Gönderen Konu: Triger Hakkında  (Okunma sayısı 30054 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #60 : Nisan 30, 2013, 01:03:17 »
Engin Bey ve Ufuk Bey,
Yazışmalarınızı gerçekten zevkle ve öğrenerek okudum. İkinize de çok teşekkürler. Engin Bey, yalnız şu "senede bir" lafınıza takıldım. Ben yeni yeni Yaris kullanıcısıyım. Arabayı aldığımda servis periyodu olarak 10000 km veya 6 ayda 1 dediler. 6 ayda 1 bana çok sık geldi. Bunu 10000 km veya yılda 1 yapsak servis-garanti sorunu oluyor mu acaba?
Aracınızın garanti kitapçığında yazması gerekiyor.6 aya çekilmiş olabilir bakım süresi ama 1 sene diye biliyorum bende
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Toyota Club Türkiye

Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #60 : Nisan 30, 2013, 01:03:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #61 : Nisan 30, 2013, 08:54:08 »
Garanti kapsamı 1 yıl veya 10.000km periyodlarında (Avrupa'da 15.000km, Amerika'da ise 9.000mile) yetkili servislerce bakım yapılmasını gerektirir, 6 ay süreci zırvası kulaktan dolmadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #62 : Nisan 30, 2013, 12:00:53 »
Engin Bey ve Ufuk Bey,
Yazışmalarınızı gerçekten zevkle ve öğrenerek okudum. İkinize de çok teşekkürler. Engin Bey, yalnız şu "senede bir" lafınıza takıldım. Ben yeni yeni Yaris kullanıcısıyım. Arabayı aldığımda servis periyodu olarak 10000 km veya 6 ayda 1 dediler. 6 ayda 1 bana çok sık geldi. Bunu 10000 km veya yılda 1 yapsak servis-garanti sorunu oluyor mu acaba?

Ahmet bey,

Öncelikle aracınız hayirli olsun. İyi gunlerde kullanın.. Ben çok memnunum. Umarim sizde memnun kalırsınız.

Aynı soru bende de vardı. Aracı gecen sene teslim alırken bakım zamanı için bana da 6 ay veya 10 bin de bir dediler.. Aracı teslim almanın heyecanı ile açıkcası neden 6 ay diye sormadim veya aklıma gelmedi. 1000 km genel kontrol bakımına gittigimde direk konuya girdim. Servis danışmanına, aracı teslim alırken 6 ay veya 10000 km de bir bakım demiştiniz  6 ay erken degil mi.? şimdiye kadar hiç böyle bir durum ile karsılaşmadım dedim. Verdikleri yanıt şu idi. 6 ay da bir kontrol ettirmenizde ve yağını değiştirmenizde fayda var. Eger yağınızı 6 ay da bir değiştirirseniz motor ömrünüz daha da uzayacaktir ama bu bir mecburiyet değil sadece tavsiyedir. Periyodik bakım zamanlari 10.000 km veya 1 yıldır..

Kısacası ticari bir oyun..

2 hafta önce 10 bin bakımını yaptirdim aracın. Hic bir sorun çıkmadı bakım zamanı ile ilgili. Hatta km dolmadıysa 1 ay gecikterebilirsiniz bile dediler.

Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #63 : Nisan 30, 2013, 14:30:25 »
ufuk bey size bir şey soracaktım bende 1997 model 162 binde Corolla gli var ben her 5 binde balıkesirde yetkili Toyota servisine girer bakım yaptırırım her seferindede 10 -40 yağ koyuyorlar benim araç lpg sistemide mevcud romano sıralı sistem sizce ben hangi yağı kullanmalıyım hngi yağı önerirsiniz modeli düşük olabilir ama ben arabamı çok seviyorum daha uzun yıllarda kullanmak istiyorum bundan sonra hangi yağı kullanmalıyım önereceğiniz yağ ne ve fiyatı nedir belirtirseniz sevinirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #64 : Nisan 30, 2013, 14:42:21 »
ufuk bey size bir şey soracaktım bende 1997 model 162 binde Corolla gli var ben her 5 binde balıkesirde yetkili Toyota servisine girer bakım yaptırırım her seferindede 10 -40 yağ koyuyorlar benim araç lpg sistemide mevcud romano sıralı sistem sizce ben hangi yağı kullanmalıyım hngi yağı önerirsiniz modeli düşük olabilir ama ben arabamı çok seviyorum daha uzun yıllarda kullanmak istiyorum bundan sonra hangi yağı kullanmalıyım önereceğiniz yağ ne ve fiyatı nedir belirtirseniz sevinirim

Aracınızı hala yetkili servise götürerek çok sevdiğinizi belli etmişsiniz zaten :)

4A-FE için viskozite doğru, 10W/40 kullanmak fiyat/performans olarak makul.LPG sistemi mevcut ise benim şahsi fikrim piyasada az bulunabilir olmasına rağmen tam sentetik 10W/40 (Eneos marka 4 Litresi 50TL) yada piyasada bulunabilirliği daha yüksek olan tam sentetik 5W/40 (Shell Helix Ultra 4 litresi 60TL) kullanılabilir.

Not: Ben bizim kendi elimizdeki marka ve fiyatları yazdım, farklı markalarda tercih edilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #65 : Nisan 30, 2013, 16:27:38 »
ufuk bey bilgilendirme için teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #66 : Nisan 30, 2013, 21:32:49 »
Engin bey,
Yarisin kullanma kitapçığını kurcalarken gördüm paylaşayım dedim. Kitapçıkta da gerçekten motor yağı olarak 5W30 öneriliyor. (Ufuk bey de önermişti zaten) Servisler neden başka yağ kullanma ihtiyacı hissediyor ki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #67 : Nisan 30, 2013, 22:32:42 »
Engin bey,
Yarisin kullanma kitapçığını kurcalarken gördüm paylaşayım dedim. Kitapçıkta da gerçekten motor yağı olarak 5W30 öneriliyor. (Ufuk bey de önermişti zaten) Servisler neden başka yağ kullanma ihtiyacı hissediyor ki.
Bakım maliyetlerini düşürmek için. Castrol edge 5w30 120 lira normal(edge değil) 5w30 85 lira iken castrol 10w40 65 lira civarı. :)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #68 : Mayıs 01, 2013, 13:15:06 »
Engin bey,
Yarisin kullanma kitapçığını kurcalarken gördüm paylaşayım dedim. Kitapçıkta da gerçekten motor yağı olarak 5W30 öneriliyor. (Ufuk bey de önermişti zaten) Servisler neden başka yağ kullanma ihtiyacı hissediyor ki.

Kar :)

Esasında bu soruya en doğru yanıtı Ufuk bey verir..
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #69 : Mayıs 01, 2013, 13:19:33 »
Engin bey,
Yarisin kullanma kitapçığını kurcalarken gördüm paylaşayım dedim. Kitapçıkta da gerçekten motor yağı olarak 5W30 öneriliyor. (Ufuk bey de önermişti zaten) Servisler neden başka yağ kullanma ihtiyacı hissediyor ki.

Benim kitapçıkta da 0w20 yazıyor ama bulamadım piyasada. Servis 10w-30 mu 40 mı ne koymak istedi. Ben kabul etmedim. Toyota 0w20 koyacaksın başka koymayacaksın derken siz nasıl 10w koyarsınız dedim. Ülkeden ülkeye değişiyor dedi. E kitapçık türkçe dedim.. Ani bir kıvırma işlemi ile elimizde 5w-30 var isterseniz ondan koyalım dedi. :)) Bende kabul ettim..

Ufuk bey sağ olsun. Onun yönlendirmeleri çok yardimci oldu.

Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #70 : Mayıs 01, 2013, 13:20:34 »
Kar :)

En doğru cevabı vermişsiniz zaten Engin bey :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #71 : Mayıs 19, 2013, 22:25:58 »
Bende dün 50.000 bakımımı Sonkar Yenibosna da yaptırdım. Yağı kendim götürdüm ve bakım için 150 TL verdim servise. Ancak kötü bir de haber aldım. Servisteki arkadaşın dediğine göre ön fren balatalarım bitmiş ve fren disklerimi aşındırmış. Ön fren diskleri ve balatalarının değişmesi gerekiyormuş. Toplamda 750 TL gibi bir maliyet çıkardılar. İşin ilginç yanı ise bu zamana kadar frenlerde problem yaşamadım sürtme sesi dahi çıkarmadı. Ne önerirsiniz ne yapayım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #72 : Mayıs 20, 2013, 11:29:43 »
Bende dün 50.000 bakımımı Sonkar Yenibosna da yaptırdım. Yağı kendim götürdüm ve bakım için 150 TL verdim servise. Ancak kötü bir de haber aldım. Servisteki arkadaşın dediğine göre ön fren balatalarım bitmiş ve fren disklerimi aşındırmış. Ön fren diskleri ve balatalarının değişmesi gerekiyormuş. Toplamda 750 TL gibi bir maliyet çıkardılar. İşin ilginç yanı ise bu zamana kadar frenlerde problem yaşamadım sürtme sesi dahi çıkarmadı. Ne önerirsiniz ne yapayım?
50 bin km erken degil mi fren disk vebalataların aşımı için. ?

Bence Ufuk beye aracınızı gösterin.
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #73 : Mayıs 20, 2013, 11:43:35 »
50 bin km erken degil mi fren disk vebalataların aşımı için. ?

Bence Ufuk beye aracınızı gösterin.

Bizdeki maliyeti;

Orjinal Ön Fren Disk Takımı: 310TL
Orjinal Ön Fren Balatası: 190TL
Ön Fren Disk ve Balata Değişimi: 60TL

Toplam: 560TL

NİBK Japon Ön Fren Disk Takımı: 120TL
Remsa Ön Fren Balatası: 80TL
Ön Fren Disk ve Balata Değişimi: 60TL

Toplam: 260TL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #74 : Mayıs 20, 2013, 16:28:14 »
Bizdeki maliyeti;

Orjinal Ön Fren Disk Takımı: 310TL
Orjinal Ön Fren Balatası: 190TL
Ön Fren Disk ve Balata Değişimi: 60TL

Toplam: 560TL

NİBK Japon Ön Fren Disk Takımı: 120TL
Remsa Ön Fren Balatası: 80TL
Ön Fren Disk ve Balata Değişimi: 60TL

Toplam: 260TL

50 bin km'de ki aşınma icin ne diyorsunuz Ufuk bey.. Normal mi sizce ?
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 276 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #75 : Mayıs 20, 2013, 16:33:56 »
2005 Toyota corolla'mı geçen ay sattım Araç 141000 km'de idi.. 90000km'de  ön ve daha sonra da arka fren balatalarını değiştirdim.
Disklerimde satarken hiçbir sorun yoktu.Alan şahıs'ta düzgün  kullanırsa en az 20000 daha gider diye düşünüyorum..
Bence de 50000km'de  o tarz bir sorun olması çok garip..Bana kalsa servislerin para kazanma hırsı :):)
Masraf çıkaracaklar ya,nerede ne bulsalar yazıyorlar listeye..
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #76 : Mayıs 20, 2013, 17:04:01 »
50 bin km'de ki aşınma icin ne diyorsunuz Ufuk bey.. Normal mi sizce ?

Fren ve debriyaj konusu tamamen kullanım ile alakalı bir durum olduğu için kullanılan ürünler ile alakalı yorum yapmak zor ama deneyimlerim avrupa üretimi (üretiminde avrupa menşei parçalar kullanılan) araçların bu aksamlarının daha çabuk aşındığı yönünde.

Örnek vermek gerekirse;

2007 sonrası benzinli corolla araçların fren sistemi üreticisi Japon ADVICS (AISIN iştiraki), bu araçların hemen hemen tüm kullanıcılarda disk ve balataları 100.000km'leri görüyor.

2007 sonrası dizel corolla (ve benzinli dizel farketmeksizin Auris,Yaris,Verso, T25 Avensis) fren sistemi üretcisi BENDIX (her ne kadar Amerika menşeili olsa da otomotiv fren sistemlerini Fransa da üretiyor), bu araçların hiç benzinli corolla'lar kadar uzun gittiğine şahit olmadım, tesadüf olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #77 : Mayıs 20, 2013, 17:12:30 »
Fren ve debriyaj konusu tamamen kullanım ile alakalı bir durum olduğu için kullanılan ürünler ile alakalı yorum yapmak zor ama deneyimlerim avrupa üretimi (üretiminde avrupa menşei parçalar kullanılan) araçların bu aksamlarının daha çabuk aşındığı yönünde.

Örnek vermek gerekirse;

2007 sonrası benzinli corolla araçların fren sistemi üreticisi Japon ADVICS (AISIN iştiraki), bu araçların hemen hemen tüm kullanıcılarda disk ve balataları 100.000km'leri görüyor.

2007 sonrası dizel corolla (ve benzinli dizel farketmeksizin Auris,Yaris,Verso, T25 Avensis) fren sistemi üretcisi BENDIX (her ne kadar Amerika menşeili olsa da otomotiv fren sistemlerini Fransa da üretiyor), bu araçların hiç benzinli corolla'lar kadar uzun gittiğine şahit olmadım, tesadüf olabilir mi?

Ayni kullanim kosullarinda yari yariya fark var diyorsanız ciddi kalite farkı..

Ufuk bey bir görmeli bence derken amac fiyat ogrenmek degil sizce Rıdvan bey'in fren balata ve disklerinin durumu nasıl onu görmeniz ve yorum yapmanızdı. Servis gercekten haklımı ve yoksa Rıdvan bey anlamsız bir masrafamı sokulmak isteniyor hepimiz öğrenebilirdik.

Bu arada cok fransız sıfır arac kullandim ve 80-90 binden önce hic degisiştirmedim disk ve balataları.. Bu da belki bir tesadüftür.
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #78 : Mayıs 20, 2013, 17:30:48 »
Ayni kullanim kosullarinda yari yariya fark var diyorsanız ciddi kalite farkı..

Ufuk bey bir görmeli bence derken amac fiyat ogrenmek degil sizce Rıdvan bey'in fren balata ve disklerinin durumu nasıl onu görmeniz ve yorum yapmanızdı. Servis gercekten haklımı ve yoksa Rıdvan bey anamsız bir masrafamı sokulmak isteniyor hepimiz öğrenebilirdik.

Bu arada cok fransız sıfır arac kullandim ve 80-90 binden önce hic degisiştirmedim disk ve balataları.. Bu da belki bir tesadüftür.

Benim şahsi kanaatim kalite konusunda ciddi farklar var gerçekten, aracın kalitesini etkileyen en önemli unsur kullanılan sistem dolayısı ile parça kalitesi bana göre.

Rıdvan bey'in vakti varsa tabi ki bakıp inceleyebiliriz frenlerini hatta fotoğraflar buradan yorumlarız bile hiç sorun değil bazı servisler haksız geliri severler...

Aracın markasının menşeinden ötesi yukarıda da söylediğim gibi kullanılan sistem ve parça kalitesi seviyesi müşteri memnuniyetinin en büyük sebebi, araç fransız menşeili olabilir ama kullandığı fren sistemi araca göre gerçekten performanslı bir sistem ise aracın menşeinin bir önemi kalmıyor.

Mesela Hyundai G.Kore menşeili bir firma, "İ" serisi ile birlikte Türkiye de dahil olmak üzere çok iyi bir ivmelenme yakaladı, yine benim şahsi kanaatim bu araçların en büyük memnuniyet sebebi kullanılan motorların Japon Mitsubishi çatısında geliştirilmesi, şanzımanların AISIN vs. vs. kaliteli kompenent üreticileri ile çalışılması.Ancak farkedildiği üzere ne "İ10" modeli yerine geldiği "Atos" fiyatına satılabiliyor ne de "İ30 (yada Accent Blue)" modeli "Accent Era" modeli fiyatına satılabiliyor, sonuçta menşei ne olursa olsun kalitenin bir bedeli var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hakkında
« Yanıtla #79 : Mayıs 20, 2013, 20:48:58 »
Haklısınız Engin bey Ufuk bey ile irtibata geçip aracımı göstereceğim. Aracı geçen yıl bu zamanlar Toyota Dumankaya dan tanıdık vasıtası ile 2. el olarak almıştım. Alırken fren balatalarının durumunu sordum bitik dediler, aracı almaktan vazgeçmeyeyim diye ücretsiz olarak az kullanılmış çıkma orjinal balata takıp verdiler. Bir sonraki bakıma kadar idare eder demişlerdi. Aracı başından beri ben kullanmadığım için benden önceki kullanıcının disklere zarar vermiş olup olmama ihtimalini bilmiyorum. Eğer disklerde öteden beri bu sorun varsa bile servis almaktan vazgeçmemeyim diye söylememiş de olabilir. Ancak tek bildiğim bu zamana kadar fren sorunu yaşamadığım. Tabii aracı sert kullanmıyorum pek fazla sert fren yapma ihtiyacım da olmadı bu da fren sorunu yaşamamış olmama sebep olabilir.
Ufuk bey, sizinle nasıl irtibata geçebilirim? Aracı inceleyin disk değişimi gerekliyse yapalım. Dediğiniz gibi değişmesi gereken ya da gerekmeyen disklerin resmini de paylaşır durumu yorumlarız.