Gönderen Konu: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.  (Okunma sayısı 3858 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Bugün arkadaşımla bozüyük'e gidelim dedik çıktık yola giderken düz ve boş bulduğumda biraz basmak istedim 110+ gibi bir hızla gittim bir sıkıntı yoktu ordan söğüte geçtik dönüşte yine normal yola girdikten sonra M paket bir 5 serisi ile kapışmaya başladık 110+ hızlarda gittik yaklaşık 10-15 dakika kadar gittik neyse en sonunda gireceğim yere geldik bıraktık olayı ışıklarda durdum rölantide araç 2000 devirde takılı kaldı Allah Allah dedim acaba gaz pedalı mı takıldı vs derken bastım ettim yok sabit olarak kaldı biraz sakin gitmeye başladım nihayetinde şehir içine girmiştik yine devam ediyor ara ara 1750 rpm'e inip tekrar 2000e çıkıyordu bir benzinlikte durdum oraya kadar 1500-1750 arası değişmeye başladı durduktan sonra kaputu açtım falan bir sıkıntı gözükmüyor ama kaputun altı resmen yanıyordu deli bir sıcak vurdu yüzüme fanlar zaten çalışıyordu biraz orada rölantide bekledikten sonra 1000 rpme kadar indi sonra hareket ettim bir sıkıntı yoktu. Başka bir forumda da okumuştum yaklaşık 1 hafta önce 1 kişinin daha başına gelmişti motorun yağı ve kendini soğutma çabasıymış.

Bu konuyu açmamdaki amaç sadece birinin başına daha gelirse herhangi bir sorun olmadığını bilmesi için açtım istenirse hız bölümleri saklanabilir. Farkındayım hız kurallarını ihlal ettiğimi.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #1 : Haziran 14, 2013, 22:40:25 »
Ercu cayir cayir sicak gelecegini sanmiyorum yuksek hizlarda, aksine trafikteki gibi sicak gelmez soguk gelir. Sogutmada bi sorun olmadigina emin misin? Musur kacta aciyor 89'dami?
Yuksek hiz yapildiktan sonra ya da uzun yol yapildiktan sonra en az 2 dakika rolantide calismasini tavsiye ederim siddetle.
Bu arada 10-15 dakika pek bir sey degil daha uzun sure rahatca gidebilirsin aklinda bulunsun. ;) adi ustunde akilli motor.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2013, 23:25:41 »
Ercu cayir cayir sicak gelecegini sanmiyorum yuksek hizlarda, aksine trafikteki gibi sicak gelmez soguk gelir. Sogutmada bir sorun olmadigina emin misin? Musur kacta aciyor 89'dami?
Yuksek hiz yapildiktan sonra ya da uzun yol yapildiktan sonra en az 2 dakika rolantide calismasini tavsiye ederim siddetle.
Bu arada 10-15 dakika pek bir sey degil daha uzun sure rahatca gidebilirsin aklinda bulunsun. ;) adi ustunde akilli motor.

Abi soğutmada sıkıntı yok ama hava sıcaktı öyle bir etken vardı akıllı motor olduğu için zaten 2000 rpm muhabbetini yaptı başka forumda da başka birinin aynı araçla aynı şey başına geldi abi
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #3 : Haziran 14, 2013, 23:32:44 »
Yinede soğutma suyu ne zaman değişti,160000 km yada 8 sene ömrü var fabrika dolumunun(çoğusunda tabi) Bir kontrolde fayda var.Geçen sene yazın bende 18 saat içerisinde toplam 1-1.5 saat kadar kontak kapattım o da benzin ve ihtiyaç molası için.Hiç o şekilde bir şey olmadı bende.Acaba soğutma yetmediği için fanı yüksek devirde çeviriyorda elektriksel yetmeme sebebiylede rölanti yükseliyor olabilir mi? Bu da bir ihtimal bence.Birde aküyle alternatöre bir baktırın kontrol amaçlı.Yaz geldi artık malum çünkü.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #4 : Haziran 14, 2013, 23:34:47 »
Abi soğutmada sıkıntı yok ama hava sıcaktı öyle bir etken vardı akıllı motor olduğu için zaten 2000 rpm muhabbetini yaptı başka forumda da başka birinin aynı araçla aynı şey başına geldi abi
bende de 2004 Corolla varken ayni durum  olmustu bence aracin motoru birden sogumasin  dye bir koruma sistemi gbi birsey
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #5 : Haziran 14, 2013, 23:43:54 »
Abi soğutmada sıkıntı yok ama hava sıcaktı öyle bir etken vardı akıllı motor olduğu için zaten 2000 rpm muhabbetini yaptı başka forumda da başka birinin aynı araçla aynı şey başına geldi abi
Bu bahsettigin anca pistte olur o da surekli dusuk vitesler dolandigin icin, cunku yuksek hizda zaten ruzgar sogutur araci. Dogrudur olur bole bir durum zaten cok fazla sıkıştırdıgın zamanda korumaya alır.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #6 : Haziran 14, 2013, 23:54:34 »
Vay demek benim memlekete geldin Ercü:D bizde o yollarda esk giderken az basmadık ancak senin durumla hiç karşılaşmadım. Aklıma Captiva yi 110+ da geçtiğim geldi. Dizel e14 110+ dan sonra gidemedi oda aklıma geldi bak :):)

Edit: Hız kuralları ile ilgili dikkatsizliğimden dolayı arkadaşlardan özür dilerim rakamları kurallara uygun bir şekilde değiştirdim
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 45800
  • Model Yılı: '11
  • 19 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #7 : Haziran 15, 2013, 00:09:03 »
Bugün arkadaşımla bozüyük'e gidelim dedik çıktık yola giderken düz ve boş bulduğumda biraz basmak istedim 110+ gibi bir hızla gittim bir sıkıntı yoktu ordan söğüte geçtik dönüşte yine normal yola girdikten sonra M paket bir 5 serisi ile kapışmaya başladık 110+ hızlarda gittik yaklaşık 10-15 dakika kadar gittik neyse en sonunda gireceğim yere geldik bıraktık olayı ışıklarda durdum rölantide araç 2000 devirde takılı kaldı Allah Allah dedim acaba gaz pedalı mı takıldı vs derken bastım ettim yok sabit olarak kaldı biraz sakin gitmeye başladım nihayetinde şehir içine girmiştik yine devam ediyor ara ara 1750 rpm'e inip tekrar 2000e çıkıyordu bir benzinlikte durdum oraya kadar 1500-1750 arası değişmeye başladı durduktan sonra kaputu açtım falan bir sıkıntı gözükmüyor ama kaputun altı resmen yanıyordu deli bir sıcak vurdu yüzüme fanlar zaten çalışıyordu biraz orada rölantide bekledikten sonra 1000 rpme kadar indi sonra hareket ettim bir sıkıntı yoktu. Başka bir forumda da okumuştum yaklaşık 1 hafta önce 1 kişinin daha başına gelmişti motorun yağı ve kendini soğutma çabasıymış.

Bu konuyu açmamdaki amaç sadece birinin başına daha gelirse herhangi bir sorun olmadığını bilmesi için açtım istenirse hız bölümleri saklanabilir. Farkındayım hız kurallarını ihlal ettiğimi.
başka kapışacak araba bulamadın mı?
neyse ki motoru yakmamışsın.
Hayatın km'sini hergün sıfırla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #8 : Haziran 15, 2013, 00:14:37 »
Vqlla sogutma suyunu degistirmek aklimdq var ama ne zaman olur bilmiyorum. Sercan bi 110da 3. Vutes sonrq zaten bitiyor vites ardindan 4 biraz 4 gidip 5e atip devam surekli zaten max tork ve max hpnin devreye girdigi devirlerde takildim o yuzden oldu zaten yolda puruzsuz olunca yardie babam yardir. Valla diger araclar bu sekilde gaza gelmiyorlar 5 serisi M pakete bulasinca oda oynayacak adam ariyor zaten oyle olunca gidiverdik
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #9 : Haziran 15, 2013, 00:23:35 »
Arkadaşlar hız kuralları dışındaki hızları paylaşmayalım lütfen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #10 : Haziran 15, 2013, 00:39:27 »
Ercu abi 3'un sonu 110 mu :wacko: emin misin? Daha yuksek olmasi lazim. Illa ki sicaklik vardir anliyorumda hizin yuksek oldugu icin asiri sicak enteresab geliyor  trafikte olsa anlarim ama dedigim illa ki sicaklik olur ama asirisina pek aklim yatmiyor.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #11 : Haziran 15, 2013, 00:41:02 »
Hayir abi 110a dustugunde direk 3e cekiyordum oda zaten +30 oluyordu sonra 4 zaten
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #12 : Haziran 15, 2013, 00:43:04 »
Ercu abi 3'un sonu 110 mu :wacko: emin misin? Daha yuksek olmasi lazim. Illa ki sicaklik vardir anliyorumda hizin yuksek oldugu icin asiri sicak enteresab geliyor  trafikte olsa anlarim ama dedigim illa ki sicaklik olur ama asirisina pek aklim yatmiyor.
  Bencede,hatta söylediğinin üzerine +20 +30 arası bir şey olması lazım.Isınma olayıda 17-18 saat yol gittim 16 saat motor çalıştı çoğunlukta otobanda gittiğim için devir 3500-4000 bandından aşağıya inmedi yinede o kadar sıcaklık olmadı.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #13 : Haziran 15, 2013, 00:46:10 »
Hayir abi 110a dustugunde direk 3e cekiyordum oda zaten +30 oluyordu sonra 4 zaten

Vites kuculturken debriyaji iyi ayarla amaan, cok onemlidir kas yapalim derken goze zarar vermeyelim.

  Bencede,hatta söylediğinin üzerine +20 +30 arası bir şey olması lazım.Isınma olayıda 17-18 saat yol gittim 16 saat motor çalıştı çoğunlukta otobanda gittiğim için devir 3500-4000 bandından aşağıya inmedi yinede o kadar sıcaklık olmadı.

Bilhassa E12 lerde olmaz cunku ruzgari yiyen bir yapiya sahip. Dizelinde havalandirma sol sis farindaydi :D
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #14 : Haziran 15, 2013, 00:49:21 »
Bilhassa E12 lerde olmaz cunku ruzgari yiyen bir yapiya sahip. Dizelinde havalandirma sol sis farindaydi :D
Evet aradaki düz zeminin altı kesiktir onlarda :D Ama yinede o kadar fark olmaması lazım gibi geliyor bana.Dediğim gibi soğutma suyunu değişmek lazım bu zamana kadar değişmemiş ise. 96 ay(8 yıl) yada 160000 km ömrü var içerisindeki dolumun.Sonrasında ömrünü kaybettiği için ısı iletkenliği azalıyor.Bilgisayardada böyle mesela arasındaki macun özelliğini kaybedince ısıyı iletmiyor fanda ısıyı algılayamadığı için sürekli son devir dönüyor  :D
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #15 : Haziran 15, 2013, 00:50:23 »
  Bencede,hatta söylediğinin üzerine +20 +30 arası bir şey olması lazım.Isınma olayıda 17-18 saat yol gittim 16 saat motor çalıştı çoğunlukta otobanda gittiğim için devir 3500-4000 bandından aşağıya inmedi yinede o kadar sıcaklık olmadı.

Abi iste benim devir yuksekti surekli 5te olsam boyle tepki vermezdi diye dusunuyorum.

Sercan abi zaten o konuda hassasim o debriyaji ayarlayamama ehliyetin ilk geldigi zamanlarda 3 gun falan oldu sonra hersey oturdu yerine
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #16 : Haziran 15, 2013, 00:51:15 »
[quote author=Sercan Karabulut (12685) link=topic=52042.msg714524#msg714524 date=1371246370

Bilhassa E12 lerde olmaz cunku ruzgari yiyen bir yapiya sahip. Dizelinde havalandirma sol sis farindaydi :D
 Evet aradaki düz zeminin altı kesiktir onlarda :D Ama yinede o kadar fark olmaması lazım gibi geliyor bana.Dediğim gibi soğutma suyunu değişmek lazım bu zamana kadar değişmemiş ise. 96 ay(8 yıl) yada 160000 km ömrü var içerisindeki dolumun.Sonrasında ömrünü kaybettiği için ısı iletkenliği azalıyor.Bilgisayardada böyle mesela arasındaki macun özelliğini kaybedince ısıyı iletmiyor fanda ısıyı algılayamadığı için sürekli son devir dönüyor  :D

Daha 147.750 kmdee o yuzden hep :P
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #17 : Haziran 15, 2013, 00:55:51 »
Daha 147.750 kmdee o yuzden hep :P
Binmiyorsunuzki arabaya ya :D Benim şuan 130000 kmde.Tam 8 sene oldu alalı aracı,yılı doldu değiştirdim soğutma suyunu iyi oldu Aracı değiştirme durumu var eğer olmazsa diskleri,v kayışınıda değiştireceğim.Baskı balatayı 120000 de değiştirdim zaten bakımdada hidrolik vs değişmişti.Bunlarıda yaparsam torunlara bırakırım arabayı :D
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #18 : Haziran 15, 2013, 00:56:53 »
Daha 147.750 kmdee o yuzden hep :P
Degismistir bence o zaman kadar ama dedigim gibi hortum uclarina go gezdir.

Evet aradaki düz zeminin altı kesiktir onlarda :D Ama yinede o kadar fark olmaması lazım gibi geliyor bana.Dediğim gibi soğutma suyunu değişmek lazım bu zamana kadar değişmemiş ise. 96 ay(8 yıl) yada 160000 km ömrü var içerisindeki dolumun.Sonrasında ömrünü kaybettiği için ısı iletkenliği azalıyor.Bilgisayardada böyle mesela arasındaki macun özelliğini kaybedince ısıyı iletmiyor fanda ısıyı algılayamadığı için sürekli son devir dönüyor  :D

Bir de devirdaimde sizinti olmamasi onemli, fazla yerinde duran araclarda olur genelde hortumun giris yerlerinde  oksitlenme yaparak atabilir.


Ercu: yani hizli cekerek takozlara, kulaklara kisaca motora ciddi zarari var haberin ola.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.6 vvt-i corolla yüksek hızdan sonra bilgilendirme.
« Yanıtla #19 : Haziran 15, 2013, 01:01:06 »
Degismistir bence o zaman kadar ama dedigim gibi hortum uclarina go gezdir.
Benim araçta değişmedi 130000 km ye kadar,serviste yıl veya 160000 km olayına bakıyor genelde ama tabi ölçüm yapıyorlar bakımlarda.Lakin içerisindeki karışım homojen olmuyor zamanı gelince yani ölçümler yanıltıcı olabilir.
Diğer debriyaj olayı ise gerçekten çok dikkat ister motoru kucağa aldırabilir dikkat etmek lazım,çok üst devirlere çıkmamak lazım ne olur ne olmaz.Sonuçta yarış yapmıyoruz,motoru kilitleyebilir bu tarz durumda yanlış bir şey.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......