Gönderen Konu: 2006 corolla rolanti sorunu  (Okunma sayısı 37681 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
2006 corolla rolanti sorunu
« : Mart 08, 2013, 20:46:09 »
Arkadaşlar öncelikle merhaba,2 haftadır Toyota sahibiyim. Aracı İstanbul dan alıp Tekirdağ a getirdim. Yolda bir şey hissetmedim ve Aracı alır almaz BRC marka lpg taktırdım. Şimdi sorum şu, rolantide motor 6 ya kadar düşüyor,sonra 6.5 a çıkıyor sonra yine 6 ya ve 7 ye vb. Servise gittim incelediler ve durumun normal olduğunu söylediler. Tecrübeli arkadaşlar bu konuda fikirlerini bildirirlerse sevinirim teşekkürler...

Toyota Club Türkiye

2006 corolla rolanti sorunu
« : Mart 08, 2013, 20:46:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #1 : Mart 08, 2013, 20:47:05 »
bu arada araç 2006 model hatcback terra 1.6 vvti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #2 : Mart 08, 2013, 21:01:31 »
Normal gorunuyor rolantı devrı cok hıssedılır olacagını sanmıyorum her lpg lı aracta bu vardır dıye dusunuyorum ama bogaz kelebegınızı temızletmekte fayda olacaganı dusunuyorum
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #3 : Mart 09, 2013, 15:41:38 »
arkadaşlar bende de buna benzer bir sıkıntı olduğundan tekrar yeni konu açmadan yazayım dedim. şöyle bir sıkıntı var aracım 2006 terra sedan otomatik atiker marka lpg var şıkıntı şu aracımın motoru sıcakken stop diyorum sanra 2 dk sonra gelip çalıştırdığımda devir saati 0.7 ye kadar geliyor sonra 0,1e kadar düşüp tekrar 0.6 veya 0.7 geliyor bu şekilde bir kaç kez  hareket ediyor hatta ve hatta arac nerdeyse stop edecekmiş gibi oluyor ama etmiyor rolantide iken böyle bir sıkıntım var daha önceden vardı ama bu kadar değildi bende kendim araştırdım ve maf sensörünü boğaz kelebeğini temizledim özel philips marka temizleyici ile sonra sorunum düzelmişti aradan bir yıl geçti ve böyle bir sorunum tekrar başladı acaba temizlediğim yerler tekrardan çok mu kirlendi de bu şekilde yapıyor teşekkürler......


Not: Aracımı sabah çalıştırdığımda 1,2 devirlere kadar çıkıyor soğuk olduğu zaman ama herhangi bir devir saati üzerinde oynama olmuyor. cevaplar için şimdiden teşekkürler.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #4 : Mart 09, 2013, 15:48:18 »
arkadaşlar bende de buna benzer bir sıkıntı olduğundan tekrar yeni konu açmadan yazayım dedim. şöyle bir sıkıntı var aracım 2006 terra sedan otomatik atiker marka lpg var şıkıntı şu aracımın motoru sıcakken stop diyorum sanra 2 dk sonra gelip çalıştırdığımda devir saati 0.7 ye kadar geliyor sonra 0,1e kadar düşüp tekrar 0.6 veya 0.7 geliyor bu şekilde bir kaç kez  hareket ediyor hatta ve hatta arac nerdeyse stop edecekmiş gibi oluyor ama etmiyor rolantide iken böyle bir sıkıntım var daha önceden vardı ama bu kadar değildi bende kendim araştırdım ve maf sensörünü boğaz kelebeğini temizledim özel philips marka temizleyici ile sonra sorunum düzelmişti aradan bir yıl geçti ve böyle bir sorunum tekrar başladı acaba temizlediğim yerler tekrardan çok mu kirlendi de bu şekilde yapıyor teşekkürler......


Not: Aracımı sabah çalıştırdığımda 1,2 devirlere kadar çıkıyor soğuk olduğu zaman ama herhangi bir devir saati üzerinde oynama olmuyor. cevaplar için şimdiden teşekkürler.
  vvti teknolojili motor olduğundan normalde motor ısınmış iken rölanti 600-650 civarında oluyor.Bu durum yakıt tüketimini azalmak için tasarlanan yazılımdan kaynaklı.Devir saatinizin 0.1 e kadar düşmesi normal değil.Benim aracımda belirttiğim gibi durum var,yani örneğin rölantide çalışırken frene basarsanız,yada klima falan açarsanız rölanti çok hafif düşer.Elektrik tüketiminden kaynaklı olarak.boğaz kelebeğini temizletmişsiniz düzelmemiş,bu durumda maf sensörünü temizlemekte fayda var.Eğer düzelmezse muhtemelen maf sensörü bozulmuştur.Birde bujileri falanda bir kontrol ettirin
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #5 : Mart 09, 2013, 17:55:16 »
2005 sol hb var benzinli lpg ye geçecez inşallah motor sıcakken bizdede duurm aynı ışıklarda durdugum zaman rolanti ilk başta 8 daha sonra 7 ye iniyor inceden bir titreme baş gösteriyor .Tabi bu lpg de biraz daha hissedilir şekilde belli eder sanırım . Ama iyi bir kalibrasyonla benzindeki havayı yakalarsıknız .Atiker gibi kalitesi lpg sistemlerinde bu olay stop etme ile düzensiz rolanti ile sonuçlanır .Brc ve prins gibi markalar bu işin duayeni olarak gerçekten benzin kadar olmasada benzine yakın verimli çalışma saglıyorlar
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • CARİNAe 2.0 GLİ
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 21 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #6 : Mart 09, 2013, 18:01:55 »
2005 sol hb var benzinli lpg ye geçecez inşallah motor sıcakken bizdede duurm aynı ışıklarda durdugum zaman rolanti ilk başta 8 daha sonra 7 ye iniyor inceden bir titreme baş gösteriyor .Tabi bu lpg de biraz daha hissedilir şekilde belli eder sanırım . Ama iyi bir kalibrasyonla benzindeki havayı yakalarsıknız .Atiker gibi kalitesi lpg sistemlerinde bu olay stop etme ile düzensiz rolanti ile sonuçlanır .Brc ve prins gibi markalar bu işin duayeni olarak gerçekten benzin kadar olmasada benzine yakın verimli çalışma saglıyorlar
Yücel sana katılıyorum ışıklarda falan beklerken 98 model olmasına rağmen bazen çalışmıyormu diye şüphede kaldığım bile oluyor maşallah hiç titremiyor
Yiğitler kan döker Bayrak solmaya.Anadolu başlar Vatan olmaya.Kızılelma'ya heyy Kızılelma'ya.Engüzel marşını vurmadan mehter.Ya AllahBismillahAllahuekber.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #7 : Mart 10, 2013, 00:21:27 »
Bu rolanti olayı bu arabalarda standart olmuş ben gaz kelebeği.maf sensörü temizliği motor kulakları kontrolü hepsini yaptım hep aynı  rolanti 600 de titreşimli ..Toyotamı alalı bir yıl oldu aldığımda titreşim vardı Atiker lpg taktırdım.titreşim yine aynı ne arttı nede azaldı.Artık takmıyorım toyotamın tadını çıkarıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #8 : Mart 10, 2013, 00:24:51 »
boğaz kelebek temizliğinin yanında maf sensörü temizliği ve carbon clean yaptırın benim avensiste epey bir farketti. birde kullandığınız lpg de önemli benim araba aygazı seviyor farklı gaz aldığımda rölantiden anlıyorum. yakıtınızı aynı istasyondan almaya özen gösterin
2011 Avensis 1.8 Elegant Extra Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #9 : Mart 10, 2013, 21:12:28 »
  vvti teknolojili motor olduğundan normalde motor ısınmış iken rölanti 600-650 civarında oluyor.Bu durum yakıt tüketimini azalmak için tasarlanan yazılımdan kaynaklı.Devir saatinizin 0.1 e kadar düşmesi normal değil.Benim aracımda belirttiğim gibi durum var,yani örneğin rölantide çalışırken frene basarsanız,yada klima falan açarsanız rölanti çok hafif düşer.Elektrik tüketiminden kaynaklı olarak.boğaz kelebeğini temizletmişsiniz düzelmemiş,bu durumda maf sensörünü temizlemekte fayda var.Eğer düzelmezse muhtemelen maf sensörü bozulmuştur.Birde bujileri falanda bir kontrol ettirin

Ertan arkadaşım tam okumamışın sanırım ben maf sensörünüde temizlemiştim ve sorun o zamanlar düzelmişti dedim.
Herneyse ben bu gün yaptığım işi söyleyim maf sensörünü aynı şekilde temizledim philipsle daha sonra bogaz kelebeğini bu sefer komple söktüm bir de ne göreyim boğazın içinde ki kelebeğin arkası simsiyah kalın bir zift tabakası oluşmu iyiki komple sökmüşüm neyse bir güzel temizledim tekrar herşeyi yerine taktım ama aracı çalıştırmadım ıslaklık kurusun sabaha kadar diye artık yarın denicem bakalım sorun düzelecekmi
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #10 : Mart 10, 2013, 21:16:05 »
Ertan arkadaşım tam okumamışın sanırım ben maf sensörünüde temizlemiştim ve sorun o zamanlar düzelmişti dedim.
Herneyse ben bu gün yaptığım işi söyleyim maf sensörünü aynı şekilde temizledim philipsle daha sonra bogaz kelebeğini bu sefer komple söktüm bir de ne göreyim boğazın içinde ki kelebeğin arkası simsiyah kalın bir zift tabakası oluşmu iyiki komple sökmüşüm neyse bir güzel temizledim tekrar herşeyi yerine taktım ama aracı çalıştırmadım ıslaklık kurusun sabaha kadar diye artık yarın denicem bakalım sorun düzelecekmi
Maf sensörünü kontak spreyle temizliyorsunuz değil mi? Ayrıca boğaz kelebeğini temizlerken kesinlikle üzerinde sprey sıkarak falan temizlemeyin.Bunlar tamamen kirin manifolta inmesine neden olur.Ancak belirttiğiniz şeye boğaz kelebeğinin kirliliği bu kadar neden olmaz gibi geliyor.Bence bir maf sensörünüzü kontrol ettirin mutlaka her ihtimale karşı.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #11 : Mart 11, 2013, 09:51:46 »
Arkadaşlar maf sensörünü temizledim sonra boğazı komple söküp kelebeğide temizlemiştim hatırlarsanız üstte yazdığım gibi bu sabah çalıştırdım ve bi sıkıntı olmadı fakat motor soğukken 2000 devre yakın devirde çalıştı sonra motor normal ısıma yani hararet normale geldiğinde rolantisi 1000-1100 arası çalıştı acaba çokmu temizledim  :) hee bu arada hani motor ısındıktan sonra aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda 0.1 e kadar rolantisi düşüp tekrar yukarı bir kaç kez hareket ediyorduya işte artık o sorunumda düzeldi.. sanırım belli bir km sonra eski devrine tekrar gelicek diye düşünüyorum sizler ne dersiniz.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #12 : Mart 11, 2013, 14:53:02 »
Elektronik kontrollü kelebkelerin temizlenmesi ve müdehale edilmesi riskli diye biliyorum çalışmama ihitmali var birde bu işlemlerden sonra adaptasyon gerektirdigini duymuştum .İnşallah ona gerek kalmaz .

Genel olarak şu bilgiyi paylaşayım eger yanlışsa düzeltin  : ögrendigim kadarı ile vvt-i motor teknolojisi akıllı motor yapısında oldugu için araç motoru ısındıktan sonra mesela ışıklarda durdunuz rolanti ilk başta 8e düşüyor daha sonr abekleme süreniz eger uzaduysa araç rolantisi 6 ya düşüyor aslında burda rolanti düşmüyor araç 2 silindirini iptal edip 2 silindir çalmaya başlıyormuş bundan dolayıda rolanti 6 seviyesine düşüyor ve araç titremeye başlıyor.Bunun sebebi aracın ışıklarda veya çok duragan trafikte yakıtını düşürmek .İsmini tam bilmemekle birlikte patronu u arabasında bir sistem var şu an birçok yeni araçta var star and stop  du heralde ışıklarda durunca bir süre sonra araç stop ediyor bizim eski nesil vvt-i de de bu sistem 2 piston çalışma olarak tasarlanmış bir nevi start and stop sistemini başlama noktası
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #13 : Mart 11, 2013, 16:43:12 »
Elektronik kontrollü kelebkelerin temizlenmesi ve müdehale edilmesi riskli diye biliyorum çalışmama ihitmali var birde bu işlemlerden sonra adaptasyon gerektirdigini duymuştum .İnşallah ona gerek kalmaz .

Genel olarak şu bilgiyi paylaşayım eger yanlışsa düzeltin  : ögrendigim kadarı ile vvt-i motor teknolojisi akıllı motor yapısında oldugu için araç motoru ısındıktan sonra mesela ışıklarda durdunuz rolanti ilk başta 8e düşüyor daha sonr abekleme süreniz eger uzaduysa araç rolantisi 6 ya düşüyor aslında burda rolanti düşmüyor araç 2 silindirini iptal edip 2 silindir çalmaya başlıyormuş bundan dolayıda rolanti 6 seviyesine düşüyor ve araç titremeye başlıyor.Bunun sebebi aracın ışıklarda veya çok duragan trafikte yakıtını düşürmek .İsmini tam bilmemekle birlikte patronu u arabasında bir sistem var şu an birçok yeni araçta var star and stop  du heralde ışıklarda durunca bir süre sonra araç stop ediyor bizim eski nesil vvt-i de de bu sistem 2 piston çalışma olarak tasarlanmış bir nevi start and stop sistemini başlama noktası

aracın çalışmasıyla ilgili bir sorun yok hatta var olan sorunlarım düzeldi aracım fişek gibi resmen evet fişek gibi oldu bu gün 1. gün ustalarla görüştüm kendi kendine araç kalibre edecekmiş zaten o yüzden bir kaç gün daha bekleyip görücez bakalım hayırlısı
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • CARİNAe 2.0 GLİ
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 21 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #14 : Mart 11, 2013, 17:09:11 »
aracın çalışmasıyla ilgili bir sorun yok hatta var olan sorunlarım düzeldi aracım fişek gibi resmen evet fişek gibi oldu bu gün 1. gün ustalarla görüştüm kendi kendine araç kalibre edecekmiş zaten o yüzden bir kaç gün daha bekleyip görücez bakalım hayırlısı
Güle güle kullanın umarım bi aksilik çıkmaz
Yiğitler kan döker Bayrak solmaya.Anadolu başlar Vatan olmaya.Kızılelma'ya heyy Kızılelma'ya.Engüzel marşını vurmadan mehter.Ya AllahBismillahAllahuekber.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '02
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #15 : Nisan 05, 2013, 16:41:59 »
Kalibrasyondan sonraki  sonuçları merak ediyorum. Bu arkadaşla iletişim kurabilecek biri var ise  buraya paylaşımlarını aktarırsa iyi olacağını düşünüyorum.
----------------------------------
T*Corolla 1.6 VVT-i Sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #16 : Nisan 07, 2013, 00:33:10 »
arkadaşlar bende iki gün önce aracımın boğaz kelebeği ve maf sensörü temizliğini yaptırdım. boğaz kelebeği simsiyah zift gibi kurum bağlamış. ustanın söylediği boğaz kelebeğinin tamamen sökülerek temizlenmesi çok önemliymiş. yanlız temizlikten sonra rolantide bir sorun hissettik rolanti 1.200 1300 civarında seyrediyordu. bizde bu konuda uzman başka bir ustaya gittik. ustanın dediği bunların rolantileri elektronik kalibrasyon yapılmaz zamanla kendi kendine düzeleceğini söyledi. olması gereken seviye 0.900 civarı normalmiş. şu anda da benim rolanti ısınınca bu civara düştü. yanlız ilk çalıştırmada rolanti 2000 civarında çalışıyor birkaç dakika sonra düşüyor bu normal mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #17 : Nisan 07, 2013, 10:08:35 »
düz vites 550-600 otomatik vites 600-650 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #18 : Nisan 07, 2013, 23:02:33 »
bugün yine baktım aynı durum devam ediyor. 2000 le başlıyor ve en son 900 de kalıyor. sorun ne olabilir arkadaşlar. bunlara kalibrasyon yapılamadığı doğrumu sizce de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 2006 corolla rolanti sorunu
« Yanıtla #19 : Nisan 13, 2013, 01:24:15 »
bugün evin önünde tesadüfen benim aracın aynısı 2006 model benzinli bir toyota sahibiyle tanıştım. bu rolanti sorunundan bahsettim, kendisi de aracı çalıştırdı ve rolantiyi kontrol ettik. ilk çalıştırmada 1800-1900 gibi değerlere ulaştı ve ortalama 10 saniye sonra 800 devire kadar hemen düştü. bende ise 1900-2000 devre çıkıyor 5-6 saniye sonra 1800 e düşüyor sonra tekrar 2100 oluyor ve yaklaşık 2 dakikaya kadar bu şekilde çalışıyor sonra 900-1000 civarına düşüyor. bu rolanti sorununu çözebilecek bir usta tanıyormusunuz avrupa yakasında.