Gönderen Konu: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu  (Okunma sayısı 7114 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« : Kasım 13, 2012, 01:39:04 »
merhaba arkadaşlar. aranıza yeni üye oldum bir arkadaşımın tavsiyesiyle. aracımda bir sorun var ve size danışmak istiyorum nasıl çözüm bulabileceğimize dair. hemen sorunu anlatıyorum.

Aracım 1998 model 3.0 v6 gx modeli. geçen mayıs ayında aldım. aldığımda araç 226.000 Km'de idi ve ilk sahibindendi. alındığından beri tüm bakımları Ankara Toyanda yapılmış. Ben aldıktan sonra direk lpg ( Atiker ) taktırdım. Tabi araba 1 yıldır da hiç bakıma girmemiş onu yaptırdım Reis'de. Neyse aracın hiç bir sorunu sıkıntısı yoktu. LPG'de inanmayabilirsiniz ama şehir içi sakin kullanımda o zamanın fiyatları ile 26 Kr tüketimim vardı. çok güzel seviniyordum. hem altımda güç konfor hem de bu kadar az yakan başka araç kolay kolay bulamam diyordum.

Derken araçta birden titreme-sarsıntı sorunu çıktı. Araç park halinde iken ya da kırmızı ışıkta durduğumda şöyle 5-10 saniyelik aralıklarla ufak ufak titreşimler-sarsıntılar üretiyor. bunu yaparken rölantide ufak ufak oynuyordu. Vites P veya N konumunda iken daha çok hissediliyor, D veya R konumunda ise rölanti yükseldiğinden pek farkedilmiyor. Buna ek olarak yakıt tüketimim birden arttı. kr hesabı yaparsak 5 kuruş birden arttı tüketimim. LPG fiyatları artmaya başladığında bu sorunlar yokken 30 Kr yakan aracım birden 35 Kr seviyelerine fırladı. bu sorun çıktığında LPG taktırdığımdan beri 2000 km geçmişti.


Önce LPG taktırdığımız yere götürdük. ustamız bize bujilerin değişmesi gerektiğini söyledi. NGK LPG-3 bujilerinden önerdi. Tanıdığımız oto servisi olan bir yere götürdüğümüzde de aynı cevabı aldık. Bunun üzerine bu bujileri alıp taktırdık. Ayrıca el değmişken hava filtresi de değişti aracın. Ancak bir çözüm elde edemedik. Hala aynı sarsıntı ve titreşim vardı.

Bunun üzerine aracı Reis'e götürdüm ve ustalara bakmasını söyledim. Ancak çok yoğunlarmış, sırf bu sorunu şöyle bir kapı dışına gelip bakmak için bile 15 gün sonrasına sıra verirlermiş. Nasıl bir muamele bilmiyorum ama oradan ayrıldım. Sonra google'da özel toyota servislerini araştırırken buraya denk geldim. Ankara'da memnun kalınan birkaç iyi yer olduğunu öğrendim ve orasıyla görüştüm. İsmi bana kalsın, kötü veya kalitesiz bir hizmet görmedim ama söylemek istemiyorum.


Bu yerde aracıma öncelikle boğaz kelebeği temizliği yapıldı. Titreme burdan yapılır denildi. Temizlettik. çok hafif azalma oldu titremede ve yakıt tüketimi biraz düştü. Ancak sorun yine çözülmedi. Bu arada aracıma bir alıcı çıktı. Tam satılırken bu sorun aşırı şekilde tekrar etti ve alıcı almaktan vazgeçti. Ben de aracı geri götürdüm bu yere ve soruna iyice bakılmasını söyledim.

Ustalar motora kamerayla baktıktan sonra emme manifoldu contasının bozulduğunu söylediler. Bu sefer de o contayı değiştirdik. Ayrıca LPG ayarım da güzel yapılmamış. İyi bir yerde yeni ayar yaptırdık. Ordan ayrıldığımın ertesi günü sorun yine vardı araçta. Ama biraz daha azalmış ve daha seyrek görülüyordu. E bu beni rahatsız ediyordu.

Tekrar götürdüm ve sorunun hala devam ettiğini söyledim. İncelemeler sonucu sorunun bu sefer buji kablolarından olduğunu söylendi ve japonyadan sipariş edileceği söylendi. Peki dedim ve beklemeye girdik. 1.5 - 2 aya yaklaşık bir süre sonunda kablolar geldi takıldı. lpg ayarı buna uygun şekilde yeniden yapıldı. aracı teslim aldım. 2 km ileri gittim ve kenara çektim arabayı. Sorun yine aynı. Hala aynı titreme-sarsıntı 5-10 saniyelik aralıklar içinde var.


E şimdi ben ne yapayım. Hiç ağız tadıyla binemiyorum bu arabaya. sürekli sorun devam ediyor ve adam gibi bir çözüm bulunamıyor. şu sorun için yaptığım masraf 1000 liraya yaklaştı ve ortada hala gözle görülür elle tutulur bir sonuç yok. Deneme tahtası ya da kobay değil ki buna sürekli masraf yapıp şurasıdır yok yok kesin burasıdır geçer diyerek araca deneme yanılma yapalım. benim de bir bütçem sabrım var. Gittiğim yerdeki ustayla da saygılı bir iletişimim var. ağız bozup kalp kırmak da istemiyorum. Ama her olmamış dediğimde getir bakarız deniliyor ve sürekli çözülmeyen sorun için masraf ödüyorum. ben ne yapmalıyım bu durumda ?  hiç kendim araca ellemeyip direk Toyan'a götürüp bakın kardeş sorun bu, bu soruna bakın çözün, geldiğimde eğer sorun çözülmüşşse paranızı verecem ama çözülmediyse vermeyecem gibisinden sözleşme anlaşma mı imzalamam gerekiyordu ? Ya da şu an gitsem böyle birşey yaparlar mı ? yani çözülmeyen giderilmeyen bir sorun için benden bu servisteki gibi masraf alırlar mı ?

lütfen bana bir çözüm sunun arkadaşlar artık sabrım kalmadı çünki. Aranızda aracında böyle sorunlar yaşayan oldu mu ?


DİP NOT : Aracın aküsü en son 2009 ocak ayı 185.000 km'de değişmiş. Elektriksel ateşlemeden kaynaklı bir titreme olduğunu düşünerekten akü de aklımı kurcalıyor. acaba akü yıpranmasından kaynaklanabilir mi ?

Toyota Club Türkiye

Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« : Kasım 13, 2012, 01:39:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2012, 01:44:52 »
Bence bir ihtimal rolanti gerçekten düşük olabilir ki aklıma ilk gelen ve mantıklı olan.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2012, 01:49:02 »
gittiğim yerde buna bakmış olmaları lazım ama bilmiyorum gözden kaçmışmıdır  :wacko:  gerçi rölanti 900 devir civarında. düşük olmaması lazım bu değerin yanlış mıyım ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2012, 01:51:05 »
gittiğim yerde buna bakmış olmaları lazım ama bilmiyorum gözden kaçmışmıdır  :wacko:

Nerde geldi bu cevap diye soracak olursanız aracı N ya da P aldığınızda yapıyorsa bana göre %90 rolantinin düşük olmasında kaynakldır ya da gazı fazla kısmışta olabilirler boğazdan.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #4 : Kasım 13, 2012, 01:53:09 »
mantıklı aslında. Yarın bir daha uğrayacam yanlarına. dediğini söyleyecem kesinlikle.

peki şu Toyan konusuna ne diyorsun ? Aracı götürsem, sorunum bu desem, onu çözmeden bana verirler mi burdaki gibi ücret alıp yoksa sorunu bulana kadar uğraşırlar mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #5 : Kasım 13, 2012, 01:55:28 »
Toyan muhakkak ücret talep ederi çünkü onlar yapmamışlar tüpü ve işlemleri dolayısıyla ciddi ücret talebi çıkacaktır tabi baktırmanızda fayda olacaktır.
Fakat rolanti işini Lpg yi yaptırdığınız servise giderek talep edin ücret almak hakları değil bence.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #6 : Kasım 13, 2012, 02:03:11 »
Yalnız aracın LPG ayarı daha yeni yapıldı. Fakir ayar yapılmıştı ilk LPG taktırdığımda.  Hatta lpg ile benzinde ayrı ayrı denedim iki şekildede sorun var. rölanti olabilir mi bilmiyorum ama söyleyeceğim bunu kesinlikle.

araç d ve p konumundayken bu titreşimler varken, klimayı radyoyu farları vs açtığımda rölanti yükseliyor ve bu titreşimlerin hissedilmesi biraz daha zorlaşıyor seyrekleşiyor ama hala var.


Toyan çözemediği sorun için ya da çözüp bildirim yapması için bakma ücreti gibisinden ücret mi alıyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #7 : Kasım 13, 2012, 02:06:14 »
yinede baktırmanızda fayda görüyorum, bujiler değişti demişsiniz demek ki oradan kaynaklanmıyor basit çözüm olarak rolanti aklıma geldi.

Geçmiş olsun.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #8 : Kasım 13, 2012, 02:06:47 »
merhaba arkadaşlar. aranıza yeni üye oldum bir arkadaşımın tavsiyesiyle. aracımda bir sorun var ve size danışmak istiyorum nasıl çözüm bulabileceğimize dair. hemen sorunu anlatıyorum.

Aracım 1998 model 3.0 v6 gx modeli. geçen mayıs ayında aldım. aldığımda araç 226.000 Km'de idi ve ilk sahibindendi. alındığından beri tüm bakımları Ankara Toyanda yapılmış. Ben aldıktan sonra direk lpg ( Atiker ) taktırdım. Tabi araba 1 yıldır da hiç bakıma girmemiş onu yaptırdım Reis'de. Neyse aracın hiç bir sorunu sıkıntısı yoktu. LPG'de inanmayabilirsiniz ama şehir içi sakin kullanımda o zamanın fiyatları ile 26 Kr tüketimim vardı. çok güzel seviniyordum. hem altımda güç konfor hem de bu kadar az yakan başka araç kolay kolay bulamam diyordum.

Derken araçta birden titreme-sarsıntı sorunu çıktı. Araç park halinde iken ya da kırmızı ışıkta durduğumda şöyle 5-10 saniyelik aralıklarla ufak ufak titreşimler-sarsıntılar üretiyor. bunu yaparken rölantide ufak ufak oynuyordu. Vites P veya N konumunda iken daha çok hissediliyor, D veya R konumunda ise rölanti yükseldiğinden pek farkedilmiyor. Buna ek olarak yakıt tüketimim birden arttı. kr hesabı yaparsak 5 kuruş birden arttı tüketimim. LPG fiyatları artmaya başladığında bu sorunlar yokken 30 Kr yakan aracım birden 35 Kr seviyelerine fırladı. bu sorun çıktığında LPG taktırdığımdan beri 2000 km geçmişti.


Önce LPG taktırdığımız yere götürdük. ustamız bize bujilerin değişmesi gerektiğini söyledi. NGK LPG-3 bujilerinden önerdi. Tanıdığımız oto servisi olan bir yere götürdüğümüzde de aynı cevabı aldık. Bunun üzerine bu bujileri alıp taktırdık. Ayrıca el değmişken hava filtresi de değişti aracın. Ancak bir çözüm elde edemedik. Hala aynı sarsıntı ve titreşim vardı.

Bunun üzerine aracı Reis'e götürdüm ve ustalara bakmasını söyledim. Ancak çok yoğunlarmış, sırf bu sorunu şöyle bir kapı dışına gelip bakmak için bile 15 gün sonrasına sıra verirlermiş. Nasıl bir muamele bilmiyorum ama oradan ayrıldım. Sonra google'da özel toyota servislerini araştırırken buraya denk geldim. Ankara'da memnun kalınan birkaç iyi yer olduğunu öğrendim ve orasıyla görüştüm. İsmi bana kalsın, kötü veya kalitesiz bir hizmet görmedim ama söylemek istemiyorum.


Bu yerde aracıma öncelikle boğaz kelebeği temizliği yapıldı. Titreme burdan yapılır denildi. Temizlettik. çok hafif azalma oldu titremede ve yakıt tüketimi biraz düştü. Ancak sorun yine çözülmedi. Bu arada aracıma bir alıcı çıktı. Tam satılırken bu sorun aşırı şekilde tekrar etti ve alıcı almaktan vazgeçti. Ben de aracı geri götürdüm bu yere ve soruna iyice bakılmasını söyledim.

Ustalar motora kamerayla baktıktan sonra emme manifoldu contasının bozulduğunu söylediler. Bu sefer de o contayı değiştirdik. Ayrıca LPG ayarım da güzel yapılmamış. İyi bir yerde yeni ayar yaptırdık. Ordan ayrıldığımın ertesi günü sorun yine vardı araçta. Ama biraz daha azalmış ve daha seyrek görülüyordu. E bu beni rahatsız ediyordu.

Tekrar götürdüm ve sorunun hala devam ettiğini söyledim. İncelemeler sonucu sorunun bu sefer buji kablolarından olduğunu söylendi ve japonyadan sipariş edileceği söylendi. Peki dedim ve beklemeye girdik. 1.5 - 2 aya yaklaşık bir süre sonunda kablolar geldi takıldı. lpg ayarı buna uygun şekilde yeniden yapıldı. aracı teslim aldım. 2 km ileri gittim ve kenara çektim arabayı. Sorun yine aynı. Hala aynı titreme-sarsıntı 5-10 saniyelik aralıklar içinde var.


E şimdi ben ne yapayım. Hiç ağız tadıyla binemiyorum bu arabaya. sürekli sorun devam ediyor ve adam gibi bir çözüm bulunamıyor. şu sorun için yaptığım masraf 1000 liraya yaklaştı ve ortada hala gözle görülür elle tutulur bir sonuç yok. Deneme tahtası ya da kobay değil ki buna sürekli masraf yapıp şurasıdır yok yok kesin burasıdır geçer diyerek araca deneme yanılma yapalım. benim de bir bütçem sabrım var. Gittiğim yerdeki ustayla da saygılı bir iletişimim var. ağız bozup kalp kırmak da istemiyorum. Ama her olmamış dediğimde getir bakarız deniliyor ve sürekli çözülmeyen sorun için masraf ödüyorum. ben ne yapmalıyım bu durumda ?  hiç kendim araca ellemeyip direk Toyan'a götürüp bakın kardeş sorun bu, bu soruna bakın çözün, geldiğimde eğer sorun çözülmüşşse paranızı verecem ama çözülmediyse vermeyecem gibisinden sözleşme anlaşma mı imzalamam gerekiyordu ? Ya da şu an gitsem böyle birşey yaparlar mı ? yani çözülmeyen giderilmeyen bir sorun için benden bu servisteki gibi masraf alırlar mı ?

lütfen bana bir çözüm sunun arkadaşlar artık sabrım kalmadı çünki. Aranızda aracında böyle sorunlar yaşayan oldu mu ?


DİP NOT : Aracın aküsü en son 2009 ocak ayı 185.000 km'de değişmiş. Elektriksel ateşlemeden kaynaklı bir titreme olduğunu düşünerekten akü de aklımı kurcalıyor. acaba akü yıpranmasından kaynaklanabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #9 : Kasım 13, 2012, 02:07:42 »
merhaba arkadaşlar. aranıza yeni üye oldum bir arkadaşımın tavsiyesiyle. aracımda bir sorun var ve size danışmak istiyorum nasıl çözüm bulabileceğimize dair. hemen sorunu anlatıyorum.

Aracım 1998 model 3.0 v6 gx modeli. geçen mayıs ayında aldım. aldığımda araç 226.000 Km'de idi ve ilk sahibindendi. alındığından beri tüm bakımları Ankara Toyanda yapılmış. Ben aldıktan sonra direk lpg ( Atiker ) taktırdım. Tabi araba 1 yıldır da hiç bakıma girmemiş onu yaptırdım Reis'de. Neyse aracın hiç bir sorunu sıkıntısı yoktu. LPG'de inanmayabilirsiniz ama şehir içi sakin kullanımda o zamanın fiyatları ile 26 Kr tüketimim vardı. çok güzel seviniyordum. hem altımda güç konfor hem de bu kadar az yakan başka araç kolay kolay bulamam diyordum.

Derken araçta birden titreme-sarsıntı sorunu çıktı. Araç park halinde iken ya da kırmızı ışıkta durduğumda şöyle 5-10 saniyelik aralıklarla ufak ufak titreşimler-sarsıntılar üretiyor. bunu yaparken rölantide ufak ufak oynuyordu. Vites P veya N konumunda iken daha çok hissediliyor, D veya R konumunda ise rölanti yükseldiğinden pek farkedilmiyor. Buna ek olarak yakıt tüketimim birden arttı. kr hesabı yaparsak 5 kuruş birden arttı tüketimim. LPG fiyatları artmaya başladığında bu sorunlar yokken 30 Kr yakan aracım birden 35 Kr seviyelerine fırladı. bu sorun çıktığında LPG taktırdığımdan beri 2000 km geçmişti.


Önce LPG taktırdığımız yere götürdük. ustamız bize bujilerin değişmesi gerektiğini söyledi. NGK LPG-3 bujilerinden önerdi. Tanıdığımız oto servisi olan bir yere götürdüğümüzde de aynı cevabı aldık. Bunun üzerine bu bujileri alıp taktırdık. Ayrıca el değmişken hava filtresi de değişti aracın. Ancak bir çözüm elde edemedik. Hala aynı sarsıntı ve titreşim vardı.

Bunun üzerine aracı Reis'e götürdüm ve ustalara bakmasını söyledim. Ancak çok yoğunlarmış, sırf bu sorunu şöyle bir kapı dışına gelip bakmak için bile 15 gün sonrasına sıra verirlermiş. Nasıl bir muamele bilmiyorum ama oradan ayrıldım. Sonra google'da özel toyota servislerini araştırırken buraya denk geldim. Ankara'da memnun kalınan birkaç iyi yer olduğunu öğrendim ve orasıyla görüştüm. İsmi bana kalsın, kötü veya kalitesiz bir hizmet görmedim ama söylemek istemiyorum.


Bu yerde aracıma öncelikle boğaz kelebeği temizliği yapıldı. Titreme burdan yapılır denildi. Temizlettik. çok hafif azalma oldu titremede ve yakıt tüketimi biraz düştü. Ancak sorun yine çözülmedi. Bu arada aracıma bir alıcı çıktı. Tam satılırken bu sorun aşırı şekilde tekrar etti ve alıcı almaktan vazgeçti. Ben de aracı geri götürdüm bu yere ve soruna iyice bakılmasını söyledim.

Ustalar motora kamerayla baktıktan sonra emme manifoldu contasının bozulduğunu söylediler. Bu sefer de o contayı değiştirdik. Ayrıca LPG ayarım da güzel yapılmamış. İyi bir yerde yeni ayar yaptırdık. Ordan ayrıldığımın ertesi günü sorun yine vardı araçta. Ama biraz daha azalmış ve daha seyrek görülüyordu. E bu beni rahatsız ediyordu.

Tekrar götürdüm ve sorunun hala devam ettiğini söyledim. İncelemeler sonucu sorunun bu sefer buji kablolarından olduğunu söylendi ve japonyadan sipariş edileceği söylendi. Peki dedim ve beklemeye girdik. 1.5 - 2 aya yaklaşık bir süre sonunda kablolar geldi takıldı. lpg ayarı buna uygun şekilde yeniden yapıldı. aracı teslim aldım. 2 km ileri gittim ve kenara çektim arabayı. Sorun yine aynı. Hala aynı titreme-sarsıntı 5-10 saniyelik aralıklar içinde var.


E şimdi ben ne yapayım. Hiç ağız tadıyla binemiyorum bu arabaya. sürekli sorun devam ediyor ve adam gibi bir çözüm bulunamıyor. şu sorun için yaptığım masraf 1000 liraya yaklaştı ve ortada hala gözle görülür elle tutulur bir sonuç yok. Deneme tahtası ya da kobay değil ki buna sürekli masraf yapıp şurasıdır yok yok kesin burasıdır geçer diyerek araca deneme yanılma yapalım. benim de bir bütçem sabrım var. Gittiğim yerdeki ustayla da saygılı bir iletişimim var. ağız bozup kalp kırmak da istemiyorum. Ama her olmamış dediğimde getir bakarız deniliyor ve sürekli çözülmeyen sorun için masraf ödüyorum. ben ne yapmalıyım bu durumda ?  hiç kendim araca ellemeyip direk Toyan'a götürüp bakın kardeş sorun bu, bu soruna bakın çözün, geldiğimde eğer sorun çözülmüşşse paranızı verecem ama çözülmediyse vermeyecem gibisinden sözleşme anlaşma mı imzalamam gerekiyordu ? Ya da şu an gitsem böyle birşey yaparlar mı ? yani çözülmeyen giderilmeyen bir sorun için benden bu servisteki gibi masraf alırlar mı ?

lütfen bana bir çözüm sunun arkadaşlar artık sabrım kalmadı çünki. Aranızda aracında böyle sorunlar yaşayan oldu mu ?


DİP NOT : Aracın aküsü en son 2009 ocak ayı 185.000 km'de değişmiş. Elektriksel ateşlemeden kaynaklı bir titreme olduğunu düşünerekten akü de aklımı kurcalıyor. acaba akü yıpranmasından kaynaklanabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #10 : Kasım 13, 2012, 02:07:57 »
merhaba arkadaşlar. aranıza yeni üye oldum bir arkadaşımın tavsiyesiyle. aracımda bir sorun var ve size danışmak istiyorum nasıl çözüm bulabileceğimize dair. hemen sorunu anlatıyorum.

Aracım 1998 model 3.0 v6 gx modeli. geçen mayıs ayında aldım. aldığımda araç 226.000 Km'de idi ve ilk sahibindendi. alındığından beri tüm bakımları Ankara Toyanda yapılmış. Ben aldıktan sonra direk lpg ( Atiker ) taktırdım. Tabi araba 1 yıldır da hiç bakıma girmemiş onu yaptırdım Reis'de. Neyse aracın hiç bir sorunu sıkıntısı yoktu. LPG'de inanmayabilirsiniz ama şehir içi sakin kullanımda o zamanın fiyatları ile 26 Kr tüketimim vardı. çok güzel seviniyordum. hem altımda güç konfor hem de bu kadar az yakan başka araç kolay kolay bulamam diyordum.

Derken araçta birden titreme-sarsıntı sorunu çıktı. Araç park halinde iken ya da kırmızı ışıkta durduğumda şöyle 5-10 saniyelik aralıklarla ufak ufak titreşimler-sarsıntılar üretiyor. bunu yaparken rölantide ufak ufak oynuyordu. Vites P veya N konumunda iken daha çok hissediliyor, D veya R konumunda ise rölanti yükseldiğinden pek farkedilmiyor. Buna ek olarak yakıt tüketimim birden arttı. kr hesabı yaparsak 5 kuruş birden arttı tüketimim. LPG fiyatları artmaya başladığında bu sorunlar yokken 30 Kr yakan aracım birden 35 Kr seviyelerine fırladı. bu sorun çıktığında LPG taktırdığımdan beri 2000 km geçmişti.


Önce LPG taktırdığımız yere götürdük. ustamız bize bujilerin değişmesi gerektiğini söyledi. NGK LPG-3 bujilerinden önerdi. Tanıdığımız oto servisi olan bir yere götürdüğümüzde de aynı cevabı aldık. Bunun üzerine bu bujileri alıp taktırdık. Ayrıca el değmişken hava filtresi de değişti aracın. Ancak bir çözüm elde edemedik. Hala aynı sarsıntı ve titreşim vardı.

Bunun üzerine aracı Reis'e götürdüm ve ustalara bakmasını söyledim. Ancak çok yoğunlarmış, sırf bu sorunu şöyle bir kapı dışına gelip bakmak için bile 15 gün sonrasına sıra verirlermiş. Nasıl bir muamele bilmiyorum ama oradan ayrıldım. Sonra google'da özel toyota servislerini araştırırken buraya denk geldim. Ankara'da memnun kalınan birkaç iyi yer olduğunu öğrendim ve orasıyla görüştüm. İsmi bana kalsın, kötü veya kalitesiz bir hizmet görmedim ama söylemek istemiyorum.


Bu yerde aracıma öncelikle boğaz kelebeği temizliği yapıldı. Titreme burdan yapılır denildi. Temizlettik. çok hafif azalma oldu titremede ve yakıt tüketimi biraz düştü. Ancak sorun yine çözülmedi. Bu arada aracıma bir alıcı çıktı. Tam satılırken bu sorun aşırı şekilde tekrar etti ve alıcı almaktan vazgeçti. Ben de aracı geri götürdüm bu yere ve soruna iyice bakılmasını söyledim.

Ustalar motora kamerayla baktıktan sonra emme manifoldu contasının bozulduğunu söylediler. Bu sefer de o contayı değiştirdik. Ayrıca LPG ayarım da güzel yapılmamış. İyi bir yerde yeni ayar yaptırdık. Ordan ayrıldığımın ertesi günü sorun yine vardı araçta. Ama biraz daha azalmış ve daha seyrek görülüyordu. E bu beni rahatsız ediyordu.

Tekrar götürdüm ve sorunun hala devam ettiğini söyledim. İncelemeler sonucu sorunun bu sefer buji kablolarından olduğunu söylendi ve japonyadan sipariş edileceği söylendi. Peki dedim ve beklemeye girdik. 1.5 - 2 aya yaklaşık bir süre sonunda kablolar geldi takıldı. lpg ayarı buna uygun şekilde yeniden yapıldı. aracı teslim aldım. 2 km ileri gittim ve kenara çektim arabayı. Sorun yine aynı. Hala aynı titreme-sarsıntı 5-10 saniyelik aralıklar içinde var.


E şimdi ben ne yapayım. Hiç ağız tadıyla binemiyorum bu arabaya. sürekli sorun devam ediyor ve adam gibi bir çözüm bulunamıyor. şu sorun için yaptığım masraf 1000 liraya yaklaştı ve ortada hala gözle görülür elle tutulur bir sonuç yok. Deneme tahtası ya da kobay değil ki buna sürekli masraf yapıp şurasıdır yok yok kesin burasıdır geçer diyerek araca deneme yanılma yapalım. benim de bir bütçem sabrım var. Gittiğim yerdeki ustayla da saygılı bir iletişimim var. ağız bozup kalp kırmak da istemiyorum. Ama her olmamış dediğimde getir bakarız deniliyor ve sürekli çözülmeyen sorun için masraf ödüyorum. ben ne yapmalıyım bu durumda ?  hiç kendim araca ellemeyip direk Toyan'a götürüp bakın kardeş sorun bu, bu soruna bakın çözün, geldiğimde eğer sorun çözülmüşşse paranızı verecem ama çözülmediyse vermeyecem gibisinden sözleşme anlaşma mı imzalamam gerekiyordu ? Ya da şu an gitsem böyle birşey yaparlar mı ? yani çözülmeyen giderilmeyen bir sorun için benden bu servisteki gibi masraf alırlar mı ?

lütfen bana bir çözüm sunun arkadaşlar artık sabrım kalmadı çünki. Aranızda aracında böyle sorunlar yaşayan oldu mu ?


DİP NOT : Aracın aküsü en son 2009 ocak ayı 185.000 km'de değişmiş. Elektriksel ateşlemeden kaynaklı bir titreme olduğunu düşünerekten akü de aklımı kurcalıyor. acaba akü yıpranmasından kaynaklanabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #11 : Kasım 13, 2012, 02:10:50 »
teşekkürler öneriler için, umarım çözeriz. gelişmeleri buraya yazacağım. ayrıca herkesin görebileceği diğer başlıklara da gönderdim konuyu. çok aktif üye var burda ama camry başlığına bakmıyorlar sanırım  :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #12 : Kasım 13, 2012, 02:14:01 »
Rica ederim, umarım bir sonuca vararız bu işlemde bir sonuaca varamassak illaki çözüm bulacağız.
Forumumuzda aktif üyemiz tabikide çok ama bu saatte İşsiz'den başka kimse cevap yazamaz ki :D Yarın konu içerisinde bir çok tavsiye göreceğinzden şüphem yok bence biraz daha bekleyn müdahale için.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #13 : Kasım 13, 2012, 02:15:54 »
Gökhan bey forumda aynı konuyu bir kaç kez açmak kuralların dışında sayılıyor konulara gerkli müdahale gelecektir bilginize, darılmayın lütfen. Karmaşayı önlemek için. ;)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #14 : Kasım 13, 2012, 02:22:15 »
tabi ki biliyorum bu kuralı, çok forumda üyeliğim var aktif olarak  :) ama sorunun çok daha fazla kişi tarafından görülmesi adına yaptım bunu. sonuçta burda çok aktif online üye var ama camry başlığına açtığım soruna cevap yazmayı camry hakkında bilgisi olmayan biri pek yeğlemez. ama görüldüğü üzere sorunum camry'e özel bir sorun değil. bu yüzden herkesin görebileceği ve aracıma dair sorunların olduğu başlıklara aynı konuyu açıp, sorunu çözmeye yönelik şansımı artırmakta bir sorun olduğunu düşünmüyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #15 : Kasım 13, 2012, 02:31:56 »
Malesef üzülerek söylemem gerekiyor ki sübaplardan kaynaklı.. Başka bir toyota sitesinde okudum isim vermek doğru olmaz hemen hemen aynı belirtiler var o araçta stop etmeye kadar gidiyor olay. Bunun sebebide sübapların sıkışması. LPGli araçların 60.000 kmde yapan bir durum ama sizin 2000km olmuş. Fakat siz sürekli 3000 ccyi lpgde sıkıştırırsanız malesef bu şekilde şeyler başınıza gelebilir..


Diğer toyota sitesindeki arkadaşın sorununu buraya kopyalıyorum sadece yardımcı olması için lütfen yanlış anlaşılmasın içerden ve dışarıdan.


Merhaba arkadaşlar işlerimin yoğunluğu nedeni ile bayadır aranıza giremiyordum. Bu süre zarfında Toyotamda bir sorun yaşamıştım bu sorunu burada paylaşmamla birlikte bir sonuç bulamamıştık ve vakitsizlikten sorunun üzerine daha yeni düşebildim.
Aracım son zamanlarda sabahları sarsıntılı çalışıyor ve rolantisini tutturamıyordu ayrıca motor soğukken sabahları ayağımı gazdan çektiğimde stop ediyordu. Bu durum son zamanlarda iyice artarak yolda frene dokunduğumda stop eder hale gelip tehlikeli bir hal aldı. Bu arada ilk zamanlarda lpgde patlatmalarda yaptı. 4. vites ile çııktığım rampayı 2. vitesle çıkar hale geldim. İşlerim çok yoğundu bakımada götüremediğimden sorunlar giderek arttı arabayı satmayı bile düşündüm. Bu sırada neler yapmadım ki çeşitli ustaların yorumları oldu bunları sıralayım;
- Ateşleme problemi,
- distiribütör bozuk,
- rolanti devresi arızalı,
-gaz kelebeği kurum yapmış.
- lpg sistemi problemi
Bujiler, buji kabloları, distribitör kapağı değişti. lpg regülatörünin içi yenilendi defalarca gaz ayarı yapıldı. Sorun hala devam ediyordu. Gaz kelebeği 2 kez temizlendi. Gaz kelebeği temizlenince araba havayı daha iyi ölçtüğünden iyice stop eder hale geldi araba rolentisini ayarlıyor ama birşeyler arabayı sıkıyordu. Gaz kelebeğini temizleyen usta komple ikinci el gaz kelebeği kısmını almamı bile söyledi pek inandırıcı geldmedi referans ile başka bir toyota ustasına götürdüm. sonunda toyota ustası subopların sıkıştığını ve subap ayarı gerektiğini söyledi. üst kapağı açtığımızda egsoz subaplarının 8'i de sıkışık çıktı usta biraz daha geç kalsaydım subapların kırılacağını belirtti. Neyse arabaya bindiğimde inanamadım. Bu arabaların bu kadar zevkli olduklarını unutmuştum. Arabada hiç bir sarsıntı kalmadı motor sesi azaldı seriliği arttı. Arabama tekrar aşık oldum.
Uzun lafın kısası böyle bir problemi olan arkaşlara yardımcı olması adına bu kadar ayrıntılı anlattım. Bu sorun lpg li araçlarda 60.000 km de bir oluşan bir arızaymış. Toyota yine kendisine sonradan uydurduğumuz bir malzeme yüzünden arıza yapmış oldu. Kendilerine haksızılık yapmışım
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #16 : Kasım 13, 2012, 02:34:00 »
Erücücüm teşekkürler bilgilendirme için ama araçta kontrolden geçenler arasında.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #17 : Kasım 13, 2012, 02:36:46 »
Erücücüm teşekkürler bilgilendirme için ama araçta kontrolden geçenler arasında.

Sübapların kontrolden geçtiğini göremedim ben Sercan abicim ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #18 : Kasım 13, 2012, 02:38:26 »
aslını istersen ilk gittiğimde bu sefer de bobinlerin değiştirilmesi gerek denilecek. adım gibi eminim. o çözmeyecek sorunu en baba soruna geçilecek , sübap sıkıştırması. bunlar ciddi masraflar bildiğim kadarıyla. büyük ihtimalle bunları yaptırmadan aracı satarım fiyatını düşürüp. Ama gerçekten buraya kadar gelecek sorun heralde :/

peki lpg de 60.000 km'de iken bir yapıyorsa bu sorunu, bende neden 2000 km'de yapmış ki. ben lpg de sıkıştırıyordum aracı ilk başlarda. sonraları hep benzine alıp sıkıştırdım , sonra geri lpg'ye geçtim. benzinde sübap sıkıştırması oluyor mu lpg haricinde ? belki ben aracı aldığım  zamanda çok ufak vardı ama sonradan büyümüş olabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 3.0 V6 Titreme Sorunu
« Yanıtla #19 : Kasım 13, 2012, 02:40:15 »
Sübapların kontrolden geçtiğini göremedim ben Sercan abicim ?

Ustalar motora kamerayla baktıktan sonra emme manifoldu contasının bozulduğunu söylediler. Bu sefer de o contayı değiştirdik. Ayrıca LPG ayarım da güzel yapılmamış. İyi bir yerde yeni ayar yaptırdık. Ordan ayrıldığımın ertesi günü sorun yine vardı araçta. Ama biraz daha azalmış ve daha seyrek görülüyordu. E bu beni rahatsız ediyordu.

Önce LPG taktırdığımız yere götürdük. ustamız bize bujilerin değişmesi gerektiğini söyledi. NGK LPG-3 bujilerinden önerdi. Tanıdığımız oto servisi olan bir yere götürdüğümüzde de aynı cevabı aldık. Bunun üzerine bu bujileri alıp taktırdık. Ayrıca el değmişken hava filtresi de değişti aracın. Ancak bir çözüm elde edemedik. Hala aynı sarsıntı ve titreşim vardı.

Bu işlemleri yapan usta illa ki bi göz gezdirmiştir Ercü o kadar basti bir hataya düşeceğini sanmam dicem ama benim bahsettiğim çözüm de basit bir çözüm.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey