Gönderen Konu: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi  (Okunma sayısı 9552 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #20 : Ocak 28, 2013, 21:20:57 »
Ahmet Bey naçizane bilgimle yorumlayacak olursam, bahsettiğiniz tork eğrisinin flat olması bir mühendislik hedefidir.Beygir gücü tork/devir denkleminin bir sonucu ve araçlarını üst devirlerde kullanan kişi sayısı gerek ekonomi,gerekse motor ömrü gibi faktörler yüzünden sınırlı.Bundan dolayı üreticiler aracın maks. beygir gücüne ulaşma devrini gerektiği kadar düşük tutup bunu uzun bir aralığa yaymış olabilirler.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #20 : Ocak 28, 2013, 21:20:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: 1ZR-FAE (1.6 Valvematic motor) kuvvet-tork eğrisi
« Yanıtla #21 : Ocak 29, 2013, 01:03:57 »
Evet araştırınca bir zamanlar Corolla T-Sport'da kullanılan 192 HP'lik 2ZZ-GE kodlu 1.8 VVTL-i motorun bazı Lotus modellerindede doğrudan veya Toyota kompresör ve Lotus "supercharger" desteği ile kullanıldığını gördüm. Bu modifiye motorlarda motor gücü 240 HP'ye kadar ulaşmış. Bu bilgiyi wikipedia'dan buldum. Ayrıca birçok Lotus sitesinde daha detaylı teknik bilgiler de mevcut.

Allta bağlantıyı gönderiyorum.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZZ_engine#2ZZ-GE
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)