0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
TRC sistemi sürüş tekerleklerinde hızlanmaya bağlı patinaj saptadığında patinajı durdurarak çekişi yeniden sağlamak için otomatik olarak motor gücünü azaltır. Böylece güç yola daha etkin aktarılırak yakıt tasarrufu sağlanır, lastiklerinizin ömrü uzar ve genel anlamda güvenlik artırılır. Ayrıca, TRC sistemi mevcut yol/lastik sürtünmesinden yüksek olduğunda yola aktarılan torku azaltmak için fren sistemini kontrol eder.VSC; ESPnin toyotadaki adıdır.
İyi, hassas bir ayak bazı durumlarda elektronik sistemlere göre daha başarılıdır. Ancak her an bu hassaslığı beklemek doğru olmaz. Esp'yi, sadece bazi arazi şartlarında devre dışı bırakmanızı, diğer durumlarda aktif olmasını tavsiye ederim.
Surus guvenligini ve performansini saglamak icin, bircok surus kosulunda, asagidaki sistemler otomatik olarak devreye girer. Ancak unutulmamalidir ki bu sistemler yardimci sistemlerdir ve arac kullanirken sadece bu sistemlere guvenmek dogru degildir. ABS (Kilitlenme onleyici fren sistemi) Ani frenlemelerde ya da kaygan yuzeyli yollarda yapilan frenlemelerde lastiklerin kilitlenmesini onlemeye yardimci olur. BA (Fren destek sistemi) Sistem panik frenleme yapildigini algiladiginda, uygulanan fren kuvvetini artirir. VSC (Arac denge kontrol sistemi) Ani direksiyon kirilmasinda ya da kaygan yuzeylerde donus yapildiginda, surucunun aracin savrulmasini kontrol edebilmesine yardimci olur. TRC (Patinaj kontrol sistemi) ilk kalkista ya da kaygan yuzeylerde hizlanmalarda, cekis kuvvetini kontrol etmeye yardimci olur ve tekerleklerin patinaja dusmesini engeller. EPS (Elektrik motorlu direksiyon sistemi) Direksiyon dondurulken uygulanan kuvvete bir elektrik motoru yardimiyla ek bir kuvvet saglar. Kaynak: Corolla kitapcigi.Bence hicbir sistemi iptal etmeden kullanmak daha faydali olacaktir. Bu konuyu daha once konusmuktuk. Asagidaki konulari gozden gecirmenizi tavsiye ederim. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=49615.0 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=38821.0 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50058.0
peki vsc nasıl kapanıyor
kadir bey, detaylı cevabınız için teşekkür ederim. aslında güvenlikle alakalı herhangi bir özelliği iptal etmek gibi bir niyetim yok. sadece araca 1. viteste ilk hızlanmasını verirken TRC nin kapalı oluşunun bariz etkisini hissetmiştim, bu hissettiğim şey konusunda emin olamadım. yani aslında öyle bir şey yok da ben birşey deniyorum diye psikolojik olarak mı öyleymiş gibi hissettim, bunu kesinleştirmek istedim. bu arada uzun süre basınca (3-5 sn) TRC komple off oluyor, 1 kere basıp çekince geçici süre off oluyor, hızlanınca tekrar ON konumuna geçiyor, siz de bilirsiniz, bilmeyen varsa diye yazmak istedim.
Tam olarak soyle calisyor. Dugmeye bir kere hizlica basarsaniz TRC iptal olur ve ekranda kayan arac sembolu belirir. Ayni dugmeye Arac duruyorken 3 saniye kadar basili tutarsaniz VSC ve TRC iptal olur ve ekranda Kayan arac semboluyle birlikte VSC OFF sembolu de belirir. - TRC sistemi iptal edilten sonra araci kapatip acarsaniz sistem tekrar devreye girer. - TRC sistemi iptal edildikten sonra arac hizi artarsa, TRC sistemi tekrar aktif olur. Fakat VSC ve TRC sistemleri birlikte iptal edildiginde, arac hizi artsa dahi, sistem aktif olmaz.
ben de onu dedim ya:) yalnız burada ilginç olan şu ki TRC yi VSC yi iptal etmeksizin hızlansa dahi aktif hale gelmemesini sağlayamıyoruz. yani demek istiyorum ki; sürekli iptal/off konumunda kalması için "illa" her ikisini de iptal etmek icap ediyor... her biri bireysel ve kalıcı olarak iptal edilemiyor. bu işin kerameti ne ola?
sanirim mantik su ; TRC ilk kalkis aninda calisan bir sistem arac yurudukten sonra zaten ona ihtiyac kalmiyor. VSC her daim kullanilan bir sistem onuda araci durdurup tamamen kapabilirsiniz.