0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Peki benim arabada kayış mı zincir mi? 2002 1.6 Sol (Şu emme manifoldu sürücüyü emen modelden )
Aaaa eminseniz çok iyi. Özel bir Honda servisinde ilk on bin bakımını yaptığımda (95 binde iken aldığımda) eleman abi bunlarda kayış var, sonraki on binde trigeri değiştirsek iyi olur, demişti.
Abicim Avrupanın orta yerinde 2013 ünde kayış kullanacak değiller ya Zincirli sistem.
Bilmem Koymazlar mı ? E iyimiş.. Sevindim.Saolasin Serkan.. Eminsin dimi
Abi Kanlı değil Canlı olacak Abicim konuya bir kaç arkadaş daha girer diye düşünüyorum onlarda cevap verirse daha emin olursunuz.
Peki bu zincir değişmeyecek mi? Benim şirket aracım Palio da da zincir var ve geçenlerde bakım esnasında değişti. Fiat servisi 80.000 km de bir zincir değişimi öneriyor. Yarisinki zincir ama değişmeyen türden dediler. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan var mı?
Haklısın Sercan araç zincir tahrikli motora sahip.Bizim araçlarımızda zincirin herhangi bir değişim periyodu yok ancak her bakımda kontrol edilmesi gerekliliği belirtilmiş.Tecrübelere dayanılarak söyleyebilirim orjinal zincirin ortalama 160-200 bin km arası ömrü oluyor, ama ses yapar vaziyette 300 bin km'ye dayanmış olanlarınıda gördük.Zincir, gergisi ve paletlerinin ömrünü belirleyen en büyük unsur kullanılan motor yağı, şu an piyasada 140-150 bin km'lerde zincirleri şakır şakır ses yapan araçların yegane sebebi garanti kapsamındayken (100.000km'ye kadar) kullanılan yarı sentetik yağlar.Saygılar.
Ufuk bey,Peki servisler bunun böyle olacağını bile bile neden bu yağı kullanıyorlar.. ? Hangi yağın kullanılması lazım normalde ?
Tamamen bakım maliyeti meselesi, garanti kapsamı boyunca sorun çıkarmayacak ama bakım maliyetini de aşağıda tutacak, dip sınırdaki yağı kullanıyorlar (Örnek: yarı sentetik 10W/40).Ancak dışarıya çıktığınızda kazın ayağı öyle değil, serviste kullanılan x marka (her servis kendi kullanacağı yağ markasını belirlemekte özgür) dökme yağ (tanker ile 2-3 tonluk depolara açık şekilde gelir) servise 7 lira +KDV ile geliyorsa faturanızda 17 lira + KDV şeklinde görmeniz mümkündür.Bu fiyata dışarıda aracınıza uygun en kaliteli yağı kullanabilirsiniz.Yetkili servisi tercih edenlerin genellikle düştüğü hatalardan biri, kendi kullanılacak yağı kendilerinin temin etmemesi, bu kullanıcının yasal hakkıdır ve bunu kabul etmeyen yetkili servis ile çalışılmaması gerektiği görüşündeyim.Artı parantez faturanızda, silikon sprey, fren balata temizleyici, cam suyu, xxx yağlayıcı gibi servis destek malzemeleri görmeniz, bu malzemelerinin tamamının kullanıldığını göstermez ve bana göre işçilik fatura edilen bir faturada etik olarak yazılmaması gerekir.Teknisyenin bir şekilde çözmesi gereken problem (fren temizliği diyelim) için kendine yardımcı kullandığı malzeme kullanıcıyı ilgilendirmez çünkü o fren o yada bu şekilde (su ile fırçalanarak bile temizlenebilir) temizlenecek, hadi kullanıldı diyelim 500ml fren temizleme spreyi ile 5 arabanın 4 frenini çok rahat bir şekilde temizleyebilirsiniz.Normalde kullanılması gereken yağ aracın motor tipine göre değişir, mesela imzanızdaki Yaris 1NR-FE motorlu araç için konuşacak olursak zincirli olması, zincir palet gergisinin motor yağı basıncı ile tahrik olması, ayrıca subapların şimsiz (fincan denilen) lift sistemine sahip olması sebepleri ile tam sentetik ve ısıl koşullara bağlı (ülkemiz için 5W/30 yada 5W40 olabilir) viskozite seçimi yapılarak kullanılmalıdır.Saygılar...