0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar bugün aracımı aldım ve gidip Mobil 1 ESP Formula 5-30 yağ aldım. Aracın kilometresi 99.955 olduğu için artık 100.000 bakımı manasında yağını değiştirerek işe başlayayım dedim. Yağı almaya giderken toplamda 10 km'lik bir yol yaptım, trafik orta şekerliydi ancak benim yakıt tüketimim 15.9 litrelere kadar çıktı. Kendimi ne kadar zorlasamda 11 litreyi zor düştüm. Yağı aldıktan sonra bastım benim dayıoğlunun tamiranesine. Yaklaşık bir 25 km yol gittim. Trafik ortalama 20-25 km hızla seyrediyordu. Ve yakıt ortalamamı 10 litreden aşağı düşüremedim. Dedim aracın bakımı geldi ya, ondandır diye kendimi teselli ettim. Yağ değişimini filtresiyle beraber yaptık. Eski yağ aynı kola renginde ve pekmez kıvamındaydı. Yeni yağımızı motora koyduk, hava filtresine baktık, %70 temiz geldi gözüme ve önemsemedim, değiştirmedim. Yola çıktım tekrar, yakıt tüketimi düz yolda 7.8 litreye kadar düştü, o da sabit 90 km hızla bayağı bir gittim. Eve gelene kadar gaza resmen kuş tüyü ayarında bastım. Şimdi içime kurt düştü. Acaba araçta bir sorun var, o yüzden mi çok yakıyor?100.000 bakımı geldiği için değiştirmem gereken bir parça varda ben mi değiştirmedim? Şimdilik sadece yağ ve yağ filtresi değişti. Bujileri 70.000' de değişmiş en son. Yani 30.000 km önce. Ayrıca gaza hafif basıp çektiğimde çok az bir zırıltı sesi geliyor. Sesin geldiği yeri iyice takip ettim, tam son susturucunun ordan geliyor. Bu neyin nesidir?Yorumlarınızı rica ediyorum.
Hava filtresini komple çıkardım, hava filan bastık tozunu attırdık. Daha ilk günkü beyazlığı bile üstünde neredeyse. Almak sorun değil ama yakıt tüketimi neden arttı onu merak ettim. Bu hava filtresi yakıt tüketimini etkileyecek kadar kirli değil. Bujilere bakmadık hiç, bir önceki sahibi yetkili serviste 70.000 bakımında değiştirmiş. Eğer mesele bujilerdense hemen gider alır yaptırırım bişey değil. Ama daha bir önceki gün şehir içi seri kullanımda 8 litreyi ancak geçen araba şimdi gaza maksimum yumuşaklıkla basmama rağmen 15 litrelere dayanıyorsa bu işte bişey var demektir. Servise gidicez mecbur artık. Bakalım nasıl bir gol yicez.
İşte hata 1 asla hava filtresine hava basılmaz.Hava basıldığında gözenekler genişler ve araç çok yakmaya başlar.Fazla hava girdiğinden karışım oranını sabit tutmak için araç daha çok yakıt gönderir.Bence hiç vakit kaybetmeden hava filtresi ve bujileri değiştirin öncelikle.Eğer devam ederse kablolarıdaa bir kontrol ettirin.
Öyle mi? Ben hep hava basarım filtrelere kendimi bildim bileli. Bundan sonra yapmam. Bujileri yenileyeceğim derhal. Peki kablolarıda değiştirebiliyor muyuz?
Acaba oksijen sensöründen kaynaklanan bir sorun olabilirmi?
Sanmıyorum çünkü oksijen sensöründeki sorunlar genelde arıza ışığına neden olur ve sadece çok yakma gibi sorunların yanında çalışmama,tekleme,silkeleme vebuna benzer sorunlar ortaya çıkarır.
Mesela performansta hiçbir sorun yok. Gayet iyi gidiyor araba. Herhangi bir tekleme, gaz yememe söz konusu değil. Marş sorunuda yok, aynen böyle alıyor marşı: Avensis 1AZ-FSE cold start
O zaman dediğim gibi buji,hava filtresi değişecek sonra tekrar bakılacak eğer son devam ederse başka şeyler düşünülür.Bunun dışında birde maf sensörü ve boğaz kelebeğini temizleyin.Forumda nasıl temizleneceğini anlatan konular mevcut.Bunu yaptıktan sonra rölanti bir süre yüksek olur ancak sonrasında eski seviyesine döner ve rahatlama sağlar baya.
Bunların hepsini yapacağım. Ne güzel yağı değiştirdim diye seviniyordum ama olmadı.
Olsun en azından bir üst konudaki arkadaşımızın başına gelen bir problem gibi bir sorununuz yok.Bunlar basit şeyler.Onun trgerden dolayı motor kitlenmiş ve muhtemelen pistonlar contalar vs hepsi dağılmış durumda.
Sormayın, gerçekten çok can sıkıcı şeyler... :/
O yüzden değişeke olanlar hava filtresi,buji olsun bunlar arabanın cilvesidir
Ya can kurban onlar ne ki
Birde unuttum söylemeyi içim rahat etmedi.Würthün enjektör temizleyicisi var 300 ml hacminde.Buji,hava filtresini değiştikten sonra koyup depoyuda yarım depo civarına getirip 2.vitesten itibaren 5000-6000 devir aralığında 4.vitese kadar(4.viteste 4000 devir civarıda olur) 5 dk kadar kullanırsanız pırıl pırıl enjektörleriniz olur.Enjektör kirliliğide fazla yakıta neden olabilir.
Onlar gerçekten iş görüyor mu ki?