0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Acaba akü kutu kutuplarını sökmüş olabilirler mi,ecu sıfırlandıysa optimum tüketim değerlerini bulana kadar yüksek tüketim olabilir
aracımı götürdüğüm yetkili serviste daha önce staj yaptığımdan ötürü eski iş arkadaşlarıma merhaba demek için aşağı indim ve bakım sırasında bende aracımın yanındaydım hatta hava filtremi vs çıkartıp temizledim, yağı vs ben doldurdum aracı lifte ben kaldırdım vs.. akü kutup başları sökülmedi..sonuç olarak ben o durumu 0w-20 yağdan 10w-40 yağa geçişe, kış koşullarına ve uzun süre lastik havalarını kontrol etmemeye bağladım.. üçü birleşince bu kadar bir artış olabilir diye düşünüyorum
Birde bir şey daha söyleyeyim size hava filtresini hava tutarak temizlemediniz umarım.Temizleme yetiyorsa boya fırçası benzeri bir fırçayla temizleyin.Hava tutmak gözenekleri gözle görmesekte büyütüyor ve tüketimi artırıyor.Yağ olayında ise o kadar etkilemesi mümkün değil,etkileseydi eğer kendi aracımda 0 km aldığımdan beri hep 10w40 kullanıyorum(benimle aynı aracı olan arkadaşımda 5w30 kullanıyor) ikimizinde tüketimleri aynı gibi.Lastik havanız az veya fazla ise tüketimi artırır,ayrıca soğuk havalarda 1 litre fark yapabiliyor ortalamada.
ilk önce el ile büyük parçaları sonra hava ile fakat uzaktan tutarak temizledim.. yağın tek başına o kadar etkilemeyeceği konusunda katılıyorum.. en büyük etken kış şartları ve lastik basıncı sanırım.. bu başlığı şubat başı gibi açmıştım.. şuanda tüketim 7,9 - 8,1 civarına düştü.. yaz gelince 7,5'a hatta belki altına çekeceğimi sanıyorum..
33,333 Km'ye girdim bu sabah 10,000-20,000 km arası 8,4-8,6 lt arası kullanıken 30,000 km'de 8,1-7,9 lt ortalamasında kullanıyorumLastiklerin hepsi 32 Psi, kış aylarındaki klima farklı olabilir yüksek ortalama nedeni.
Klima derken kaloriferi mi kastettiniz anlayamadım ancak eğer gerçek anlamında klimayı ısıtma amaçlı kullanıyorsanız buna gerek yok.Moto ısındıktan sonra klimayı devredışı bırakıp ısıtmayı çalıştırırsanız yeterli olur.