Gönderen Konu: fren denge valfi  (Okunma sayısı 8857 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
fren denge valfi
« : Ağustos 27, 2012, 12:07:32 »
arkadaşlar iyi günler.bir arkadaşımda 1997 model corolla 1.6 gli var.arka frenle ilgili bir sorunu var.netten araştırdım fakat görselede ulaşamadığım için parçanın tam ismini kodunuda bilemiyorum. fakat servise kaba taslak anlattığımda bana fren denge valfi (pvalfi) olduğunu söylediler.parça kibrit kutusundan biraz büyük bir parça. elinde bu parçanın fotoğrafı yada görseli olan varsa yardımınızı bekliyorum.
Her şey suretin suretinin sureti...

Toyota Club Türkiye

fren denge valfi
« : Ağustos 27, 2012, 12:07:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ben toyota'yla büyümüşüm
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #1 : Eylül 29, 2012, 13:00:30 »
fren limütörü diye geçer.  üzerinde 1 giriş 4 çıkış olan bir parçadır. 2 hafta evvel muayenede ağır kusurlu olarak arcımın sol arka  tekere fren az bastığı için frenerimi ayarlatmya gittim ama düzelmedi. limitör arızası dediler. parça olarak sadece serviste bulabilirsin 490 - 520 tl arası. fakat ben onu topkapı fırat oto sanayide paşa otomotiv abbas ustaya tamir ettirdim ve testte %1 sapma ile sorunum düzeldi 100-200 tl civarında işçilik dahil yaptırabilirsin. araştırın lütfen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #2 : Eylül 29, 2012, 13:25:55 »
p valfi kolay bozulan bir parça değildir. arka fren balataları aşınmadığından değiştirilmez, aslında kemikleştiğinden tutmaz. arka balataları trw veya valeo alrak değiştir kampanalara hafif bir paso verdirt vede arabanın fren hidroliğini dot4 olarak komple değiştirt. frenlerin canavar gibi olacak. bu işlemleri yaptırtmadan sakın p valfine el sürdürtme.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #3 : Eylül 30, 2012, 23:39:37 »
arkadaşlar atilla abi birşey diyorsa kulak verin eğer yinede limütör değişmesi gerekirse onun markası aisin servisde çok pahalı ama size tavsiyem google türkiye aisin diyerek distirbütörü bulun onlar sizi yönlendirecektir yarı fiyatına bulabilirisniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #4 : Eylül 30, 2012, 23:42:04 »
Şirket İsmi:AİSİN OTOMOTİV PARÇALARI SANAYİ VE TİCARET A.Ş.Telefon:(+90) 216 581.22.00Fax:(+90) 216 593.21.41

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #5 : Ekim 07, 2012, 21:57:38 »
Vermiş olduğunuz cevaplar için çok teşekkür ederim.  Dediğiniz gibi servis 470 lira para istedi küçücük şeye..Muğlada bir arkadaşın tavsiyesi üzerine bir ustaya götürdük, söktü p valfini içerisini temizledi,sanki kurum bağlamış gibiydi içerisi; daha sonra taktı ve herşey düzeldi ve bizde muayeneden geçebildik sonunda :) Toplam maliyeti 40 lira oldu (Gayet de güzel oldu)...
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #6 : Ekim 07, 2012, 21:59:38 »
İşte forum dayanışması  :alkis:
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ben toyota'yla büyümüşüm
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #7 : Kasım 05, 2012, 17:30:02 »
limitör sorunu 100 000 i geçmiş her araçta olabilen bir sorundur. geçmiş olsun bende temizlettim fakat olmayınca başka bi şekilde halloldu. biraz pahalı oldu fakat %2 fren hatası ile muayeneden geçtim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 700
  • Model Yılı: '18
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #8 : Kasım 09, 2012, 21:54:29 »
Arkadaşlar 95 model corollam var bende limitörden sıkıntı çektim önler çok erken kayıyordu.limitörün içindeki contalar şişiyormuş ve eşit dağıtım yapamıyormuş biraz ilkel bir çözümdü ama contaları sökerek geri taktık, nasıl söktü bilmem ama frenler çok ama çok farketti bana göre harika oldu belki o contaları sökmek mantıklı değil ama arabayla bir çok kez frenleri denedim öyle sağa veya sola çekme gibi belirgin bir problem yok atilla özdemir abinin verdiği tavsiyelerede kulak vermek lazım
Corolla 1.6 Life

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 700
  • Model Yılı: '18
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #9 : Kasım 12, 2012, 13:07:32 »
Arkadaşlar 95 model corollam var bende limitörden sıkıntı çektim önler çok erken kayıyordu.limitörün içindeki contalar şişiyormuş ve eşit dağıtım yapamıyormuş biraz ilkel bir çözümdü ama contaları sökerek geri taktık, nasıl söktü bilmem ama frenler çok ama çok farketti bana göre harika oldu belki o contaları sökmek mantıklı değil ama arabayla bir çok kez frenleri denedim öyle sağa veya sola çekme gibi belirgin bir problem yok atilla özdemir abinin verdiği tavsiyelerede kulak vermek lazım
Corolla 1.6 Life

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #10 : Kasım 12, 2012, 18:47:29 »
Limitör, fren ana merkez, piston O-ringleri ve sistemde paslanma vs. sorun yaşamak istemiyorsanız, fren hidroliğini periyodlarında komple değiştiriniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #11 : Kasım 13, 2012, 18:56:30 »
Aynı sorun bu yıl benim aracımda da oldu.Muayenede arka tekerler %64 kusurlu olarak kaldı.Burda sanayide sorduğum ustam p valfinin tamir olduğunu muayeneden geçtiğini ancak bunun sadece kişiyi yanılttığını söyledi.Yani tam bir çözüm olmuyormuş.En sağlıklısı değiştirmekmiş.Bende kayseri aksoy da bu işlemi yaptırdım tam hatırlamıyorum ama 300-400 TL arası bi para verdim.Aracımda bir gün kayseride kaldı.Sonra aracımı aldım kırşehire geldim teste girdim sonuç aynı.Bi hışımla kayseriye tekrar gittim.Arkadaşlar dikkatlice inceledi.Benim arkada takılı olan fren balatalarını merdiven altı imalatından bile kötü olduğunu söylediler gözümlede gördüm.Arka diskleri tornadan geçirdiler yeni balata taktılar ve bu şekilde bir hafta kullanmamı söyledi usta.Torna ve işçilik içinse beş kuruş vermedim.Sadece balatalara bi para ödedim 70-80 TL gibi bi rakamdı sanırım.Aracınız muayeneden geçmezse muayene kağıdını bize altına hesap numaranızı yazacak şekilde fakslayın tüm yol masraflarının dahil yapılan işlemin tutarını ödeyeceğini söyledi servis içim rahatladı.Dedikleri gibi bir hafta sonra muayeneden %4 sapmayla hatasız geçti.Bu p valfi bizim efsane kasaların belkide tek kronik arıza verdiği yermiş arkadaşım bilgine.Sakın ha sağda solda tamir ederim diyenlere kanma sadece kendini kandırırsın.Servise git.Hem orjinal parça takılıyor hemde garantili :)
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #12 : Kasım 13, 2012, 20:03:36 »
p valfi kolay bozulan bir parça değildir. arka fren balataları aşınmadığından değiştirilmez, aslında kemikleştiğinden tutmaz. arka balataları trw veya valeo alrak değiştir kampanalara hafif bir paso verdirt vede arabanın fren hidroliğini dot4 olarak komple değiştirt. frenlerin canavar gibi olacak. bu işlemleri yaptırtmadan sakın p valfine el sürdürtme.
Aynı sorun bu yıl benim aracımda da oldu.Muayenede arka tekerler %64 kusurlu olarak kaldı.Burda sanayide sorduğum ustam p valfinin tamir olduğunu muayeneden geçtiğini ancak bunun sadece kişiyi yanılttığını söyledi.Yani tam bir çözüm olmuyormuş.En sağlıklısı değiştirmekmiş.Bende kayseri aksoy da bu işlemi yaptırdım tam hatırlamıyorum ama 300-400 TL arası bir para verdim.Aracımda bir gün kayseride kaldı.Sonra aracımı aldım kırşehire geldim teste girdim sonuç aynı.bir hışımla kayseriye tekrar gittim.Arkadaşlar dikkatlice inceledi.Benim arkada takılı olan fren balatalarını merdiven altı imalatından bile kötü olduğunu söylediler gözümlede gördüm.Arka diskleri tornadan geçirdiler yeni balata taktılar ve bu şekilde bir hafta kullanmamı söyledi usta.Torna ve işçilik içinse beş kuruş vermedim.Sadece balatalara bir para ödedim 70-80 TL gibi bir rakamdı sanırım.Aracınız muayeneden geçmezse muayene kağıdını bize altına hesap numaranızı yazacak şekilde fakslayın tüm yol masraflarının dahil yapılan işlemin tutarını ödeyeceğini söyledi servis içim rahatladı.Dedikleri gibi bir hafta sonra muayeneden %4 sapmayla hatasız geçti.Bu p valfi bizim efsane kasaların belkide tek kronik arıza verdiği yermiş arkadaşım bilgine.Sakın ha sağda solda tamir ederim diyenlere kanma sadece kendini kandırırsın.Servise git.Hem orjinal parça takılıyor hemde garantili :)
senin arabadaki ve diğerlerindeki problem p valfi değildir. temel neden tutmayan arka fren balataları ve eskimiş hidroliktir. p valfi kolay kolay bozulmaz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #13 : Kasım 14, 2012, 00:52:18 »
İnan arızalı olan p valfiydi.Çıkan parçayı kırşehirdeki ustama gösterdim.O da bu parça arızalı dedi.Ben kendi ustam ve servisin yalancısıyım :)
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #14 : Kasım 14, 2012, 09:47:40 »
İnan arızalı olan p valfiydi.Çıkan parçayı kırşehirdeki ustama gösterdim.O da bu parça arızalı dedi.Ben kendi ustam ve servisin yalancısıyım :)
olabilir her parça gibi o da bozulabilir, bendede arkalar hiç tutmuyordu trw pabuçları takınca kampanalara paso verdirince frenler çok güzel oldu. p valfi diğer adıyla limitör vazifesi arkalara giden fren basıncını azaltmak böylece arabanın kıç atarak kaza yapmasını önlemek. umumiyetle pvalfinin içini boşaltıp serbest geçiş sağlıyorlar, arkaya giden basınç arttığından frenler normal tutuyormuş görünüyor ama kazaya açık hale geliniyor. gerçekten p valfi bozuksa asla içini boşaltmamak lazım ERDEM kardeş gibi yenisini taktırmalı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #15 : Kasım 14, 2012, 14:44:12 »
olabilir her parça gibi o da bozulabilir, bendede arkalar hiç tutmuyordu trw pabuçları takınca kampanalara paso verdirince frenler çok güzel oldu. p valfi diğer adıyla limitör vazifesi arkalara giden fren basıncını azaltmak böylece arabanın kıç atarak kaza yapmasını önlemek. umumiyetle pvalfinin içini boşaltıp serbest geçiş sağlıyorlar, arkaya giden basınç arttığından frenler normal tutuyormuş görünüyor ama kazaya açık hale geliniyor. gerçekten p valfi bozuksa asla içini boşaltmamak lazım ERDEM kardeş gibi yenisini taktırmalı.

Benim ustamda aynı şeyi söyledi Atilla abi.Evet tamir oluyor ama yarar sağlamıyor.Dediğim gibi sadece kendinizi kandırmış oluyorsunuz.Eğer parça arızalı ise değiştirmek şart.
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #16 : Kasım 14, 2012, 15:18:51 »
Hatta arabayı değiştirmek bile daha evla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 700
  • Model Yılı: '18
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #17 : Kasım 14, 2012, 20:05:30 »
kemal aksüyek abi, seni pek tanımıyorum forumda ki yerinide bilmiyorum ama forum Donannımhaber de de yeni honda civic alanlarla dalga geçtiğini gördüm sürekli insanları tiye alan cevapların vardı orda.
bu sitede de birkaç konuda denk geldim "sat kurtul" diye tiye alıyosun insanları.herkes çözüm bulmak için burda. Ve ben bir çok şey öğrendim bu forumdan. Benim bir tanıdığında 2012 insignia sında problem var turbo sürekli arızalı, değiştirdiler yine olmadı şimdi odamı satıp kurtulsun ?

Bakın atilla özdemir abinin bu konuda 3 tane mesajı var hepsindede yardımcı olmaya çalışıyor sizin ise tek cevabınız var oda "sat kurtul"
Lütfen yapmayın böyle
Corolla 1.6 Life

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #18 : Eylül 27, 2016, 22:45:13 »
Konu biraz eski ama bugün başımdan geçen olaylarla benzerlik gösteriyor. Malum muayene için muayene istasyonuna gittim, arka frenlerde %45 orantısızlık olması nedeniyle ağır kusur verildi ve muayeneden geçemedim. Ankara Şaşmaz Oto Sanayi sitesinde balatacıda frenler kontrol edildi ve arızalı parçanın p valfi yani limitör olduğu anlaşıldı. Usta, parçanın yaklaşık 450 Tl. civarında olduğunu, ancak tornacıda söz konusu parçanın iç contalarının değiştirilebildiğini söyledi. Torna+işçilik+dot4 yağ+ fren hortumu değişimi=180 Tl.ye sorun çözüldü. Testte arka frenlerde hemen hemen hiç sapma olmuyor şimdi. Önceki yorumlara bakınca yaptığımız işlem yanlış mı diye düşünmeye başladım. Önemli olan testten veya muayeneden geçmek değil, Allah muhafaza herhangi bir kazaya sebebiyet vermeyelim.   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 222
  • Model Yılı: '98
  • 37 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #19 : Eylül 28, 2016, 04:06:33 »
Arkadaşlar 2 sene önce bende 98 efsanemi aldığımda frenler de sıkıntı vardı! Tabi bu durum 1 - 2 ay sonra türedi (pedalda zaman zaman boşalma ve firenin zayıf tutması) Askerlik arkadaşım Samsun sanayide firen bakım Atölyesi var Aracımı ona götürüp durumu izah ettim. Bana firen hidroliğinin konulduğu yerin (Limitör ora herhalde resmini aşağıda paylaşacağım) arızalı olduğunu ve bununda yanlış hidrolik kullanarak (dot4) olduğunu (sonrasında dot 3 kullanıldı) söyledi.  100 tl. Civarı bişeyi (birde muadili 80 tl. vardı) değiştik sorun çözüldü.

Yaklaşık 5 ay sonra aracın muayenesi vardı,  fren kontrolüne tekrar götürdüğümde firenlerde bayağı sapma (% 40) çıktı. Balatalara baktığında iyi durumda olduğunu belirterek,  problemin bahsi geçen p valfinden, efsane lerde çok görünen bir  durum olduğunu söyledi. Dediğiniz gibi parçanın 400 - 500 tl. Gibi olduğunu, çözüm olarak pvalfinin değişimi yerine, valfi iptal edip, kör tıpa yaptı. Bu durum ne kadar doğru bilemiyorum ama sonrasında yapılan test de sapma nerdeyse hiç yok % 2 gibi oldu.. Bu pvalfinin ne işe yaradığını sordum, yüke göre fren dağılımı yaptığını, şuan eşit dağıttığını söyledi.

Sonuç olarak muayenede sorun olmadı, sonrasında da firenlerde bir sıkıntı yaşamadım şükür...

Konuyla alakalı başımdan geçeni anlatmak istedim..

(Bu arada pvalfi hâlâ aracın üzerinde)

100 tl. Değişen parça buydu