Gönderen Konu: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış  (Okunma sayısı 5307 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
merhaba arkadaşlar.. uzun bir aradan sonra sömestr tatilinden istifade edip forumda biraz aktif olayım dedim..

benim aurisi aralık ayında 10.000 bakımına soktum.. bakıma girmeden önceki yakıt tüketimim şehir içi 7.3 gibi bir değerde iken bakım sonrasındaki 1000 km boyunca şehir içi ortalamam 8.6 lt'ye çıktı.. aracım 1.33 auris... servis ana varilden 10w40 yarı sentetik yağ kullandı.. kalın yağ kullanımının tüketimi tek başına bu kadar fazla etkilemesi sizce normal mi ?? ayrıca bakımdan sonra 1000 km boyunca lastik havasını hiç kontrol etmedim (araçta fabrika çıkışı lastik var), ve kış şartlarını da göz önüne alırsak 1.3 lt'lik artışa yeterli bir açıklama olur mu sizce ?? fikir ve görüşleriniz için şimdiden teşekkürler..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #1 : Şubat 06, 2013, 12:54:03 »
Bakimdan ilk ciktiginda arac biraz fazla yakar kurum tutan yerler temizlenip acildigi icin biraz fazla benzin ceker. Kis sartlari ve lastik basinclarida yakiti artiran nedenler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #2 : Şubat 06, 2013, 13:06:16 »
Soğuyan hava, yağışlar nedeniyle daha fazla kitlenen yollar ve düşük lastik basıncı gibi görünüyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 41 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #3 : Şubat 06, 2013, 14:12:35 »
Soguk havadan bence,
2010 Auris Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #4 : Şubat 07, 2013, 14:30:33 »
lastik basınçlarını bugün kontrol ettim.. 4 lastikte 29 psi'a düşmüş hepsini 32 yaptım bir de şimdi yakıt tüketimini hesaplayacağım.. dolayısıyla düşük lastik basıncının ne kadarlık bir artışa sebep olduğu anlaşılır..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #5 : Şubat 07, 2013, 15:12:39 »
lastik basınçlarını bugün kontrol ettim.. 4 lastikte 29 psi'a düşmüş hepsini 32 yaptım bir de şimdi yakıt tüketimini hesaplayacağım.. dolayısıyla düşük lastik basıncının ne kadarlık bir artışa sebep olduğu anlaşılır..

sonucu paylasirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #6 : Şubat 07, 2013, 15:28:30 »
tabi tabi paylaşıcam..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #7 : Şubat 07, 2013, 15:39:37 »
lastik basınçlarını bugün kontrol ettim.. 4 lastikte 29 psi'a düşmüş hepsini 32 yaptım bir de şimdi yakıt tüketimini hesaplayacağım.. dolayısıyla düşük lastik basıncının ne kadarlık bir artışa sebep olduğu anlaşılır..

ön ve arka lastik basınçlarının birbirinden farklı olması gerekmiyor mu ? mesela önler 30 psi arkadakiler 32 psi gibi ? yoksa auris'e özgü bir durum mudur ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #8 : Şubat 07, 2013, 15:53:06 »
ön ve arka lastik basınçlarının birbirinden farklı olması gerekmiyor mu ? mesela önler 30 psi arkadakiler 32 psi gibi ? yoksa auris'e özgü bir durum mudur ?

aman aman.. yok öyle bişey.. sanayi efsaneleri bunlar (ya da traktör sahibi çiftçilerin otomobil sahiplerine nasihatı).. japon mühendisler bir aracı tasarlarken  türk sanayicilerin fantezilerini hesaba katsalardı zaten fabrika verilerinde 4 lastikte farklı basınçta kullanılması tavsiye edilirdi.. genelde şöför kapısını açınca kapının iç kısmında araç gövdesinin üzerinde önerilen lastik basıncı yazar.. benim aracım olan 1.33 auriste 4 lastik için de önerilen basınç 160 km/h 'in üzerindeki hızlar için (yani kısaca almanyada yaşıyosan alman otobanları için) 36 psi 160 km/h'in altındaki hızlarda ise 32 psi'dır.. mühendisler fren mesafesi, yakıt tüketimi, savrulma, amortisör tepkileri vs gibi şeyleri 32 psi basınca göre tasarlayıp güvenli olduğunu söylemişler.. bize de böyle yapmak düşer.. diğer efsaneler ise yaratıcı halkımızın fantezileridir.. diğer hiçbir binek otomobilde de aksi şekilde olduğunu sanmıyorum.. yani 4 lastik eşit değerde olmalıdır..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #9 : Şubat 07, 2013, 18:00:40 »
Lastik basınçları, o aracın şasi/dıngıl ağırlık dağılımına göre ayarlanır ve üretici tarafından aracın biryerlerinde belirtilir.
Japonlar genelde yaklaşık 50/50 ön arka olarak ağırlık dağılımı yaptıklarından dolayı 4 lastik basıncıda aynı olmaktadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #10 : Şubat 07, 2013, 19:35:57 »
Lastik basınçları, o aracın şasi/dıngıl ağırlık dağılımına göre ayarlanır ve üretici tarafından aracın biryerlerinde belirtilir.
Japonlar genelde yaklaşık 50/50 ön arka olarak ağırlık dağılımı yaptıklarından dolayı 4 lastik basıncıda aynı olmaktadır.

Binek otomobillerde, kitapçığında ön ve arka lastiklere farklı basınçta hava basılmasını tavsiye eden bildiğiniz bir marka/model var mı acaba ? Hakikaten merak ettim şahsen hiç rastlamadım
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #11 : Şubat 07, 2013, 19:45:42 »
Binek otomobillerde, kitapçığında ön ve arka lastiklere farklı basınçta hava basılmasını tavsiye eden bildiğiniz bir marka/model var mı acaba ? Hakikaten merak ettim şahsen hiç rastlamadım

Tek tek saymaya gerek yok ama bir çok markanın birçok modelinde,

Örnek: Ford Mondeo, Ön 2.5bar Arka 2.2bar

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #12 : Şubat 07, 2013, 19:57:25 »
Tek tek saymaya gerek yok ama bir çok markanın birçok modelinde,

Örnek: Ford Mondeo, Ön 2.5bar Arka 2.2bar

Teşekkürler.. O zaman bu, piyasadaki bilgi karmaşasını açıklıyor (meğerse sanayi efsanesi değilmiş)..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #13 : Şubat 07, 2013, 20:03:39 »
Teşekkürler.. O zaman bu, piyasadaki bilgi karmaşasını açıklıyor (meğerse sanayi efsanesi değilmiş)..

Sanayi efsanesi şudur: Önler 30psi Arkalar 28psi bütün markalar ve modeller standart :))

En doğrusu kullanılan aracın boş, yüklü ve yüksek sürat lastik basınç bilgileridir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #14 : Şubat 24, 2013, 20:55:40 »
benm de aracımın 10000 bakımdan sonra yakıt gideri arttı baya.servis normal dedi.kurum yapan yerler açıldığı için daha fazla benzin yakıyormuş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #15 : Şubat 24, 2013, 21:06:19 »
ön ve arka lastik basınçlarının birbirinden farklı olması gerekmiyor mu ? mesela önler 30 psi arkadakiler 32 psi gibi ? yoksa auris'e özgü bir durum mudur ?

Ne yaptın Hakan, sakın 4 lastiklerin hava basıncının aynı olması gerekir. Farklı olursa aracın yoldaki dengesinden, yakıt sarfiyatına, virajdaki tutunmasına, rüzgara karşı koymasına kadar bir çok etkeni vardır.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #16 : Mart 18, 2013, 15:24:01 »
Tekin bey'in de belirttiği gibi araçtan araca değişir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #17 : Mart 18, 2013, 22:56:58 »
dostum ölçümü yol bilgisayarı verisine göremi yapıyorsun pompadan aldığın benzine göre mi? serviste ortalama tüketim verisini yol bilgisayarından sıfırlamış olmasınlar?
onuncu köy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #18 : Mart 18, 2013, 23:06:17 »
dostum ölçümü yol bilgisayarı verisine göremi yapıyorsun pompadan aldığın benzine göre mi? serviste ortalama tüketim verisini yol bilgisayarından sıfırlamış olmasınlar?

yol bilgisayarına göre kendim ölçtüm.. yani bakımdan sonra kendim sıfırladım ama hemen 10 km sonra değil epey bir km gittikten sonraki tüketim değerini yazdım..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 10000 bakımı sonrası yakıt tüketimindeki ani artış
« Yanıtla #19 : Mart 18, 2013, 23:29:36 »
yol bilgisayarına göre kendim ölçtüm.. yani bakımdan sonra kendim sıfırladım ama hemen 10 km sonra değil epey bir km gittikten sonraki tüketim değerini yazdım..
Acaba akü kutu kutuplarını sökmüş olabilirler mi,ecu sıfırlandıysa optimum tüketim değerlerini bulana kadar yüksek tüketim olabilir
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......