Gönderen Konu: enjektörlerdeki kurum  (Okunma sayısı 6849 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
enjektörlerdeki kurum
« : Aralık 15, 2012, 01:22:40 »
geçen akşam yolda giderken arabayı hep sakin kullanırım malum istanbulda sürat mümkün değil biraz sıkıştırmak istedim gece saat 12 civarı yollar boştu bi dip gaz yapmamla beraber bildiğiniz arkamda sis tabakası oluştu ve hemen gazı kestim daha sonra 4 5 defa daha yaptım en sonuncusunda çıkan o dumanımsı şey azaldı arabayı genelde 1600-2000 devir aralığında kullanırım hiç sıkıştırmam bu dumanın sebebini araştırdığımda enjektörlede kurum biriktiği için olduğu söylendi arabam daha 45.000 de sizce bu arkadan çıkan ve ilkinde nerdeyse sis gibi tüm yolu kaplayan dumanın sebebi neydi :)
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Toyota Club Türkiye

enjektörlerdeki kurum
« : Aralık 15, 2012, 01:22:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2012, 01:40:02 »
geçen akşam yolda giderken arabayı hep sakin kullanırım malum istanbulda sürat mümkün değil biraz sıkıştırmak istedim gece saat 12 civarı yollar boştu bir dip gaz yapmamla beraber bildiğiniz arkamda sis tabakası oluştu ve hemen gazı kestim daha sonra 4 5 defa daha yaptım en sonuncusunda çıkan o dumanımsı şey azaldı arabayı genelde 1600-2000 devir aralığında kullanırım hiç sıkıştırmam bu dumanın sebebini araştırdığımda enjektörlede kurum biriktiği için olduğu söylendi arabam daha 45.000 de sizce bu arkadan çıkan ve ilkinde nerdeyse sis gibi tüm yolu kaplayan dumanın sebebi neydi :)

Enes araba kaç model ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2012, 01:51:39 »
2011 model 10 Ocak çekişte ivmelenmede bi sıkıntı yok
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #3 : Aralık 15, 2012, 01:57:46 »
araç dizel mi ?
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #4 : Aralık 15, 2012, 02:02:22 »
Arada bir temizlik çalışması şart  :islik: Ben enjektör temizleyicisi doldurup 5000-6000 devir aralığında 2.vitesten itibaren 3 ve 4.viteslerdede yapmak şartıyla bi 5 dk kadar uyguluyorum.Araç resmen canlanıyor.Ama her zaman yapmamak lazım benzini içiyor çünkü  :DUR:
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #5 : Aralık 15, 2012, 02:02:32 »
2011 model 10 Ocak çekişte ivmelenmede bir sıkıntı yok

Enes morelini bozmak istemem ama eğer araç ciddi duman atıyorsa ve bu duman mavimsi ise aracın yağını kontrol et eksiltme var mı diye forumda görmüşsündür 2010 ve 2011 modellerin çoğunda yağ eksiltme sorunu var ve bu kontrolü her 1000 km de yap .

Benim araçtada bu sorun var şimdi var mı bilmiyorum servis 1000 km önce piston ve sekman değişimi yaptı . Bu değişimden önce benim araçta da duman atma olayı vardı piston değişimi sonrası duman olayı yok .

İvmelenmede bende de sıkıntı yok ama eğer senin araçta sorunlu araçtan ise bu sorun motorda fazla kurum birikimine sebep oluyor kısa vadede belki bir zararı olmuyor ama ileriki km lerde fazla kurumdan motorun performansı düşüyor ve yakıt tüketimi artıyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #6 : Aralık 15, 2012, 02:03:48 »
araç dizel mi ?

Mesut abi 1600-2000 devirde kullanıyorum dediğine göre %99 dizel . :) Bu devirlerde benzinli motor yürümez. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #7 : Aralık 15, 2012, 02:13:31 »
mavi renkli değil yağ eksiltme konusunda da şu ana kadar her serviste yağ değişiminden önce arabanın yanında bizzat bulunup kendim ölçtüm hiç eksilmede olmadı ama bi servise uğrayacağız anlaşılan bu arada araç dizel :)
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #8 : Aralık 15, 2012, 02:20:22 »
Mesut abi 1600-2000 devirde kullanıyorum dediğine göre %99 dizel . :) Bu devirlerde benzinli motor yürümez. :)

Mahmut kardeşim ilk mesajda arabayı hep sakin kullanırım demiş Emre, o yüzden sordum dizel mi diye.. dizel araçların en iyi torku verdiği devir aralığı da zaten 1750 d/dak.
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #9 : Aralık 15, 2012, 02:30:00 »
mavi renkli değil yağ eksiltme konusunda da şu ana kadar her serviste yağ değişiminden önce arabanın yanında bizzat bulunup kendim ölçtüm hiç eksilmede olmadı ama bir servise uğrayacağız anlaşılan bu arada araç dizel :)

Enes sorun olmadığına sevindim .

Duman için opette satılan rom marka enjektör temzileyiciyi tavsiye ederim servisin sattığı ile aynı serviste 30 tl civarı opette 7.5 tl .

Yakıt olarakta shell vpower veya shell vpower+GTL tavsiye ederim ben gtl kullanıyorum . En az duman attıran yakıttır ve aracın performansı daha iyi oluyor . Sadece birazcık pahalı . :)

Katkıyı kattığın deponun yarısına ulaştın mı boş bir yolda (otoban olursa daha iyi ) üçüncü veya dördüncü viteste 3500 devirde yaklaşık 15 dakika ara ara gaz keserek 5 dakikada bir ayağınızı gazdan çekip devri 2000 ne kadar düşürüp tekrar 3500 e getirerek kullanın araçta kurumdan eser kalmaz . 4. viteste yaparsan çok daha iyi olur ama otobana çıkmak istemezsen 3. vites trafik açısından daha güvenli .

Bundan sonrada aracı 2000-2500 devirde kullanmanı tavsiye ederim korkma yakıt tüketimin daha önceki kullanıma göre inan değişmez hatta azalabilir bile .

Unutma ki çok düşük devirde yakıt ekonomisi yerine fazla tüketime yol açar o shift göstergelerine de kafanı fazla takma . :)


Mahmut kardeşim ilk mesajda arabayı hep sakin kullanırım demiş Emre, o yüzden sordum dizel mi diye.. dizel araçların en iyi torku verdiği devir aralığı da zaten 1750 d/dak.
Abi
1600-2000 çok düşük devirler ben genelde 2000 altına kolay kolay inmem . d-4d 1750 gibi hissedilir bir torku verir ve bunu 3500 lere kadar koruru en ekonomik devirlerde 1900-2100 arası .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #10 : Aralık 15, 2012, 02:33:12 »
[quote

Abi
1600-2000 çok düşük devirler ben genelde 2000 altına kolay kolay inmem . d-4d 1750 gibi hissedilir bir torku verir ve bunu 3500 lere kadar koruru en ekonomik devirlerde 1900-2100 arası .
[/quote]


aynen katılıyorum sana.
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #11 : Aralık 15, 2012, 02:38:06 »
mazotu tek istasyondan hep aynı yerdeki shellden alıyorum başka yerden asla koymam benim araç yarı otomatik 70 e gelice kendi vitesi 5 e alıyor bende 70 80 arası kullandığım için hep o aralıkta kalıyor araba sanırım kurum yaptı biraz devirli kullanıp temizlenmesi lazım zaten dün en sonlara doğru duman baya azaldı ama bi serviste de komtrol ettirsem kafamda daha rahat olucak gibi :)
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #12 : Aralık 15, 2012, 09:54:58 »
mazotu tek istasyondan hep aynı yerdeki shellden alıyorum başka yerden asla koymam benim araç yarı otomatik 70 e gelice kendi vitesi 5 e alıyor bende 70 80 arası kullandığım için hep o aralıkta kalıyor araba sanırım kurum yaptı biraz devirli kullanıp temizlenmesi lazım zaten dün en sonlara doğru duman baya azaldı ama bir serviste de komtrol ettirsem kafamda daha rahat olucak gibi :)

Enes manuel modda dediğimi yapabilirsin . Baktın 3500 devirde vitesi kendi bir üst vitese geçiriyor . ES moduna al yine olmazsa manuel modda vites attığa devire bak ona göre en yüksek devirde 3. veya 4. viteste dediğim şekilde kullan baya faydası olur .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #13 : Aralık 15, 2012, 10:09:27 »
Enjektör temizleyici kullanmayı bir dene bakalım iyi gelir. Bir aracı kendin kontrol et ki nasıl gelişiyor durumlar, çözebilelim.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #14 : Aralık 15, 2012, 12:44:49 »
Bende gece yüklenince arkada farlardan gördüğüm kadarıyla baya bir kara duman oluyor.Katkı değilde 2-3 depo kadar shell GTL denicem herkes memnun kaldığını söylediğinden.İnş keser bu duman işi canımı sıkıyor :/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #15 : Aralık 15, 2012, 16:26:01 »
WÜRT enjektör temizleyiciyi 1 depo mazota kat sakin bir yola  çık  yüksek devir aralıklarında aracını biraz zorlayarak
70-80 km kadar git aracında ciddi anlamda kurum temizligi olur aynı zamanda çekişinde artar yakıtın düşer.motor rahatlar
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #16 : Aralık 15, 2012, 17:31:12 »
Uzun süredir şehir içi düşük devir şehirler arası 1900 rpm 'de aracı kullanıyordum çok büyük ihtimal bundan herhalde biraz yüklenmek gerekli :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • TOYOTAYI FARK EDİN,FARK EDİLEN OLUN????
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #17 : Ocak 05, 2013, 21:03:07 »
benim aracımda 2006 model 1.4 d-4d terra 179,000 km. ilk sahibiyim.benim aracımda da 90 km hız üzerinde (manuel-otomatik viteste fark etmiyor) seyir halinde iken yavaşlamak için ayağımı gazdan çekip,tekrar gaza basınca gazın sonuna kadar bassan basmasan da fark etmiyor.araba gaz yemiyor ve aşırı derece siyah duman atıyor.bu arada araba kendi rolanti hızıyla devam ediyor ben müdahale edemiyorum.ancak arabayı boş vitese alıp tekrar gaza bastığımda gaz yiyor ama vitese tekrar taktığımda yie gaz yemiyor araba kafasına göre taklıyor ne zaman canı isterse o zaman normale dönüyor.90 km hızın altında küçük devirlerde herhangi bir sorun yok.
Arıza lambası yanmıyor,bilgisayarda arazı kaydı yok herhangi bir arıza göstermiyor.10 tane ustaya gösterdim servis dahil sorunu çözebilen yok. ayrıca mazotu shellden alıyordum bu olaydan sonra total aldım yine devam ediyor.
DERDİME DERMAN OLACAK BİR TOYOTACI ARANIYOR...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #18 : Ocak 05, 2013, 21:07:16 »
Arada bir temizlik çalışması şart  :islik: Ben enjektör temizleyicisi doldurup 5000-6000 devir aralığında 2.vitesten itibaren 3 ve 4.viteslerdede yapmak şartıyla bir 5 dk kadar uyguluyorum.Araç resmen canlanıyor.Ama her zaman yapmamak lazım benzini içiyor çünkü  :DUR:
Bende merak ediyorum bu temizleyicileri gerçekten işe yarıyormu? anlatılana göre burda ciddi derecede fark var. 120 bin albea dizel 2006 toyota dizel var 100 binde bunlar için uygulamak istiyorum marka ve fiyat verirseniz nerde buluna bilir öğrenmek istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektörlerdeki kurum
« Yanıtla #19 : Ocak 05, 2013, 22:17:24 »
Bende merak ediyorum bu temizleyicileri gerçekten işe yarıyormu? anlatılana göre burda ciddi derecede fark var. 120 bin albea dizel 2006 toyota dizel var 100 binde bunlar için uygulamak istiyorum marka ve fiyat verirseniz nerde buluna bilir öğrenmek istiyorum.

Abdullah bey

Bu gibi sıvılara fazla para vermenize gerek yok ben opet istasyonlarında satılan rom marka enjektör temizleyicisini kullanıyorum . Fiyatı en son 7.5 tl gibiydi .

Bu gibi sıvılara fazla para vermenize gerek yok dedim ama her enjektör temizleyicide kullanılmaz opette satılan rom marka temizleyici toyota servislerinde 30 tl ye satılan temizleyici ile aynı sadece ambalajı değişik .


benim aracımda 2006 model 1.4 d-4d terra 179,000 km. ilk sahibiyim.benim aracımda da 90 km hız üzerinde (manuel-otomatik viteste fark etmiyor) seyir halinde iken yavaşlamak için ayağımı gazdan çekip,tekrar gaza basınca gazın sonuna kadar bassan basmasan da fark etmiyor.araba gaz yemiyor ve aşırı derece siyah duman atıyor.bu arada araba kendi rolanti hızıyla devam ediyor ben müdahale edemiyorum.ancak arabayı boş vitese alıp tekrar gaza bastığımda gaz yiyor ama vitese tekrar taktığımda yie gaz yemiyor araba kafasına göre taklıyor ne zaman canı isterse o zaman normale dönüyor.90 km hızın altında küçük devirlerde herhangi bir sorun yok.
Arıza lambası yanmıyor,bilgisayarda arazı kaydı yok herhangi bir arıza göstermiyor.10 tane ustaya gösterdim servis dahil sorunu çözebilen yok. ayrıca mazotu shellden alıyordum bu olaydan sonra total aldım yine devam ediyor.
DERDİME DERMAN OLACAK BİR TOYOTACI ARANIYOR...


Yavuz bey

Yüksek km lerde bu gibi durumlarla karşılaşmamak için baştan düzenli olarak enjektör temizleyici kullanmalıydınız . Bir çok kişi bu ürünleri gereksiz görüp ön yargı ile yaklaşıyor ama gerçekten işe yarayan enjektör temizleyicilerinin faydalarını yüksek km lerde görüyoruz . Enjektör temizleyici diye kutuya mazot doldurup satanlarda var onlar haliyle bir işe yaramıyor .

Size önce egr temizliği daha sonra deponuza enjektör temizleyici atmanızı tavsiye ederim . Ve depo yarıma ulaştığında otoban veya şehirler arası geniş bir yolda . Aracınızı 3. veya 4. viteste 3500 devirde 20 dakika kullanmanızı tavsiye ederim . Her 5 dakikada bir ayağınızı gazdan çekip aracın 2000 devire kadar düşmesini ve daha sonra tekrar 3500 devire kadar tekrar gaza basmanız daha iyi olacaktır . Bu süreyi 30 dakika yaparsanız daha iyi olacaktır fakat sıvı 20 dakikada yeterli zaten tüm depo boyunca bu sıvının etkisi olacaktır ondan deponuzu sonuna kadar kullanmadan mazot almayın ve aracı bu depo boyunca hep devirli kullanın temizleyicinin maksimum etkisini bu şekilde görürsünüz .

Bunları yaptıktan sonra aracınızda kurumdan kaynaklı sorunlar çözülecektir . Fakat arkadan siyah duman atma kurum kaynaklıda olmayabilir .