Gönderen Konu: Vites geçişinde kararsızlık  (Okunma sayısı 3979 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
Vites geçişinde kararsızlık
« : Mart 07, 2013, 00:37:02 »
 Merhabalar arkadaşlar;

       Yaklaşık bir ay önce 2008 model Auris d-4d blue mm satın aldım. Genel olarak araçtan gayet memnunum, tek sıkıntı belli bir hızın üzerinde seyrederken ani duruşlarda araç 2-3 saniye kadar öyle bir etrafı süzüyor. Ben nerdeyim nereye geldik modunda kalıyor. Bu 2-3 saniyelik süre zarfında gaza gereğinden çok bassanızda araç hareket etmiyor. Bu da trafikte büyük sorun teşkil ediyor. Bu ayarlanabilir bir durummudur, ne yapmalıyım.

Düzenleme:başlık imla.
2008 Auris Blue 1.4 MMT

Toyota Club Türkiye

Vites geçişinde kararsızlık
« : Mart 07, 2013, 00:37:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #1 : Mart 07, 2013, 00:57:34 »
Sorun anladığım kadarıyla vitesi ayarlarken ki geçen zamanda bu da normal bir durum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #2 : Mart 07, 2013, 10:05:50 »
Bu araçlarımız tam otomatik değilde M/M araç olduğu için vitesi beyin yardımıyla hıza ve devir saatine göre ayarlıyor.Bu tür durumlarda şehir içindeyseniz manuel modda yokuş yukarı çıkıyorsanızda ES tuşunu aktif ederek kullanın.Hiçbir sorunla karşılaşmazsınız.Zaten az bi tecrübe ile araba ile uyumlu hale gelebiliyorsunuz.İlk kez M/M araç kullananlarda su sorun ortaya çıkıyor genelde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #3 : Mart 07, 2013, 10:48:51 »
Bu araçlarımız tam otomatik değilde M/M araç olduğu için vitesi beyin yardımıyla hıza ve devir saatine göre ayarlıyor.Bu tür durumlarda şehir içindeyseniz manuel modda yokuş yukarı çıkıyorsanızda ES tuşunu aktif ederek kullanın.Hiçbir sorunla karşılaşmazsınız.Zaten az bir tecrübe ile araba ile uyumlu hale gelebiliyorsunuz.İlk kez M/M araç kullananlarda su sorun ortaya çıkıyor genelde.

+1 Güzel bir açıklama.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #4 : Mart 07, 2013, 10:50:04 »
Metin bey, öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun.

Daha önce hiç otomatik araç kullandınız mı acaba?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #5 : Mart 07, 2013, 12:52:28 »

      İlk kez otomatik(yarı otamatik  :) ) araç kullanıyorum tekin Bey; yalnız konuyu açarken tam olarak ifade edemediğimi farkettim. Aracın normal vites geçişlerinde bir sıkıntı görmüyorum hatta çok iyi, performansa mı ihtiyacım var? gaza sert bastığım anda her zaman 2500 devirlerde değişen vitesin 4500 devirlerde değiştiğini , artık performansa ihtiyacım yok deyip gaz pedalından çok hafif ayağımı çektiğimde devri yükseltmeden olduğu devirde vitesi yükselttiğini , sakin kullanımda 2500 devirlerde vitesi yükselttiğini gördüm, vitesin ne zaman değişeceğini sizin gaz pedalına verdiğiniz tepkiler belirliyor.
      Normal görünmeyen, yaklaşık 130Km/s veya buna yakın hızlarda giderken önünüze bir araç çıktı veya yavaşlamanız, durmanız gerekti. Durduktan sonra tekrar gitmek için gaz pedalına bastığınızda araç 2-3 saniye kadar boşta kalıyor gibi, çevredeki araçlardan da tepki alıyorsunuz , niye seri hareket etmiyorsunuz veya bekliyorsunuz diye. Bu durumun normal olmadığını siz farkettiğiniz gibi trafik de bunu size hissettiriyor. Acaba bu ayarlanabilir bir durum mu?
2008 Auris Blue 1.4 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2013, 12:58:30 »
Garllardo kullandım o bile aniden gaza yüklenince normal kullanırken lambo bile 2 sn geç kalıyordu . mod değişiyormuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #7 : Mart 07, 2013, 13:02:33 »
Metin bey, aracınızda ne bir mekanik sorun, ne performans eksikliği ne de otomatik şanzımanın çalışmasıyla ilgili bir eksiklik bulunmuyor.

İlk kez otomatik şanzımanlı araç kullanan insanların yaşadıklarını sizde yaşıyorsunuz.

Bu şekilde devam ederseniz en kısa zamanda şikayetleriniz şunlar olacaktır;

Aracım fazla yakıyor.
Fren balatalarım çok çabuk eskiyor.

O nedenle, kendinize 2 - 3 ay gibi alışma süresi veriniz ve bu sürede aracınızı bir önceki düz şanzımanlı aracınız gibi kullanmaya gayret gösteriniz. Yani sakin ve yumuşak. Otomatik araçların ürettiği performans ve rahatlığa kendinizi kaptırarak limitleri aşmayınız.

Not: Aracınız yarı değil tam otomatiktir. Yarı otomatiklerde debriyaj pedalı olmaz ama vitesi herzaman şöför değiştirir.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.0
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Karahan
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #8 : Mart 08, 2013, 15:40:25 »
Tekin bey benzer durumu bende yaşıyorum. Trafikte iken ara boşluklarda araç 3. viteste ve 40-50 km hızda iken ani bir duruş olduktan sonra gaza ilk bastığımda hemen tepki vermiyor. Ancak ikinci kez gaza bastığımda araç birde atlıyor. Böyle olunca korkutuyor. Sanki önümdeki araca çarpacakmış hissi sizde hasıl oluyor.
2008 Gri AURİS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #9 : Mart 08, 2013, 16:35:39 »
Tekin bey benzer durumu bende yaşıyorum. Trafikte iken ara boşluklarda araç 3. viteste ve 40-50 km hızda iken ani bir duruş olduktan sonra gaza ilk bastığımda hemen tepki vermiyor. Ancak ikinci kez gaza bastığımda araç birde atlıyor. Böyle olunca korkutuyor. Sanki önümdeki araca çarpacakmış hissi sizde hasıl oluyor.


Yoğun trafikte, Es modunda

Uzun dik yokuş tırmanış ve sürüşlerde, Es modunda

Yokuş aşağı inişlerde M ile uygun küçük vitese sabitleyerek kompresörden faydalanma

Düz zemin ve gevşek trafikte E modunda

Sürüş yaparsanız, şanzımanınız çok daha verimli çalışacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #10 : Mart 08, 2013, 21:56:59 »
En kısa zamanda daimi tork a sahip vitessiz elektrikli araçlara kavuşmayı umuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #11 : Mart 08, 2013, 23:06:47 »
Metin bey, Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Kazasız, belasız ve cezasız sürüşler diliyorum. Durumuzun arkadaşların da belirtiği gibi gayet normal. Gözden kaçırdığınız ufak bir husus var. Şayet aracınız manuel şanzımanlı olsaydı ve ani fren yapıp durmanız gerekseydi aynı şekilde vitesinizi manuel olarak 1 veya 2 nci vitese atacaktınız. Biraz dikkat edecek olursanız sizin manuel vites değiştirmeniz ile MMT şanzımanınızın vites değiştirmesi ve aracınızın hareket etmesi aynı süreleri aldığını göreceksiniz. Bu durumda anormal bir durum yok. Zamanla otomatik vites kullanmaya alışacaksınız. İyi günler diliyorum.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde karasızlık
« Yanıtla #12 : Mart 09, 2013, 00:00:38 »
En kısa zamanda daimi tork a sahip vitessiz elektrikli araçlara kavuşmayı umuyorum.

Daimi torka sahip elektrikli araçlarda da e-CVT şanzıman uygulanmakta, aksi halde şuna benzerdi..  :D

GT Speed Racer - - Power Wheels Style

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde kararsızlık
« Yanıtla #13 : Mart 09, 2013, 00:08:25 »
Daimi torka sahip elektrikli araçlarda da e-CVT şanzıman uygulanmakta, aksi halde şuna benzerdi..  :D

GT Speed Racer - - Power Wheels Style

Fideo göremiyorum Apple a kurt kaçık ! 0-100 km 1.5sn :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Vites geçişinde kararsızlık
« Yanıtla #14 : Mart 09, 2013, 08:58:42 »
Yeni aurisim vitesi (MM) 2012 den daha duzgun calisiyor. Bahsedilen kararsizlik neredeyse yok gibi ama yinede bazen el atmak yada  yol kosullarini onceden gorup dogru vites icin hizinizi ayarlamaniz gerekiyor. Kitapcikta yolkosullarina gore vites kullanimindan bahsederken ayni zamanda viteslerdeki max ve min hiz larda not edilmis. Ben vitesi zor duruma dusurmemek icin ya, degisecek kosula gore, hizimi arttiriyorum yada gaz prdalindan ayami cekip aracin yavaslamasini saglayip aracin ayni viteste kalmasini sagliyorum ve deviri hizimi korumak icin kullaniyorum...