arkadaşım tamamen senin kullanım karakterine bağlı bu durum..
-vtec-
5500 devirden sonra lift açma diye tabir edilen bir olay gerçekleşiyor ve motora yakıt püskürtülmesinden ziyade fışkırtılıyor..emme subabı tamamenaçıldığı için.. motorda çılgın gibi gidiyor.. ama bu güzelliğinin yanında düşük devirlerdeki verimsizlik şehir kullanımında can sıkıcı oluyor..
-i-vtec-
hondanın bu düşük devirdeki verimsizlik ve tork kaybı için geliştirdiği ve 2 nesildir kullandığı bir motor tipi.. kemal amca özetlemiş işte

..
-vvti-
değişken subap zamanlaması anlamına geliyor.. emme subabının senin gaza bastığın tepkime hızına göre açılma mesafesinin değişmesi.. bu sistem esas bakımından vtec lere benziyor gibi görünse de performans için değil yakıt tüketimi için yapılmış bir sistem.. düşük devirlerde güzel çekiş gücü sunar ve dağda bayırda yüzünü güldürür elinden geldiğince

..
-dual vvti-
emme subabının yaptığı zekice işi bu sefer de egzos subabı da yapar ve verimlilik daha da artar..
-valvematic-
tüm olayın bittiği nokta da bu

.. emme ve egzos subaplarının bilgisayarlı bir sistem sayesinde hava. yol ve moral durumlarına göre otomobilin sana istediğin gibi tepki verebilmesi için açılıp kapanmasıdır

... benim anladığım böyle yanlışım varsa düzeltebilirsiniz arkadaşlar.. memnun olurum