Gönderen Konu: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları  (Okunma sayısı 13840 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« : Şubat 19, 2013, 16:52:23 »
Evet direksiyon hareketine duyarlı sis farlarını biliyorsunuzdur, özellikle viraj içini aydınlatmak için geliştirilmiş bir sistem.

Peki aracında bu sistem olan, sonradan uygulatan yada uygulatmayı düşünen varmı?

Bu sistem gerekli mi, değil mi?

Tartışalım...
R1 3 5 
╚╬╬╬      2012 Auris 1.33 Comfort - Beyaz
  2 4 6

Toyota Club Türkiye

Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« : Şubat 19, 2013, 16:52:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2013, 17:12:00 »
sanırım istanbulda yaşıyorsunuz.. sis farı, istanbula yılda kaç defa sis çöküyosa o kadar defa gerekli bir özelliktir..(eğer karadenizin yaylalarında yaşıyorsanız orası başka).. aksi kullanımda (sisli hava dışı kullanımda) öndeki veya karşıdan gelen aracın şöförünü taciz ediyor ne yazık ki.. tabi ülkemizde bu durumu umursayanlar pek olmadığından sis farını süs farı olarak kullanıp 7/24 açık vaziyette araç kullananlar da var.. siz virajlarda bir destek olarak düşünmüşsünüz sanırım fakat virajlarda aydınlatmanızın yetersiz olduğunu düşünüyorsanız dinamik viraj farı özelliği olan bir araç almanızı tavsiye ederim.. sis farı virajlarda karşı yönde viraja giren aracın şöförü için tacizden de öte büyük tehlike yaratacaktır..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2013, 18:03:04 »
Yanıtınız için teşekkürler ama forumlarda bir konu açıldığında neden hemen taciz, karşıdan gelen sürücü, eh cısss vs. demek gereksiniminde bulunuyoruz?

Mesajımı okursanız ben zaten böyle bir sisteme sahip olmak istiyorum dememişim ve hangi özelliklere sahip nasıl bir araç satın alacağımıda zaten biliyorum.

Ayrıca madem bu kadar felaketler silsilesi bir sistem, neden bir çok üretici bunu standart olarak sunuyor olabilir ? Hadi gelin biz bunu konuşalım.
R1 3 5 
╚╬╬╬      2012 Auris 1.33 Comfort - Beyaz
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2013, 18:31:52 »
Yanıtınız için teşekkürler ama forumlarda bir konu açıldığında neden hemen taciz, karşıdan gelen sürücü, eh cısss vs. demek gereksiniminde bulunuyoruz?

Mesajımı okursanız ben zaten böyle bir sisteme sahip olmak istiyorum dememişim ve hangi özelliklere sahip nasıl bir araç satın alacağımıda zaten biliyorum.

Ayrıca madem bu kadar felaketler silsilesi bir sistem, neden bir çok üretici bunu standart olarak sunuyor olabilir ? Hadi gelin biz bunu konuşalım.

siz de benim mesajımı tekrar okursanız, genel bir sitemimi ilettikten sonra "siz ..... olarak düşünmüşsünüz sanırım" diye bir ifade kullandım.. forumlarda genel olarak böyle bir sitem havasının bulunmasını da kurallara uymayan sürücülerin çokluğuna bağlayabiliriz sanırım.. size söylenmiş birşey değildi yani o.. ne demek istediğimi tam olarak ifade etmek amacıyla şu linkteki (http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting#Front_fog_lamps) 3.2.3 Front fog lamps başlığını okursanız açıklayıcı olacaktır..

üreticiler talep doğrultusunda hareket eder.. şahsen üreticilerin dinamik sis farını standart olarak sunduğunu ilk kez sizden duydum (belki de sis farına olan ilgisizliğimdendir) çünkü bir çok ülkede gereksiz sis farı kullanmak yasaktır.. görüşü kısıtlamayan kömür isinden başka herhangi bir sis görmeyen coğrafyada yaşayan bizlerin sis farına olan bu ilgisi ancak "estetik" olarak açıklanır.. güzel göründüğünü inkar etmiyorum fakat yolda giderken aracımızın dış görünüşünden çok daha önemli şeyler var.. ayrıca görüşü artırdığını söyleyenler için ise; hız sınırları içerisinde kullanan kişinin kendi görüşünü artırmak için gerçekten sis farına gerek duyacağını ben düşünmüyorum.. sis farı zaten yere doğru bakan bir far olmadığı için direk ileriye odaklanır, sadece etrafa saçtığı ışınlar sadece aracın ön tamponunun yakın çevresini aydınlatır ki bunun düz yolda ya da virajda fayda sağlayacağını sanmıyorum.. bu yazdıklarım yine size karşı birşey söylemek amaçlı değil.. genel fikrimi ifade etmek istedim.. genel fikrimi ifade ederkende ilk mesajınızda sorduğunuz gerekli mi değil mi sorusuna da kendime göre cevap vermiş oldum sanıyorum..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2013, 18:53:27 »
Selim bey normal sis farlarını bu şekilde sadece virajlarda da olsa kullanmaya kalkarsanız karşı tarafın gözüne tecavüz edersiniz .

Fabrika çıkışlı viraj aydınlatmalı farlara sahip olan araçların sis farı reflektörleri virajın içini aydınlatacak şekilde özel dizayn edilirler ve karşı tarafı rahatsız etmezler .

Ondan sis farlarınızı bu amaçla kullanmak isteseniz bile viraj içini değil karşı tarafı aydınlatırsınız ve dolayısıyla yaptığınız modifikasyon amacına uygun olmamış ve gereksiz olur . Zaten fabrikasyon viraj aydınlatma farı olan araçları viraj içini aydınlatacak ampuller eğer o araçta sis farı da mevcutsa ayrı olur .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #5 : Şubat 19, 2013, 18:58:26 »
Peki ben sizin oklarınızın yönünü yanlış anladım diyelim ve o kısmı geçelim..

Tekrar söylüyorum ben sistemin savunucusu değilim, gayet açık şekilde böyle bir sistem var gerekli mi gereksiz mi konuşalım diyorum, ayrıca bunu benden duymuş olmanıza şaşırdım trafikte ortalama bir gözlem yapan her sürücü trafikte yeni araçların artmasıyla direksiyon hareketine duyarlı sis farlarını heryerde görüyordur (en azından İstanbulda çok fazla var) ve bazı araçlarda bu özellik kapatılamıyormuş, farlarınız açık olduğu sürece sistem çalışıyormuş.

Eminim diğer arkadaşlardan da yorumlar gelecektir.

Ayrıca bahsi geçen nedir diyenler olursa ;
Audi A4 B8 2009 Fog Lights As Cornering Lights With Turn Signal


Selim bey normal sis farlarını bu şekilde sadece virajlarda da olsa kullanmaya kalkarsanız karşı tarafın gözüne tecavüz edersiniz .

Fabrika çıkışlı viraj aydınlatmalı farlara sahip olan araçların sis farı reflektörleri virajın içini aydınlatacak şekilde özel dizayn edilirler ve karşı tarafı rahatsız etmezler .

Ondan sis farlarınızı bu amaçla kullanmak isteseniz bile viraj içini değil karşı tarafı aydınlatırsınız ve dolayısıyla yaptığınız modifikasyon amacına uygun olmamış ve gereksiz olur . Zaten fabrikasyon viraj aydınlatma farı olan araçları viraj içini aydınlatacak ampuller eğer o araçta sis farı da mevcutsa ayrı olur .



Mahmut bey, aydınlatıcı bir cevap oldu. Teşekkürler
R1 3 5 
╚╬╬╬      2012 Auris 1.33 Comfort - Beyaz
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #6 : Şubat 19, 2013, 19:25:44 »
Bu sistemi ilk Golf'te görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti çünkü direksiyon belli bir açıyla döndürüldüğünde o yönün sis farı yanmakta ve o yönde köşe aydınlanması daha iyi olmakta. Farın yanma süreside dönüş süresiyle aynı olduğundan karşı yöndekileri etkilemez. Öncelikle, sis farları zaten kısa farlara oranla daha aşağı ve daha yanlara doğru aydınlatma yapmaktadır. Sonrasında ise, zaten direksiyonu bu dereceyle daha hızlı sürüşlerde döndüremezsiniz, yani sistem otomatikman şehir içi hatta ara sokaklarda daha fazla aktive olur.

Günümüzde dönüş aydınlatması sistemlerini kullanan marka ve modeller hızla artmaktadır. Örnek; Hyundai İ30, Kia Ceed, Mercedes C180... diğer örnekleri sizlerde sıralayabilirsiniz.

Bu sistemi malesef basitçe aracımıza uygulayabilme şansımız yoktur aynı ESP sistemi gibi bir çok yapısal değişikliklere ihtiyaç vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 981 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #7 : Şubat 19, 2013, 19:32:28 »
VW'de bunu sonradan yazılım ile açıyorlar. Renolarda da benzer durum var.

Açıkçası ben sis farının o kadar da yanları aydınlatmadığını düşündüğümden bu özelliği gereksiz buluyorum ama tabi bu modelden modele değişiyor. Sadece yana doğru bir aydınlatma olsa bence daha mantıklı olur.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #8 : Şubat 19, 2013, 19:51:39 »
Bende hep dusunmustum bu sıstem sonradan eklenılebılırmı dıe.Bence gayet guzel basıt olmakla gereklı bırsey dıe dusunuyorum sıs farlarını pek kullanmam ama karsıdan gelen sıs farları benı pek rahatsız etmıyor gecelerı uzun farlarını yakıp vıraja gırıp yada ayarı olmayan farlardan daha az hıc olmassa :)Gecelerı oncelıkle farımızı yakıp daha sonrada sıs farımızı yaktıgımızda aydınlatmaya faydası oldugu gorunmektedır bence mantıklı bır sıstem
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #9 : Şubat 19, 2013, 19:53:57 »
VW'de bunu sonradan yazılım ile açıyorlar. Renolarda da benzer durum var.

Açıkçası ben sis farının o kadar da yanları aydınlatmadığını düşündüğümden bu özelliği gereksiz buluyorum ama tabi bu modelden modele değişiyor. Sadece yana doğru bir aydınlatma olsa bence daha mantıklı olur.

Karanlık bir sokakta daha belirgin oluyor fakat genel olarak sağladığı yarar ile sis farını bu şekilde çalıştırma maliyeti üreticisi tarafından daha iyi şekilde analiz edilmeli. Hyundai yada Mercedes gibi araçların mevcut ön farlarına entegre yada Lenslerini çalıştırmaları uzun yol virajlarında daha etkili olabildiğini biliyorum.

Bu arada yeni Renault Clio'nun gündüz farları çok fazla göz alıyor, açılarının kontrol edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #10 : Şubat 19, 2013, 20:40:04 »
konu dışında olacak ama, zaten o gündüz farı kadar gereksiz birşey daha görmedim ben.. sırf araca ekstra bir özellik daha koyup az da olsa daha fazla kar sağlamak için bundan daha gereksiz özellik düşünülemezdi bence.. zaten bu mühendisler otomobillerin dış görünüşlerine ve tasarımlarına ve incik boncuk zımbırtılarına  2-3 senede bir makyajlamalarına vs. harcadıkları enerjilerini çevrenin korunmasına harcansa şimdiye çoktan hidrojeni ucuza elde edip, kolay depolama yöntemlerini bulmuşlardı ve hidrojenli araçlar yollardaydı.. o yüzden ticari amaç güden bir arge ekibi ne kadar yetenekli olursa olsun ticari amaç güden bir arge ekibidir.. bizde maalesef türkiyede " aaa euro 4 emisyonunu euro 5 yapmışlar km'de 3gr daha az karbondioksit salıyormuş çevreye, dur ben bu aracı alayım" deyip kendimizce çevreci oluyoruz.. kimse hibrid taşıtların türkiye altyapısını oluşturmak için bireysel anlamda elini taşın altına koyup çevresini bilinçlendirmek yada en azından kendisi bilinçlenmek gibi bir zahmete girmiyor.. unutmayalım ki ülkemize yabancı firmaların ne tür araçlar satacağını , yani pazarı belirleyenler kullanıcılar olarak bizleriz.. biz hala petrol fiyatları ucuzlasın daha kolay benzin, motorin alalım daha çok gezelim, herkes araba alsın mantığıyla bakarken gelişmiş ülkelerdeki kullanıcılar bir sonraki daha gelişmiş hibrid ya da "tesla" gibi tamamen elektrikli araçların piyasaya sunulmasını bekliyorlar.. daha verimli yaşamanın, daha az entropi üretmenin peşindeler.. türkiyede altyapı yok deyip kestirip atıyoruz... evet altyapı yok ama biz kılımızı kıpırdatmadığımız için yok.. konu başka yere geldi özür diliyorum ama konu bu otomobillerdeki süsler vs dış görünüşlere, performans modifiyelerine harcanan para, zaman .... enerjiler olunca biraz sigortalar atıyor bende..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #11 : Şubat 19, 2013, 21:09:58 »
Benim auristesi sis farları sarı renkte yani orjinalleri ve karşıdan geleni öyle rahatsız edecek boyutta değil. Sis farları bildiği kadarı ile zaten aracın birkaç metre ilerisine kadar yeri ve dağınık şekilde yanları aydınlatır. Karanlık sokak aralarında ben de denedim ve gerçekten fark ediyor. Mahalle arası bozuk yollarda sisi farı çokça faydalıdır diye düşünüyorum.. Yüksek hızlarda ciddi bir fayda getirmez yapısı itibari ile.


Hasan bey gündüz farı olayında da size katılmıyorum. Farkedilmenizi sağlıyor farlar, benim gibi beyaz renkli aracınız yok ise :)
Ayrıca Avrupa da yanlış bilmiyorsam gündüz dahi farkların açık olması zorunludur. Az enerji tüketen led gündüz farları da bü yüzden yavaş yavaş standartlaşıyor zaten..
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #12 : Şubat 19, 2013, 21:45:05 »
Gündüz farını bende cok gerekli buluyorum, benim aracımda yok ama karsıdan gelen aracda varsa hemen farketmemi saglıyor, ama clio4 ün ledleri inanın bencede gereginden fazla parlak.

Sis farları konusunda da bu kadar büyütecek birsey yok bencede xenon vs. olmadigi sürece gözüme hic bir zaman batmadı, ayrıca adamın aracinda direksiyona duyarlı sis farı varsa ve aynı virajı zıt yönlerden dönüyorsak da rahatsizlik duymadım
R1 3 5 
╚╬╬╬      2012 Auris 1.33 Comfort - Beyaz
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #13 : Şubat 19, 2013, 21:53:03 »
 Açıkçası, viraj aydınlatmalı farları olan bir araç ile(sis farını dönüşlerde yakan değil, aktif viraj aydınlatma) aydınlatması olmayan, virajlı yollarda gidince önemli derecede güvenlik ve konfor sağlıyor. Buna xenon aydınlatma da eklenince konvansiyonel far sistemine sahip araç ile fark çok belirgin oluyor. Düz istikamette çevre aydınlanırken, direksiyon hareketine göre viraj içi de belirgin şekilde aydınlanıyor.
 Bu sistemi, hatırladığım kadarı ile ilk geliştiren, uzun yıllar önce Citroen idi. 1970 'ler olabilir.
 Sis farının direksiyon hareketine uyarlandığı sistemlerin ben de sadece sokak aralarında iş yapabildiğini düşünüyorum. Böyle ortamlarda da ne kadar ihtiyaç olur, tartışılır.
 Böyle bir özelliğin asıl ihtiyaç duyulacağı ortamların, karanlık, virajlı, şehirler arası yollar olduğunu düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2013, 22:27:08 »
Avensis sis farı 370 tl , far 1650 tl iken böyle bi sis farını kaldırıma sürttüğünüzü düşünsenize mazallah.. Asgari ücret yetmez valla..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #15 : Şubat 19, 2013, 23:30:58 »
Avensis sis farı 370 tl , far 1650 tl iken böyle bir sis farını kaldırıma sürttüğünüzü düşünsenize mazallah.. Asgari ücret yetmez valla..

Olaya tamamen duygusal yaklasmissin  :alkis: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #16 : Şubat 19, 2013, 23:57:28 »

Olaya tamamen duygusal yaklasmissin  :alkis: :alkis:

Abi teknoloji güzel de her güzelin bi bedeli var..
 Bu devirde Olay son model arabaya binmek değil..
O aldığın arabaya benzin koyup bakımını yaptırabilmek..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #17 : Şubat 20, 2013, 03:08:16 »
konu dışında olacak ama, zaten o gündüz farı kadar gereksiz birşey daha görmedim ben.. sırf araca ekstra bir özellik daha koyup az da olsa daha fazla kar sağlamak için bundan daha gereksiz özellik düşünülemezdi bence.. zaten bu mühendisler otomobillerin dış görünüşlerine ve tasarımlarına ve incik boncuk zımbırtılarına  2-3 senede bir makyajlamalarına vs. harcadıkları enerjilerini çevrenin korunmasına harcansa şimdiye çoktan hidrojeni ucuza elde edip, kolay depolama yöntemlerini bulmuşlardı ve hidrojenli araçlar yollardaydı.. o yüzden ticari amaç güden bir arge ekibi ne kadar yetenekli olursa olsun ticari amaç güden bir arge ekibidir.. bizde maalesef türkiyede " aaa euro 4 emisyonunu euro 5 yapmışlar km'de 3gr daha az karbondioksit salıyormuş çevreye, dur ben bu aracı alayım" deyip kendimizce çevreci oluyoruz.. kimse hibrid taşıtların türkiye altyapısını oluşturmak için bireysel anlamda elini taşın altına koyup çevresini bilinçlendirmek yada en azından kendisi bilinçlenmek gibi bir zahmete girmiyor.. unutmayalım ki ülkemize yabancı firmaların ne tür araçlar satacağını , yani pazarı belirleyenler kullanıcılar olarak bizleriz.. biz hala petrol fiyatları ucuzlasın daha kolay benzin, motorin alalım daha çok gezelim, herkes araba alsın mantığıyla bakarken gelişmiş ülkelerdeki kullanıcılar bir sonraki daha gelişmiş hibrid ya da "tesla" gibi tamamen elektrikli araçların piyasaya sunulmasını bekliyorlar.. daha verimli yaşamanın, daha az entropi üretmenin peşindeler.. türkiyede altyapı yok deyip kestirip atıyoruz... evet altyapı yok ama biz kılımızı kıpırdatmadığımız için yok.. konu başka yere geldi özür diliyorum ama konu bu otomobillerdeki süsler vs dış görünüşlere, performans modifiyelerine harcanan para, zaman .... enerjiler olunca biraz sigortalar atıyor bende..

Hasan abi kusura bakma ama ben bunların hiçbirine katılmıyorum. Öncelikle herkes elini taşın altına koysun  hybrid araba alsınlar demişsin okey diyelim buna ama bir hybrid araç 100 000 tlnin altında değil kim alır bunu ? Sayılı kişiler alırlar. En basit olarak kendi ailemden örnek vereyim. Altımızdaki arabayı sattık diyelim çok uçuk rakamla 22 etti üzerine 90 000 tl koyupta babam almaz o arabayı. Adam asker emeklisi sonuçta emekli bir insan varını yoğunu araba almak yerine 2. bir eve yatırabilir yada benden sonra gelen ikiz kardeşlerimi okutmakla yükümlü onlara yatırım yapmak zorunda ve bu arada bende 4 sene boyunca belli bir miktarda babama bağlıyım hangi insan bu durumdayken 100.000-120.000lik arabaya binebilir ? Bu durum aynen şu olur "ayranı yok içmeye tahtıravanla gider sı.maya".

Bu bahsetmiş olduğun emisyon değerini vırt değerini zırt değerini otomotiv mühendisi olacak adamlar düzenleyip düşürüp kendi arabasını üretip halkına iyi reklam yapıp uygun fiyatla satıp kar edip halkını da daha fazla zarara sokmadan halletmesi lazım bunu emekli bir amca yapamaz ben ziraat mühendisi öğrencisi yapamam iktisat okuyan ali yapamaz sosyoloji okuyan bir ayşe yapamaz bu adamlar gidip otomotiv mühendisi okuyup MÜHENDİS oluyorlarsa bunların görevi o yapmak zorundalar yapacaklar ki nerde o şans Türkiye de !

Far nedir önünü aydınlata güvenli sürüş yapmanı sağlayan fark edilmeni sağlayan otomobilin bir parçasıdır. Gündüz far açma zorunluluğu var mesela onun yerine power ledlerle yapılmış yeterince güçlü ışık verip az enerji harcayan ledler konulup hem farkedilmeni sağlıyor hemde arabaya bir görünüş katmış oluyor yalan yok bu böyle. Fark edilirsek ne olur yolda kaza yapma riskimiz azalır buda araçların güvenliklerini + olarak yazılmış oluyor hem görünüş hem donanım hemde güvenlik açısından.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 41 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #18 : Şubat 20, 2013, 15:45:05 »
Bana göre gerekli bir sistem, aracımda olsun isterdim,
2010 Auris Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon hareketine duyarlı sis farları
« Yanıtla #19 : Temmuz 09, 2014, 11:37:49 »
arkadaşlar herkese selam

bence dönüş sis farı oldukça faydalı. kullandıktan sonra alışıyorsunuz . ben yaklaşık 4 aydır bu özellik olmayan aracım için direksiyon miline takılan sensör tasarladım ve sistem gayet basarılı oldu . proje ile  ilgili sizlerede kısa bilgi vermek isterim.   

 
Direksiyon miline takılan sensör  sayesinde direksiyon hareketinize göre direksiyonu sağ çevirdiğinizde sağ sis, sola çevirdiğinizde sol sis farının yanmasını sağlar.

İstedeğiniz açıda sislerinizin yanmasını  ayarlabilirsiniz.

Dönüş yapıldıktan sonra sis farınızı 3 saniye, 4 saniye, 5 saniye, 6 saniye  sonra söndür seçeneği vardır.

İsteğe baglı olarak aracınınızın parkları veya kısa farları yandığında sistem çalışır.

İstediğiniz zaman sistemi tek tuşla devre dışı bırakabilirsiniz.

12 volt bütün araçlara uyumludur.

 

* Aracın direksiyon mili kalınlığı ölçülür ve 20 mm den küçükse direksiyon miline elektrik bandı sarılarak sensörün iç halkasının takılacağı yerin kalınlığı 20 mm kalınlığına getirilir. 20 mm büyükse direk olarak takılır.

* İç halka direksiyon miline geçirilip etrafına bant sarılarak direksiyon miline sabitlenir.

* Dış çember, iç halka tam merkezine gelecek şekilde sabitlenir. Direksiyon milinin içinden çıktığı boruya kelepçe ile sabitlemek en kolay yöntemdir.

 

AÇMA KAPAMA


Tuşa 1 defa basıp çektiğinizde sistem devrede ise devre dışı kalır. Devre dışı ise devreye girer.
 

DİREKSİYON AÇI AYARI


Direksiyonu düz konuma getiriniz.


Direksiyonu  sola çevirin ve sol sis farınızın yanmasını istediğiniz açıya getirip, tuşa 2 defa basıp çektiğinizde sol sis ayarı yapılmış olur.


Direksiyonu  sağa çevirin ve sağ sis farınızın yanmasını istediğiniz açıya getirip, tuşa 3 defa basıp çektiğinizde sağ sis ayarı yapılmış olur.
 

SİS FARI SÜRE AYARI



Tuşa 4 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 3 saniye sonra sis farınızı söndürür.
 

Tuşa 5 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 4 saniye sonra sis farınızı söndürür.
 

Tuşa 6 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 5 saniye sonra sis farınızı söndürür.
 

Tuşa 7 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 6 saniye sonra sis farınızı söndürür.
 

 Bu ayarları sadece 1 kere yapmanız yeterlidir. istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

direksiyon hareketine duyarlı dönüş sis farı

direksiyon hareketine duyarlı dönüş sis farı