Gönderen Konu: fren denge valfi  (Okunma sayısı 8854 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #20 : Eylül 28, 2016, 10:45:27 »
En genç efsanenin 18 yaşını doldurduğu,
En düşük km efsanenin 150.000 KM olduğu (istisnalar kaideyi bozmaz),
Türkiye'de daha yeni yeni doğru ve kaliteli malzeme ile az buçuk araba bakımı yapılır oldu. Senelerce bu araçlara 20w50 yağı yaslayan, fren hidroliği gibi sıvıları asla ellemeyen, çalışıyorsa dokunma mantığıyla araca eyvallah eden ustalar/kullanıcılar bu yaştaki araçları heder ettiler.
 İlk olarak bunu bilmemiz lazım. Arabalarımıza b.k ustalara da pabuç bırakmamak gerek. Başımdan geçeni özetleyeyim; arka balatalar yenilendi, kampana torna oldu. Bir buçuk ay kullandım arka fren hiç tutmaz hale geldi. Fren yapmaya korkar oldum. Gittim işlem yapılan frenciye ilk sözü 'bunalarda kronik düzelmez' oldu. Ben de yaparken öyle demedin paramı ver tak eski balatalarımı, bunu üreten fabrika ve mühendisler geri zekalı da siz mi burada bu işi çözdünüz gibi biraz zıt konuştum. Hemen dedi ki 'biz balatayı ayarlayalım sıkıntı gider. Yeni balata ve torna sonrası yerine alıştı' falan diye kıvırdı. Aracı lifte aldılar. Ayarlamalar temizlemeler tamamlandı. Neredeyse 2 sene oldu memnunum. Allah Nazardan saklasın, bir de Atilla Abi'nin dediği gibi komple yağı da yeniledim. Sonuç güzel. Senede bir defa kampanalar açılıp temizlenmeli gerekirse ayar yapılmalı. Hidrolik yağı da en geç üç sene de bir yenilenmeli.

   Makina bakım ister, tamir ister. Bu çok normal. Otomobiller de kompleks sistemlerden oluşan makinadır. Sıfır KM. araç da bakım ister, 500.000 km araç da. Yeter ki baştan savma iş olmasın.

Toyota Club Türkiye

Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #20 : Eylül 28, 2016, 10:45:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #21 : Eylül 28, 2016, 18:19:53 »
Bugün tekrar aracımı muayeneye soktum ve arka frenler sapma %10 ile muayeneden geçti. Revizyon gören parça aşağıdakine benzer bir parçaydı, limitör veya p valfi diye geçiyor sanırım. Şu an frenlerde herhangi bir sorun yok, hatta daha iyi tutuyor.

[attach=1]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #22 : Eylül 28, 2016, 19:05:04 »
Benim sağ ön teker çabuk kızaklıyordu sol taraf kaliper pimi takılı kalmış balataları taktım ustaya gittim sol tarafı söktü,sol az tutuyor ondan kızaklar diye söyledi pim contalarını değiştirdi. 5 yılda 2 kez muayeneye girdim sapma çok az çıkıyor. Harici frenlerden çok memnunum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #23 : Eylül 29, 2016, 12:50:14 »
Benim bildiklerim ve tecrübelilerden aktarılan bilgilye göre:
  Frene aniden dibe kadar basarsanız direk olarak önler kilitlenir ve arka taraf hemen hemen hiç bir etkileşimde olmaz. Fakat fren pedalına kademeli basarsanız arkalar da önlerle orantılı şekilde aracı yavaşlatacaktır.
  Bu pedal testini en uygun ypacağınız yer, mümkünse hafif iniş olan hafif mıcır yada çamurlu bir yolda yavaş giderken frene aniden dibe kadar basın aracınızın direk olarak ön tekerleri kilitlenir, ama kademeli (önce pedala biraz sonra az daha) basınç uygularsanız durmaya yakın arka tekerlerin bile kızakladığını görürsünüz.

Ben bunu pek çok araçta denedim ve böyle idi. Tabi çok yeni model olan şimdiki elektronik sistmli ebd abs vırt zırt sistemlerde belki farklılık da gösterir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #24 : Eylül 29, 2016, 21:26:10 »
P valfi sıkıntısı benim aracımdada var 2 muayeneden sağlam p valfi takılarak geçtim ama suruste bunun sıkıntısını cok görüyom ön tekerler cabuk kızaklıyor arkalar durmaya nerdeyse hiç müdahale edemiyor,p valfinin içerisindeki contalar iptal edip arkanında kitlenmesine göz yummadan bu p valfinin tamiri yapılabilrmi?
0 p valfinin güncel fiyatı nedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #25 : Eylül 30, 2016, 09:17:45 »
Ben aracım hareket etmiyorken, fren pedalına bastıkça arka balataların kampana yapıştığını duyuyorum. Çok tok bir gacırtı ile yapıştığını hissediyorum. Buna binaen P Valfim sağlam diye düşünüyorum. Eğer ki panik fren yapıp pedala birden yüklenirsem ön tekerleklerim kilitliyor. Bunu da bir önceki mesajımda yazdıklarıma bağlıyorum zaten, aracı sorunlu görmüyorum.

P valfi sıkıntısı benim aracımdada var 2 muayeneden sağlam p valfi takılarak geçtim ama suruste bunun sıkıntısını cok görüyom ön tekerler cabuk kızaklıyor arkalar durmaya nerdeyse hiç müdahale edemiyor,p valfinin içerisindeki contalar iptal edip arkanında kitlenmesine göz yummadan bu p valfinin tamiri yapılabilrmi?
0 p valfinin güncel fiyatı nedir.

Şu an üzerinde bozuk olduğunu düşündüğünüz P Valfi var ise;             ---Hiç denemediğinizi varsayarak yazıyorum---
   Arka kampanalarda bulunan hava alma tapa/vidalarını biraz gevşetin. Pedala bir kaç kez basıp sonra basılı tutun. Her iki taraftan da fren hidrolik yağı geliyorsa işe kaliteli balata ve balata ayarı ile başlayın derim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #26 : Temmuz 08, 2024, 12:48:12 »
Konu çok eski hort olacak ama bahzi geçen durumu yaşıyorum  .

Aracım 1996 gli  300 binde  arka fren balataları değiştikten sonra aracımın frenleri zayıfladı hani eskiden arkaların da sıktığını hissederdim  .Bosh balata taktırdım hani kaliteli olsun diye . Fren hidroliği orjianl toyota ile değiştirildi . Ön fren disk balatam yeni arka balatalarım yeni  komple arka fren tertibatı ustam söktü temizleyerek yeniden kurdu el frenim çok güzel tutuyor .Ama gel gelelim fren pedalımda sertlik hissediyorum nasıl desem pamuk gibi bir frenim yok .Birde trafikte ayağımı frene atınca sanki hemen kızaklayacak hissi veriyor bana ondan dolayıda korkarak kullanıyourum arabayı zira trafiğe müsait yollarda birkaç kez denedim direk kızaklıyor araba çok ayarlı basarsanız ancak normal duruyor . 2 defa ayara gittim kampana içini zımparalayıp takrar ayar yaptılar hani daha önce ki ayarlarımdan da biliyorum olması gerektiği gibi ayarı ne çok sıkı ne çok gevşek ayarlıyorlar . Ustam en son abi frenciye git bu bizlik değil frenci baksın dedi.

Daha öncede gittiğim frencime gittim durumu anlattım Oda söylemlerime istinadan abi fren limitörün yapıyor sorunu sökeceğiz içini tamir takımını yenileyip temizlenecek havaları alınacak sorunun kalmayacak dedi . Yalnız bu işlem için motorun soğuk olması lazım dedi vakit olmadığı için vede usta kalabalık olduğu için hafta içine erteledim .Ve araştırmaya başladım forumda ki konuyu görünce aha benim sorunumun aynısı dedim .

Zira daha önceden de 4 - 5 defa başıma geldi sanki aracın arka frenleri hiç yok gibi daha fren pedalına ayağımı basmamla arabanın ön tekerleri kitlemesi bir oldu 2 defa kaza atlattım .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: fren denge valfi
« Yanıtla #27 : Temmuz 17, 2024, 15:44:20 »
Selam Arkadaşlar

Başkasına faydası olması açısından bilgi paylaşımı amaçlı yazıyorum .

Aracımın 96 gli  fren limitör ( basınç dağıtıcı ) parçanın bakımını yaptırdım . Parçanın yeri motorun arka tarafında panele 2 vide ile tutturulmuş fren hortum bağlantıları ile birlikte 7-8 tane bağlantısı var sökmesi ve takması epey zaman alıyor . Ustam sadece fren işi yapan özel fren servisi konu sonunda adres paylaşımı yapacağım çünkü memnun kaldım. Fren limitörünü söktü içinde 2 adet piston tarzı yaylı siboblu parçaları var göstermese belki inanmam bildiğin kitlenmiş yerinden oynamıyor abi bak senin arabanın arkalara nerdeyse basınç gitmiyormuş tu bile dedi . hidrolikle yağlaya ite kaka yerinden çıkarmayı başardı içinden çıkar herşeyi yıkadı temizledi içini de aynı çekil tertemiz etti beyaz krem gibi farklı bir gres türü sanırım. gresleyerek topladı şıkır  şıkır çalışır hale getirdi sekmanları taktı kapattı .Yerine taktı sistemdeki hidrolik boşaldığı için bosh dot4 hidrolik koyuldu sağ arka tekerden başlayarak bütün tekerlerden hava alarak bütün sistemin hidroliği yenilenmiş oldu .

Beraber teste çıktık abi çok iyi şu an dedi . Birde muayene istasyonları da olan silindir testine fren sapmalarına bakmak için teste soktu ön frenler ½99.2 arka tekerler ½ 97  El freni  ½ 90  olarak çok iyi değerler çıktı . Biraz kullanımdan sonra daha da iyi olur oturur dedi .

Ertesi gün bir iş için dışarı çıktı  bir sokaktan ana cadde çıkışına doğru ilerlerken önümdeki aracın önündeki  aniden durarak yolcu indirmeye kalktı ikimizde panik fren yaptık ben bir için  cız etti kayıp vuracam hissi ile çok şükür araba resmen arkadan bir çekercesine durdu tekerler kayma hissine bile  oluşmadı  testide geçti benden . 2-3 gündür çok defa Rampa inişlerinde ve kasislere gelirken yolun müsaitlik duurmuna göre frenleri deniyorum gerçekten çok fark etti frene güvenim geldi .Doğru usta doğru işçilik kesinlikle fren kalitenizi çok fark ettiriyor

Benim aracım da ön tekerler hemen kızaklamaya müsait bir fren hissi vardı ki biraz daha basınca kızaklıyordu hemen kaymalarda sağ ön teker hemen bir kitliyor sonra sol ön teker tutuyordu onuda hissediyordum arka yok gibi oluyordu veya çok az tutuyordu sanırım .

Birine daha faydası olması açısından  aşağı paylaşıyorum


Ankara İvedik Sanayi - ABT FREN ( ARAB USTA - MUHARREM USTA )  - 0 535 942 16 41
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "