Gönderen Konu: 2013 Auris'te TRC sistemi  (Okunma sayısı 4541 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
2013 Auris'te TRC sistemi
« : Temmuz 03, 2013, 12:03:42 »
Merhaba değerli forumdaşlar.

Aurisimdeki TRC modunu kapattığımda aracın ilk kalkışının daha seri olduğunu hissettim. Sürekli kapalı kalsa sizce ne olur? ( Sanırım VSC de kapanıyor TRC yi kapattığımızda). Bir de TRC ESP benzeri birşey mi?
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Toyota Club Türkiye

2013 Auris'te TRC sistemi
« : Temmuz 03, 2013, 12:03:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #1 : Temmuz 03, 2013, 12:28:21 »
TRC sistemi sürüş tekerleklerinde hızlanmaya bağlı patinaj saptadığında patinajı durdurarak çekişi yeniden sağlamak için otomatik olarak motor gücünü azaltır. Böylece güç yola daha etkin aktarılırak yakıt tasarrufu sağlanır, lastiklerinizin ömrü uzar ve genel anlamda güvenlik artırılır. Ayrıca, TRC sistemi mevcut yol/lastik sürtünmesinden yüksek olduğunda yola aktarılan torku azaltmak için fren sistemini kontrol eder.

VSC; ESPnin toyotadaki adıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #2 : Temmuz 03, 2013, 12:38:02 »
TRC sistemi sürüş tekerleklerinde hızlanmaya bağlı patinaj saptadığında patinajı durdurarak çekişi yeniden sağlamak için otomatik olarak motor gücünü azaltır. Böylece güç yola daha etkin aktarılırak yakıt tasarrufu sağlanır, lastiklerinizin ömrü uzar ve genel anlamda güvenlik artırılır. Ayrıca, TRC sistemi mevcut yol/lastik sürtünmesinden yüksek olduğunda yola aktarılan torku azaltmak için fren sistemini kontrol eder.

VSC; ESPnin toyotadaki adıdır.
patinaj yapmak ile yapmamak arasında bir güç düşünürsek, yani yapmaya az kala:) sanki TRC yi OFF yaptığımda bu tarz birşey hissettim ve daha atik oldu arabam. Buna rağmen TRC nin mantığı da gayet iyiymiş.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #3 : Temmuz 03, 2013, 13:44:07 »

Surus guvenligini ve performansini saglamak icin, bircok surus kosulunda, asagidaki sistemler otomatik olarak devreye girer. Ancak unutulmamalidir ki bu sistemler yardimci sistemlerdir ve arac kullanirken sadece bu sistemlere guvenmek dogru degildir.
ABS (Kilitlenme onleyici fren sistemi)
Ani frenlemelerde ya da kaygan yuzeyli yollarda yapilan frenlemelerde lastiklerin kilitlenmesini onlemeye yardimci olur.
BA (Fren destek sistemi)
Sistem panik frenleme yapildigini algiladiginda, uygulanan fren kuvvetini artirir.
VSC (Arac denge kontrol sistemi)
Ani direksiyon kirilmasinda ya da kaygan yuzeylerde donus yapildiginda, surucunun aracin savrulmasini kontrol edebilmesine yardimci olur.
TRC (Patinaj kontrol sistemi)
ilk kalkista ya da kaygan yuzeylerde hizlanmalarda, cekis kuvvetini kontrol etmeye yardimci olur ve tekerleklerin patinaja dusmesini engeller.
EPS (Elektrik motorlu direksiyon sistemi)
Direksiyon dondurulken uygulanan kuvvete bir elektrik motoru yardimiyla ek bir kuvvet saglar.

Kaynak: Corolla kitapcigi.


Bence hicbir sistemi iptal etmeden kullanmak daha faydali olacaktir.
Bu konuyu daha once konusmuktuk. Asagidaki konulari gozden gecirmenizi tavsiye ederim.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=49615.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=38821.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50058.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #4 : Temmuz 03, 2013, 14:23:03 »
 İyi, hassas bir ayak bazı durumlarda elektronik sistemlere göre daha başarılıdır. Ancak her an bu hassaslığı beklemek doğru olmaz.
Esp'yi, sadece bazi arazi şartlarında devre dışı bırakmanızı, diğer durumlarda aktif olmasını tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #5 : Temmuz 03, 2013, 15:55:44 »
İyi, hassas bir ayak bazı durumlarda elektronik sistemlere göre daha başarılıdır. Ancak her an bu hassaslığı beklemek doğru olmaz.
Esp'yi, sadece bazi arazi şartlarında devre dışı bırakmanızı, diğer durumlarda aktif olmasını tavsiye ederim.
işte o hassas ayak durumu var bende zaten:) 2000 model corolla kullanırken hiçbir teknoloji yoktu, tüm kontrol bendeydi. şimdi araç kontrol bende diyor, ben de garipsiyorum :P
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #6 : Temmuz 03, 2013, 16:00:00 »
Surus guvenligini ve performansini saglamak icin, bircok surus kosulunda, asagidaki sistemler otomatik olarak devreye girer. Ancak unutulmamalidir ki bu sistemler yardimci sistemlerdir ve arac kullanirken sadece bu sistemlere guvenmek dogru degildir.
ABS (Kilitlenme onleyici fren sistemi)
Ani frenlemelerde ya da kaygan yuzeyli yollarda yapilan frenlemelerde lastiklerin kilitlenmesini onlemeye yardimci olur.
BA (Fren destek sistemi)
Sistem panik frenleme yapildigini algiladiginda, uygulanan fren kuvvetini artirir.
VSC (Arac denge kontrol sistemi)
Ani direksiyon kirilmasinda ya da kaygan yuzeylerde donus yapildiginda, surucunun aracin savrulmasini kontrol edebilmesine yardimci olur.
TRC (Patinaj kontrol sistemi)
ilk kalkista ya da kaygan yuzeylerde hizlanmalarda, cekis kuvvetini kontrol etmeye yardimci olur ve tekerleklerin patinaja dusmesini engeller.
EPS (Elektrik motorlu direksiyon sistemi)
Direksiyon dondurulken uygulanan kuvvete bir elektrik motoru yardimiyla ek bir kuvvet saglar.

Kaynak: Corolla kitapcigi.


Bence hicbir sistemi iptal etmeden kullanmak daha faydali olacaktir.
Bu konuyu daha once konusmuktuk. Asagidaki konulari gozden gecirmenizi tavsiye ederim.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=49615.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=38821.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50058.0

kadir bey, detaylı cevabınız için teşekkür ederim. aslında güvenlikle alakalı herhangi bir özelliği iptal etmek gibi bir niyetim yok. sadece araca 1. viteste ilk hızlanmasını verirken TRC nin kapalı oluşunun bariz etkisini hissetmiştim, bu hissettiğim şey konusunda emin olamadım. yani aslında öyle bir şey yok da ben birşey deniyorum diye psikolojik olarak mı öyleymiş gibi hissettim, bunu kesinleştirmek istedim. bu arada uzun süre basınca (3-5 sn) TRC komple off oluyor, 1 kere basıp çekince geçici süre off oluyor, hızlanınca tekrar ON konumuna geçiyor, siz de bilirsiniz, bilmeyen varsa  diye yazmak istedim.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #7 : Temmuz 03, 2013, 16:49:23 »
peki vsc nasıl kapanıyor
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #8 : Temmuz 03, 2013, 18:45:18 »
peki vsc nasıl kapanıyor

TRC dügmesine basıldıgında sadece antipatinaj iptal olur. VSC olmaz.

VSC iptali için TRC dügmesine yaklaşık 5 saniye basılı tutmak gerek. Eski modellerde bu olmuyor. Ama 2007 model başlagıç yılı ve sonrasında oluyor.

Benim Avensis 2007 ama model başlangıç yılı 2003 benim aracımdada olmuyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #9 : Temmuz 03, 2013, 20:28:30 »
kadir bey, detaylı cevabınız için teşekkür ederim. aslında güvenlikle alakalı herhangi bir özelliği iptal etmek gibi bir niyetim yok. sadece araca 1. viteste ilk hızlanmasını verirken TRC nin kapalı oluşunun bariz etkisini hissetmiştim, bu hissettiğim şey konusunda emin olamadım. yani aslında öyle bir şey yok da ben birşey deniyorum diye psikolojik olarak mı öyleymiş gibi hissettim, bunu kesinleştirmek istedim. bu arada uzun süre basınca (3-5 sn) TRC komple off oluyor, 1 kere basıp çekince geçici süre off oluyor, hızlanınca tekrar ON konumuna geçiyor, siz de bilirsiniz, bilmeyen varsa  diye yazmak istedim.
Tam olarak soyle calisyor.
Dugmeye bir kere hizlica basarsaniz TRC iptal olur ve ekranda kayan arac sembolu belirir. Ayni dugmeye Arac duruyorken 3 saniye kadar basili tutarsaniz VSC ve TRC iptal olur ve ekranda Kayan arac semboluyle birlikte VSC OFF sembolu de belirir.

- TRC sistemi iptal edilten sonra araci kapatip acarsaniz sistem tekrar devreye girer.
- TRC sistemi iptal edildikten sonra arac hizi artarsa, TRC sistemi tekrar aktif olur. Fakat VSC ve TRC sistemleri birlikte iptal edildiginde, arac hizi artsa dahi, sistem aktif olmaz. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #10 : Temmuz 03, 2013, 22:09:30 »
Tam olarak soyle calisyor.
Dugmeye bir kere hizlica basarsaniz TRC iptal olur ve ekranda kayan arac sembolu belirir. Ayni dugmeye Arac duruyorken 3 saniye kadar basili tutarsaniz VSC ve TRC iptal olur ve ekranda Kayan arac semboluyle birlikte VSC OFF sembolu de belirir.

- TRC sistemi iptal edilten sonra araci kapatip acarsaniz sistem tekrar devreye girer.
- TRC sistemi iptal edildikten sonra arac hizi artarsa, TRC sistemi tekrar aktif olur. Fakat VSC ve TRC sistemleri birlikte iptal edildiginde, arac hizi artsa dahi, sistem aktif olmaz.
ben de onu dedim ya:) yalnız burada ilginç olan şu ki TRC yi VSC yi iptal etmeksizin hızlansa dahi aktif hale gelmemesini sağlayamıyoruz.   yani demek istiyorum ki; sürekli iptal/off konumunda kalması için "illa" her ikisini de iptal etmek icap ediyor...  her biri bireysel ve kalıcı olarak iptal edilemiyor. bu işin kerameti ne ola?
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #11 : Temmuz 03, 2013, 22:31:13 »
peki ben şöyle bir soru sorsam benim aracım cvt şanzıman ancak manuel modda 7.vitese alınca araba hızlanmıyor gaza bassamda devir saati yükselmiyor.. bu sizce bir problem mi yoksa 7. vites sadece yakıt ekonomisi olsun diye mi yapılmış
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #12 : Temmuz 03, 2013, 22:35:24 »
ben de onu dedim ya:) yalnız burada ilginç olan şu ki TRC yi VSC yi iptal etmeksizin hızlansa dahi aktif hale gelmemesini sağlayamıyoruz.   yani demek istiyorum ki; sürekli iptal/off konumunda kalması için "illa" her ikisini de iptal etmek icap ediyor...  her biri bireysel ve kalıcı olarak iptal edilemiyor. bu işin kerameti ne ola?
sanirim mantik su ;
TRC ilk kalkis aninda calisan bir sistem arac yurudukten sonra zaten ona ihtiyac kalmiyor.
VSC her daim kullanilan bir sistem onuda araci durdurup tamamen kapabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #13 : Temmuz 03, 2013, 22:45:40 »
sanirim mantik su ;
TRC ilk kalkis aninda calisan bir sistem arac yurudukten sonra zaten ona ihtiyac kalmiyor.
VSC her daim kullanilan bir sistem onuda araci durdurup tamamen kapabilirsiniz.
ben isterdim ki TRC yi sürekli iptal edebileyim, VSC bende kalsın... ama olmuyor... ben olsam şu anki hali ile tasarlamazdım... neyse yine de arabamı seviyorum; dizelin bana sunduğu parasal avantaja ihtiyacım kalmayana kadar !!! :lol: !!!
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #14 : Temmuz 03, 2013, 23:11:42 »
ben de onu dedim ya:) yalnız burada ilginç olan şu ki TRC yi VSC yi iptal etmeksizin hızlansa dahi aktif hale gelmemesini sağlayamıyoruz.   yani demek istiyorum ki; sürekli iptal/off konumunda kalması için "illa" her ikisini de iptal etmek icap ediyor...  her biri bireysel ve kalıcı olarak iptal edilemiyor. bu işin kerameti ne ola?

Tabiki güvenlik.

Tam iptal için ABS beyni soketini söküyorsunuz ve takana kadar çalışmıyor.

Spor arabalarda dediginiz olay oluyor.

Mesela BMW Xdrive de

1. Kademe iptalde motora müdahale etmezken tekerlere müdahale ediyor ve sportif motor sesini engellemiyor.

2. Kademede ise herşeyi kapatarak drift yapmanıza izin veriyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris'te TRC sistemi
« Yanıtla #15 : Temmuz 03, 2013, 23:12:00 »
sanirim mantik su ;
TRC ilk kalkis aninda calisan bir sistem arac yurudukten sonra zaten ona ihtiyac kalmiyor.
VSC her daim kullanilan bir sistem onuda araci durdurup tamamen kapabilirsiniz.


değil hocam. vsc daima aktif fakat trc de öyle..

şöyle ki trc i kapatınca araç bazen hafifi patinaja girsede kalkışları hakikaten zevkli oluyor..

ikinci bir durum, özellikle yokuş çıkarkenki virajlarda trc yi iptal ettğinizde aracının burnunun hafif kaydığını hissediyorsunuz patnajdan dolayı.(viraj içinde gazı kökleyince) vsc aktif ama devreye girmiyor(gerek görmüyor)


yani trc yi kapatarak fazla riske girmeden eğlenebiliyorsunuz.
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS