Gönderen Konu: rüzgardan etkilenme  (Okunma sayısı 6843 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
rüzgardan etkilenme
« : Nisan 02, 2013, 09:51:35 »
bu aralar dikkat ediyorum da arabam rüzgardan fazla etkileniyor ön takım iyi lastikler orjinal ebad 195 60 15 daha 1 haftalık.resmen geziyor yani rüzgarı yiyince nedenleri arasında ne olabilir acaba.Zaten toyotalar yere çok iyi basan arabalar değil bunu biliyorum ama bu kadar da etkilenmesi normal mi
yine toyota inadına corolla

Toyota Club Türkiye

rüzgardan etkilenme
« : Nisan 02, 2013, 09:51:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #1 : Nisan 02, 2013, 10:51:50 »
geçenlerde bende ankarada şiddetli rüzgarda araç kullandım. resmen direksiyon hafif sağlı gittim uzun bir süre ama benim lastik havalarım inikti uzun yola giderken 32 ye tamamlamayı unutmuşum şehir içi kısa mesafe kullandığım zamanlar konfor sağlasın diye 30 da tutuyorum.

sizde lastik havalarını kontrol edin derim. iyi günler
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #2 : Nisan 02, 2013, 11:54:44 »
hava basınçlarını yola çıkmadan 32 ps ye ayarlamıştım onlarda bir sıkıntı yoktu yani
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #3 : Nisan 02, 2013, 12:07:10 »
O aslında rüzgar sayılmaz, bir aracı sürüş esnasında sağa sola itebiliyorsa -- şiddetinde fırtına olarak adlandırılır.

Corollama sahip olduğumdan beri ve bundan önceki araçlarımlada yapmış olduğum uzun yol yüksek sürat sürüşlerin çoğunda olduğu gibi sallanma/sağa sola itilme olmadığı gibi, bunda ve diğerlerinde bu tip fırtınalarda araçlarım sağa sola itilmiştir.

Milletçe depremi çok iyi biliriz, tsunamiyide japonlar sayesinde öğrendik ama fırtına konusunda pek bilgimiz yoktur. Sadece haberlerde amerikadan görüntüler yada ülkemizde bölgesel uçan çatılar olarak algılamaktayız.

Oysa fırtına heryerde olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #4 : Nisan 02, 2013, 12:16:52 »
yani takdiri ilahi mi diyoruz. japonlarin kabahati yok :) kustahligimi mazur gorunuz. takip ettigim kadariyla sizin gibi teknik bir adam bu sekilde yazinca garip geldi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #5 : Nisan 02, 2013, 12:26:21 »
yani takdiri ilahi mi diyoruz. japonlarin kabahati yok :) kustahligimi mazur gorunuz. takip ettigim kadariyla sizin gibi teknik bir adam bu sekilde yazinca garip geldi :)

Oktay bey, o zaman hep beraber japonlara aerodinami dersleri verelim.  :)

Sizce söylediklerimde gerçeklik payı ne kadar?

Siz aracınızla güzel bir günde yüksek süratle yol alırken her seferinde sağa sola itiliyormusunuz?

Yakalandığınız o fırtına esnasında sağa/sola doğru itilen tek marka sizmisiniz?

Ben farklı zamanlarda ama aynı yoldaki fırtınalardan bahsetmiyorum, aynı yolda aynı fırtınadan bahsediyorum.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #6 : Nisan 02, 2013, 12:33:17 »
tabi ki bu her sererinde değil en son yani dün akşam viyadük üstünden geçerken bir rüzgar /fırtına ya denk geldim sağ sol direksiyonu eğimli tutmak zorunda kaldım sonrasında tabi ki düzeldim viyadük bitiminde ama genel olarak toyotas bence yere basmıyor bir alman arabaları gibi şahsi fikrim bu yönde
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #7 : Nisan 02, 2013, 12:57:43 »
tabi ki bu her sererinde değil en son yani dün akşam viyadük üstünden geçerken bir rüzgar /fırtına ya denk geldim sağ sol direksiyonu eğimli tutmak zorunda kaldım sonrasında tabi ki düzeldim viyadük bitiminde ama genel olarak toyotas bence yere basmıyor bir alman arabaları gibi şahsi fikrim bu yönde

Viyadük üstlerine gelmeden zaten rüzgar tabelaları ve hatta rüzgar hunileri bulunur, bunlar vasıtasıyla rüzgarın/fırtınanın hangi yönden geldiğini anlayabiliriz.

Günümüzde markaların ön ve yan aerodinamik yapıları ölçüm bazında aynıdır.

Fakat güçlü yanal bir fırtınadan geçme anında etkilenmeyen hiç bir araç yoktur ve olamazda, otobüsler/tırlar bile o ağırlıklarıyla sallanırlar.

Direksiyonu eğimli tutarak ancak düz gidebilirsiniz.
O devasa tonlarca ağırlıktaki Uçaklar bile o tip fırtınalarda yampirik  :) inerler.

Monarch Hard Landing With Crosswind @ Birmingham Airport (BHX)

Daha önceden de bu konu başka bir arkadaş tarafından açılmış ve ben öncelikle soruna hep o araca has teknik düzeltmeler yoluyla cevaplar vermiştim, oysa konu o değilmiş..

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #8 : Nisan 03, 2013, 00:43:32 »
Oktay bey, o zaman hep beraber japonlara aerodinami dersleri verelim.  :)

Sizce söylediklerimde gerçeklik payı ne kadar?

Siz aracınızla güzel bir günde yüksek süratle yol alırken her seferinde sağa sola itiliyormusunuz?

Yakalandığınız o fırtına esnasında sağa/sola doğru itilen tek marka sizmisiniz?

Ben farklı zamanlarda ama aynı yoldaki fırtınalardan bahsetmiyorum, aynı yolda aynı fırtınadan bahsediyorum.



biraz şoförlük yapmış, aracını tanıyan, tepkilerini bilen herkes rüzgarın etkisini bilir. daha sert süspansiyon daha iyi tutunma, sonucunda daha düşük konfor. bence toyotanın başka bir sorunu (özellikle E15 aurisler de fark ettiğim) ağırlık merkezinin yerden çok yüksekte olması. araç rüzgarla karşılaşma, viraj vb koşullarda kango etkisi yaratıyor bende. yeni aurise dikkat ettiniz mi? araç yanlış hatırlamıyorsam 55 mm kadar alçaltılmış bunun yanında yetmemiş koltuklarda tabana yaklaştırılmış. bence arkadaşın da alman araçları falan derken kastettiği bu tip farklılıklardır.
zaten aracın ön düzeninde falan problem olsa yüksek hızlarda yoldaki bozukluk gibi durumlarda  da araç gezer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 9300
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #9 : Nisan 03, 2013, 00:50:03 »
Arkadaşlar benim aracım da daha 210 km de. Otobanda orta şeritte 90 km hızla giderken yanımdan otobüsler solladı beni her geçişlerinde ufak bir yalpalama yaptı araç. Bu durum normal mi?
1995 Toyota Corolla 1.6 XLİ / 2013 Toyota Corolla 1.33 comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #10 : Nisan 03, 2013, 03:38:56 »
Lastik tabanını bir boyut yükseltin ve spor yay takıp aracın altındaki hava akışını azaltın derim :):)
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #11 : Nisan 03, 2013, 12:02:07 »
kemal bey gelmeden söyleyeyim, yanal rüzgârdan etkilenmemek için üç seçenek var. birincisi, toyota marka aracınızı çok seviyorsanız üzerinde çeşitli aerodinamik değişiklikler yapmak. ikincisi, ae 101 kodlu corolla'dan almak. üçüncüsü ise satıp alman menşei bir araç almak.

her araç rüzgârdan etkilenir fakat konuyu saptırıp boeing'e getirmeye lüzum yok. toyota mühendisleri, rüzgar tüneli çalışmalarında sınıfta kalıyor. bizim corolla (e12), şiddetli rüzgârlı bir günde yüksek hızda yan rüzgârdan etkilenirken aynı gün içerisinde içinde bulunduğum golf'te hava sakinmiş gibi yolculuk etmiş biri olarak söylüyorum.

bu durumda konu yine "bir araçtan beklentileriniz" olayına dönüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #12 : Nisan 03, 2013, 12:13:24 »
kemal bey sever boyle konulari :D bas arabayi "ezine peyniri" gibi o zaman ruzgardan etkilenmez, yalniz bu seferde hoplaya ziplaya tingir mingir gideceksin bozuk yollarda :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #13 : Nisan 03, 2013, 12:34:43 »
Bütün yorumları okudum ve sizlere genel bir cevap vereyim .Arkadaşlar AE101 kasadan başlayan toyata hastalıgım devam ediyor .Gelelim rüsgardan etkilenme olayına ae101 kasalar yapısı geregi geniş "muhterem aks kafasi" mesafesi ,hayli yere yakın yapısı jant çapı kasa yapısı ile sürat ve yan rüzgarlardan en az etkilenen kasa yapısıdır sanırım vede o denli yumuşak güzel süspansiyona ragmen adını hakden tek araçtır benim gözümde efsane kasa.

Geliyim güncel konuya arkadaşlar araçlarımızın lastik ve kant çapları büyüdü yerden yüksekligi arttı kasa tipleri eski araçlara nazaran basık degil keza yüksek süspansiyon yumuşak tabi bu etkenler bir araya gelince haliyle araç yüksek süratlerde altına daha çok rüzgar alıyıor tutunma azalıyor yan rüzgarlardan etkileniyor çünkü araç eski kasaya nazaran yüksek bir yapıya sahip birde bunlara yuşak süspansiyon eklenince sonuç malesef rüzgardan etkilenen yüksek süratlerde kullanıcısına çok güven vermeyen bir durum ortaya çıkıyor .

Alman araçları bu tür durumlardan neden etkilenmiyor .Adamların araçları bildigin odun arkadaşım şehir içinde dangır dungur gidiyorsun süspansiyon kemik mübarek esneklik yokki arbada haliylen araba yüksek süratlerde etkilenmiyor zaten ben hep derim sürekli uzun yol yapacaksan alman arbası alacan şehir içi çok kullanıyorsan japndan şaşmayacan .

Bizim arçalara ne yapılabilir çok takılıyorsanız  spor helezon ve amartisör takımı dar yanak lastik lastgin yere basan tabanını biraz genişletmek bahsettigini sorunlardan sizi kurtarır fakat şehir içinde tam bir takoz kullanırsınız takırtı tukurtu eksik olmaz aracınızdan
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #14 : Nisan 03, 2013, 13:08:16 »
desenize arabayı orjinal olarak kullanırsak bu tip rüzgarlardan daha çok etkileneceğiz.
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Roy Roy...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #15 : Nisan 03, 2013, 13:47:47 »
tekin bey rüzgardan etkilenmesinde toyotanın suçu yok yani. o aerodinamik dersini hakikaten vermek lazım. arabanın o kadar sallanmasının nedeni 1 yerden yüksekliği 2 ağırlık merkezi...
...Wir Leben Autos...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #16 : Nisan 03, 2013, 14:38:23 »
Ben de  şiddetli rüzgar  da arabanın savrulmasından sonra Corollam dan soğumuştum.Mazda3 bu konuda gerçekten çok başarılı. Yandan gelen rüzgarlardan çok daha az etkileniyor ve güven veriyor. Belkide bunun sebebi arkadaşların dediği gibi sert süspansiyonlar ve aero dinamik yapısıdır.
Mazda 3 1.5G Skyactiv Power

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #17 : Nisan 03, 2013, 14:58:03 »
bu corolla dan önce mazda 3 sedan düşünüyordum 2004 2006 kasa olanı ama nasip değilmiş eşim beğenmedi yine corolla hb dedi mahkum aldık yani:)))
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #18 : Nisan 03, 2013, 15:03:24 »
bu corolla dan önce mazda 3 sedan düşünüyordum 2004 2006 kasa olanı ama nasip değilmiş eşim beğenmedi yine corolla hb dedi mahkum aldık yani:)))

Mustafa bey , eşimde benim kadar kullanıyor aracı , 2008 model Corolla mız vardı ve hiç satmak istememişti. Nerdeyse arkasından ağlayackatı , ama şu an unuttum diyor . Sürüş dinamikleri olarak Mazda3 gerçekten farklı bir araç.
Mazda 3 1.5G Skyactiv Power

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #19 : Nisan 03, 2013, 15:11:34 »
kemal bey gelmeden söyleyeyim, yanal rüzgârdan etkilenmemek için üç seçenek var. birincisi, toyota marka aracınızı çok seviyorsanız üzerinde çeşitli aerodinamik değişiklikler yapmak. ikincisi, ae 101 kodlu corolla'dan almak. üçüncüsü ise satıp alman menşei bir araç almak.

her araç rüzgârdan etkilenir fakat konuyu saptırıp boeing'e getirmeye lüzum yok. toyota mühendisleri, rüzgar tüneli çalışmalarında sınıfta kalıyor. bizim corolla (e12), şiddetli rüzgârlı bir günde yüksek hızda yan rüzgârdan etkilenirken aynı gün içerisinde içinde bulunduğum golf'te hava sakinmiş gibi yolculuk etmiş biri olarak söylüyorum.

bu durumda konu yine "bir araçtan beklentileriniz" olayına dönüyor.
kemal bey sever boyle konulari :D bas arabayi "ezine peyniri" gibi o zaman ruzgardan etkilenmez, yalniz bu seferde hoplaya ziplaya tingir mingir gideceksin bozuk yollarda :)

 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: