebeğini de katın.

Daha sonra Carbon Clean işlemi yaptırırsanız çok faydalı olacaktır.

Orjinal hava filtresi kullanıp her 5.000km'de bir yakıtınıza Injector Cleaner katmalısınız.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #2 : Ağustos 21, 2013, 00:13:39 »
Yarınki temizliğe gaz kelebeğini de katın.

Daha sonra Carbon Clean işlemi yaptırırsanız çok faydalı olacaktır.

Orjinal hava filtresi kullanıp her 5.000km'de bir yakıtınıza Injector Cleaner katmalısınız.

Dizellerde gaz kelebeği yok diye biliyorum. Ben mi yanlış biliyorum acaba?
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #3 : Ağustos 21, 2013, 00:46:39 »
Dizellerde gaz kelebeği yok diye biliyorum. Ben mi yanlış biliyorum acaba?
Dizellerde gaz kelebegi mevcut
4d4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #4 : Ağustos 21, 2013, 08:32:45 »
yolda giderken gaz pedalının tepki vermemesi banada elektronik gaz pedalı sensörü arızası gibi geldi, aslında tamda arıza demiyelim çünkü stop edip çalıştırınca tekrar normale dönüyor demişsiniz bence sensör pozisyonunu, sensör kablolarını kontrol ettirin kablo kopmuş soketi gevşemiş yada sensörün pozisyonu kaymış olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #5 : Ağustos 21, 2013, 09:39:59 »
 Arkadaşlar, dizel, direk enjeksiyonlu araçta kelebek ne işe yarar!? Cümlenin başında cevap saklı.

  Yakıt pompası değişti mi? Eğer basınçta ve belli devirlerde sorun oluyor ise, enjektörlere gönderilen yakıt miktarı ve buna bağlı olarak sıkışma ve bunun sonucu ateşlemede sıkıntılar olabilir. Gerçi common rail araçta enjektörlere, onların ihtiyaç duyduğundan fazla yakıt yollanır ve enjektörlerin kullanamadığı yakıt, geri dönüşüm hortumu ile geri çekilir, yani enjektör beslemesi süreklilik sağlanmaya çalışılır. Bunda, yakıt pompasına bağlı kesiklik olursa, enjektörler de zaman içinde zarar görebilir bence. Intercooler ise; sıkışan(turbo aracılığı ile) ve dolayısı ile ısınan havanın soğutulması işine yarar, bunda yağ olması, muhtemelen turbo hava emiş tarafına da yağ kaçağı olduğunu düşündürür. Turbo mili bölgesindeki sızıntı ya da motora konan fazla yağ(aşırı beslemeli motorlarda motor yağının gerekenden çok olması da tehlikelidir) buna sebep olmuş olabilir. Arıza kodu da alındı ise bence öncelikle pompaya yönelmeniz doğru olacaktır. Bu arada aşırı beslemeli araçları kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar sitemizde mevcut, bunlara riayet, motor ve buna bağlı parçaların ömründe etkilidir. Gelişmeleri paylaşırsanız, herkes için faydalı olabilir.
  Konu hakkında farklı görüş ve bilgisi olan arkadaşlar da yardımcı olacaktır.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #6 : Ağustos 21, 2013, 11:56:03 »
Arkadaşlar, dizel, direk enjeksiyonlu araçta kelebek ne işe yarar!? Cümlenin başında cevap saklı.

Konu hakkında farklı görüş ve bilgisi olan arkadaşlar da yardımcı olacaktır.

Diesel, Direkt Enjektörlü motorlarda, gaz kelebeği dediğimiz ama gaz pedalına bağlı olmayan kelebek mevcut.
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #7 : Ağustos 21, 2013, 12:12:24 »
Bu sabah gozlemlemeye ilk pedal sensoruyle basladik. Sensoru söktük, içi temizdi tekrardan yerine taktik kontagi cevirip pozisyonunu ayarladik. Metal sesi ortadan kalkti. Hatanin bir tanesi buradaymis. Dizel pompasiyla ilgili bi sorun varmi onu bilmiyoruz.  inter cooler ve tum hortumlari sokup temizlik yaptik. Gaz kelebegi sıfır gibi yani kirli degildi. Butun hortumlari kontrol ettik. Ters biseye rastlamadik. Bunun yani sira yag ve yag filtresi, yakit filtresi polen filtreai hava filtresini degistirdik.

Sensor, egr valfi gibi hic bi elektronik parcaya mudahale sansimiz olmadi. Cunki takim cantasini arkadastan alamadim.

Arabayi tam test etmedim fakat Simdi geriye 2 sorun kaldi.

- motor sogukken devirde oynama devam ediyor gibi

- 3000 devire kadar motor gercekten sesli calisiyor. Bu sesi soyle tarif edeyim sanki egzosu patlak motordan cikan ses gibi. Gaza ne kadar basilirsa ses o kadar artiyor. Fakat 3000 devire ulasildigina ses aniden kesiliyor. Veya pedal sonuna kadar basilirsa 2500 devirde ses kesiliyor az bisey gaz serbest birakildiginda tekrar sesli calisiyor. Arabanin çekişinde bi sorun yok.

Sizce elektronik olarak nasil ve hangi sensor veya parca temizlenmeli.

Bütün uygulamalari kendimiz yapiyoruz.

Gelisme olursa tekrar sizleri bilgilendiricem.
Tesekkurler yorumlariniz icin.
4d4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #8 : Ağustos 21, 2013, 12:31:12 »
Danimarkada yaşadığınız bilgisini bugün güncellemişsiniz sanırım, soğuk bölgelerde ilk çalıştırmalarda partikül oranı daha fazla olacağı için EGR'nin dolması daha erken olmaktadır, EGR'nin sökülüp temizlenmeye ihtiyacı var gibi..  Injector Cleaner'ı sadece sorun oluştuğunda değil, düzenli olarak her 5.000km'de bir kutu kullanarak, enjektörlerinizi ve EGR sisteminizi temiz tutabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #9 : Ağustos 21, 2013, 12:33:11 »
Km  ye göre sorunlar normal bence
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #10 : Ağustos 21, 2013, 17:26:17 »
Km  ye göre sorunlar normal bence
Arkadasimda 500.000 km kardesimde 400.000 km de dizel arac var her iki arabada cakmak gibi calisiyor. Burada yakit ucuz haliyle millet geziyor :)
4d4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #11 : Ağustos 21, 2013, 17:31:16 »
Danimarkada yaşadığınız bilgisini bugün güncellemişsiniz sanırım, soğuk bölgelerde ilk çalıştırmalarda partikül oranı daha fazla olacağı için EGR'nin dolması daha erken olmaktadır, EGR'nin sökülüp temizlenmeye ihtiyacı var gibi..  Injector Cleaner'ı sadece sorun oluştuğunda değil, düzenli olarak her 5.000km'de bir kutu kullanarak, enjektörlerinizi ve EGR sisteminizi temiz tutabilirsiniz.
O zaman bi ara ise egr ile devam edicem

Cleaner olayini ne durumlarda kullanilcagini bilmiyodum. Artik duzenli olarak onuda depoya katarim. Birde cleaner'lı mazot çekisi etkilermi. Motora herhangi bi zarari,var mi ?
4d4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #12 : Ağustos 21, 2013, 17:55:36 »
O zaman bir ara ise egr ile devam edicem

Cleaner olayini ne durumlarda kullanilcagini bilmiyodum. Artik duzenli olarak onuda depoya katarim. Birde cleaner'lı mazot çekisi etkilermi. Motora herhangi bir zarari,var mi ?

Adı üstünde, Cleaner, sistemi temizledikçe çekişiniz düzelecek ve performansınız artarken yakıt tüketiminiz düşecek, yakıt oralarda ucuz olabilir ama çevreyi daha az kirleteceksiniz.

Motora herhangi bir zararı olduğu şimdiye kadar herhangi bir yerde belirtilmemiş olan katkıyı Petrol şirketleri geliştiriyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #13 : Ağustos 21, 2013, 18:42:03 »
Birde acil cleanerlar var
Peki devirle alakasi yuksek ses neden olabilir ?
4d4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #14 : Ağustos 21, 2013, 19:00:45 »
Birde acil cleanerlar var
Peki devirle alakasi yuksek ses neden olabilir ?

Acil cleaner dediğiniz sprey şeklinde mi?

Devirle ilgili yüksek ses sorunuzu anlamadım!?

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #15 : Ağustos 22, 2013, 12:20:55 »
Diesel, Direkt Enjektörlü motorlarda, gaz kelebeği dediğimiz ama gaz pedalına bağlı olmayan kelebek mevcut.
 
Yanlış anlaşılmaları önlemek lazım, bazı sistemlerde bu kelebek mevcut bazılarında değildir.



''Motor freni
Benzinli araçları motor freni aracı yavaşlatmak için hız kesici olarak kullanılabilir. Eğer vites küçültüp gaza basılmadan beklenirse motora hava girişi olmadığı için emme zamanında (piston aşağı inerken) motorda bir vakum oluşur. Bu vakumu oluşturmak için gerekli enerji iletim organlarından alınır ve araç yavaşlamış olur.
Dizel araçlarda gaz kelebeği olmadığı için motor freni çalışmaz. Bunun yerine Cummins, emme valfini piston üst ölü noktaya geldiğinde (güç zamanı bitmeden) açarak havanın bir yay gibi pistonu aşağı itmesini önleyen bir sistem geliştirmiştir. Bu sistemde motor bir compresör gibi çalışarak %90'a varan oranda enerjiyi aktarma organlarından çekilebilmiştir.''

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/H%C4%B1z_kesici

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #16 : Ağustos 22, 2013, 12:40:31 »
Yanlış anlaşılmaları önlemek lazım, bazı sistemlerde bu kelebek mevcut bazılarında değildir.

O kelebek, Direkt Enjektörlü Diesel motorlarda mevcut ama Direkt Enjektörlü Benzinlilerde yok sanırım.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #17 : Ağustos 22, 2013, 17:38:00 »
O kelebek, Direkt Enjektörlü Diesel motorlarda mevcut ama Direkt Enjektörlü Benzinlilerde yok sanırım.
Gerçekten de o kelebek her turbo dizel araçta mevcut değil. Konvansiyonel tipte benzinli araçta hava yakıt karışımı motor torkunu etkiler, motora giren havanın miktarı değiştirerek(kelebek ile) bu tork değeri kontrol altına alınır. Direk enjeksiyonlu ve dizel araçta ise bu görev, enjeksiyon miktarı ile sağlanır, yani direk enjektörler ve bağlı sistem tarafından.  Zaten yakıt direk olarak silindirlere püskürtüldüğünden ve hava, turbo ile emilip, silindirlere gönderildiğinden bu kelebeğe gerek yoktu. Ancak bazıları bunu kullanıyor diye biliyorum, muhtemelen kullanım sebebi emisyon ile ilgili. Ama çalışma prensibi olarak buna bahsettiğimiz dizellerde gerek yok. Tabi bu konuyu çok iyi araştırıp, ikisi arasındaki farkları hep beraber ortaya koyabilirsek gerçekten güzel olur.


 Ekleme: Bahsettiğim durum şu sitede gösterilmiş. Dizel araç için üretilen bir boğaz kelebeği ve bunun sebebi. Ama söylediğim gibi, her dizel araçta bu yok, çalışma prensibi olarak zaten gerekli değil.,
 http://delphi.com/manufacturers/cv/powertrain/engine-controls-and-exhaust-flow-management/diesel-electronic-throttle-controls/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #18 : Ağustos 22, 2013, 19:43:48 »
Hakan bey, Güzel bir ders konusu oldu  :D  Verdiğiniz linkte şöyle açıklama yapmışlar;

Sistemlerinde Kelebek kullanılan motorlarda şu avantajlar oluşur:
- Yüksek EGR emiş debisi
- Minimum titreşimle yumuşak motor Stop
- Dolaylı yoldan NOx için doğru hazırlık
- Torkun daha hızlı bir şekilde kullanılmasını sağlar
- Sistemin dayanıklılığını artırır

Peki Kelebek kullanmayan motorlarda ne oluyor? bu eksikleri hissediyorlar mı? yoksa başka çözümler mi üretmişler? veya sadece yazılımla mı sorunları çözüyorlar?   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #19 : Ağustos 22, 2013, 21:09:25 »
Acil cleaner dediğiniz sprey şeklinde mi?

Devirle ilgili yüksek ses sorunuzu anlamadım!?

Acil dedigimde ayni şişede satiliyor. Belkide temizleme ozelligi daha yogundur.

Vites bostayken motor guzel calisiyor. Yavasca hizlanildigindada ses guzel. Yanliz seri kullanim esnasinda motordan patlak egzosu andiran cinsten yuksek ses geliyor. Gaza kademeli olarak yuklenildikce bu ses artiyor. 3000 devirden sonra guc kaybi olmamasina ragmen ses birden kesiliyor.

Motordan şıngırtı sesi yine gelmeye basladi. Stop etmeler yeniden baş gosteriyor.  Yarin baska bi tamirhaneye gidicem. Guzel calisiyorlar motordan anliyolar. Bakalim onlar coze bilcekmi.
4d4