Hakan bey, Güzel bir ders konusu oldu
Verdiğiniz linkte şöyle açıklama yapmışlar;
Sistemlerinde Kelebek kullanılan motorlarda şu avantajlar oluşur:
- Yüksek EGR emiş debisi
- Minimum titreşimle yumuşak motor Stop
- Dolaylı yoldan NOx için doğru hazırlık
- Torkun daha hızlı bir şekilde kullanılmasını sağlar
- Sistemin dayanıklılığını artırır
Peki Kelebek kullanmayan motorlarda ne oluyor? bu eksikleri hissediyorlar mı? yoksa başka çözümler mi üretmişler? veya sadece yazılımla mı sorunları çözüyorlar?
Hep beraber, bu paylaşımlar eminim herkesin ilgisini çekiyordur.

Bence bu tarz motorların çalışma prensibi gereği çok gerekli değil, ama bir de bazı şeylerin ticari boyutu var, bu da göz ardı edilemiyor, sonuçta araç servise gidecek vs. Tabi bu eklemelerin tek amacı budur da demiyorum, yanlış anlaşılmasın.
Araca bir sürü cihaz ekliyorlar ve aracı ağırlaştırıyorlar ve sonra yakıt tüketimini ve emisyonu azaltmak istiyorlar. Bu paradoks oluşturuyor.

Keza, her parçanın üretiminde ve lojistiğinde bir sürü enerji kullanılıyor.