Gönderen Konu: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.  (Okunma sayısı 8305 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #20 : Ağustos 22, 2013, 21:10:39 »
O kelebek, Direkt Enjektörlü Diesel motorlarda mevcut ama Direkt Enjektörlü Benzinlilerde yok sanırım.
Gercekten ilginç
4d4

Toyota Club Türkiye

Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #20 : Ağustos 22, 2013, 21:10:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #21 : Ağustos 23, 2013, 12:17:24 »
Hakan bey, Güzel bir ders konusu oldu  :D  Verdiğiniz linkte şöyle açıklama yapmışlar;

Sistemlerinde Kelebek kullanılan motorlarda şu avantajlar oluşur:
- Yüksek EGR emiş debisi
- Minimum titreşimle yumuşak motor Stop
- Dolaylı yoldan NOx için doğru hazırlık
- Torkun daha hızlı bir şekilde kullanılmasını sağlar
- Sistemin dayanıklılığını artırır

Peki Kelebek kullanmayan motorlarda ne oluyor? bu eksikleri hissediyorlar mı? yoksa başka çözümler mi üretmişler? veya sadece yazılımla mı sorunları çözüyorlar?   

Hep beraber, bu paylaşımlar eminim herkesin ilgisini çekiyordur. :)
 Bence bu tarz motorların çalışma prensibi gereği çok gerekli değil, ama bir de bazı şeylerin ticari boyutu var, bu da göz ardı edilemiyor, sonuçta araç servise gidecek vs. Tabi bu eklemelerin tek amacı budur da demiyorum, yanlış anlaşılmasın.
 Araca bir sürü cihaz ekliyorlar ve aracı ağırlaştırıyorlar ve sonra yakıt tüketimini ve emisyonu azaltmak istiyorlar. Bu paradoks oluşturuyor. :) Keza, her parçanın üretiminde ve lojistiğinde bir sürü enerji kullanılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #22 : Ağustos 23, 2013, 22:41:22 »
Bugün eskiden gittigim bi tamirhaneye gittim. Biraz yuksek fiyata calisiyorlar ama bildigim en iyi tamithane. Burada rektefiye yapilmamasina ragmen cok basarili rektefiye yapabiliyorlar. Araci denediler bugun. Pcye baglayamadilar sirada bekleyen cok araba vardi. Pazartesi tekrar gidicem. Yanlis deneme yaparken kesin konusmamakla beraber enjektorlerden veya zincir gergisinden olabilecegini soylediler. Bende onlara öbür tamit hanede bilgisayara bagladigimizda krank pozisyon ve dizel pompasi arizali olarak gosterdigini yazdim. Eyer krank sensorunde bi sorun olsa arabanin calismiyacagini calissada hemen stop edicegini soylediler. Dizel pompadi bozuk olsa boyle olmaz dediler. Tabi bunlarin hic birisi kesinlik tasimiyor. Sadece tahmin. Araba calisirken yağ kapagini actim cok az yag tükürmesi ve duman geliyor. Bugun 2 tane video cektim. En yakin zamanda burada link paylasimi yapicam. Artik iyice canım sıkıldı bu işten :)
4d4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #23 : Ağustos 25, 2013, 08:17:52 »
Tekrar merhaba ;
Gunlerdir sinir ve moral bozuklugu ve arastirmalarin neticesinde şöyle bi kanıya vardim;
Triger zinciri gergisi bozuldugu icin sente atladi ve subaplarda dengesizlik olusturdu. Arabayi bu sekilde baya bi kullandim fakat durumun ciddiyetini yeni anliyorum. Motorlar konusundaki bilgisizligimden. Sorunu biyerdeki tikanikliktan zannediyordum. En son arabanin tepkileri arasinda gaz yememe olustu. Araba rolantide stop etmiyordu fakat gaza basildiginda stop etme eğilimi gosteriyordu. Örneğin aracla boş viteste 60 km hizla giderken gaza bastigimda stop edicegi belirtisi aldigimda 4. Veya 3. Vitese atildiginda arac kendine geliyor birden rahatliyordu. Sanki yanmis yakiti atamiyor gibiydi. Su an butun belirtiler bunun uzerine. Zincire çok takilmiyordum čünki sabahlari ilk calistirmada hic bi şekilde şıngirtili bi zincir sesi gelmiyor. Bahsettigim tamirhaneye yarin gidicem.
Merak ettigim ve cevabini bulamadigim konu acaba subablar vb. bi parca zarar gormusmudur. Yoksa zincir gergisi degisip sente ayari yeterli olucak mi. Bunuda yarin gorucez.
Sizce bu islemin yaninda hangi parcalari ekstra degistirmemde bi fayda olur. Yani zincirde degisicek mi ? Veya degişse iyi olur denilebilicek bisey var mi ?

Yardim edmeye calisan forum sakinlerine tessekkur ederim.
4d4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #24 : Ağustos 25, 2013, 16:32:09 »
Ceyhan bey, D4-D motorlarda zincir kullanılmaktadır ve zincirden dolayı ses varsa hem zincir hem de gergisi değişim gerektiriyordur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: yaris 1.4 d4d motordaki sorunlar.
« Yanıtla #25 : Ağustos 27, 2013, 08:08:25 »
Toyotanin aciklamalarina gore yariste bu sorunla sık karsilasiyolarmis. Gergi ve 2 tane plastikten parca degisiyomus isimlerini bilmiyorum. Zincir konusu ise zincir degismiyormus. Aracin 300.000 km de oldugunu soylememize ragmen. Sanirim ömürlükmüş. Uzama falan olmuyomus. Biraz sacma geldi.
4d4