Gönderen Konu: VVT-İ VTEC ? farkları  (Okunma sayısı 16770 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #20 : Kasım 11, 2012, 01:16:46 »
Şimdi netten baktım  ve doch motorlardan sonra tek ekzantirikliye dönmüş(maliyeti düşürmek için) yani şuan soch :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #20 : Kasım 11, 2012, 01:16:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #21 : Kasım 11, 2012, 01:18:46 »
Şimdi netten baktım  ve doch motorlardan sonra tek ekzantirikliye dönmüş(maliyeti düşürmek için) yani şuan soch :)

vtec II lerden sonra dohc motora geçtiler hatta s2000nin birçoğu dohc vtec hacı
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #22 : Kasım 11, 2012, 01:37:32 »
vtec II lerden sonra dohc motora geçtiler hatta s2000nin birçoğu dohc vtec hacı
doch soch iyice karıştı valla zaten yol yorgunuyum çarşamba gününden beri doğru dürüst uyku bile uyumadım okuduğumuda anlayamıyorum :(
Buyrun burda yeterince bilgi var ;

http://forum.donanimhaber.com/m_36077866/tm.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #23 : Kasım 11, 2012, 01:45:17 »
arkadaşım tamamen senin kullanım karakterine bağlı bu durum..

-vtec-

 5500 devirden sonra lift açma diye tabir edilen bir olay gerçekleşiyor ve motora yakıt püskürtülmesinden ziyade fışkırtılıyor..emme subabı tamamenaçıldığı için.. motorda çılgın gibi gidiyor.. ama bu güzelliğinin yanında düşük devirlerdeki verimsizlik şehir kullanımında can sıkıcı oluyor..

-i-vtec-

hondanın bu düşük devirdeki verimsizlik ve tork kaybı için geliştirdiği ve 2 nesildir kullandığı bir motor tipi.. kemal amca özetlemiş işte :D..

-vvti-

değişken subap zamanlaması anlamına geliyor.. emme subabının senin gaza bastığın tepkime hızına göre açılma mesafesinin değişmesi.. bu sistem esas bakımından vtec lere benziyor gibi görünse de performans için değil yakıt tüketimi için yapılmış bir sistem.. düşük devirlerde güzel çekiş gücü sunar ve dağda bayırda yüzünü güldürür elinden geldiğince :D..

-dual vvti-

emme subabının yaptığı zekice işi bu sefer de egzos subabı da yapar ve verimlilik daha da artar..

-valvematic-

tüm olayın bittiği nokta da bu :D.. emme ve egzos subaplarının bilgisayarlı bir sistem sayesinde hava. yol ve moral durumlarına göre otomobilin sana istediğin gibi tepki verebilmesi için açılıp kapanmasıdır :D... benim anladığım böyle yanlışım varsa düzeltebilirsiniz arkadaşlar.. memnun olurum
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #24 : Kasım 11, 2012, 03:06:46 »
arkadaşım tamamen senin kullanım karakterine bağlı bu durum..

-vtec-

 5500 devirden sonra lift açma diye tabir edilen bir olay gerçekleşiyor ve motora yakıt püskürtülmesinden ziyade fışkırtılıyor..emme subabı tamamenaçıldığı için.. motorda çılgın gibi gidiyor.. ama bu güzelliğinin yanında düşük devirlerdeki verimsizlik şehir kullanımında can sıkıcı oluyor..

-i-vtec-

hondanın bu düşük devirdeki verimsizlik ve tork kaybı için geliştirdiği ve 2 nesildir kullandığı bir motor tipi.. kemal amca özetlemiş işte :D..

-vvti-

değişken subap zamanlaması anlamına geliyor.. emme subabının senin gaza bastığın tepkime hızına göre açılma mesafesinin değişmesi.. bu sistem esas bakımından vtec lere benziyor gibi görünse de performans için değil yakıt tüketimi için yapılmış bir sistem.. düşük devirlerde güzel çekiş gücü sunar ve dağda bayırda yüzünü güldürür elinden geldiğince :D..

-dual vvti-

emme subabının yaptığı zekice işi bu sefer de egzos subabı da yapar ve verimlilik daha da artar..

-valvematic-

tüm olayın bittiği nokta da bu :D.. emme ve egzos subaplarının bilgisayarlı bir sistem sayesinde hava. yol ve moral durumlarına göre otomobilin sana istediğin gibi tepki verebilmesi için açılıp kapanmasıdır :D... benim anladığım böyle yanlışım varsa düzeltebilirsiniz arkadaşlar.. memnun olurum
vtec-e var birde bunda :D bayağı karışık hocam piyasa binbir çeşit motor tipi ile dolu :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: VVT-İ VTEC ? farkları
« Yanıtla #25 : Haziran 06, 2016, 22:05:21 »
Burada lift denilen şey vtec ile aynı sistem sanırım tam bilmiyorum ama ben bunu daha çok sevdim.

https://www.youtube.com/watch?v=prSVEU7c03g
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km