Gönderen Konu: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi  (Okunma sayısı 19443 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #40 : Aralık 03, 2012, 20:56:53 »
Eşek derisi olsa idi düşünebilirdim :) inceledim siteyide araba aslında çok kötü değil çok daha iyi olabilir ama ... azcık photoshop a özen gösterilmeli bence ... bu ne böyle paint ten kesip koyulmuş projeyi destekliyorum ama bence bu çok saçma madem bir iş yapıyorsunuz trilyonları akıtıyorsunuz tam yapın bari ...
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #40 : Aralık 03, 2012, 20:56:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #41 : Aralık 03, 2012, 21:37:14 »
Ben ticari araç üreten yerli bir firmada çalışıyorum. Yaptığımız iş aracın tasarımını yapıp, parçaları montajlayıp müşteriye vermek. Ama bu nasıl oluyor?

Öncelikle normları belirliyorsunuz. Aracın gireceği pazara göre genel hatlar ortaya çıkıyor. Şase, gövde karkası, ön ve arka FRP(compozit) yüzeyler, tavan tasarlanıyor.Otomotivde tecrübeli ve belli komponentleri yapabilen çok firma var. Bu yüzden siz örneğin "elektrikli kapı" çalışmıyorsunuz, aracın çizim datasını, istediğiniz spekleri verip tedarikçiyi çalıştırıyorsunuz. Tedarikçi size sistemi öneriyor, Arge test ediyor, onaylanırsa devam ediyorsunuz. Özellikle ön gögüs(dashboard) poliüretan olduğundan kalıpları çok pahalıdır. Bu ve buna benzer kalıp yatırımları, parça maliyetleri, tasarım maliyetleri ve ilaveten test maliyetlerini de hesaba katarsanız 3 milyonu bulur.

Tabi bu para devede kulak, fabrikasını kurup seri üretime almak, pazarı oluşturmak, servis ağını yaymak vs. ve diri kalmak için bence en az 2 milyar TL ye ihtiyaç var. Bu yüzden kimse elini taşın altına sokmuyor.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #42 : Aralık 03, 2012, 21:56:34 »
alıcılarına  hayırlı  ugurlu  olur  inş.
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #43 : Aralık 03, 2012, 22:53:32 »
Çok acımasızsınız yaaa! Bir zamanlar Devrim otomobillerini de bu zihniyet bitirmiş. Hemen "yok olmamış, şurası böyle, şurası şöyle!" Herkes mühendis, herkez uzman, herkes usta! Nerden geldiği belli olmayan internetten çarpma magazin bilgileriyle millet ahkam kesmeyi, ortamlarda hava basmayı meziyet sayıyor. Birileri birşey yapmış iyi veya kötü. Herkes bugatti tasarımı bekliyor. Biraz anlayış yahu. Böyle başlar, böyle gelişir, böyle böyle biryerlere gelir. Ama hemen .ok atmanın alemi nedir.Benim amcamın halasının oğlunun eniştesi de Boeing' de çalışıyor. Bence de olmamış bu araba!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #44 : Aralık 03, 2012, 23:15:11 »
İnşallah daha da geliştirirler ...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #45 : Aralık 03, 2012, 23:56:14 »
Ben ticari araç üreten yerli bir firmada çalışıyorum. Yaptığımız iş aracın tasarımını yapıp, parçaları montajlayıp müşteriye vermek. Ama bu nasıl oluyor?

Öncelikle normları belirliyorsunuz. Aracın gireceği pazara göre genel hatlar ortaya çıkıyor. Şase, gövde karkası, ön ve arka FRP(compozit) yüzeyler, tavan tasarlanıyor.Otomotivde tecrübeli ve belli komponentleri yapabilen çok firma var. Bu yüzden siz örneğin "elektrikli kapı" çalışmıyorsunuz, aracın çizim datasını, istediğiniz spekleri verip tedarikçiyi çalıştırıyorsunuz. Tedarikçi size sistemi öneriyor, Arge test ediyor, onaylanırsa devam ediyorsunuz. Özellikle ön gögüs(dashboard) poliüretan olduğundan kalıpları çok pahalıdır. Bu ve buna benzer kalıp yatırımları, parça maliyetleri, tasarım maliyetleri ve ilaveten test maliyetlerini de hesaba katarsanız 3 milyonu bulur.

Tabi bu para devede kulak, fabrikasını kurup seri üretime almak, pazarı oluşturmak, servis ağını yaymak vs. ve diri kalmak için bence en az 2 milyar TL ye ihtiyaç var. Bu yüzden kimse elini taşın altına sokmuyor.


Mehmet Bey doğru bir özet yapmış. Kendi tasarım motorunu yapmak, üretmek, test etmek bile tek başına çok maliyetli bir iş. Plastik aksam için kalıp yapmak, plastik enjeksiyon vs işleri ile uğraşanlar daha iyi bilir, çok pahalı. O kadar para akıtmışlar diye söylenenleri anlamakta çok güçlük çekiyorum. Bugün herhangi bir çizim yazılımı kaç para bilmiyorlar mı? Çizimi, testi yapacak ekibin maliyetini görmüyorlar mı? Döküm yaptırmak aslında çok ucuz da ben mi bilmiyorum? Adamlar bir otomobili otomobil yapan parçaları öncelikli olarak tasarlamak için nisbeten ayrıntı olanları sonraya bırakmış. (Kalite ayrıntılardadır doğru) Harcanan para tasarım için çok değil.

Eleştiriye herşey açıktır ama eleştirilecek konuyu da az buçuk bilmek gerekir. Sonuçta adamlar corolla'ya bunu rakip yaptık demiyorlar, daha başlangıç aşamasındalar. Tasarıma o kadar para harcamışlar, çıkan bu mu diye sormak gerçekten çok insafsızca, hele otomotiv firmalarının tasarım ve ar-ge'ye harcadığı paraların, çalışan sayılarının konuşulduğu bu forumda.

Fiyatını pahalı bulan arkadaşlar haklılar, ancak hedef kitlenin içinde muhtemelen değiller :) . Firmanın amacı bu satışları şirketin çarkını döndürmeye yardımcı olması. Alacak kişiler de muhtemelen zaten zengin olan, bu yerli girişimi desteklemek isteyen kişiler olur diye tahmin ediyorum.

Tipi hiç olmamış. Buna katılmamak mümkün değil. Sanki şasi başka arabanın, kasa başka arabanın gibi duruyor. Estetik olarak göreceli kavram denir de bunun bildiğin elbisesi iki beden bol olmuş.

Saygılar efendim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #46 : Aralık 03, 2012, 23:59:00 »
Ben ticari araç üreten yerli bir firmada çalışıyorum. Yaptığımız iş aracın tasarımını yapıp, parçaları montajlayıp müşteriye vermek. Ama bu nasıl oluyor?

Öncelikle normları belirliyorsunuz. Aracın gireceği pazara göre genel hatlar ortaya çıkıyor. Şase, gövde karkası, ön ve arka FRP(compozit) yüzeyler, tavan tasarlanıyor.Otomotivde tecrübeli ve belli komponentleri yapabilen çok firma var. Bu yüzden siz örneğin "elektrikli kapı" çalışmıyorsunuz, aracın çizim datasını, istediğiniz spekleri verip tedarikçiyi çalıştırıyorsunuz. Tedarikçi size sistemi öneriyor, Arge test ediyor, onaylanırsa devam ediyorsunuz. Özellikle ön gögüs(dashboard) poliüretan olduğundan kalıpları çok pahalıdır. Bu ve buna benzer kalıp yatırımları, parça maliyetleri, tasarım maliyetleri ve ilaveten test maliyetlerini de hesaba katarsanız 3 milyonu bulur.

Tabi bu para devede kulak, fabrikasını kurup seri üretime almak, pazarı oluşturmak, servis ağını yaymak vs. ve diri kalmak için bence en az 2 milyar TL ye ihtiyaç var. Bu yüzden kimse elini taşın altına sokmuyor.





Mehmet Bey doğru bir özet yapmış. Kendi tasarım motorunu yapmak, üretmek, test etmek bile tek başına çok maliyetli bir iş. Plastik aksam için kalıp yapmak, plastik enjeksiyon vs işleri ile uğraşanlar daha iyi bilir, çok pahalı. O kadar para akıtmışlar diye söylenenleri anlamakta çok güçlük çekiyorum. Bugün herhangi bir çizim yazılımı kaç para bilmiyorlar mı? Çizimi, testi yapacak ekibin maliyetini görmüyorlar mı? Döküm yaptırmak aslında çok ucuz da ben mi bilmiyorum? Adamlar bir otomobili otomobil yapan parçaları öncelikli olarak tasarlamak için nisbeten ayrıntı olanları sonraya bırakmış. (Kalite ayrıntılardadır doğru) Harcanan para tasarım için çok değil.

Eleştiriye herşey açıktır ama eleştirilecek konuyu da az buçuk bilmek gerekir. Sonuçta adamlar corolla'ya bunu rakip yaptık demiyorlar, daha başlangıç aşamasındalar. Tasarıma o kadar para harcamışlar, çıkan bu mu diye sormak gerçekten çok insafsızca, hele otomotiv firmalarının tasarım ve ar-ge'ye harcadığı paraların, çalışan sayılarının konuşulduğu bu forumda.

Fiyatını pahalı bulan arkadaşlar haklılar, ancak hedef kitlenin içinde muhtemelen değiller :) . Firmanın amacı bu satışları şirketin çarkını döndürmeye yardımcı olması. Alacak kişiler de muhtemelen zaten zengin olan, bu yerli girişimi desteklemek isteyen kişiler olur diye tahmin ediyorum.

Tipi hiç olmamış. Buna katılmamak mümkün değil. Sanki şasi başka arabanın, kasa başka arabanın gibi duruyor. Estetik olarak göreceli kavram denir de bunun bildiğin elbisesi iki beden bol olmuş.

Saygılar efendim.


Bu konular hakkında bilgisi olanları görmek çok hoş gerçekten.
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #47 : Aralık 04, 2012, 00:39:26 »
Bende bir olumsuz yorum yapacağım. Tasarımı beğenmedim o ayrı konu ama bence bir Türk arabası tasarlıyorsanız çoğu vatandaşımızın alabileceği bir fiyatta olmalı idi. Ferrarimsi bir araç tasarlamak yerine 20.000 - 25.000 civarı insanların ayağını kesecek bir model üretmeliydik. İşte o zaman vatandaşımız alırdı bu aracı. Şimdi bu arabaya da Devrim gibi yazık olacak. Bu sefer 70.000 i buna vereceğime gider Volkswagen alırım diyecek millet. Unutmamak lazım ki bir zamanlar tasarımını beğenmediğimiz ucuz markalar (Kia,Hyundai,Tata vs..) şimdi dünya devi oldular. Büyükten başlamak yerine ufaktan başlanmalı bence...



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #48 : Aralık 04, 2012, 00:41:02 »
Rıdvan beye katılıyorum burada asıl amaç Erişebilirlik olmalı. Madem kendi aracımızı yapıyoruz hızlı büyümek için erişebilirliği yüksek olmalı.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #49 : Aralık 04, 2012, 00:50:55 »
Bu arabaya 70-80.000 lira el insaf.Yerli üretime destek,ilklere destek ayrı konu.Tip ucube,düşünülen fiyat gülünç,bu kafayla akıbeti karanlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #50 : Aralık 04, 2012, 00:55:01 »
herşey iyi güzel de, motoru kim yapmış ben onu merak ettim...
ayrıca şu Türklerin de yerli araba yapma hevesi iyi güzel de, neden yerli spor arabaya yöneliyorlar herseferinde ben onu anlamam...
böyle bir sınıfta rakipler karşısında adını duyurması imkansız...
onun yerine şöyle daha basit yaklaşsalar olaya, tamamen Türk üretimi, sıradan aile arabası yapsalar, ucuz olsa daha başarılı olmaz mıydı...
şöyle sıfırı 20-25bine mütevazı bir araç üretsek, piyasada ne albea kalır ne symbol, bence işe buradan başlamalı...

Bende bir olumsuz yorum yapacağım. Tasarımı beğenmedim o ayrı konu ama bence bir Türk arabası tasarlıyorsanız çoğu vatandaşımızın alabileceği bir fiyatta olmalı idi. Ferrarimsi bir araç tasarlamak yerine 20.000 - 25.000 civarı insanların ayağını kesecek bir model üretmeliydik. İşte o zaman vatandaşımız alırdı bu aracı. Şimdi bu arabaya da Devrim gibi yazık olacak. Bu sefer 70.000 i buna vereceğime gider Volkswagen alırım diyecek millet. Unutmamak lazım ki bir zamanlar tasarımını beğenmediğimiz ucuz markalar (Kia,Hyundai,Tata vs..) şimdi dünya devi oldular. Büyükten başlamak yerine ufaktan başlanmalı bence...



Rıdvan abi şimdi gördüm mesajını, aşağı yukarı aynı şeylerden bahsetmişiz...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #51 : Aralık 04, 2012, 01:30:29 »
herşey iyi güzel de, motoru kim yapmış ben onu merak ettim...
ayrıca şu Türklerin de yerli araba yapma hevesi iyi güzel de, neden yerli spor arabaya yöneliyorlar herseferinde ben onu anlamam...
böyle bir sınıfta rakipler karşısında adını duyurması imkansız...
onun yerine şöyle daha basit yaklaşsalar olaya, tamamen Türk üretimi, sıradan aile arabası yapsalar, ucuz olsa daha başarılı olmaz mıydı...
şöyle sıfırı 20-25bine mütevazı bir araç üretsek, piyasada ne albea kalır ne symbol, bence işe buradan başlamalı...
Rıdvan abi şimdi gördüm mesajını, aşağı yukarı aynı şeylerden bahsetmişiz...
Rıdvan beye katılıyorum burada asıl amaç Erişebilirlik olmalı. Madem kendi aracımızı yapıyoruz hızlı büyümek için erişebilirliği yüksek olmalı.

Hepimiz aynı düşüncedeyiz ne güzel işte.. :) Aklın yolu birdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #52 : Aralık 04, 2012, 04:52:54 »
açıkcası bende aracı beğenmedim.. fakat yorumlar çok acımasız... ben normal karşılıyorum.. 120-130 yıl geri kalmışız bu duruma göre araç güzel bile denebilir
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #53 : Aralık 04, 2012, 10:37:06 »
Türk milleti birgün yok olursa duygusallıkta yok olacak.

-Vay efendim! Siz hiç birşey bilmiyorsunuz! Gelişim gösterememizi tamamen "olumsuz eleştiriye" bağlıyorsunuz.

Gerçekçi olalım lütfen!

İmza arabası orda. İnceleyin, öyle olursa Türk üretimine can kurban. Arabanın herşeyi ortada, fiyatınıda söylüyor adam. Görmeyenler 2. sayfadan bakabilir.

Etox denilen uyduruk marka! Ya olmasın abicim, sen bu işi yapma ve biz dışarı bağımlı olarak yaşamaya devam edelim!

Arabanın bişeyi belli değil, ortada bi numara yok, yamuk yumuk duruşu var, motoru renault, iç konsol-plastik-şanzıman renault, dış tasarım SIFIR! sonra trilyar euroluk mühendislik çalışması var sen ne anlarsın ayakları! Bir siz biliyorsunuz zaten! Geriye kalan herkes ahmak, cahil, köyde çoban değil mi?

Yapmayın arkadaşlar! Kimse kimseyi keriz yerine koymasın!

Halasının eniştesinin oğlunun torununun kuzeni boeingte çalışanları bilmem! Ben yakın akrabamın dünya devi bir otomobil firmasına yaptığı çizimden bahsettim. Sidik yarıştıracak olsam markayı bildirir artistik yapardım burda. Bunu konu hakkında bilgimizin olduğunu göstermek için söyledik. Burası ergenlik çağındaki çocukların takıldığı forum değil! Birşeyi söylüyorsak dayanağıyla birlikte söylüyoruz!

Etox markası önce dünyadaki diğer otomobil firmalarını bi incelesin, ondan sonra proje geliştirsin. Yerli Ferrari derken bile ofsaytta Etox!

Bu marka bu kafayla tutmayacak. Ne zaman özgün tasarım yaparlar, gerçekçi fiyat belirlerler, adam gibi bi kurumsal kimlikle piyasaya çıkarlar, işte o zaman Etox'u desteklerim.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #54 : Aralık 04, 2012, 11:40:55 »
sevgili arkadaşlar kardeşler, ben 1960 lı yıllarda hem üniversiteye giderdim hemde taksi arabamla evin nafakasını çıkarırdım. o zamanlar paramın az olduğu zaman gerektiğinde japon parçası alıp chevroletime takardım, fakat o parçalar o kadar adiydiki çok çabuk bozulurlardı, mafsal istavrozları çat diye kırılırdı.
aradan uzun yıllar geçti, komşumun biri toyota corolla sıfır 1994 xe garbüratörlü aldı ben ayıp olmasın diye, bu japon arabasını nereden buldun demedim, ama içimden adama acıdım. aradan bir süre geçti komşumun hanımı corollayı sitede başka bir yere park etmemi rica etti. o arabayı kullandığım zaman eşekten düşmüş gibi oldum, o ne muhteşem bir şeydi, benim citroen visa super E  bir anda gözümden düştü ve ben bir ay sonra efsanemi kapıma çektim.
 uzun lafın kısası biz millet olarak sabırsızız, futbol kulüplerimiz hoca alır futbolcu alır hemen başarı bekleriz , başarı gelmezse hocayı yeniköy kasabı olarak suçlar kovarız adam bir ülkenin milli takımının başına geçer dünya şampiyonu yapar, futbolcu daha küçük bir takıma sepetlenir, orada harikalar yaratır tekrar alabilmek için dünyanın parasını veririz.
 adam bir tasarım yapmış 80 bin demiş, bırakın üretsin, bırakın yapsın, o fiata satabilirse satsın, satamazsa ki satamaz o zaman fiatını düşüre düşüre bizim alabileceğimiz fiatlara arz ve talep koşullarında GELECEK. fiatı piyasa belirler, bizde bir ata sözü vardır isteyene değil verene bak diye.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #55 : Aralık 04, 2012, 12:00:35 »
bu Etox sözde ismi bile yerli, olmayan yerli otomobilimiz







buda TVR Tuscan bir benzerlik görüyormusunuz ?





bunlarda makyajlanmış halleri her iki aracında





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #56 : Aralık 04, 2012, 12:07:35 »
Onuk Sazan ,  buda yerli spor otomobil miş ancak tasarım ve işçilik ETOX a  10 basar.  gemi üreten bir firmaymış bu


buna lafım yok adamlar yapmış, tasarlamış gerçekleştirmiş , kaportada kusur yok, kaput kapı çizgileri ek yerleri harika.


















Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #57 : Aralık 04, 2012, 12:08:18 »
sevgili arkadaşlar kardeşler, ben 1960 lı yıllarda hem üniversiteye giderdim hemde taksi arabamla evin nafakasını çıkarırdım. o zamanlar paramın az olduğu zaman gerektiğinde japon parçası alıp chevroletime takardım, fakat o parçalar o kadar adiydiki çok çabuk bozulurlardı, mafsal istavrozları çat diye kırılırdı.
aradan uzun yıllar geçti, komşumun biri toyota corolla sıfır 1994 xe garbüratörlü aldı ben ayıp olmasın diye, bu japon arabasını nereden buldun demedim, ama içimden adama acıdım. aradan bir süre geçti komşumun hanımı corollayı sitede başka bir yere park etmemi rica etti. o arabayı kullandığım zaman eşekten düşmüş gibi oldum, o ne muhteşem bir şeydi, benim citroen visa super E  bir anda gözümden düştü ve ben bir ay sonra efsanemi kapıma çektim.
 uzun lafın kısası biz millet olarak sabırsızız, futbol kulüplerimiz hoca alır futbolcu alır hemen başarı bekleriz , başarı gelmezse hocayı yeniköy kasabı olarak suçlar kovarız adam bir ülkenin milli takımının başına geçer dünya şampiyonu yapar, futbolcu daha küçük bir takıma sepetlenir, orada harikalar yaratır tekrar alabilmek için dünyanın parasını veririz.
 adam bir tasarım yapmış 80 bin demiş, bırakın üretsin, bırakın yapsın, o fiata satabilirse satsın, satamazsa ki satamaz o zaman fiatını düşüre düşüre bizim alabileceğimiz fiatlara arz ve talep koşullarında GELECEK. fiatı piyasa belirler, bizde bir ata sözü vardır isteyene değil verene bak diye.

Atilla abi üretim politikası, marka stratejisi, satış amacı gibi şeylerden tamamen yoksun bir biçimde çıkmışlar yola. Elbette bu sorun değil. Elbette destekleyeceğiz, keşke bizim markamız olsa, ona binsek, kendi kendimize yetsek memleket olarak. Bunu kim istemez?

Fiyatı piyasa belirler. Ben dün Etox'u aradım konuştum. Fiyatlar belirlenmiş ama araç hakkında bilgi alamıyorsunuz. Bu nasıl iştir? Şu gazetenin manşetine bir bakar mısınız?



Bi arabadan bahset, kimsin nesin bi anlat, neresini nasıl ürettin, yok! 150 milyardan satışa sunulan etox... Kızılan nokta bu. Önce amaç değiştirilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #58 : Aralık 04, 2012, 12:11:32 »
Vaay, onuk muhteşemmiş..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #59 : Aralık 04, 2012, 12:11:58 »
@Mesut abi, İkinci paylaşımını arıyordum bende AutoShowda %100 yerli otomobil diye tanıttılar sanırıım 12.Halldeydi bizzat baktım, tasarım olarak ilk başlarda iyi bence ama kaliteyi artırmaları gerek.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey