Gönderen Konu: VVT-İ VTEC ? farkları  (Okunma sayısı 16769 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
VVT-İ VTEC ? farkları
« : Kasım 05, 2012, 17:36:22 »
abilerim biraz araştırdım ama tam emin olamadım bu hondadaki vtec sistemi ile vvti aynımıdır yani hondada 5500 d/d den sonra fişek gibi gitmesi (vtec açması deniliyor) toyotada da var mıdır bizim

2010 corolla dual vvti normali ile ne fark bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim iyi günler...
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Toyota Club Türkiye

VVT-İ VTEC ? farkları
« : Kasım 05, 2012, 17:36:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #1 : Kasım 05, 2012, 17:47:17 »
toyotalardaki vvti sadece süpap zamanlamasıdır

Hondadaki VTEC-İ ise değişik ilginç bir sistemdir
4 silindirli motorunda silindir başına 2 si emme  diğer ikisi ise atma olmak üzere 4 süpap yani toplam 16 süpap vardır
2500 devire kadar olan kullanımlarda ekonomi sağlamak için her silindirdeki bir adet emme süpabı devre dışı kalır
bu durumda motora az yakıt ve fakir karışım gelir, bu olay ekonomi içindir

Gaza yüklenince bütün süpaplar çalışır , motora bol yakıt , bol hava yani zengin karışım gider
halk arasında VTEC açma denilen olay budur, motor o destansı honda gücünü gösterir ve fırlar
ama bu perfgormansın bedeli de yüksek yakıt sarfiyatıdır

Toyotalardaki VVTİ sistemi bu değil, , değişik süpap zamanlamasıdır


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #2 : Kasım 05, 2012, 17:52:21 »
Herşey bir kenara, Vteclerde şöyle bir ses mevcut:  VTEC KICK IN! Ve bu toyota'da asla yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #3 : Kasım 05, 2012, 17:56:19 »
toyotalardaki vvti sadece süpap zamanlamasıdır

Hondadaki VTEC-İ ise değişik ilginç bir sistemdir
4 silindirli motorunda silindir başına 2 si emme  diğer ikisi ise atma olmak üzere 4 süpap yani toplam 16 süpap vardır
2500 devire kadar olan kullanımlarda ekonomi sağlamak için her silindirdeki bir adet emme süpabı devre dışı kalır
bu durumda motora az yakıt ve fakir karışım gelir, bu olay ekonomi içindir

Gaza yüklenince bütün süpaplar çalışır , motora bol yakıt , bol hava yani zengin karışım gider
halk arasında VTEC açma denilen olay budur, motor o destansı honda gücünü gösterir ve fırlar
ama bu perfgormansın bedeli de yüksek yakıt sarfiyatıdır

Toyotalardaki VVTİ sistemi bu değil, , değişik süpap zamanlamasıdır

kemal amca yorumun için teşekkürler şimdi daha iyi anladım :)
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #4 : Kasım 05, 2012, 19:04:38 »
toyotanın vvt ( i ) teknolojisi günlük hayata daha uygun. çünkü bayır çıkarken yüksek tork vermesi için veya yğke göre kendini ayarlıyor. birkaç programdan oluşuyor. oysa vtec sadece subapların daha fazla açılmasını sağlıyor..

tabi ilk vvt motorlarda sadece belli devirde ayar mekanizması vardı ama vvt i ile akıllı biçimde duruma göre subap zamanlamasını kontrol edebiliyorlar. subabın biraz erken veya geç açılması motorun daha düzgün çalışması ekonomik olması düşük devirde çalışabilmesi gibi sorunları çözüyor. bunun yanında tabiki performansda artırılmış.
mesela ben her bindiğim arabada vvti arıyorum çünkü vvti motorun üst devirleri çok canlıydı..

bugün ise sadece eksoz subaplarını ayarlayan kam mili yerine dual vvt i yaparak bir de giriş subaplarını ayarlıyorlar.

toyotanın son teknolojisi valfmatik ise vvti yanında honda motorunun işinide yapıyor. yani duruma göre subapların ne kadar açılacağınıda belirliyor.  şimdiye kadar gelinen son nokta vvtl-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 64500
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #5 : Kasım 05, 2012, 20:09:21 »
vtec açmadan bu kadar yakıt harcıyor ise diğer supabları tıkamak lazım..  ;)
Edepli edebinden susar. Edepsiz, "ben susturdum" zanneder.
Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
Peugeot 406 2.0 BVA (1998) 2009-2012
Toyota Auris  1.33  2012-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2012, 20:17:39 »
toyotalardaki vvti sadece süpap zamanlamasıdır

Hondadaki VTEC-İ ise değişik ilginç bir sistemdir
4 silindirli motorunda silindir başına 2 si emme  diğer ikisi ise atma olmak üzere 4 süpap yani toplam 16 süpap vardır
2500 devire kadar olan kullanımlarda ekonomi sağlamak için her silindirdeki bir adet emme süpabı devre dışı kalır
bu durumda motora az yakıt ve fakir karışım gelir, bu olay ekonomi içindir

Gaza yüklenince bütün süpaplar çalışır , motora bol yakıt , bol hava yani zengin karışım gider
halk arasında VTEC açma denilen olay budur, motor o destansı honda gücünü gösterir ve fırlar
ama bu perfgormansın bedeli de yüksek yakıt sarfiyatıdır

Toyotalardaki VVTİ sistemi b değil, , değişik süpap zamanlamasıdır
sanırsam valvematic motorda böyle v tec ler gibi sonradan açılıyor... dual vvti da 6000 devirden sonra güzl gidiyor
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #7 : Kasım 05, 2012, 21:54:31 »
Buyur farklar burada...VVT-İ motor belli devre kadar belli aralıkta subap açar belli devirden sonra çok açar...VTEC ise üç kademeli açar başlangıçta iki subabı az açar daha sonra birini az öbürünü çok açar 5000devire doğruda bütün subaplarıda sonuna kadar açar bunu subap parmaklarındaki bir pim ile yapar...VVT-i motor ise triger zincirinin orada diş kaydırarak ayarlar...Yanlışım yoksa böyleydi uzun zaman oldu tekrar etmeyeli taşıt teknolojilerini

Honda - How VTEC works
Variable Valve Timing VVTL-i.mp4
Toyota Dual VVT i Engine 3D Animation

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #8 : Kasım 07, 2012, 13:22:36 »
yorumlarınız için teşekkürler :)
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #9 : Kasım 07, 2012, 16:21:08 »
bence her iki sistemde tam anlamı ile mükemmel.Alman araçlarından çok daha seri ve az yakıtlı araçlar
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #10 : Kasım 07, 2012, 16:39:15 »
En büyük farklarından biride biri soch biri doch motor. Bunlar ne demek dersen dohc motor yani vvt-i'da çift egzantrik bulunur biri egzos sübapları için diğer emme sübapları için ayrı olarak kullanılır ve klasik olarak yakıt sarfiyatı oranı azalmış olur. Vtecte tek egzantrik ile her şeyi kontrol eder.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #11 : Kasım 10, 2012, 17:07:13 »
En büyük farklarından biride biri soch biri doch motor. Bunlar ne demek dersen dohc motor yani vvt-i'da çift egzantrik bulunur biri egzos sübapları için diğer emme sübapları için ayrı olarak kullanılır ve klasik olarak yakıt sarfiyatı oranı azalmış olur. Vtecte tek egzantrik ile her şeyi kontrol eder.
İkiside dohc motor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #12 : Kasım 10, 2012, 21:05:32 »
Hatırlatma güzel oldu teşekkürler arda
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #13 : Kasım 11, 2012, 00:17:22 »
sanırsam valvematic motorda böyle v tec ler gibi sonradan açılıyor... dual vvti da 6000 devirden sonra güzl gidiyor

Valvematicler Vvti ye ek olarak Vtecin yaptığını yapıyor öyle karışık bişiler işte. :)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #14 : Kasım 11, 2012, 00:39:33 »
Valvematicler Vvti ye ek olarak Vtecin yaptığını yapıyor öyle karışık bişiler işte. :)
Daul vvt-i ları çözemedim Sercan abim...Autoshowda broşüründe tek egzantirikli yazzıyordu bir bayanı çağırdım sordum yeterli bilgim yok teknik elemanımıza sorun dedi adama on defa bakarmısınız dedim başında bi ton adam vardı bakamdı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #15 : Kasım 11, 2012, 00:43:13 »
Toyota Dual VVT i Engine 3D Animation

Bu video daha güzel anlatıcıdır diye düşünüyorum kardeşim.Dilinden anlamasakda bişiler çıkıyor ortaya.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #16 : Kasım 11, 2012, 00:55:25 »
Videodan anladığım kadarıyla vvt-i ek olarak gecikme ve avans ayarıda değiştirilerek gerçekleşiyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #17 : Kasım 11, 2012, 00:56:09 »
Videodan anladığım kadarıyla vvt-i ek olarak gecikme ve avans ayarıda değiştirilerek gerçekleşiyor...

Yani ne kadar gaz o kadar hareket misali. ;)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #18 : Kasım 11, 2012, 01:07:57 »
İkiside dohc motor

Hayır 2005 vtec 2ler soch motor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #19 : Kasım 11, 2012, 01:09:52 »
Hayır 2005 vtec 2ler soch motor.

Aynen bende öle biliyorum
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey