Gönderen Konu: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler  (Okunma sayısı 18925 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • İllede Japon olsun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Selam Arkadaşlar,

Otomotiv sektöründe Kalite Departmanında görevli bir Makina Baş Mühendisi olarak aşağıda nacizane değerlendirmelerini sunuyorum;

Uzun süre Honda marka araba kullanmama rağmet ne yazık kı bir hata yaparak 5 Mayıs 2008 tarihinde Yeni Nesil Toyota Corolla Comfortline aldım. Toyota markası altında Araçtan beklentilerim çok fazlaydı ama ne yazık ki hüsrana uğradım;

1) Şasi o kadar ağır ki 1.6lt. motor yetmiyor.

2) İlk kalkış anında ivmelenme çok kötü. Neredeyse kırmızı ışıkta kamyonlarla beraber kalkacağız. Fırlayıp gitmiyor.

3) Araçtaki tavan aydınlatmalarında çok aşırıya kaçılmış, Şoför tarafına makyaj aynası için aydınlatma, kitap okuma lambası koyulacağına, ufacık "Led"ler ile cam kumanda tuşları aydınlatılsaydı daha makbule geçecekti. Gece, camların kumanda düğmeleri gözükmüyor.

4) Gece, elektrikli ayna ayar tuşları gözükmüyor.

5) Araç 120-140km. hızı geçtikten sonra hafif rüzgarlı yolda bile yanal rüzgaları tutuyor. Aracı yolda tutmak çok zorlaşıyor. Kendi kendine yolda geziyor. Kaza riskini arttırıyor.
Aşırı rüzgarlı yollarda arabayı kullanmayın.

6) Shift ışığı hep 2000-2200 rpm.'de yanıyor.
"Vites arttır." diyor arttırıyorsunuz ve hantal kasayı kaldıramıyor ve araç gimiyor. Sürüş keyfi vermiyor.

7) 120km hızda 5nci viteste 3200rpm'de motor sanki şoförün kucağındaymış gibi sesli çalışıyor.

8) 5 vites yetmiyor. 6 istiyor.

8) Paspaslar en adi malzemeden yapılmış, koltuğun altına doğru bir tümek oluşturarak toplanıyor. Vitesi boşa alıp ayaklarınızı pedaldan çekip tümseğe bastırıp paspası öne ittiriyorsunuz. O kadar pesin para verip Comfortline araba alıyorum diyorsunuz fakat paspas en ucuzun da ucuzu...Bir gün fırlatıp atacağım sokağa....

9) Toyota Kasgo ile ilgili olarak hiç bir yetkili bir şey anlatmıyor, sorularımıza cevap veremiyor. Kasgom bittiğinde kesinlikle Toyota Kasko yaptırmam ve tavsiye de etmem.

10) Uygun korna seçilmediğini düşünüyorum, sesi dışarıdan hiç duyulmuyor. (Bir önceki Corollalar ile de karşılaştırdım diğerleri daha iyiydi.)

11) Kapıyı dışarıdan kumanda ile kilitlediğinizde otomatik cam kaldırma sisteminin aksesuar olarak sunulmaması kötü.

Kısacası Toyotayı tercih ederek sıfır bir araba aldım ve haftanın hergünü kullanıyorum, 5 Mayıstan bugüne kadar 7200km. yol yaptım her koşulda test ettim, hiç memnun kalmadım, aracı tanıdık tanımadık kim sorarsa memnun değilim almayın diyorum. Benzin istasyonlarında arabanın içine dışına bakıyorlar, almayın memnun değilim sırf dışarıdan gösteriş var başka bir şey yok diyorum.
Kız kardeşim sıfır araba bakıyordu, benin Toyota aldığımı görünce, Auris'e bakmak istedi ve git VW Golf al dedim ve dün Golf 1.4lt. 140 PS aldırdım.

Keşke Hondadan vazgeçmeseydim. Bu aracı aldığıma bin pişmanım.

Zarar etmeyeceğimi bilsem hiç düşünmeden satarım. Araba sürüş keyfimi mahfetti.

Bilgilerinize sunarım,

Saygılarımla,



 
İlle de JAPON

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2008, 04:26:10 »
Honda daha cok spor tipi, hiz ve guc arayan genclere yonelik. Toyota Corolla ise ekonomi sinifi bir arac. Corolla'dan ustun performans beklemenin bir anlami yok bence. Ayrica Honda Civic mesela..daha pahali degil mi?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #2 : Temmuz 21, 2008, 07:55:01 »
  Selam.
 Benzer donanımlı Civic ve Corola modelleri arasında belirgin bir fiyat farkı yok sanırım. WV Tsi 140 da ne kadar turbo ömrü biçiyorlar? Ayrıca onunda aksaları değişecekmiş duyduğuma göre.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • İllede Japon olsun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #3 : Temmuz 22, 2008, 02:41:28 »
  Selam.
 Benzer donanımlı Civic ve Corola modelleri arasında belirgin bir fiyat farkı yok sanırım. WV Tsi 140 da ne kadar turbo ömrü biçiyorlar? Ayrıca onunda aksaları değişecekmiş duyduğuma göre.

Hakan bey aksalarından kastınız?
İlle de JAPON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • İllede Japon olsun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2008, 02:45:23 »
Honda daha cok spor tipi, hiz ve guc arayan genclere yonelik. Toyota Corolla ise ekonomi sinifi bir arac. Corolla'dan ustun performans beklemenin bir anlami yok bence. Ayrica Honda Civic mesela..daha pahali degil mi?

Ahmet bey,

Fiyat farkı aslında söyle var;
Civic'in en baz modeli (Dream) ile Toyota'nin Comforline'i aynı para.....(Mayıs 08 fiyatı olarak peşin 35,350YTL ödedim.)
Aynı parayı veriyorsun üst sınıfı alayım dedim ve ondan Toyotayı seçtim. Biraz da Civic yeni kasa fazla yakıyor dediler ve Gebzede üretiliyor..
İlle de JAPON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2008, 08:23:28 »
  :) Pardon Kasaları demek istemiştim. :) Yanlız yeni kasa Golfler'de arka süspansiyon tam bağımsız olmayabilirmiş. Yani sanırım onlarda maliyeti azaltma yoluna gidecekler.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • İllede Japon olsun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #6 : Temmuz 22, 2008, 13:02:42 »
Kardeşimin arabası bu ayın sonunda geliyor, test edipi sonuçlarını bildiririm. Özellikle bağımsız süspansiyon aplikasyonu yapılmış diye de bakarım....
İlle de JAPON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #7 : Temmuz 22, 2008, 17:17:05 »
Uzun süre Honda marka araba kullanmama rağmet ne yazık kı bir hata yaparak 5 Mayıs 2008 tarihinde Yeni Nesil Toyota Corolla Comfortline aldım.
Acaba hangi model ve yıl Honda kullandınız? Merak ettim
1) Şasi o kadar ağır ki 1.6lt. motor yetmiyor.
Doğrudur, zilyon tane airbag olunca böyle oluyor :) Zaten Türkiye'deki garip vergilendirme olmasa belki 1.8, 2.0 motorlar ile gelecek, amerika'da olduğu gibi. Ancak motoru bence çok çok iyi, en randımanlı motorlardan diyebilirim, özellikle atmosferik olduğu için.
2) İlk kalkış anında ivmelenme çok kötü. Neredeyse kırmızı ışıkta kamyonlarla beraber kalkacağız. Fırlayıp gitmiyor.
90'ların başlarındaki araçlara göre doğru olabilir, ancak 2000'li civiclere göre başarılı bence. Test ettiğimizde (MMT benzinli test etmiştim ben) oldukça iyi hızlanması vardı, hatta hız hissi de kullandığım 91 corolla ve 97 vectra'ya göre baya iyi idi, ki vectra bir üst sınıf araç.
5) Araç 120-140km. hızı geçtikten sonra hafif rüzgarlı yolda bile yanal rüzgaları tutuyor. Aracı yolda tutmak çok zorlaşıyor. Kendi kendine yolda geziyor. Kaza riskini arttırıyor.
Aşırı rüzgarlı yollarda arabayı kullanmayın.
Bence burada demek istediğiniz "trafik kurallarındaki hız sınırlarına uyarak kullanın" olması gerek, öyle değil mi? ;)

6) Shift ışığı hep 2000-2200 rpm.'de yanıyor.
"Vites arttır." diyor arttırıyorsunuz ve hantal kasayı kaldıramıyor ve araç gimiyor. Sürüş keyfi vermiyor.
Shift ışığı da mı varmış, fark etmemişim? MMT vites mi bu arada?
8) Paspaslar en adi malzemeden yapılmış, koltuğun altına doğru bir tümek oluşturarak toplanıyor. Vitesi boşa alıp ayaklarınızı pedaldan çekip tümseğe bastırıp paspası öne ittiriyorsunuz. O kadar pesin para verip Comfortline araba alıyorum diyorsunuz fakat paspas en ucuzun da ucuzu...Bir gün fırlatıp atacağım sokağa....
Valla bilmiyorum, benim 91'in hala orjinal paspasları var içinde ve oldukça kaliteli olduklarını düşünüyorum. Ancak ona bakarsanız 91'lerin koltukları da çok daha konforlu :)
11) Kapıyı dışarıdan kumanda ile kilitlediğinizde otomatik cam kaldırma sisteminin aksesuar olarak sunulmaması kötü.
Bu hiçbir toyota modelinde yok zaten bildiğim kadarıyla. Birçok diğer markada da yok. Ancak yapılması çok zor değil.

Bana sorarsanız şu anda piyasadaki tüm arabalar çok pahalı, vergiler yüzünden çok daha iyi alım gücü olan ülkelerden bile 2-3 misli para ödüyoruz, ki bence bu haksızlık. Bu yüzden bence Corolla da, Civic de şu anki sıfır fiyatlarına değmez.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #8 : Temmuz 22, 2008, 20:37:26 »
"2) İlk kalkış anında ivmelenme çok kötü. Neredeyse kırmızı ışıkta kamyonlarla beraber kalkacağız. Fırlayıp gitmiyor. "
demişsiniz kadir bey
honda cıvıc 1,6 0/100 km 10,3 sn
toyota corolla 1,6 0/100km 10,4 sn
bilmeniz gerekenler adında başlık atmışsınız yanlış bilgi vermeyelim lütfen
ya siz bu arcı kullanamıyosunuz
yada fabrika verileri yanlış  :huh:
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #9 : Temmuz 22, 2008, 20:55:59 »
Fazla yakiyorsa Civic bir sebebi olmali.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #10 : Temmuz 22, 2008, 23:03:38 »
Aynı aracın dizelini kullandığımdan Kadir Bey'in haklı olduğu yönler de var. Rüzgarlı yolda aracı yolda tutmakta ben de eşim de zorlandık. Shift göstergesi bazen çok erken gösterdiği gibi düz yolda 100 km hıza ulaştığım halde 5. vitesi göstermediği de oluyor. Eğer erken gösterdi diyorsanız az bekleyip öyle değiştirin vitesi, siz de rahat edin aracınız da. Kornaya gelince, biraz sessiz ama avatarımdaki eski aracımdaki kornanın da maaşallahı vardı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • İllede Japon olsun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #11 : Temmuz 23, 2008, 00:53:01 »
 - Acaba hangi model ve yıl Honda kullandınız? Merak ettim.
Son aracımı 4 sene kullandım, 2000 Model Civic 1.6lt. 120HP kulandım. Çok memnundum sadece eşim yeni araba kullanmaya başladığı için biraz daha güvenliği olan araba almak istedik. (Çünkü bendeki Civic'de airbag yoktu.)
 - Bence burada demek istediğiniz "trafik kurallarındaki hız sınırlarına uyarak kullanın" olması gerek, öyle değil mi? ;)
Doğrudur:) Alper bey, Otobanda 120km/sa. 'de bile yanal rüzgarları çok tutuyor.

- Shift ışığı da mı varmış, fark etmemişim? MMT vites mi bu arada?
Benimkisi manuel ve shift ışığı var. MMT'lerde yok yanılmıyorsam.

- Bu hiçbir toyota modelinde yok zaten bildiğim kadarıyla. Birçok diğer markada da yok. Ancak yapılması çok zor değil.
Aksesuar olarak sunulabilirdi diyorum, biliyorum uygulaması zor değil.

- Bana sorarsanız şu anda piyasadaki tüm arabalar çok pahalı, vergiler yüzünden çok daha iyi alım gücü olan ülkelerden bile 2-3 misli para ödüyoruz, ki bence bu haksızlık. Bu yüzden bence Corolla da, Civic de şu anki sıfır fiyatlarına değmez.
Çalıştığım bölüm itibariyle İngilitere'de Amerika'da yerleşik Cummins Engine Inco. ile çalışıyoruz uzun senelerden beri. Her hafta mutlaka 1-2 kişi bu fabrikalardan bizi ziyarete gelirler. Vergilendirmenin nasıl olduğunu sorduğumda; İngiltere'de buna roadtax oarak isimlendirdiklerini 3 yaşına kadar arabaların vergisi olmadığını, daha sonra egzoz emisyon normlarından alınan sonulara göre sınıflandırıldığını öğrendim.
Mesela yaşindaki bir arabadan CO oranı 90gr./kg olmasını istediklerini 160gr./kg.'a kadar bir vergi dilimi uygulandığı gibi....Yani kısacası siz susdurucudaki katelitik konvertörü kesip Kestane egzoz takamazsınız.(Bu da İzmir'de ünlü bir marka, 5nci Sanayi el yapımı:) Emisyon ayarı hak götüre :)
İlle de JAPON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • İllede Japon olsun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #12 : Temmuz 23, 2008, 01:02:51 »
-Shift göstergesi bazen çok erken gösterdiği gibi düz yolda 100 km hıza ulaştığım halde 5. vitesi göstermediği de oluyor.

Özgür bey durum aynen söyle, bizim bazı kamyon ve otobüs motoru uygulamalarımızda da bu sistem mevcut.
Motorun ECM üniteski krank mili üzerinden motor devrini ölçüyor ve gaz pedalının altında bulunan (Acceleration position sensor) konumuna göre (Bu da yüzde cinsinden ifade edillir; yarın gaz %50, tam gaz %100 gibi) potensiyometre ile ECM' sinyal gönderir. Yani araç 100km/sa hızla giderken bunlardan birini devre dişi birakırsanız (bu da sadece gaz pedalıdır) pedal altındaki sensör tetikleme yapmadığı için vitesi 5'e at demez. Umarım açıklayıcı olmuştur. Benim sıkıntım şu bu 2000rpm değeri değişken olmalı benim aracımda 2000'de sabit vites arttır diyor. Bu canımı sıkıyor.
İlle de JAPON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #13 : Temmuz 23, 2008, 08:19:28 »
  Selam.
 Yana Shift uyarısı sonuçta bir zorunluluk olarak vites değiştirin demek değildir. Sadece o devirde bir üst vitese geçerseniz aracın yakıt tüketim seviyesini düşük tutmuş olursunuz. Eğer araçta başka bir arıza yoksa bence o uyarının düşük devirde gelmesinin en önemli sebebi motor torkudur.
 Alper'e araç fiyatları konusunda kesinlikle katılıyorum ve durum gerçekten de içler acısı bu sınıfta ki araçları satın almak için ödenen miktarları görünce ve bunu dünyanın geri kalanıyla karşılaştırınca. Artı yakıta ödediğimiz miktar tabikide.
 Vergilendirme AB ülkeleri içinde Türkiye'ye göre çok farklı mantıkla işliyor tabikide. Bu yüzden Türkiye'de piyasaya çıkacak yeni araçların Euro4'ü karşılamasının çevre açısından çok bir katkısı olmayacaktır. Bu bir zincirin sadece bir halkasıdır ve bence araç fiyatları makul seviyelere indirilmeden (özellikle vergi düzenlemeleri ile) bundan çevre koruma için yeterli fayda sağlanamaz.
 
 Netten alıntı; ''Dünya üzerindeki enerji rezervlerinin azalması, çevresel kaygılar ve endüstriyel rekabet en verimli yakıtı kullanma ihtiyacını arttırıyor. Bu anlamda otomotiv sanayi, doğaya zarar vermeyecek sistemler üzerinde çalışırken aynı zamanda teknolojinin gereklerini de yerine getirerek performans ve maliyet açısından en uygun çözümü bulma yolunda yoğun bir uğraş veriyor. Bu süreçte Euro 1, 2 ve 3 normlarında motorlarını iyileştiren, yanma süreçlerini mükemmelleştiren ve elektronik kontrol ünitelerini arttıran taşıt üreticileri, istenmeyen atıkları azaltmak ve Eylül 2006’da yürürlüğe girecek Euro 4’e uymak için egzoz gazını yeniden işlemek ya da filtrelemek zorunluluğu ile karşılaştılar. Bu nedenle şimdi ağır taşıt üreticileri, Euro 4 normlarının yakalanması için SCR (Katalitik metot ile indirgeme) ve EGR (Egzoz gazı geri dönüşümü) olmak üzere iki farklı yöntem arasında tercih yapıyorlar.

Motorların çevreye daha az atık bırakması yönündeki ilk adım 1993 yılında Euro 1 standardının yürürlüğe girilmesi ile atıldı. Bugün ise Avrupalı ticari araç üreticileri, taşıtlarını Eylül 2006’da yürürlüğe girecek Euro 4 normlarına uygun üretmek zorundalar. Bu günlerde ağır ticari taşıtlardan yayılan gürültü miktarı ise insanı rahatsız etmeyecek ses seviyesi olan 80 desibelin altına indi.

Euro 3 normuna ulaşmada motor üreticilerinin imdadına elektronik ve bilişim teknolojisi yetişti. Yanma ve püskürtme süreçlerindeki iyileştirmeler ve bu süreçlerde artan kontrol, yakıt tasarrufu ile birlikte daha yüksek güce ve torka sahip motorların üretilmesine de olanak sağladı. Euro 3 ile birlikte motor üreticilerinin motorlarda ek donanım olmadan yapacakları iyileştirmelerde sınıra dayandı. Bu süreçte üreticiler ve mühendisler, ana ve yan sanayi laboratuarları; çözüm yolları aradı, ortak çalışmalar yaptı ve yöntem geliştirmek için birbirleriyle yarıştılar. Euro 4 ve 5 emisyon değerlerine SCR ve EGR teknolojileri olmak üzere iki farklı sistemle ulaşılıyor. Euro 4 ve 5 normlarını yakalamak için Avrupa’nın yedi büyük üreticisinden MAN ve Scania egzoz gazının tekrar yanma odasına yollanarak yeniden işlenmesi prensibi ile çalışan EGR’yi tercih ederken; Mercedes-Benz, DAF, Volvo, Renault Trucks ve Iveco SCR (Katalitik metod ile indirgeme) sistemini benimsiyor. SCR (Seçici Katalitik Redüksiyon) sistemi, egzoz gazının yeniden kazanımı olan EGR’nin tek başına ulaşamadığı değerlere ulaşıyor. SCR ile yanma sürecinin optimize edilmesiyle daha az yakıt tüketiliyor ve kurum partikülleri de yanma esnasında azaltılıyor. Sistemin zorlayıcı yanı ise redüksiyon (indirgeme) maddesi olan AdBlue için ilave bir deponun dozaj sistemi ile birlikte araçta bulundurulması gerekliliği. Bu donanım aracın 300 kg daha az faydalı yük taşıması anlamına geliyor. Ayrıca sürücülerin devamlı olarak araçta yeterli miktarda üre bulunduğuna dikkat etmesi gerekiyor. Bununla birlikte Adblue tedariği yakıt istasyonlarına henüz yeteri kadar yayılmış değil. MAN ve Scania SCR’nin oluşturduğu dezavantajları önlemek için Euro 4’e giden yolda egzoz gazını yeniden işleyen EGR sistemini geliştirdiler.

EGR’de emisyonun bir kısmı motor soğutma sistemi tarafından soğutuluyor ve silindirin yanma odasına geri dönüyor. Oksijen miktarının azalmasından ve daha düşük yanma ısısından dolayı azot oksit miktarı istenen değerlerin altına düşüyor. Buna karşılık emisyonda daha fazla kurum ve is oluşuyor. Kurum parçacıklarını azaltmada kullanılan partikül filtre, azot oksit ve karbon monoksit elementlerini suya ve karbondioksite dönüştürüyor. Filtrede bir cüruflu metal-tül üstünden geçen karbon kurum parçacıkları karbondioksit gazına dönüşüyor. Bu süreç düzgün bir şekilde gerçekleşiyor ve önemli bir bakım gerektirmiyor. Ancak sistem şu an Euro 5’i karşılamıyor. Bunun sebebi mevcut soğutma sistemlerinin yetersizliği ve yakıt tüketiminin artması.

Euro 4 normlarında kendini ispatlayan EGR, Euro 3’e göre çok daha fazla yakıt tüketimine neden olmuyor. SCR sistemleri de iddia edildiği gibi çok daha düşük yakıt tüketimini tam olarak gerçekleştiremedikleri için sistemler arasındaki yarışta şu anda bir beraberlik söz konusu. Ama bu durum Euro 4 için geçerli. Şimdiye kadarki tüm Euro 5 motorları SCR tekniği temeli üzerinde geliştirilmiş. EGR tekniği temel alınarak geliştirilen bir Euro 5 motor ise yok. Buna rağmen MAN ve Scania böyle bir çözüm için çalışmaya devam ediyorlar.

Sonuç olarak sistemlerin yarışında Euro 6 normları ve 2012 yılı için öngörülen emisyon sınır değerlerinin sürekli olarak düşmesi nedeniyle bu standartlara ancak SCR ve EGR’nin birlikte kullanılmasıyla ulaşılabilecek gibi görünüyor.''
 
 Sanırım siz de buna tarz firmalardan birinde çalışıryorsunuz Kadir bey.
 
 Belli süratlerde yan rüzgarlardan etilenme olayına gelince; bu aslında görülmesi muhtemel bir durumdur. Açıkçası aracın bu rüzgarlardan ne oranda etkilendiğini bilmiyorum ancak farketmişsinizdir ki özellikle otobanlarda belli vadi yarıkları arasında bulunan rüzgar yön ve şiddetini gösteren aparatlar zaten bunun içindir ve dikkat edilmesi gereken şeylerdir bunlar. Ancak yinede aracım yan rüzgarlardan çok etkileniyor diyorsanız bunu en basitinden aerodinamik kit ile çözebilirsiniz. Özellikle aracın yandan altına daha az hava almasını sağlayan Marşpiyeler çok yardımcı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #14 : Temmuz 23, 2008, 08:25:44 »
Benim arabada hem EGR hem de Katalitik konverter var. Ya birisi ya da digeri seklinde degil. Ve 94 model.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • İllede Japon olsun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #15 : Temmuz 23, 2008, 16:46:34 »
Ahmet bey, Adblue alıyor musunuz?
İlle de JAPON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #16 : Temmuz 23, 2008, 18:48:42 »
Adblue dizel motorlar icin diye biliyorum. Yanlis mi?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #17 : Ağustos 27, 2008, 11:30:39 »
Kadir Bey e aynen katılıyorum,eger corolla alacaksanız bi kez daha düşünün,aracım 2 haftalık ve bukadar kısa surede aractan sogudum,keske honda cıvıc ten vazgecmeseydım cok pişmanım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #18 : Eylül 08, 2008, 10:15:59 »
Volkswagen'i Toyota ile kıyaslamanız konusnda şunu diyeceğim: 70.000 KM'ye gelince Volkswagen'iniz de önce kelebek valf arızası olacak. Sadece yetkili serviste bulabileceğiniz bu parçayı 400-450€ 'luk bir fiyat karşılığı değiştireceksiniz. Daha sonra aynı arızayı düzenli olarak 140bin, 210bin ve 70bin'in katlarında görmeye devam edeceksiniz. Eğer Volkswagen'iniz Four Motion diye adlandıran 4 çeker lerdense bu seferde 120bin'e geldiğinde onun elektronik kontrol devresi il alakalı bir arıza alacaksınız. Bunu da daha sonra 120bin'in katlarında olan KM'lerde göreceksiniz. Eski bir Golf ve Sharon kullanıcısı olarak yazıyorum bunları. Yani kesinlikle Toyota'da veya Honda'da göremeyeceğiniz bir kazıktır bu: Programlanmış arıza. Ha; yok benim param çok veya arabayı alır 1 sene biner sonra satarım diyorsanız o zaman tamam.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni nesil Toyota Corolla 2008 hakkında bilmeniz gerekenler
« Yanıtla #19 : Eylül 08, 2008, 16:18:21 »
Sanirim sikayetler genelde MMT üzerinde yogunlasiyor.
Son kasayi MMT ile test etmistim ve begenmedim. Kötü bir sanziman, kesinlikle almam.
Düz otomatik bile daha iyidir.

MMT'de hizlanirken gazi düzgün ayarlamak gerekiyor. Sanirim debriyaj balatasini korumak icin vites degistirirken gaza yüklenilirse, kavrama cok uzun sürüyor. Vites degistirirken gazi birakirsaniz, daha cabuk degisiyordu.

Arti sanirim, vitesin programlamasini güc üstüne degilde, tork üstüne kurmuslar. Alfa Romeo 2000 yilinda ayni hatayi yapmisti. Sonradan degistirmislerdi. Vites gecisleri Corolla gibi cok yavasti.

Onun disinda yeni Honda'da da mmt sanziman var. Sanirim HB veya Sedan'dan biri mmt, digeri normal otomatik.
Honda'da da mmt alsaniz farkli bir durumda olmayacaginizi düsünüyorum.

Golf TSI'larda 122 pslik olan makina oldukca saglam. Tek turbo var. Düzgün kullanilirsa, o turbo 150-200bin kmleri görür. Bozulsa da, 800 dolara sanirim sifiri var. Arti tamir kitleri piyasada dolu.

Ama 140-170 ps'lik hem kompresör hem turbo'lu modelleri biraz ilginc. Kullanilan kompressör Eaton'larin en kücügü. Bir debriyaj ile devreye girer ve cikar. Her 100bin km'de bir bu debriyajin bakimi vardir; o da 1500 ytl civari.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante