Gönderen Konu: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi  (Okunma sayısı 19446 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #20 : Aralık 03, 2012, 11:54:18 »
şu bagajın haline bak :(  85000TL bide yuhh.  yahu 20 bin TL lik arabalar bile bundan daha kaliteli daha özenli bözenli, tata bile bunu sollar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #20 : Aralık 03, 2012, 11:54:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #21 : Aralık 03, 2012, 11:59:23 »
Bu da Türk malı şimdi. Buna can kurban...








Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #22 : Aralık 03, 2012, 12:09:15 »

 farlar başka bir markanın, hazır alınmış , kaput desen öyle, koltuklar öyle, jantlar bile piyasada satılan CMS marka yahu,  hangi marka araç üreticisi piyasada satılan jantları aracına takıyor ?  600 bin doları sen nerden biliyorsun Oğuzhan ?



Tabi toyotaların jantlarının da izmir cms'de üretildiğini bilmiyorsun Mesut abi.

Yada toyota aurisin farlarıyla, ford transit connect'in farlarının aynı firma tarafından yapıldığını..

Hatta sana birkaç firma ismi vereyim,

http://www.kanca.com.tr/Default.asp?Section=Page&Act=Detail&ID=5&GroupID=5

Renault, ford ve toyotanın OEM parçalarını üreten firma.

http://www.smfotomotiv.com.tr/tr/iletisim.asp

SMF İzmir, toyotanın çeki demirini üreten firma.

Kısacası hiçbir büyük üretici firma janttır, çeki demiridir, rottur, akstır kendisi üretmiyor, gönderdiği şartnameye uygun şekilde üretim yapabilen birine yaptırıyor. Bu yüzden diyorum ki önemli olan üretmek değil, planlamak, oluşturmak. Üretimi herkes yapıyor.

Etox'ta tamamen türk mühendisler tarafından tasarlanmış, planlanmış ve motor şanzıman hariç üretilmiş bir araç. Ayrıca kaporta jettanın falan değil tamamen kendi üretimleri, kaput dahil.

Çizime 600.000 dolar verdiklerini, proje başkanı Ali Kalkanlı hocamdan öğrendim, çünkü bende bu projenin şaşe aşamasında yüksek lisans yapmayı düşünüyordum sonra vazgeçtim.
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #23 : Aralık 03, 2012, 12:13:40 »
Dünyanın en büyük otomobil firmalarından birinin bir model çizimini akrabam yaptı. Ayrıca bir çok büyük firmanın neleri nasıl ürettiğini yakınen biliyorum. Geçmişte bir çok dev holdingin arge çalışmalarınında içinde olduğu danışmanlıklar yaptık. Bildiğiniz büyük markaların yarısıyla iletişim halindeyim. Neyin ne olduğunu biliyorum. Tartışmaya girmeyelim, 600.000 dolarlık bir çizim yok ortada. Emeğe saygı duyarım her zaman. Birşeyler yapılmaya çalışılıyor. Bu çok güzel, her zamanda desteklerim. Ama iki günde tasarlayıp 3. gün yerli ferrari 150 bin TL diye boy göstermek ne kadar doğru?
Bu mu 600.000 dolarlık çiziminizin sonucu?

Hala bana çizim deyip arabanın içinin bagajının resmini gösteriyorsun, bırak onları..

Benim bahsettiğim çizimler,





Sen hala dana derisi diyorsun, bana koltukların fotoğrafını gösteriyorsun. Bizim yapamadığımız olay o değil, mühendislik tasarımı.. Ve adamlar bunu yaptı..

2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #24 : Aralık 03, 2012, 12:15:01 »
Çok basit yaklaşıyorsunuz olaya, çünkü yapılanlardan hiçbirinizin haberi yok, bir fotoğrafa bakıp saçma sapan yorumlar yapıyorsunuz. Bu araç bizim okulda, bizim bölümün laboratuvarında yapıldı. Şase, yürüyen aksam vs hepsinin teker teker çizimleri yapıldı, teker teker kalıplar hazırlandı, özel aluminyum alaşımlar döküldü, parçalar dövüldü. Günümüz teknolojisinde artık önemli olan yapabilmek değil, tasarlayabilmek. Çünkü artık herkes üretebiliyor standart parçaları. Sadece bu aracın çizimlerine 600.000 dolar para harcandı. Tabi siz şimdi aaaaa buna albea farını koymak için çizimde mi yapmışlar diyeceksiniz ama, z rotundan denge çubuğuna, rotun rotiline kadar hepsi teker teker hesaplandı, üretildi.

Kısacası, birşey hakkında bilginiz olmadan konuşmayın. Bu lafım herşey hakkında bilgisi olanlara gelsin.
    Oğuhan boşuna nefesini tüketme , bizler bir iş başaran bir şey üretenlerin her zaman karşısında olduk. bir doktor ilaç üretir hemen alaya alırlar meslekdaşları karşı çıkarlar. bu tip davranışlarla biz böyle geri kaldık, DEVRİM i ürettik bir elemanın benzin koymayı unutmasıyla canım proje çöpe gitti, halbuki o zamanlar toyota henüz emeklemeye başlamıştı korenin hiçbir markası ve arabası yoktu. bakıyorumda forumdaki arkadaşlarda aynı yolu izliyor, halbuki destek olmaları lazımdı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #25 : Aralık 03, 2012, 12:17:46 »
Tabi toyotaların jantlarının da izmir cms'de üretildiğini bilmiyorsun Mesut abi.

Yada toyota aurisin farlarıyla, ford transit connect'in farlarının aynı firma tarafından yapıldığını..

Hatta sana birkaç firma ismi vereyim,

http://www.kanca.com.tr/Default.asp?Section=Page&Act=Detail&ID=5&GroupID=5

Renault, ford ve toyotanın OEM parçalarını üreten firma.

http://www.smfotomotiv.com.tr/tr/iletisim.asp

SMF İzmir, toyotanın çeki demirini üreten firma.

Kısacası hiçbir büyük üretici firma janttır, çeki demiridir, rottur, akstır kendisi üretmiyor, gönderdiği şartnameye uygun şekilde üretim yapabilen birine yaptırıyor. Bu yüzden diyorum ki önemli olan üretmek değil, planlamak, oluşturmak. Üretimi herkes yapıyor.

Etox'ta tamamen türk mühendisler tarafından tasarlanmış, planlanmış ve motor şanzıman hariç üretilmiş bir araç. Ayrıca kaporta jettanın falan değil tamamen kendi üretimleri, kaput dahil.

Çizime 600.000 dolar verdiklerini, proje başkanı Ali Kalkanlı hocamdan öğrendim, çünkü bende bu projenin şaşe aşamasında yüksek lisans yapmayı düşünüyordum sonra vazgeçtim.

Oğzuhan ben bunları biliyorum güzel kardeşim, sonuçta bantan çıkan arabaların hiçbirinin üreticisinin kendien has jant fabrikası yok bunlar ihale ile firmalarla anlaşılıp ürettiriliyor aynı aküler gibi veya ampuller gibi . hiçbir araba üreticisi dur ampulumu yada jantımı ben kendim üreteyim demez.

ben,im demek istediğim şey 85000TL para vereceğim arabanın jantı bile piyasada satılan CMS olması yani en azından CMS ile anlaşıp buı araca özel jant ürettirir adam değilmi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #26 : Aralık 03, 2012, 12:19:16 »
Hala bana çizim deyip arabanın içinin bagajının resmini gösteriyorsun, bırak onları..

Benim bahsettiğim çizimler,





Sen hala dana derisi diyorsun, bana koltukların fotoğrafını gösteriyorsun. Bizim yapamadığımız olay o değil, mühendislik tasarımı.. Ve adamlar bunu yaptı..

Çok haklısınız. Özür diliyorum. Bilgilerinizle aydınlattığınız için teşekkür ederim. Bilmeden etmeden konuşup hata ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #27 : Aralık 03, 2012, 12:19:34 »
    Oğuhan boşuna nefesini tüketme , bizler bir iş başaran bir şey üretenlerin her zaman karşısında olduk. bir doktor ilaç üretir hemen alaya alırlar meslekdaşları karşı çıkarlar. bu tip davranışlarla biz böyle geri kaldık, DEVRİM i ürettik bir elemanın benzin koymayı unutmasıyla canım proje çöpe gitti, halbuki o zamanlar toyota henüz emeklemeye başlamıştı korenin hiçbir markası ve arabası yoktu. bakıyorumda forumdaki arkadaşlarda aynı yolu izliyor, halbuki destek olmaları lazımdı.

Çok basit birşey sanıyorlar Atilla abi, bu da beni çok sinir ediyor.. Onlarca profesör, doçent , asistan , öğrenci çalıştı, milyon dolar harcandı bu proje için ve gerçekten çok çok başarılı bir araç çıktı ortaya.. Bu projenin başkanı Ali Kalkanlı Türkiyenin en iyi dökümcüsü olarak geçer, danışmanları Ekrem Selçuk Birleşmiş Milletlerde döküm danışmanlığı yapmış bir adamdır. Bu kadar adam ve bu kadar para dana derisinden yapılmış bir koltuktan dolayı yerin dibine sokulmamalı..
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #28 : Aralık 03, 2012, 12:20:30 »
Oğzuhan ben bunları biliyorum güzel kardeşim, sonuçta bantan çıkan arabaların hiçbirinin üreticisinin kendien has jant fabrikası yok bunlar ihale ile firmalarla anlaşılıp ürettiriliyor aynı aküler gibi veya ampuller gibi . hiçbir araba üreticisi dur ampulumu yada jantımı ben kendim üreteyim demez.

ben,im demek istediğim şey 85000TL para vereceğim arabanın jantı bile piyasada satılan CMS olması yani en azından CMS ile anlaşıp buı araca özel jant ürettirir adam değilmi ?

Mesut abi haklısın ama projenin odağı jantı ya da koltuğu değil, bunun üretilebilir olduğunu göstermek.. Eminim ki birgün seri üretime geçerse, kendi tasarımları olan jantı da üretip takarlar.
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #29 : Aralık 03, 2012, 12:22:19 »
Oğzuhan ben bunları biliyorum güzel kardeşim, sonuçta bantan çıkan arabaların hiçbirinin üreticisinin kendien has jant fabrikası yok bunlar ihale ile firmalarla anlaşılıp ürettiriliyor aynı aküler gibi veya ampuller gibi . hiçbir araba üreticisi dur ampulumu yada jantımı ben kendim üreteyim demez.

ben,im demek istediğim şey 85000TL para vereceğim arabanın jantı bile piyasada satılan CMS olması yani en azından CMS ile anlaşıp buı araca özel jant ürettirir adam değilmi ?
   Mesut kardeşim araba seri üretime geçince arma , logo gibi özel şeyler ürettirilir, deneme aşamasındaki janta neden özel marka yaptırsınlar? bu savurganlık olmaz mı?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #30 : Aralık 03, 2012, 12:25:04 »
Mesut abi haklısın ama projenin odağı jantı ya da koltuğu değil, bunun üretilebilir olduğunu göstermek.. Eminim ki birgün seri üretime geçerse, kendi tasarımları olan jantı da üretip takarlar.

bukadar para yatırıyorsan bu işe banttan çıkabilecek seri üretime geçebilecek bir araç yapmak daha doğru olmazmı ? 85000TL veriyorsun protetip denebilecek bir araç alıyorsun. bence böyle olmamalı. her türlü emeğe saygım var ancak 85000TL nin karşılığı bu olmamalı doğrumu ? BMW 316i alırsın o paraya kendini kanıtlamış yılların deneyimi yanlışmı ?  yada illaki Türk otomobili ürettik ve satılsın deniyorsa fiyat böyle abartılmamalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #31 : Aralık 03, 2012, 12:28:35 »
   Mesut kardeşim araba seri üretime geçince arma , logo gibi özel şeyler ürettirilir, deneme aşamasındaki janta neden özel marka yaptırsınlar? bu savurganlık olmaz mı?

Atilla amca 85.000TL deneme aşaması bir araç için normalmi ? araça deneme aşamasında ise satışa sunulmaz ve adı prototip olur.  ama bu arkadaşlar Türk demelerine rağmen X harfi içeren bir aracı  piyasa sürüp satmaya çalışıyorlar , bu işler böyle yürümüyor sen benden daha iyi bilirsin abi. mesela bir üretici firma aracın yedek parçasını 15 yıl bulundurmak zorunda bu arkadaşlar bu aracı satışa sunmuşlar ama stoklarını hazırlamışlarmı acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #32 : Aralık 03, 2012, 12:34:36 »
Etox'u aradım. Dedim biz internette şu an tartışıyoruz. En yetkili kişiyi bağlayıp bana araç hakkında bilgiler verir misiniz dedim. Konuştuk, araç fiyatı bi kere belli değil ama en uygun fiyat olarak sedan dizele 70 bin TL ve üzeri düşünülüyor. Donanım olarak hiçbir bilgi-döküman yok. Aracın arge çalışmalarına ayrılan bir bütçe bilgiside bulunmuyor.

"Aracın iç mekanında renaultun çokça parçasını görüyoruz, ayrıca motor olarakta renaulttan faydalanılmış. Performans olarakta internetten ulaştığımız bilgiler bize zayıf geldi. Bunlara rağmen 70 bin TL taban rakam düşünceniz fazla değil mi? O konu hakkında şimdi bişey söyleyemeyeceğim." dediler.

Saygılar dedim ve kapattım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #33 : Aralık 03, 2012, 12:37:12 »
   Mesut kardeşim araba seri üretime geçince arma , logo gibi özel şeyler ürettirilir, deneme aşamasındaki janta neden özel marka yaptırsınlar? bu savurganlık olmaz mı?

Ama Atilla abi daha araba üretilmeden az önce telefondan 70 bin TL taban rakam düşünüyoruz dediler sedan dizel için. Seri üretimi yapılmamış bir araca nasıl fiyat biçebiliyorlarsa, kurumsal yapıda bende oluşturulmalı. Araç tam bir muamma ama fiyatlar belli, spor model 150 bin, sedan dizel 70 bin.

Yerli üretime karşı değilim, eminim kimsede değildir. Bir iş yapılırken amaç para olmamalı. Ama şu an Etox bana bunu hissettiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #34 : Aralık 03, 2012, 13:13:14 »






Yerli araç üretimi için hayallerini sürdüren Fadıl Akgündüz 2015 yılında piyasada olacağını söylediği bu araç için vergiler hariç 6000 euroluk bir fiyat belirlemiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #35 : Aralık 03, 2012, 15:19:11 »
Dış tasarımını hiç beğenmedim,benzetemedim bir şeye.Kasası şaseye göre bol galiba,(çamurluklar)Emeğe saygı tabi hiç yoktan iyidir.Ülkemizde o kadar tasarımcı var çıka çıka böyle bir model mi çıkmış ona üzüldüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #36 : Aralık 03, 2012, 18:33:38 »
Prototip bir araç daha henüz seri üretime geçilmemiş hala.Yorumlara göre düzenlenebilir.Oguzun anlatmak istediği gibi aracın gövdesini yürüyenin veya bilmediğimiz noktaların yerli müh.tasarlanıp üretil miş olması.Sonradan kaputta değişir farlar da değişir jantlarde değişir heryeri değişip daha orantılı güzel şeyler çıkabilir.
Ama yan sanayi olarak otomotive bukadar parça verdiğimiz halde kendimize has  bir aracımız yok.Bu araç zaten c sınıfı olarak yada b sınıfı,halkın hepsi kullansın diye düşünülmemiş.Fİyata veya kullanılan derilere neden okadar  takıldıgınızı anlamıyorum. aracın 70 bin tl ve üzeri oldugu bir fiyatının türkiye şartlarına uygun olmadıgını  bu aracı üreten okadar müh.akıl edemiyormu.Orta sınıf  herkesin ulaşabilecegi makul bir aracıda geliştirebilirler.Önemli olan geliştirip üretim bandına aktrabilmek.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #37 : Aralık 03, 2012, 18:39:08 »
Konuya tekrar girdiğimde Oğuzun(Neşetin)  yazdıklarını okuyunca dank etti, açıkcası alt yapıya bakmadan yorum yaptığımı düşündüm o an kendime yakıştıramadım fakat diğer yandan araç hakkında fiyat belirlenmesi vs gibi konularıda görünce ilk yazımda çok da haksız olmadığımı görüyorum.

Oğuzun anlattıkları gerçekten beni tatmin etti ve de mantıklı, gerçekten  o şaşeyi yapmak en maliyetli ve meşakatli kısımlardan biri.

Diğer yandan fiyat için 85.000 ya da 70.000 bana hiç de mantıklı gelmiyor çünkü erişebilirlik yok rakiplerine bakarsak Mını Cooper S bu araçla hiç bir şekilde yarışamaz ziyan olur gider bunca emek, Hasan kardeşim bir yorumundan '' para için olmamalı'' gibi bir ibare kullanmış ve çok da haklı yani ilk amacımız ortaya bir tasarım çıkartıp işi yürürüne koyup daha sonra işin maddi boyutuna önem vermek değil mi? Neticede biz Milletçe bu sektörde yıllar önce Devrim yapmış fakat dış güçlerin önlemesiyle projenin üstünü kapamış bir Milletiz o yüzden çok ciddi bir giriş yapıp her şeyi rayına oturtmak gerek.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #38 : Aralık 03, 2012, 19:02:53 »
Yukarıdaki bütün mesajları okudum ve fikrim hala aynı.Niyet super,sonuç berbat....
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ''İTİBAR'',İleti veya alkış ile kazanılmaz !!!
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Etox'un dört kapılı dizel modeli de üretildi
« Yanıtla #39 : Aralık 03, 2012, 20:04:51 »
Aslında fena olamamış ama ben el freninin pek beğenmedim..
“Suskunluğum asaletimdendir
Her lafa verilecek bir cevabım var.
Lakin bir lafa bakarım laf mı diye.
Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?”