Gönderen Konu: rüzgardan etkilenme  (Okunma sayısı 6845 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #20 : Nisan 03, 2013, 15:12:43 »
Mustafa bey , eşimde benim kadar kullanıyor aracı , 2008 model Corolla mız vardı ve hiç satmak istememişti. Nerdeyse arkasından ağlayackatı , ama şu an unuttum diyor . Sürüş dinamikleri olarak Mazda3 gerçekten farklı bir araç.
mazda 3 ü bende seviyorum
her ne kadar ülkemizde hakettiği yeri bulamamış olsada harika bir araç

Toyota Club Türkiye

Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #20 : Nisan 03, 2013, 15:12:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #21 : Nisan 03, 2013, 15:13:58 »
yani takdiri ilahi mi diyoruz. japonlarin kabahati yok :) kustahligimi mazur gorunuz. takip ettigim kadariyla sizin gibi teknik bir adam bu sekilde yazinca garip geldi :)
Oktay bey, o zaman hep beraber japonlara aerodinami dersleri verelim.  :)

Sizce söylediklerimde gerçeklik payı ne kadar?

Siz aracınızla güzel bir günde yüksek süratle yol alırken her seferinde sağa sola itiliyormusunuz?

Yakalandığınız o fırtına esnasında sağa/sola doğru itilen tek marka sizmisiniz?

Ben farklı zamanlarda ama aynı yoldaki fırtınalardan bahsetmiyorum, aynı yolda aynı fırtınadan bahsediyorum.



"takdir-i ilahi" ne iş
ben pek bağ kuramadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #22 : Nisan 03, 2013, 15:43:47 »
tekin bey rüzgardan etkilenmesinde toyotanın suçu yok yani. o aerodinamik dersini hakikaten vermek lazım. arabanın o kadar sallanmasının nedeni 1 yerden yüksekliği 2 ağırlık merkezi...

Her bir yapının avantajları ve dezavantajları vardır.

Bir otomobil üretirken o otomobilin öncelikli sağlaması gereken şeyler düşünülür ve o şeyler o otomobilin karakterini belirler. Eğer yan rüzgarlardan etkilenmemek birinci hedef olsaydı bütün otomobiller Bugatti formunda yapılırdı.

Farklı marka otomobilleri birbirleri ile aynı konularda karşılaştırırken daha dikkatli incelenirlerse farkları daha iyi anlaşılmış olur.

C180 ile uzun bir yolculukta her tarafınız ağrıyor bir şekilde inmektense kırk yılda bir yan rüzgardan etkilenmeyi kendi adıma tercih ederim.
İçinde bir kaç kişi ve dolu bir bagajla, aracın altını köy yollarında vurmak istemiyorsanız yine ona göre seçimde bulunmanız gerekir.
Toyota sahibi olan kişilerin %99'unun yan rüzgardan dertli olduklarını düşünmüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #23 : Nisan 05, 2013, 15:02:44 »
Her bir yapının avantajları ve dezavantajları vardır.

Bir otomobil üretirken o otomobilin öncelikli sağlaması gereken şeyler düşünülür ve o şeyler o otomobilin karakterini belirler. Eğer yan rüzgarlardan etkilenmemek birinci hedef olsaydı bütün otomobiller Bugatti formunda yapılırdı.

Farklı marka otomobilleri birbirleri ile aynı konularda karşılaştırırken daha dikkatli incelenirlerse farkları daha iyi anlaşılmış olur.

C180 ile uzun bir yolculukta her tarafınız ağrıyor bir şekilde inmektense kırk yılda bir yan rüzgardan etkilenmeyi kendi adıma tercih ederim.
İçinde bir kaç kişi ve dolu bir bagajla, aracın altını köy yollarında vurmak istemiyorsanız yine ona göre seçimde bulunmanız gerekir.
Toyota sahibi olan kişilerin %99'unun yan rüzgardan dertli olduklarını düşünmüyorum.

Tekin bey, merakımı mazur görün yalnız C serisini tasarım olarak çok beğeniyorum, sürme şansım olmadı maalesef..

Oturuş poziyonu ile ilgili siz mi sıkıntı yaşıyorsunuz genel bir sıkıntı mı var?
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #24 : Nisan 05, 2013, 15:45:08 »
mercedesin hiç bir modelinde hiç bir problem olamaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #25 : Nisan 05, 2013, 19:06:36 »
Tekin bey, merakımı mazur görün yalnız C serisini tasarım olarak çok beğeniyorum, sürme şansım olmadı maalesef..

Oturuş poziyonu ile ilgili siz mi sıkıntı yaşıyorsunuz genel bir sıkıntı mı var?

Sürücü koltuğu tasarımı; eğer minderin önü yukarı/aşağı ayarlanabiliyor olsaydı bir sorun olmazdı, fakat sabit olan bu ayar bacağımızı alttan desteklemediği için 50km ve üzeri yolculuklarda bir felakete dönüşüyor. Bunun haricinde C180 kasalarda bir sorun yok. Yalnız aynı soruna Toyota Reiz'de sahiptir.

"Koltuğu yukarı kaldırabilirsiniz" diyebilirsiniz, bacağımı desteklemeye başladığı noktada kafam 1cm tavana gömülmüş oluyor.

Tabii 50.000TL'lik bir araca 100.000TL veren insanların Mercedes C180'lerde böyle bir tasarım hatası var demeleri beklenemez.

Diğer taraftan "rüzgardan etkilenme" iddia konulu bu yazıda, C180'nin de yan rüzgarlardan etkilenmesinin Corolladan hiçte aşağı kalır yanı olmadığını belirtmek isterim, bunu ancak yaşayanlar bilir ama... bunu bir "sorun" olarak kabul etmediğim için, günümüzde rüzgardan etkilenen her hangi bir markanın varlığını söylemek çok iddialı olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #26 : Nisan 08, 2013, 15:36:21 »
Arkadaşlar benim aracım da daha 210 km de. Otobanda orta şeritte 90 km hızla giderken yanımdan otobüsler solladı beni her geçişlerinde ufak bir yalpalama yaptı araç. Bu durum normal mi?
Herşeyden önce otobanda 90 km hızla gitmeyi nasıl başardığınızı gerçekten merak ettim.Siz dua edin yanınızdan geçen otobüsler arabanızı savurmamış ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #27 : Nisan 08, 2013, 17:20:08 »
Akiskanlar fizigi marka tanimiyor.... Ne de arac.... Ister araba ister ucak siz bozulan hava akiminin yaratacagi basinc farkliligindan etkileneceksiniz.... Para herseye cozum uretemiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #28 : Nisan 08, 2013, 17:26:01 »
US de ehliyet alirken bu konuyu iceren bir baslik vardi ve sinav sorulari. Turkiye de boyle bir konu var mi?

Ehliyetimi direk degistirdigim icin ulkemizde ki dokumanlarda ne var bilmiyorum, merak ettim.

Tesekkurler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #29 : Nisan 08, 2013, 17:57:50 »
Bence ağırlık merkezi ve aerodinamik yapısından dolayı kaynaklanıyor.Aracın gücü de etkili olmalı..


Alıntı
F1'de bu terim sıkça geçer. Bir araç diğerini geçmeden önce arkasına sonuna kadar yapışır. Amaç rüzgar boşluğundan yararlanmaktır. Yanına geldiği an her şey değişir.Çünkü öndeki aracın yaymış olduğu rüzgar boşluğu yerini tamamen sert bir havaya bırakır. Aracı güçlü ise geçer değilse tekrar yerini verir.

Bu olayda böyledir. Kamyonun rüzgar boşluğu hacim ve çap olarak sizin aracınızdan büyük olduğu için etkisi de büyük olacaktır. Yanına geldiğiniz anda çekim kuvveti aracınızı etkileyeblir. Rüzgarlı havalarda o kadar şiddetlidir ki bu olay bazen arabayı yerinden alıp götüren bir şey var sanırsınız..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #30 : Nisan 08, 2013, 18:00:56 »
Türkiyede herkes önce Pilot sonra tasarımcı ve en son şöför oluyor.. pilotluktan sonrakiler, önce yenen cezalar, yaş ilerledikçe artan yakıt fiyatları nedeniyle etkin oluyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #31 : Nisan 08, 2013, 18:47:20 »
Düsük basinc ve yuksek basinc etkilerine aracin gucu karsi koyabilirmi bilmiyorum cunku kuvvet aracin sadece ileri hareketine karsi etki etmiyor....


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #32 : Nisan 08, 2013, 18:53:38 »
Guzel bir animasyon vardi bir ara egitimlerde kullanmistim ama bulamiyorum... Internette biraz arastirma ile eminimki birsuru video bulunur.

Izninizle bir paylasim yapmak isterim, umarim haddimi asmam;

http://www.vortaflow.com/consulting/downloads/Alternative%20approaches%20to%20rear%20end%20drag%20reduction.pdf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #34 : Nisan 08, 2013, 20:20:42 »
Önümüzde giden aracın türbülansı içindeysek yakıt sarfiyatımız artar.

Kendimizden büyük bir aracın arkasından çok yakın takip edersek yakıt sarfiyatımız düşer ama pek konforlu bir yolculuk olmayacağı gibi tehlikesi çok daha büyüktür.

Vortex Generators konularına yakın gelecekte çok daha fazla ağırlık verileceğini düşünüyorum zira sadece gövde şekilleri konularında sonlara yaklaşılmış bulunulmaktadır.

Otomobillerle en kaliteli ve en ekonomik yolculuklar arkadan rüzgar alınan yolculuklardır. Bu konuyla ilgili  Hava durumundan faydalanılabilir.

Her geçen gün sayıları artan uçurtmalı uzun yol yük gemileri var, arkadan veya çaprazdan gelen rüzgarlardan faydalanılabiliniyor.

I'm making a greener future for maritime shipping




 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çıkarım senle her yola , Toyota ~ :)
    • Artistik Buz Pateni / Çeliği
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #35 : Nisan 08, 2013, 20:47:24 »
Alın bir Ferrari , kafanız rahat etsin  :D
'    Peugeot RCZ 1.6 Thp 153 PS    '

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #36 : Nisan 15, 2013, 08:35:16 »
dün akşam bir düğün için karşıya geçtim ama rüzgar falan da yoktu dikkatimi iyicene çekti direksiyon boşluğu çok fazla ve gerçekten 100 km den sonra araba geziniyor nedeni ne olabilir direksiyon kutusu bozuk bununda nedeni olabilir mi acaba
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #37 : Nisan 15, 2013, 12:45:00 »
dün akşam bir düğün için karşıya geçtim ama rüzgar falan da yoktu dikkatimi iyicene çekti direksiyon boşluğu çok fazla ve gerçekten 100 km den sonra araba geziniyor nedeni ne olabilir direksiyon kutusu bozuk bununda nedeni olabilir mi acaba

Rot ayarlarınızı yetkili serviste 2007 - 2012 model (güncel mevcut kasa) Corolla ayarı olarak yaptırınız.

Böylelikle bu bilgiyi ilk size açıklamış oluyorum  :) 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #38 : Nisan 15, 2013, 13:12:39 »
Rot ayarlarınızı yetkili serviste 2007 - 2012 model (güncel mevcut kasa) Corolla ayarı olarak yaptırınız.

Böylelikle bu bilgiyi ilk size açıklamış oluyorum  :) 
Ama benim araba mevcut kasa değil bir önceki sol hb kasa
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: rüzgardan etkilenme
« Yanıtla #39 : Nisan 15, 2013, 14:48:11 »
Ama benim araba mevcut kasa değil bir önceki sol hb kasa

Biliyorum.

Bu modellerin fabrika çıkış ayarları mevcut kasa ile aynı aslınla, detayları yazmayayım artık.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)