Gönderen Konu: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG  (Okunma sayısı 4699 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« : Nisan 23, 2013, 02:37:38 »
araca daha yeni timig ve chip tuning yaptırdım kn hava filtresi ile birlikte 169 hp gördüm gerçekten mükemmel bir performans aldım dyno da 176 hp gözüktü ve yaklaşık %4-5 hata payı olabılecegını söylediler aracım 1. vites te 65 görüyordu şu anda yaklaşık 75 falan görüyor kesiciye 6.800 devirde giriyordu şuanda 8.200 de giriyor 4.000 devirde sonra ani bir devir ve hız artışı oluyor yaptırdığım yer CRM performance öneririm
2.0 D4 v-vti elegant

Toyota Club Türkiye

avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« : Nisan 23, 2013, 02:37:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2013, 03:26:42 »
araca daha yeni timig ve chip tuning yaptırdım kn hava filtresi ile birlikte 169 hp gördüm gerçekten mükemmel bir performans aldım dyno da 176 hp gözüktü ve yaklaşık %4-5 hata payı olabılecegını söylediler aracım 1. vites te 65 görüyordu şu anda yaklaşık 75 falan görüyor kesiciye 6.800 devirde giriyordu şuanda 8.200 de giriyor 4.000 devirde sonra ani bir devir ve hız artışı oluyor yaptırdığım yer CRM performance öneririm

Motor 8.200de devir kesiyor demişsiniz.

Peki motoru kucaklayacağınız aklınıza hiç geldi mi ? Öncelikle bu araçlar max 6800de kesiciye girer ve kesiciye sokmak yeterince tehlikeli bir durumdur. Siz bu aracı 6800den 8200 rpm'e çekince yağ pompasının yetişebileceğine inanıyor musunuz ? Pistonların 8200 rpm'e dayanıklı olduğu ne malum ? 8200de krank kırabileceğinizi unutmamak gerekir. Araçlar zaten 6500-6600 civarlarında redline bölgesine giriyor yaptığınız işlem yeterınce tehlkeli şanzımanınız baskı balatanız dayanacak mı bu kadar etkiye ? Bunların hesaplaması yapılıp mı bu güç artışı yapıldı yoksa karambole mi oldu ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2013, 10:29:09 »
araçda daha önceden yaptırdığım viseco piston ve proton metal piston kolum var yağ pompam big red yağ pompam ve dereceli egsantirik bulunuyor düz boru ve REMUS egsoz bulunuyor çok raha bu donanımlarla turbo takabilirim (projem var :) ) yani motorum boş değil daha genç im yapmaya çalışıyorum
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #3 : Nisan 23, 2013, 10:30:27 »
bu arada şanzıman da haklısınız ona da el atmak gerekir :) toplam 4.000 tl motora harcadım ama değdi
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #4 : Nisan 23, 2013, 11:52:54 »
Maşallah.  Crm performance nin araçlarını pistlerde hayranlıkla seyrediyoruz :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #5 : Nisan 23, 2013, 12:03:43 »
motor içine de girildiyse kolay kolay sıkıntı çıkarmaz bence. aşırı bir güç artışı olmamış şanzıman da problem olmaz galiba. güle güle kullanın. yapılmayanı yapmak uğraşılmayanla uğraşmak güzel bişey :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #6 : Nisan 23, 2013, 16:00:09 »
Tam bir doğa avcısı olmuş aracınız bütün bütün atıyordur arkadan.
İyi bir seviye yakalamışsınız fakat fren sisteminde de bir iyileştirme ister bu performansa.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #7 : Nisan 23, 2013, 20:34:26 »
fren e çelik yağ borusu falan al dediler bişi ler yapacam onada
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #8 : Nisan 23, 2013, 20:39:59 »
fren e çelik yağ borusu falan al dediler bişi ler yapacam onada

Güçlendirmeleriniz varsa motora okey ama şanzımana da el atmalısınız diye düşünmekteyim en azından hafif volan ve spor baskı balata.

Ayrıca adece boruyla biteceğini sanmam disk ve balatalar aynı zamanda lastikleri geniş taban yapıp yola tutunur hale getirmelisiniz diye düşünmekteyim. (jantlarınız ve lastikleriniz değişti mi bilmiyorum)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #9 : Nisan 23, 2013, 20:41:09 »
arkadaşlar sağlam kutu içi hava filtresi varmı havayı sıcak çektiğinde performans tan düşüyormus öyle duydum ?
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #10 : Nisan 23, 2013, 20:48:50 »
arkadaşlar sağlam kutu içi hava filtresi varmı havayı sıcak çektiğinde performans tan düşüyormus öyle duydum ?

Filtrenizi borudan ayırıp araya filtre boyunuzun çapında esnek borular var onlardan alıp borunun ucunu çamurluğa kadar indirip filtreyi takın buz gibi hava çekeceğinizden emin olabilirsiniz...

Önceden filtrem böyleydi


Şu anda böyle
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #11 : Nisan 23, 2013, 21:12:42 »
Bu işler için çok yanlış bir araç seçmişsiniz, Allah sabır versin, 4 bin liraya motor içi,  yazılım , yağ pompası vs. vs. yapmışsınız ve sağlıklı yürüyorsunuz , zaten siz şansınızı fazlasıyla zorlamışsınız bence hiç daha fazla turbo fln karıştırmayın, araba bu haliyle yürüyorsa şükredip devam edin.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #12 : Nisan 23, 2013, 21:15:46 »
turbo işi sakat ve gereksiz filtremi söktüreceğim performans sıcak havadan dolayı düşüyor stock filtre kutumu koyacagm
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #13 : Nisan 23, 2013, 21:18:30 »
turbo işi sakat ve gereksiz filtremi söktüreceğim performans sıcak havadan dolayı düşüyor stock filtre kutumu koyacagm


Açık filtreyi güzel konumlandırırsanız güzel verim alırsınız uğraşmak istemiyorum diyorsanız o size kalmış bir durum
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #14 : Nisan 23, 2013, 21:41:21 »
fren e çelik yağ borusu falan al dediler bişi ler yapacam onada

Bir an önce yaptır iyileştirmeyi bence fren sistemine, çok fazla km yapacağını sanmıyorum zaten bu şekilde. Sürekli yenilenmek ister motor.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #15 : Nisan 23, 2013, 21:42:53 »
çok kararsızım benim motor stock görüntüsünde sadece kutu nun üstü yok sensör bile duruyor
KN filtre var
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #16 : Nisan 23, 2013, 22:06:34 »
çok kararsızım benim motor stock görüntüsünde sadece kutu nun üstü yok sensör bile duruyor
KN filtre var

Sensör zaten duracak onu sökerseniz araba saçmalar hatta fişini çektiğinizde arıza lambası yakıp 3000 rpmi geçmiyor...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #17 : Nisan 23, 2013, 22:10:29 »
doğru dur denemedim oldugu gibi taktım :D  :alkis:
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #18 : Nisan 23, 2013, 22:25:58 »
Tunç dereceli yaptı bu kadar tutmadı :D
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis 2.0 VVTİ timing ve CHİP TUNİNG
« Yanıtla #19 : Nisan 23, 2013, 22:42:14 »
ben çok uğraştım satarken hepsini sökeceğim :)
2.0 D4 v-vti elegant