Gönderen Konu: Passat ve rüzgardan etkilenme...  (Okunma sayısı 8028 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Passat ve rüzgardan etkilenme...
« : Aralık 22, 2012, 23:59:02 »
 Arkadaşlar merhabalar öncelikle şunu belirtmek isterim ki aracım hangi marka olursa olsun olumlu ya da olumsuz veya herhangi bi sorunda sizlerden başka kimseye danışmam ve paylaşmam;

 Şu an aracım da yol tutuşundan şikayetçiyim, bilen arkadaşlar vardır ki 2 tane passat var bizde ve bu araçların ikisinin komforu birbirinden bağımsız, bizim dizel passat'ın komforu gayet yerinde ve yol tutuşu daha üstün lakin bilenler vardır passatların ön amortisörleri gazlıdır ve herhangi ufak bi çukurda bile büyük otobüsler gibi pıs pıs diye bi ses çıkartır ancak benim daha sonradan aldığım benzinli fsi 2.0 motor benzinli passatım da ise durumlar daha farklı...

  Aracımın öncelikle amortisörü bizim diğer passattan çok daha sert, çukurlar da insanı daha çok rahatsız ediyor ve de araçta az önce tabir ettiğim pıs pıs sesi hiç gelmiyor çok yüksek bi kasisten geçtiğim zaman arada bi ufaktan da olsa duyuyorum sesini ama yine de çok az geliyor, bundan ötürü olduğunu düşünerek aracımın yol tutuşundan da hiç memnun değilim otoban da giderken araç stabil bi şekilde ilerlemiyor ağacın bile pek kıpramadığı doğa şartların da hızım 110 km iken aracın rüzgardan etkilendiğini hissediyorum sürekli direksiyona bi tepki veriyorum aracı şerit içinden çıkarmamak için...

  Şunu da söylemek isterim ki passatlar bir vectra bi mondeo bi focus kadar yüksek hız stabilitesine sahip değiller bu saydığım araçlar kadar yola oturmuyor bu yüzden bende araca yay attırmak istiyorum lakin şu amortisör konusunu hallettikten sonra yay konusuna geçmek istiyorum.

 Sizce amortisörlerime ne olmuş? Patlak olsa araç çok sallanır bu tam tersine çok sert ve araç esnemiyor. Rot balans konusunu şimdiden söyleyim araçta sıfır lastikler var aldıktan sonra balans ayarı yapıldı lastik havaları kontrol edildi ve daha sonrasında rot ayarı yapıldı ama hiç bi değişme yok sorun amortisörde görünüyor. Sizlerden de yardım almak istiyorum sorunum amortisörlerden midir !

 Asıl bilgiyi ise yay attırmak konusunda alacam sizlerden ama önce amortisör :) Yardımlarınızı bekliyorum....
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Toyota Club Türkiye

Passat ve rüzgardan etkilenme...
« : Aralık 22, 2012, 23:59:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #1 : Aralık 23, 2012, 00:04:04 »
Amortisörleriniz özelliğini kaybettiğinden tıs tıs sesleri gelmemeye başlamış ;) Amortisörleri değiştirip bir de 3,5 yay attırın yol tutuş değişir kanımca ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #2 : Aralık 23, 2012, 00:10:11 »
   Selam Adana'lı...
Bence sen denge kolu lastiklerini,burçları bir gözden geçir bakalım.Bizim Passat'ın burçlarının ikisi de dikiş ipi kalınlığında çatlamıştı.Hem dediğin gibi aracın denge sorunu ortaya çıkmış,hem de yamuk yerlerden geçerken kasılma sesi çıkıyordu.Doğuşa gittiğimde bana dışarı da değiştirmemi önerdiler(dost tavsiyesi).Çünkü bu lastiklerin orijinal de olsa yan sanayi de olsa deforme olasılığı birbirine yakınmış.Serviste 360 TL olan tamiratı Dörtnal Toyota'ya gidip çok uygun bir fiyata değiştirdim.Sen dediğim denge kolu lastiklerini bir kontrol ettir.Arabanın altında,pedal grubuna denk gelen yerde bu lastikler...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #3 : Aralık 23, 2012, 00:29:09 »
Amortisörleriniz özelliğini kaybettiğinden tıs tıs sesleri gelmemeye başlamış ;) Amortisörleri değiştirip bir de 3,5 yay attırın yol tutuş değişir kanımca ;)
Valla bana da öyle geliyor açıkçası salıvermiş kendini sanki :) Arkalarda problem hissetmiyorum ama önler kötü... Yay konusun da o kadar çok sorum olacak ki gına getirecem sizlere öyle görünüyor :)

   Selam Adana'lı...
Bence sen denge kolu lastiklerini,burçları bir gözden geçir bakalım.Bizim Passat'ın burçlarının ikisi de dikiş ipi kalınlığında çatlamıştı.Hem dediğin gibi aracın denge sorunu ortaya çıkmış,hem de yamuk yerlerden geçerken kasılma sesi çıkıyordu.Doğuşa gittiğimde bana dışarı da değiştirmemi önerdiler(dost tavsiyesi).Çünkü bu lastiklerin orijinal de olsa yan sanayi de olsa deforme olasılığı birbirine yakınmış.Serviste 360 TL olan tamiratı Dörtnal Toyota'ya gidip çok uygun bir fiyata değiştirdim.Sen dediğim denge kolu lastiklerini bir kontrol ettir.Arabanın altında,pedal grubuna denk gelen yerde bu lastikler...

   Tamam abicim bu söylediğin parçaları not aldım tek tek kontrol ettirecem zaten yetkili servise gitmem psikolojikmen pek sevmiyorum :) Bide senin bu söylediğin şeyler de sıkıntı olsa bile konforu bu kadar düşürür mü Özcan abi amortisörler bildiğin sert çünkü pıslamıyor da o aklıma takıldı benim... ?
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #4 : Aralık 23, 2012, 00:49:30 »
    Tamam abicim bu söylediğin parçaları not aldım tek tek kontrol ettirecem zaten yetkili servise gitmem psikolojikmen pek sevmiyorum :) Bide senin bu söylediğin şeyler de sıkıntı olsa bile konforu bu kadar düşürür mü Özcan abi amortisörler bildiğin sert çünkü pıslamıyor da o aklıma takıldı benim... ?
   Ben pıs'la ma ya da tıslama hiç duymadığım için bu konuda bir şey diyemeyeceğim.Zaten bizim Passat'ta 18" jant,40 yanak lastik vardı.Araçta konfor vardı diyemem...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #5 : Aralık 23, 2012, 01:00:32 »
   Ben pıs'la ma ya da tıslama hiç duymadığım için bu konuda bir şey diyemeyeceğim.Zaten bizim Passat'ta 18" jant,40 yanak lastik vardı.Araçta konfor vardı diyemem...

O jantla nereye pıslasın ki zaten :D Valla ben onu bilmem kapı da 2 tane passat var ikisi de birbirinden bağımsız benim araçta sorun olduğu her halükar da belli :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #6 : Aralık 23, 2012, 02:37:33 »
amortisörler konusuna bir şey diyemem bilgim yok havalı amortisörler konusunda fakat yol tutuşu konusunda koskoca passatın focus kadar yola tutunmadığını yazmışsınız.. ben hızlandıkça yola yapıştığı iddia edilen passat nasıl focustan geri olur onu anlamadım.. öyle ise herkes focus alır başka araca bakmazdı diye düşünüyorum :D
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #7 : Aralık 23, 2012, 23:00:30 »
amortisörler konusuna bir şey diyemem bilgim yok havalı amortisörler konusunda fakat yol tutuşu konusunda koskoca passatın focus kadar yola tutunmadığını yazmışsınız.. ben hızlandıkça yola yapıştığı iddia edilen passat nasıl focustan geri olur onu anlamadım.. öyle ise herkes focus alır başka araca bakmazdı diye düşünüyorum :D
Tamam işte bu yanlış düşünceni değiştirmen için sana yardımcı olayım. Koskoca falan demene gerek yok passat için, neden dersen onun da kendine göre akranları var...
 Eğer şaşkınlığını ikiye katlamak istersen bin passata izin verilmeyen yüksek süratlere çık ve bi müddet o hızda ilerle aracın rüzgar direncine bak ve daha sonra in focusa bin yine aynı süratlere çık ve bi müddet devam et arada ki farkı ölç ve daha sonra o küçücük focus'un o koskoca passattan iki kat daha iyi yola yapıştığını hisseder ve segment farkının yol tutuş ile hiç bi alakası olmadığını görmüş olursun ve doğru bilinen yanlışları düzeltmiş oluruz ;)


   Bu arada passat'ın yola yapışma olayın da haklısın evet yapışır ama benim araç yapışmıyor o yüzden amortisörler de sıkıntı olduğunu düşünüyorum :) Lakin yapışsa bile yine de on numara bi yol stabilitesi yok çünkü bu benim 3. passatım :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #8 : Aralık 23, 2012, 23:05:01 »
 Arkadaşlar amortisör konusun da ki soruları unutalım...

 Aracıma yay taktırmak istiyorum 3.5 mm eibach çok öneriliyor. Aracımın konforundan fazla ödün vermek istemiyorum açıkçası ama uzun yolda rüzgardan etkilenme olayını en aza indirmek istiyorum...
 Yay konusunda önerilerinizi bekliyorum ve ben bu yayları taktırırsam aracıma herhangi bi zararı olur mu alt takımla ilgili sorunlar yaşar mıyım ! Ve 5 kişi binildiği zaman araçta sürtme gibi sıkıntılar oluşur mu !
 Birde aracımın ön tampon altına ek bi plastik istiyorum alttan hava geçişini en aza indirmek için. Ama bu sadece benim düşüncem 4 parmak kalınlığın da bi plastik ekletsem aşağıya rüzgar direncine bi faydası olur mu ! Lütfen yardımcı olun :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 981 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #9 : Aralık 23, 2012, 23:07:29 »
Focusun ve genel olarak Fordların ön ve arka takımları rakiplerine göre oldukça iyidir. Fordun senelerdir çok iyi yaptığı şeylerin başında gelir yürüyen aksamlar. Focus kiraladığım zamanlar virajlarda bu kendini belli eder hep.

Amortisör değişimi düşünürseniz Bilstein bakın derim ben. Pek bulunmuyor ama çok kaliteli ve alman araçlar için tavsiye edilen amortisörlerdir. 3.5mm yay alacaksanız da özel üretim orjinalden 3.5mm kısa amortisörleri var, tabi onlar konfordan ziyade yol tutuşu için... ve evet, Eibach en tavsiye edilen yayların başında geliyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #10 : Aralık 24, 2012, 03:33:19 »
Tamam işte bu yanlış düşünceni değiştirmen için sana yardımcı olayım. Koskoca falan demene gerek yok passat için, neden dersen onun da kendine göre akranları var...
 Eğer şaşkınlığını ikiye katlamak istersen bin passata izin verilmeyen yüksek süratlere çık ve bir müddet o hızda ilerle aracın rüzgar direncine bak ve daha sonra in focusa bin yine aynı süratlere çık ve bir müddet devam et arada ki farkı ölç ve daha sonra o küçücük focus'un o koskoca passattan iki kat daha iyi yola yapıştığını hisseder ve segment farkının yol tutuş ile hiç bir alakası olmadığını görmüş olursun ve doğru bilinen yanlışları düzeltmiş oluruz ;)


   Bu arada passat'ın yola yapışma olayın da haklısın evet yapışır ama benim araç yapışmıyor o yüzden amortisörler de sıkıntı olduğunu düşünüyorum :) Lakin yapışsa bile yine de on numara bir yol stabilitesi yok çünkü bu benim 3. passatım :)

Focusun ve genel olarak Fordların ön ve arka takımları rakiplerine göre oldukça iyidir. Fordun senelerdir çok iyi yaptığı şeylerin başında gelir yürüyen aksamlar. Focus kiraladığım zamanlar virajlarda bu kendini belli eder hep.

Amortisör değişimi düşünürseniz Bilstein bakın derim ben. Pek bulunmuyor ama çok kaliteli ve alman araçlar için tavsiye edilen amortisörlerdir. 3.5mm yay alacaksanız da özel üretim orjinalden 3.5mm kısa amortisörleri var, tabi onlar konfordan ziyade yol tutuşu için... ve evet, Eibach en tavsiye edilen yayların başında geliyor.

ford bir kez daha gözüme girdi şimdi :D.. helal olsun adamlara.. donanımı da koyuyorlar yol tutuşu da müthişmiş.. söyleyecek ne kaldı ki.. fordçu olmamak için kendimi zor tutuyorum :D :D
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bmw 318i /Suzuki Jimny 4x4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #11 : Aralık 24, 2012, 04:21:44 »
Amortisörler konusunda yorum yapamayacağım lakin yolda gezme konusunda lastikler sorun olabilir, yönlü lastiklerde yüksek hızlarda yolda gezme olduğunu duymuştum fakat bizzat yaşamadım.
Her sürücü, arabasının kıçınada en az kendininki kadar sahip çıkmalıdır...
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24775.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #12 : Aralık 25, 2012, 13:30:58 »
Focusun ve genel olarak Fordların ön ve arka takımları rakiplerine göre oldukça iyidir. Fordun senelerdir çok iyi yaptığı şeylerin başında gelir yürüyen aksamlar. Focus kiraladığım zamanlar virajlarda bu kendini belli eder hep.

Amortisör değişimi düşünürseniz Bilstein bakın derim ben. Pek bulunmuyor ama çok kaliteli ve alman araçlar için tavsiye edilen amortisörlerdir. 3.5mm yay alacaksanız da özel üretim orjinalden 3.5mm kısa amortisörleri var, tabi onlar konfordan ziyade yol tutuşu için... ve evet, Eibach en tavsiye edilen yayların başında geliyor.
Alper abi açıkçası orjinal amortisörleri kullanacaktım ama senin bu markayı da not aldım araştıracam... 3,5 yay için de dediğin gibi orjinal bir şeyler istiyorum çakma ve araca zarar verecek şeyler istemiyorum. Açıkçası da yay attırmayı hiç istemiyorum o yüzden ön tamponun uzatmak istiyorum aşağıdan rüzgar ne kadar az geçerse yol tutuşu o kadar iyi olur diyorlar...

ford bir kez daha gözüme girdi şimdi :D.. helal olsun adamlara.. donanımı da koyuyorlar yol tutuşu da müthişmiş.. söyleyecek ne kaldı ki.. fordçu olmamak için kendimi zor tutuyorum :D :D
Ford farklı bi araba. Ford iyidir ya yol tutuşu ile tüm araçları geri de bırakır ki en büyük örneği Mazda ve Volvo'nun Ford'dan şase alması gibi :)

Amortisörler konusunda yorum yapamayacağım lakin yolda gezme konusunda lastikler sorun olabilir, yönlü lastiklerde yüksek hızlarda yolda gezme olduğunu duymuştum fakat bizzat yaşamadım.
Lastiklerim daha sıfır ve hız lastikleri zannetmiyorum pek ondan dolayı olacağını Berkcan... Bu arada sen hala iskenderun'da mısın ! Artık ben de iskenderun'luyum buraya yerleştim :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #13 : Aralık 25, 2012, 13:50:36 »
Oğuz hız lastikleri gezme yapar bende 5 6 yıl kullandım hep hız lastiği ve yoldaki en ufak kusurda direskiyon o yöne hemen çekiyor bunu sadece direksiyonu sıkı tutarak önleyebilrisin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bmw 318i /Suzuki Jimny 4x4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #14 : Aralık 25, 2012, 15:35:11 »
Sömestrda gelcem abi görüşürüz :)
Her sürücü, arabasının kıçınada en az kendininki kadar sahip çıkmalıdır...
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24775.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #15 : Aralık 25, 2012, 23:49:36 »
Focusun ve genel olarak Fordların ön ve arka takımları rakiplerine göre oldukça iyidir. Fordun senelerdir çok iyi yaptığı şeylerin başında gelir yürüyen aksamlar. Focus kiraladığım zamanlar virajlarda bu kendini belli eder hep.

Amortisör değişimi düşünürseniz Bilstein bakın derim ben. Pek bulunmuyor ama çok kaliteli ve alman araçlar için tavsiye edilen amortisörlerdir. 3.5mm yay alacaksanız da özel üretim orjinalden 3.5mm kısa amortisörleri var, tabi onlar konfordan ziyade yol tutuşu için... ve evet, Eibach en tavsiye edilen yayların başında geliyor.
abartmış olmak istemem ama kullandığım araçlar arasında bana da en dengeli araç markası ford geldi. 98 honda civic ve 2000 Subaru legacy aracım vardı onlar hariç...
şuan 2010 fiesta ve 2000 saab 9,3 aracım var. saabla değil yapmak düşünmediğim şeyleri, fiesta gözü kapalı yapıyor. son hızına kadar çok dengeli gidiyor ve virajlarda çok çevik. vesselam focus herhalde çok daha iyidir.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #16 : Aralık 30, 2012, 00:54:01 »
Oğuz hız lastikleri gezme yapar bende 5 6 yıl kullandım hep hız lastiği ve yoldaki en ufak kusurda direskiyon o yöne hemen çekiyor bunu sadece direksiyonu sıkı tutarak önleyebilrisin.
Mesut abi ben bu aracı aldım alalı aynı sıkıntıyı yaşıyorum gezme bi yana kalsın aracın amortisörleri aşırı sert... Şu an resmen jetta gibi araç konfordan baya ödün vermiş durumda amortisörlerimden tıs tıs sesi bile gelmiyor vahim bi durum bu benim için :) Passat'ın en büyük özelliği yüksek hızlara çıktıkça araç yere yapışır benim ki tam tersine önü havaya kalkıyor :) Güldüğüme bakma sıkıntım büyük... İşim yüzünden aracımı servise de götüremiyorum yoksa bi genel kontrol yaptırmak istiyorum.. Eksik listesini çıkarıp verseler 10 numara olur. Ona göre masrafımın boyutunu ölçerdim ve eğer masraf büyük olacak satıp o masraf parasını da üstüne koyup dizel bi araç alırdım ama masrafta yok hani en büyük sıkıntı amortisör...

 Yine tekrar sorayım o ön tampona yapılacak etek plastik yol tutuşunda olumlu bi sonuç verir mi ! Aracın rüzgar direncini kuvvetlendirir diye düşünüyorum aşağıdan az rüzgar geçeceği için ??

Sömestrda gelcem abi görüşürüz :)
İnşallah abicim inşallah sömestrda da burdayım :)

abartmış olmak istemem ama kullandığım araçlar arasında bana da en dengeli araç markası ford geldi. 98 honda civic ve 2000 Subaru legacy aracım vardı onlar hariç...
şuan 2010 fiesta ve 2000 saab 9,3 aracım var. saabla değil yapmak düşünmediğim şeyleri, fiesta gözü kapalı yapıyor. son hızına kadar çok dengeli gidiyor ve virajlarda çok çevik. vesselam focus herhalde çok daha iyidir.
Aynen öyle ford'lar gerçekten bu konuda müthiş o koca gövdeli c-max bile yüksek süratlerde tırmalıyor asfaltı....
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #17 : Aralık 30, 2012, 23:29:07 »
insallah en yakin zamanda cozersin. Buarada ben de mondeolara hastayim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #18 : Aralık 30, 2012, 23:53:21 »
 Öncelikle şu iki durumu belirtmekte fayda var. Birincisi aracında sorun var mı, yok mu onun tespiti, ikincisi ise çıktığın süratlerin senin, trafiği paylaştığın diğer insanlar ve en son aracın için ne kadar sağlıklı olduğu!?

 Aracını kural ve güvenlik hız sınırları içinde kullandığını düşünürsek, ve aracında sorun varsa sırası ile lastiklerin ve onların havaları, balans ve rot ayarları kontrolü gerekir. Amortisörden neden ses beklediğini ise anlayamadım, bunu araç içinde duyman iyi değil, sorun göstergesidir.
 Bunlardan sonra Mesut yöneticimizin söylediği gibi aracın altına az hava aldırman ve alta giren havayı düzgün ve basıncını azaltacak şekilde yönlendirmendir. Bunun için özel kitler mevcuttur.
 Motorun alt muhafazasını da kontrol etmeni öneririm, alttan motor bölümüne uygun olmayan hava akımları giriyorsa söylediğin burun kaldırma olayına raslanabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Passat ve rüzgardan etkilenme...
« Yanıtla #19 : Aralık 31, 2012, 00:17:06 »
Öncelikle şu iki durumu belirtmekte fayda var. Birincisi aracında sorun var mı, yok mu onun tespiti, ikincisi ise çıktığın süratlerin senin, trafiği paylaştığın diğer insanlar ve en son aracın için ne kadar sağlıklı olduğu!?

 Aracını kural ve güvenlik hız sınırları içinde kullandığını düşünürsek, ve aracında sorun varsa sırası ile lastiklerin ve onların havaları, balans ve rot ayarları kontrolü gerekir. Amortisörden neden ses beklediğini ise anlayamadım, bunu araç içinde duyman iyi değil, sorun göstergesidir.
 Bunlardan sonra Mesut yöneticimizin söylediği gibi aracın altına az hava aldırman ve alta giren havayı düzgün ve basıncını azaltacak şekilde yönlendirmendir. Bunun için özel kitler mevcuttur.
 Motorun alt muhafazasını da kontrol etmeni öneririm, alttan motor bölümüne uygun olmayan hava akımları giriyorsa söylediğin burun kaldırma olayına raslanabilir.

Abi sorun hakkında size katılıyorum . Ama tıs sesi wv gurup araçlarda Oğuzun dediği gibi geliyor . Bana ikame araç olarak leon vermişlerdi onda bile her kasiste yolcu otobusü gibi tıs tıs ses gelirdi . Hoş bir sesti açıkçası kullandığım araçlarda o sesi duymak isterim . :)