Gönderen Konu: bakımda buji vs değiştirme  (Okunma sayısı 6229 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #20 : Mayıs 29, 2013, 16:41:37 »
bujilerin 40 binde değişmesi olayı "zor koşullar altında kullanım" içindir
normal kullanımda 80 bindir
benim arabada 100 binden sonra
Abi 100000 km olanlar bildiğim kadarıyla iridyum olanlar.Bizimkiler iridyum değil.Yani 40000 km yeterli bence,zaten 4 buji serviste 30 lira civarında.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Toyota Club Türkiye

Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #20 : Mayıs 29, 2013, 16:41:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #21 : Mayıs 29, 2013, 16:45:12 »
Abi 100000 km olanlar bildiğim kadarıyla iridyum olanlar.Bizimkiler iridyum değil.Yani 40000 km yeterli bence,zaten 4 buji serviste 30 lira civarında.
Birde lpg li ise arac bunu 2ye bolmek gerekiyor ;)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #22 : Mayıs 29, 2013, 16:57:49 »
Birde lpg li ise arac bunu 2ye bolmek gerekiyor ;)
Tüp varsa zaten o zaman ayrı bir durum.Yani ben olsam yağıda 5000-7500 km arası değişirim.Aracın yapısını bozuyor baya ne yazıkki tüp olayı.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #23 : Mayıs 29, 2013, 17:05:18 »
Tüp varsa zaten o zaman ayrı bir durum.Yani ben olsam yağıda 5000-7500 km arası değişirim.Aracın yapısını bozuyor baya ne yazıkki tüp olayı.
Tam sentetik yaglar lpgye karsi omurlu olduklarindan 12bin km omru var abi yari sentetikler ise lpgyle 9000km omru var :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #24 : Mayıs 29, 2013, 17:14:28 »
evet radyatör suyu 160000 km değişiyor bakımlara gelince 50000 e kadar zaten yetkili servis bakımlı 60000 bakımınıda ya dışarda yaptırcam yada yine yetkili serviste zaten dışarda yaptırsam bile şanjuman yağını serviste değiştireceğim geri kalan ise 50 80 tl farkediyor bunun için ise açıkcası dışarıda gitmek istemiyorum bakalım bir karar verecğeim daha vaktim var bir pazarlık yaparım servisle fiyat knousunda

şanzıman yağını ben Ufuk'dan aldım Eneos 75w90 japon malı. ve kendim değiştirdim. servise gerek yok bence garanti yoksa. işin ehli bir ustaya cüzi bir fiyata bakımlarınızı yaptırabilirsiniz. servisler resmen soyguncu.. ayrıca 60000km bakımlarına el kitabında ne yazıyor ise onları yaptırın gerisine gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #25 : Mayıs 29, 2013, 17:16:18 »
Tam sentetik yaglar lpgye karsi omurlu olduklarindan 12bin km omru var abi yari sentetikler ise lpgyle 9000km omru var :)
Bilemiyorum,hiç tüplü aracım olmadı olmasınıda istemiyorum şahsen.Etrafımda ne kadar tanıdığım varsa bir süre sonra bir sıkıntı yaşadılar.Ama tüp varsa araçta bakımı daha özenli yapılmalı mutlaka.Sık sık motor kontrol edilmeli,daha büyük bir sıkıntı çıkmadan farkınavarılır böylece.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #26 : Mayıs 29, 2013, 17:45:37 »
Hava filtresi her 20000 de bir bujiler 40000 kmde bir değişiyor.İnanın 40000 kmde değiştiğimizde bile kararma olmamıştı yani gerek yok o kadar israfa.Emin olun sadece hem kendi cebinize hemde milli servete zarar vermekle kalırsınız.Hava filtresi 20000 km de bir değişince yetiyor.Yağ olayı ise bu zamana kadar 10w40 kullanmışsınız bence yine ondan devam edin.Benimde 2005 corollam 130000 km de hala 10w40 ile devam ediyorum nazar değmesin hiç bir sıkıntı yok.Tamam sentetik yağ daha iyi ancak 10w40 ın iş yapmayacağı bir yerde 5w40 daha iyi olur.Yani gereksiz para harcamayın bence.

Ertancım konu hakkında Mustafa bey'e öneride bulundum gerçi ama, senin yazdıklarından sonra açıklama yapma gereği hissettim.

Yanlış bilmiyorsam Trabzonda ikamet ediyorsun, genelde yağışlı ve temiz bir havaya sahip bu yüzden hava filtresinin ömrü konusu ülkemizde ilden ile değişebilir, Van'da 3000'km de tozdan tıkanmış filtre ile karşılaştık bırak hava geçirmeyi su ile bile temizlenemiyordu.İstanbul'un havasının temiz olmadığı bir gerçek her yer inşaat vs. toz toprak hadi hiç olmadı yollardaki kamyonların eksoz kükürt oranı bile hava filtrelerimiz için yeteri kadar kirli, İstanbul içinde 10.000km hava filtresi değişimi ideal benim kanaatimce.

Yağ konusunda ZZ motorlarda LPG sistemin'e göre (bazı subap yağlayan sistemler mevcut) kullanılan yağ çok önemli, tam sentetik olması kesinlikle gerekli, viskozite ilin ısıl değişimine göre seçilmeli.

Buji ise LPG ile kullanımda (ki LPG kullanımında 90Lt LPG sonrası minimum 30Lt Benzin ile kullanımı tavsiye edilir) aşınması daha az ancak maruz kaldığı ısının yüksek olması sebebi ile rezistör daha fazla dirençlenerek ateşleme kuvvetini düşürüyor.

4A-FE motorlar da ZZ serisi motorlarda (1ZZ-GE hariç) K16R-U11 buji kullanır (Rezistör numarası 067700-6420), 4A-FE motorlarda 20.000km ömür biçilen bujinin ZZ serisi motorlarda değişim periyodu neden 40.000km'ye çıkarıldığını araştırdığınızda sonuç silindir içi ortalama sıcaklığıdır ki bunun da sebebi 4A-FE motorlar aynı yanma ısısını her çevrimde tekrarlarken, VVT-I mekanizması gereksiz gördüğü yerlerde yanma kalitesi dolayısıyla silindir iç ısısını düşürür bu yüzden buji rezistör ömrü rahalıkla iki katına çıkabilir.

Çok uzun oldu ama ZZ serisi bir motoru LPG ile kullanıyorsanız dikkat etmeniz gereken birçok önemli nokta var elimden geldiğince teknik, bildiğimce tecrübe ile açıklamaya çalışırım,dileyen uygular uygulamayanında kendi bileceği bir konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #27 : Mayıs 29, 2013, 18:45:58 »
ufuk bey aslında haklısınız değiştirmek gerekiyor daha öncede görüşmüştük servisin verdiği ücret sizce normal mi peki yetkili servise gidip yaptırılabilir mi 60000 bakım
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #28 : Mayıs 29, 2013, 18:49:11 »
ufuk bey aslında haklısınız değiştirmek gerekiyor daha öncede görüşmüştük servisin verdiği ücret sizce normal mi peki yetkili servise gidip yaptırılabilir mi 60000 bakım
Ortalama 200 lira ödeyeceksiniz dışarıda.Bence dışarıda yaptırın zaten dediğim gibi çok işçilik gerektiren bir şey yok.Ben 80000 kmde değiştirmiştim ama siz yinede v kayışınızıda kontrol ettirin dışarıda değişmesi gerekiyorsa fiyat araştırır servisten veya dışarıdan alır değiştirirsiniz istediğiniz yerde.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #29 : Mayıs 29, 2013, 18:51:01 »
ufuk bey aslında haklısınız değiştirmek gerekiyor daha öncede görüşmüştük servisin verdiği ücret sizce normal mi peki yetkili servise gidip yaptırılabilir mi 60000 bakım

Sizin mücadeleniz sonucu ekstra alacağınız 70TL indirim ile normal zaten parçalarınız (orjinal olduğu için) falan para tutuyor, işçilik iyi yapılacaksa laf söz edilmemeli bence, aks kafası değişimine 70-80TL işçilik söylenince "yok canım adam mı öldürdük" diyenler oluyor, aksı ben sökücem arabadan vericem aksı eline sök bakalım bu kafayı bu akstan diyeceksin halini merak ediyorum, sökse bile keşke 80 lira verseydim de bu işe bulaşmasaydım diyeceğine eminim.İşçilik düzgün ise el emeğinin hesabı yapılmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #30 : Mayıs 29, 2013, 18:54:41 »
Ortalama 200 lira ödeyeceksiniz dışarıda.Bence dışarıda yaptırın zaten dediğim gibi çok işçilik gerektiren bir şey yok.Ben 80000 kmde değiştirmiştim ama siz yinede v kayışınızıda kontrol ettirin dışarıda değişmesi gerekiyorsa fiyat araştırır servisten veya dışarıdan alır değiştirirsiniz istediğiniz yerde.

110TL bakım işçiliği
10TL yağ filtresi
20TL hava filtresi
15TL polen filtresi
30TL buji takımı
25TL şanzıman yağı litresi

kalanını hesap edersiniz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #31 : Mayıs 29, 2013, 19:03:35 »
yani bide bu fiyata 4,2 yağ ve orjinal filtre düşünürsek bence servisin verdiği fiyat normal
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #32 : Mayıs 29, 2013, 19:11:13 »
yani bide bu fiyata 4,2 yağ ve orjinal filtre düşünürsek bence servisin verdiği fiyat normal
470 lira bence normal değil valla.Çünkü şöyle diyeyim ben hava filtresi,yağ filtresi,karter contası,bujileri servisten aldım.100 lira tuttu tamamı.(sizin bujiler değişmiyor 35 lira düşün bundan) Polen filtresi 70 lira idi sanıyorum ama dışarıda 20-30 liraya densonun filtresi var(aynı marka) yağ ise 10w40 4+1 castrol kampanyalı satış yapılıyor 65 lira+5 lirada kargo ile 70 lira eğer sentetik derseniz 7 litre 5w30 95 lira idi kargoyla beraber.Başka bir şey kalmadı zaten malzeme olarak.Düz bir hesap yaparsak 100 lira yağ+100 lira yedek parça+100 lira işçilik dersek 300 lira yapar.470-300=170 lira cebinizde kalır bununla bir sonraki bakım yağını ve yağ filtrenizi alırsınız üstede paranız kalır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #33 : Mayıs 29, 2013, 19:20:07 »
Ertan işçiliği hesaba katmadın be kardeşim.
Kendisi yapabilecek mi? yapabileceği bir yer var mı? ben şanslıyım lojmanda kanal var çıkıyorum kanala çoğu işimi hallediyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #34 : Mayıs 29, 2013, 19:25:20 »
Ertan işçiliği hesaba katmadın be kardeşim.
Kendisi yapabilecek mi? yapabileceği bir yer var mı? ben şanslıyım lojmanda kanal var çıkıyorum kanala çoğu işimi hallediyorum...
100 lira işçilik dedim zaten :)

Düz bir hesap yaparsak 100 lira yağ+100 lira yedek parça+100 lira işçilik dersek 300 lira yapar.470-300=170 lira cebinizde kalır bununla bir sonraki bakım yağını ve yağ filtrenizi alırsınız üstede paranız kalır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #35 : Mayıs 29, 2013, 20:46:48 »
gözümden kaçmış kusura bakma..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #36 : Mayıs 29, 2013, 21:27:38 »
Abi 100000 km olanlar bildiğim kadarıyla iridyum olanlar.Bizimkiler iridyum değil.Yani 40000 km yeterli bence,zaten 4 buji serviste 30 lira civarında.

Platin rezistanslı bujiler 100.000km
İridyum rezistanslı bujiler 80.000km

Kemal bey'in bujileri sanırım Platinyum.

470 lira bence normal değil valla.Çünkü şöyle diyeyim ben hava filtresi,yağ filtresi,karter contası,bujileri servisten aldım.100 lira tuttu tamamı.(sizin bujiler değişmiyor 35 lira düşün bundan) Polen filtresi 70 lira idi sanıyorum ama dışarıda 20-30 liraya densonun filtresi var(aynı marka) yağ ise 10w40 4+1 castrol kampanyalı satış yapılıyor 65 lira+5 lirada kargo ile 70 lira eğer sentetik derseniz 7 litre 5w30 95 lira idi kargoyla beraber.Başka bir şey kalmadı zaten malzeme olarak.Düz bir hesap yaparsak 100 lira yağ+100 lira yedek parça+100 lira işçilik dersek 300 lira yapar.470-300=170 lira cebinizde kalır bununla bir sonraki bakım yağını ve yağ filtrenizi alırsınız üstede paranız kalır.

Evdeki hesap çoğu zaman çarşıya uymuyor Ertancım, böyle hesap kitap yaparak aracı servise götürmek genelde hüsran verici olabiliyor.Hadi diyelim ki hesap tuttu ya not alınması ve en kısa sürede değiştirilmesi yada size rahatsızlık vermeyen ancak hayati önem taşıyan ve değiştirilmesi gereken bir şey çıkması muhtemel. Hee oldu da birşey söylenmedi not alınmadı bu aracınıza bakım yapıldığını değil,aldığınız parçaların değiştirildiğini gösterir, sonra sorun çıktığında da "halbu ki bakımdan yeni çıkmıştı" gibi cümleler duymamız olası :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #37 : Mayıs 29, 2013, 21:49:24 »
Evdeki hesap çoğu zaman çarşıya uymuyor Ertancım, böyle hesap kitap yaparak aracı servise götürmek genelde hüsran verici olabiliyor.Hadi diyelim ki hesap tuttu ya not alınması ve en kısa sürede değiştirilmesi yada size rahatsızlık vermeyen ancak hayati önem taşıyan ve değiştirilmesi gereken bir şey çıkması muhtemel. Hee oldu da birşey söylenmedi not alınmadı bu aracınıza bakım yapıldığını değil,aldığınız parçaların değiştirildiğini gösterir, sonra sorun çıktığında da "halbu ki bakımdan yeni çıkmıştı" gibi cümleler duymamız olası :)
Bakım yapılırken yaptıracağımız yer oto bakım yapan bir yer olmalı zaten.Yani değişen parçaların dışında kontrol falanda yapılmalı.Diğer türlü bakım değil onarım olur o iş :)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #38 : Mayıs 29, 2013, 21:52:49 »
100 lira işçilik dedim zaten :)

Düz bir hesap yaparsak 100 lira yağ+100 lira yedek parça+100 lira işçilik dersek 300 lira yapar.470-300=170 lira cebinizde kalır bununla bir sonraki bakım yağını ve yağ filtrenizi alırsınız üstede paranız kalır.
Ertan 3 lt orjinal şanjuman yağını unuttun o sadece 150 tl tutuyor zaten
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: bakımda buji vs değiştirme
« Yanıtla #39 : Mayıs 29, 2013, 21:53:51 »
Bakım yapılırken yaptıracağımız yer oto bakım yapan bir yer olmalı zaten.Yani değişen parçaların dışında kontrol falanda yapılmalı.Diğer türlü bakım değil onarım olur o iş :)
zaten servise gidince hepsine bakıyorlar ben şimdi eğer orda yaptırırsam direksiyondaki seside söyleyeceğim 50000 bakımda yaptıkları gibi yine yağ vs bu sesi en az 5000 km daha kesecekler genel olarak baktıracağım arabaya yani
yine toyota inadına corolla