Gönderen Konu: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi  (Okunma sayısı 9558 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« : Ocak 28, 2013, 17:25:20 »
Uzun süredir bu motorun kuvvet-tork eğrisini bulmaya çalışıyordum. Hatta Toyota'dan da istedim ancak geri dönüş yapmadılar. Tam umudumu kesmişken ilginç birşeyle karşılaştım. Lotus, Elise CR araçlarının giriş modelinde de bu motoru kullanıyormuş. Üst devirini biraz daha arttırıp maksimum güç çıkışını 68000 devir/sn'de 136PS yapmışlar. Maksimum tork değeri aynı kalmış (4400 devir/sn'de 160 Nm).

Lotus marka araçlarla ilgili bir diğer sitede ise bu motorun kuvvet-tork eğrisini buldum. Aslında kullandıkları 3 motorun kuvvet-tork eğrisi bir arada sunulmuş. Bunların 2'si Toyota motoru. Grafikte en altta olanı (mavi renkli olan) 1ZR-FAE motorunun kuvvet-tork eğrisi. Özellikle orta ve orta-üst devir aralıklarında neredeyse düz  giden tork eğrisi dikkatimi çekti. İlgilenenlere yararlı olabileceğini düşünerek eğrinin grafiğini aşağıya ilave ediyorum.

2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Toyota Club Türkiye

1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« : Ocak 28, 2013, 17:25:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #1 : Ocak 28, 2013, 17:46:44 »
1.6 valvematic  corolla  maksimum torkunu 5600 devirde veriyor ama misal hyundai i30 2000 devirde maksimum torka ulaşıyor, acaba kaç kişi 5600 devirde vites değiştiriyor acaba... :lol:
“fırtına gibi esmek mi istersin yoksa Hızır gibi tam zamanında yetişmek mi? Çiçek gibi narin görünmek mi istersin yoksa kaya gibi sağlam durmak mı? Kılıç gibi keskin mi olmak istersin yoksa kalem gibi geleceği yazmak mı? Başkaları gibi olmaya çalışmak mı istersin, kendi yolunu kendin çizmek mi? Kim olmak istersin? Sıradan bir adam mı? Toyota gibi adam mı?”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #2 : Ocak 28, 2013, 18:13:52 »
Ümit Bey madem karşılaştıracaksınız diğer markanın da  benzinli motor verisini söyleseydiniz.Hyundai'ın 1.6 GDI motoru maks. torka 4850 d/d ulaşıyor.  :DUR:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #3 : Ocak 28, 2013, 18:19:23 »
yine iyi 4850 devirde 165 tork, corolla 5600 devirde 157 tork
“fırtına gibi esmek mi istersin yoksa Hızır gibi tam zamanında yetişmek mi? Çiçek gibi narin görünmek mi istersin yoksa kaya gibi sağlam durmak mı? Kılıç gibi keskin mi olmak istersin yoksa kalem gibi geleceği yazmak mı? Başkaları gibi olmaya çalışmak mı istersin, kendi yolunu kendin çizmek mi? Kim olmak istersin? Sıradan bir adam mı? Toyota gibi adam mı?”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #4 : Ocak 28, 2013, 18:25:04 »
Nedir bu Toyota'yı bu kadar yüceltmeniz ya. Ümit Bey kaç zamandır gözünüzü açmaya çalışıyor ama nafile. Uyan Türkiye!!!!1!11
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #5 : Ocak 28, 2013, 18:27:19 »
nasıl yani anlayamadım
“fırtına gibi esmek mi istersin yoksa Hızır gibi tam zamanında yetişmek mi? Çiçek gibi narin görünmek mi istersin yoksa kaya gibi sağlam durmak mı? Kılıç gibi keskin mi olmak istersin yoksa kalem gibi geleceği yazmak mı? Başkaları gibi olmaya çalışmak mı istersin, kendi yolunu kendin çizmek mi? Kim olmak istersin? Sıradan bir adam mı? Toyota gibi adam mı?”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #6 : Ocak 28, 2013, 18:29:39 »
Ümit Bey, mümkün olan her konuda toyotayı her hangi bir araçla kıyaslayıp, kötü olduğunu yazıyorsunuz. Bende bunu bir amaç haline getirdiğinizi düşünerek yazdım.
Yanlışım varsa kusuruma bakmayın.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #7 : Ocak 28, 2013, 18:30:56 »
Ümit beyin vermek istediği mesajı yanlış anlamışsınız demek İstediği '' Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz''

yolcudur abbas bağlasan durmaz
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #8 : Ocak 28, 2013, 18:35:55 »
'' Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz''

yolcudur abbas bağlasan durmaz

 :trinity: :trinity: :trinity: :trinity:   :lol: :lol: :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #9 : Ocak 28, 2013, 18:36:48 »
Ümit Bey, mümkün olan her konuda toyotayı her hangi bir araçla kıyaslayıp, kötü olduğunu yazıyorsunuz. Bende bunu bir amaç haline getirdiğinizi düşünerek yazdım.
Yanlışım varsa kusuruma bakmayın.

o kısmı anladımda gözünüzü açmaya çalışıyoruz cümlesini anlamadım kardeşim... ;)
“fırtına gibi esmek mi istersin yoksa Hızır gibi tam zamanında yetişmek mi? Çiçek gibi narin görünmek mi istersin yoksa kaya gibi sağlam durmak mı? Kılıç gibi keskin mi olmak istersin yoksa kalem gibi geleceği yazmak mı? Başkaları gibi olmaya çalışmak mı istersin, kendi yolunu kendin çizmek mi? Kim olmak istersin? Sıradan bir adam mı? Toyota gibi adam mı?”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #10 : Ocak 28, 2013, 18:42:33 »
Kafam karıştı :(
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #11 : Ocak 28, 2013, 18:53:44 »
1.6 valvematic  corolla  maksimum torkunu 5600 devirde veriyor ama misal hyundai i30 2000 devirde maksimum torka ulaşıyor, acaba kaç kişi 5600 devirde vites değiştiriyor acaba... :lol:
Ben ve selam verdiğim herkez, o devirler kullanılmayacaksa, o araçları satın almanın bir manası yok. Bursa üretimi 20-25bin liraya elektrikli otomobiller alınıp binilebilir. Dizel ile benzinli aracın torklarının aynı sınıfa alıp kıyasladığınız için zaten , otomobiller hakkında pek bir bilgiye sahip olmadığınız belli oluyor. Aynı konudan , yola çıkarsak, şu an piyasada bulunan, FN2 kasa kodlu, 2011 model honda civic type-r , bahsettiğiniz hyundai i30 un yarısı kadar torka sahiptir. Ama kim type-r alıpta 5600 devir çevirecek dimi? Varmı acaba hiç bu devirlere çıkan.
Toyotanın, kaportası, güvenliği, boyası, jantları, kliması, aksesuarları, şase si, jantının bijonunu bile kötüleyebilirsiniz. Ama motor teknolojisi mevzu bahis olunca, eğer eleştiri yapılacaksa, çok ciddi bilgi sahibi olunması gerekir. Yolda denk geldiğinizde, insanlar benzinli araçlarla fazla devir dönmediği için bir çok araçtan daha hızlı olduğunuzu sanabilirsiniz. Ama bir gün benim gibi biri denk gelir, o zaman o torklar hiç bir işe yaramaz. Lütfen torkun ne manaya geldiğini, araştırın, farzı misal, buna mitsubishi diamond, 2009 model otobüslerden başlayın, 2500tork var malum.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #12 : Ocak 28, 2013, 19:05:39 »
1.6 valvematic  corolla  maksimum torkunu 5600 devirde veriyor ama misal hyundai i30 2000 devirde maksimum torka ulaşıyor, acaba kaç kişi 5600 devirde vites değiştiriyor acaba... :lol:

ümit bey yanlış hörgüçe bakmışsınız sol taraftaki daha yüksek. yaklaşık 4400 devir/dk karşılığı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #13 : Ocak 28, 2013, 19:11:34 »
Ümit bey kendi ayağina sıkıyor böyle kahraman olunmaz :-D:-D
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #14 : Ocak 28, 2013, 19:14:51 »
1.6 valvematic  corolla  maksimum torkunu 5600 devirde veriyor ama misal hyundai i30 2000 devirde maksimum torka ulaşıyor, acaba kaç kişi 5600 devirde vites değiştiriyor acaba... :lol:

Muhabbet uzayınca bakayım dedim.5600 d/d rakamıda yanlış :D Doğrusu 5200 d/d. Amacınız nedir ? Çok merak ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #15 : Ocak 28, 2013, 19:18:57 »
5600 bastan yanliş zaten 4400 max tork.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #16 : Ocak 28, 2013, 20:56:07 »
Sayın forum üyeleri, konu başlatıcısı olarak bu mesajı bir merakımı gidermek üzere yaptığım bir araştırma sonucu kaleme aldım. Bu motor Türkiye'de Auris, Verso ve Avensis'de kullanılmaktadır. Corolla'da şu ana kadar bu motor zaten kullanılmamıştır. Corollo'da kullanılan motor 1ZR-FE kodlu dual VVT-İ motordur. Ben X markalı motordan daha iyidir veya Y markalı motordan daha kötüdür şeklinde bir ifade de aktarmadım. Elbette performans açısından daha iyi olduğu motorlar olduğu gibi daha geride kaldığı motor türleri de vardır. Sadece kullandığım motor'un teknik özelliklerinden daha fazla haberdar olmak ve sürüş verimini ve güvenliğini arttırmak için diğer Toyota kullanıcılarını da bilgilendirmek için bu mesajı attım. Herkes kendi önceliklerine ve sürüş ihtiyaçlarına göre istediği aracı seçmek, satın almak ve kullanmakta serbesttir. Toyota ürünlerinin iyi yönleri olduğu gibi tabii ki kötü yönleride vardır. Benim şahsi görüşüm şudur: Şu anda piyasada satılan araçların hemen hepsi trafik kurallarına uyduğunuz sürece yeterli performans sağlamaktadır. Önemli olan X markamı yoksa Y markamı daha iyi tartışması yapmak değil, trafik kazalarından kaynaklanan mağduriyeti en aza indirmektir. Bu ülkede terörden çok trafik kazalarına kurban veriyoruz.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #17 : Ocak 28, 2013, 21:02:16 »
Sayın forum üyeleri, konu başlatıcısı olarak bu mesajı bir merakımı gidermek üzere yaptığım bir araştırma sonucu kaleme aldım. Bu motor Türkiye'de Auris, Verso ve Avensis'de kullanılmaktadır. Corolla'da şu ana kadar bu motor zaten kullanılmamıştır. Corollo'da kullanılan motor 1ZR-FE kodlu dual VVT-İ motordur. Ben X markalı motordan daha iyidir veya Y markalı motordan daha kötüdür şeklinde bir ifade de aktarmadım. Elbette performans açısından daha iyi olduğu motorlar olduğu gibi daha geride kaldığı motor türleri de vardır. Sadece kullandığım motor'un teknik özelliklerinden daha fazla haberdar olmak ve sürüş verimini ve güvenliğini arttırmak için diğer Toyota kullanıcılarını da bilgilendirmek için bu mesajı attım. Herkes kendi önceliklerine ve sürüş ihtiyaçlarına göre istediği aracı seçmek, satın almak ve kullanmakta serbesttir. Toyota ürünlerinin iyi yönleri olduğu gibi tabii ki kötü yönleride vardır. Benim şahsi görüşüm şudur: Şu anda piyasada satılan araçların hemen hepsi trafik kurallarına uyduğunuz sürece yeterli performans sağlamaktadır. Önemli olan X markamı yoksa Y markamı daha iyi tartışması yapmak değil, trafik kazalarından kaynaklanan mağduriyeti en aza indirmektir. Bu ülkede terörden çok trafik kazalarına kurban veriyoruz.
İlk yorum muhalif gelince maalesef sizin konunuzda başka yerlere kaydı. Paylaşımınız için teşekkür ederim , burda merak etmiş olduğum, corolla t-sport ta kullanılan 1.8 192ps motorla, elise s arasında bir bağlantı varmıdır, yanılmıyorsam aynı güce sahipler.
Elise S , sonrasında exige 240r ve günümüzdeki güncel exige s , idealim olan araçlar.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #18 : Ocak 28, 2013, 21:03:24 »
Eyvallah hocam. Paylaşımınız için teşekkür ederiz :)
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #19 : Ocak 28, 2013, 21:16:50 »
Grafikteki kuvvet-tork eğrilerinden biri daha bir Toyota motoruna ait.  Ancak hangisi olduğunu şu an hatırlamıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam diğer Toyota motoru modifiye idi. Yarın bu bilgiye ulaştığım siteyi bulabilirsem incelerim ve bağlantısını gönderirim.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)