Gönderen Konu: İkilemde kaldım lütfen yardım  (Okunma sayısı 6016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Valvematic 132 hp
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #20 : Ağustos 10, 2012, 20:37:05 »
Arkadaşlar neredeyse sayfalardaki birçok yazıyı okudum..Bir bölümde Aurisin hataları sayılmış ardı sıra (ön direklerin büyüklüğü, çekiş sorunu,malzeme kalitesi,yol tutuşu...),başka bir bölümde de auristen memnun olanlar memnuniyetlerini dile getirmişler..Şu an Auris alma aşamasındayım ve bir karar vermem gerek...Aklımı kurcalayan sorular:

1.Çekiş sorunu gerçekten var mı ?(Ben 1.6 benzinli tam otomatik almayı düşünüyorum yokuşlarda kalmak istemiyorum)

2.Görüş açısı gerçekten problem oluşturacak düzeyde mi ?

3.Performans olarak otomatik ve manuel şanzıman arasında çok fark var mı ?

Sezer merhaba,

Bence sıfır km bir araç almadan önce yapılacak ilk şey,alacağın otomobilden ne beklediğin konusunda kesin karara varmak.Tam tersi durumda , aklın  A markada iken, alman gereken B marka ise , gider C marka alıp pişman olursun...

Kısaca fikrim şu yönde ,

Eğer sorunsuz bir Auris alırsan (şans işi) Çirkinliği dışında asla pişman olmaz hatta iyi ki almışım dersin :)

Ha birde gaza bastığımda saniyenin bilmem kaçta kaçı kadar tepki versin diyorsan Auris alma ,bu araç ekonomik olsun diye tasarlanmış ve üretlimiş.. Ama bu güçsüz de olduğu anlamına asla gelmez. 4500 rpm den sonra karakteri değişiyor çünkü :)   (1.6 Manuel 132Hp)
R 1 3 5
 └┼┼┤
   2 4 6

Toyota Club Türkiye

Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #20 : Ağustos 10, 2012, 20:37:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #21 : Ağustos 11, 2012, 16:00:46 »
Ömer bey aslında elegant olmasını ben de istiyorum ama bakalım biraz daha indirebilirsek fiyatı iyi olur da... Acaba geri görüş kamerası nasıl çalışıyor videolarda bulamadım...Hepimiz mutlaka almadan önce görüş alış verişinde bulunmuşuzdur...Bu konuda hem fikiriz Ergun bey, ne istediğini bilmek ve ona göre hareket etmek gerekli...Zaten yüksek hızlarda araba kullanan birisi değilimdir..Aurise karar verdim ama otomatik mi manuel mi ona da bir karar versem bir de ömer beyin söylediği elegant olması konusu...Bayram dönüşü Allah kısmet ederse almış olurum diye düşünüyorum....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #22 : Ağustos 11, 2012, 16:10:18 »
Auris alma değerli meslektaşım
Ya corolla al
Ya da en iyisi civic al

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #23 : Ağustos 11, 2012, 17:27:53 »
Sizce neden auris almamalıyım Kemal hocam ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #24 : Ağustos 11, 2012, 19:05:36 »
Alıntı
Sizce neden auris almamalıyım Kemal hocam ?

kemal hoca beni başka forumdan bilir kendi corollası varken millete akıl dağıtırdı toyotadan şaşanın aklına şaşarım diye biz de inandık gittik auris aldık şimdi hoca civciv kullandığı için başkalarının da başını yakmaya çalışıyor :)
onuncu köy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #25 : Ağustos 11, 2012, 19:28:27 »
Aslına bakarsanız Serdar bey, ben de daha önce benim olmamasına karşın corolla hb kullandım uzun bir süre çok memnundum basınca uçuyordu hemen..Ama Auris'te bu şekilde olmaması biraz aklımı karıştırdı, yani yokuşta bayılır mı, araba doluyken problem çıkarır mı, yoğun trafikte sollamalarda ağır kalır mı gibi sorular çok defa geldi aklıma...Ama sizlerden öğrendiklerime göre çok ta ağır kalmıyor ama hemen de hızlanmıyor ve bu durum da motorunun bir özelliği...Tabii her fikre ihtiyacımız var... Sonuçta her arabadan şikayet de edilebiliyor, memnuniyet de duyulabiliyor... Ama güzel söylemiş zamanında Kemal hocam, "toyatadan şaşanın aklına şaşarım " :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #26 : Ağustos 12, 2012, 12:49:21 »
o fiyata gidin ford focus dizel alın hem yakıtı ekonomik olur hem de ferformansı da tatmin eder
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #27 : Ağustos 12, 2012, 12:56:51 »
Sizce neden auris almamalıyım Kemal hocam ?
Corolla almanı öneririm
Türkiye sedan ülkesi, satacağın zaman sedanda zorlanmazsın
HB ülkemiz koşullarına çok ta uygun değil
birde; ben hiç Auris kullanmadım ama çok fazla şikayet duyuyorum
aslında imkanın varsa en süperi avensis
arabanın şahı, toyotanın kralı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #28 : Ağustos 12, 2012, 12:58:48 »
Aslına bakarsanız Serdar bey, ben de daha önce benim olmamasına karşın corolla hb kullandım uzun bir süre çok memnundum basınca uçuyordu hemen..Ama Auris'te bu şekilde olmaması biraz aklımı karıştırdı, yani yokuşta bayılır mı, araba doluyken problem çıkarır mı, yoğun trafikte sollamalarda ağır kalır mı gibi sorular çok defa geldi aklıma...Ama sizlerden öğrendiklerime göre çok ta ağır kalmıyor ama hemen de hızlanmıyor ve bu durum da motorunun bir özelliği...Tabii her fikre ihtiyacımız var... Sonuçta her arabadan şikayet de edilebiliyor, memnuniyet de duyulabiliyor... Ama güzel söylemiş zamanında Kemal hocam, "toyatadan şaşanın aklına şaşarım " :)

bu yokuşta bayılma olayı nedir yahuu anlayamıyorum... yokuşta bayılacak olan arabayı mühendisler neden piyasaya çıkarsın... yada bilmem kaç derece rampada kullanmayın bayılır diye bir uyarıyı hiçbir arabada görmedim.. yada rampada bayılma olayından kasıt nedir dik bir rampayı 150 km hızlamı çıkmakmıdır... rampa problemi yaşamak yada yaşarmıyım diye kormak  istemiyorsanız s600l alacaksınız...

 bende avensis 1.6 vvti var 110 hp araç lpg ile 1400 kg, ben 110 kgyim, ettimi 1510... araçta 4 kişi daha var 250 kg de onlar ettimi 1760 kg... ben bu yükle toros dağlarına  tırmandıysam auris parçalayarak tırmanır... çünkü bizde de auris var gayet te güzel tırmanıyor...

bir atasözü derki toyotadan şaşanın aklına şaşarım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #29 : Ağustos 12, 2012, 12:59:53 »
kemal hoca beni başka forumdan bilir kendi corollası varken millete akıl dağıtırdı toyotadan şaşanın aklına şaşarım diye biz de inandık gittik auris aldık şimdi hoca civciv kullandığı için başkalarının da başını yakmaya çalışıyor :)
bu foruma üye olduğumda bende de corolla vardı
hatta o zaman kadar pek çok toyotam olmuştu
ama hondayı tanımıyordum, bu civciv böyle sıradışı, çarpıcı bir modelle gelince dayanamadım aldım
meğer dünyada neler varmış... gördüm :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #30 : Ağustos 12, 2012, 19:52:12 »
Auris alıp da memnuniyetle kullanan arkadaşları duyunca güvenim daha da artıyor..Uğur bey, açıklayıcı yorumunuz için teşekkürler..Sonuçta kullanan arkadaşlar daha iyi bilir.. Otomatik şanzıman için daha sessiz ve sarsıntısız vites geçişleri sağladığı söyleniyor..Manuel olan 132hp otomatik 124 hp.. Bu 8 hp lik fark sanırım biraz fark ettirecek doğal olarak...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #31 : Ağustos 12, 2012, 20:16:05 »
Auris alıp da memnuniyetle kullanan arkadaşları duyunca güvenim daha da artıyor..Uğur bey, açıklayıcı yorumunuz için teşekkürler..Sonuçta kullanan arkadaşlar daha iyi bilir.. Otomatik şanzıman için daha sessiz ve sarsıntısız vites geçişleri sağladığı söyleniyor..Manuel olan 132hp otomatik 124 hp.. Bu 8 hp lik fark sanırım biraz fark ettirecek doğal olarak...

8 hp öyle çok fark edilmez hatta hiç fark edilmez bzde 132 hp lk var ... al kardeşim tepe tepe kullan korkma... biz çok memnunuz iyikide almışız ... otomatik 124hp lik olanında farkı olacağını sanmıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #32 : Ağustos 12, 2012, 20:20:49 »
Malum İstanbul trafiği ve beklemeler eklenince daha rahat olur diye otomatik düşünüyoruz..Teşekkürler Uğur bey, tavsiyenizi içtenlikle dikkate alıyorum..Umarım benimki de sizinki gibi sorunsuz bir araç olur..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #33 : Ağustos 12, 2012, 20:25:36 »
Malum İstanbul trafiği ve beklemeler eklenince daha rahat olur diye otomatik düşünüyoruz..Teşekkürler Uğur bey, tavsiyenizi içtenlikle dikkate alıyorum..Umarım benimki de sizinki gibi sorunsuz bir araç olur..

rica ederim hatta babamın corolla da aynı motor 124 hplik ne yokuş ne birşey gayet güzel gidiyor 132lik aurisle fark göremedim aralarında..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Auris 1.6 elegant siyah
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #34 : Ağustos 13, 2012, 07:08:40 »
Öncelikle geri görüş kamerasından bahsedeyim, çok güzel bir özellik. dikiz aynasının yarısında  hologram şeklinde çıkıyor ve hem görüntü hemde kullanımı çok güzel. örneğin navigasyon ekranında çıkan görüntülerden hem daha net hem daha kullanışlı. tek kötü yanı, alışınca geri görüş kamerasız araç kullanırken zorlanmak :)

çekiş konusuna gelince, manuel 132 lik auris, sizin eski corollanızdan daha performanslı olacaktır. kalkışlarda corollanızın hafifliğinden dolayı aurise yakın bir performans gösterirken, hızlandıkça ara açılacaktır ve rampa performansı aurisin çok daha iyidir. Ben hala aurise hantal diyenleri anlayamıyorum. hatta iddaa ediyorum 132 lik auris her yerde dillere destan olmuş vitec civicten azda olsa daha iyi bir performans gösteriyor. sadece 200 + hızlarda civic yere yakınlığından dolayı daha iyi. yani siz düşünün aynı performanstaki iki araç içinde biri (civic) üstün performansından dolayı yerlere göklere çıkartılırken diğeri (auris) hantal deniliyor. Forumlarda her yazılana inanmamak lazım. hiç kullanmamış olanlar hatta yakından bile görmeyenler birşeyler yazar durur. ben araç almadan önce birsürü araç arasında kaldım ve bazı formlardan destek alayım dedim. (auris,civic,jetta,mazda3,eski focus gibi alternatiflerim vardı) hemen hemen herkes aurisi direk ele dedi. işin ilginç yanı bu söylerenlerin hiçbiri auris bile kullanmamıştı. neyse uzatmayayım. sonuçta 132lik manuel aurisin performansı çok iyi. fakat üzülerek söyleyeyimki otomatik auris ile aralarında epey performans farkı vardır. bu durum sadece 8hp den değil. tam otomatik 4 ileri şanzımandan kaynaklanmaktadır. fakat asla yetersiz bir performansı yoktur. en iyisi test edip gönlünüzü rahatlatın.

Ömer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #35 : Ağustos 13, 2012, 22:24:36 »
Sezer Bey


Benim aurisim 1.33 motor tork yok ama doğru vites seçiminde araba gayet yeterli şekilde hızlanıyor hatta yeni nesil turbo dizel ticarilerle (ki benim şirket arabamda connect 110bg) gayet rahat başa çıkıp rampada bile ekiyor ama size (eğer ki sıfır alacaksanız) ne corolla ne auris tavsiye etmem bacanağımın 2012 corolla dizeli var lastiklerini de yokohama ile değiştirmiş focus gibi yol tutuyor ekonomik ama içerisindeki plastik (el freni civarı,ön-arka kapı kaplamaları) acayip kalitesiz ben auris aldığım için şanslıyım (onu da bilmezden aldım ya neyse) eğer ki otomatik istiyorsanız tavsiyem gidip bir alman arabası almanız çünkü toyota eski toyota değil eski kalite kalmamış + millet 8 ileri otomatiğe geçmişken hala utanmadan 4 ileri otomatik satmaya çalışması,versoya düşük hacimli dizel motor koymaması vs bir sürü zorluktan ötürü toyotadan çok soğudum benim arabamın borcu bitince ilk yapacağım iş satıp gerçek bir araba almak olacak
onuncu köy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #36 : Ağustos 13, 2012, 22:34:13 »
hakkı beyin ilk mesajda belirttiği gibi, en doğru sonuca test sürüşü sonucunda ulaşabilirsiniz. Benim şahsi kanım, aşırı besleme olmayan araçlardaki otomatik şanzımanların, çekişinin vasatın altında olduğu yönde, ama bir başka kullanıcıda yeterli hatta performanslı bile bulabilir. Sizin yorumunuzda tamamen önceden tecrübe ettiğiniz araçlar çerçevesinde ve beklentileriniz doğrultusunda olacaktır. Ben burda 1.33 motorun, MMT şanzımanın , 90hp lik dizelin, 1.6 kara düzen otomatiğin, olumsuzluğu hakkında sayfalarca yazı yazarım, ama önemli olan sizin aracın içindeki memnuniyetiniz.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #37 : Ağustos 14, 2012, 01:08:51 »
Açıklayıcı bilgileriniz için hepinize teşekkürler...Toyotanın eski kalitesinin olmadığı konusunda hemfikir olduğumuzu düşünüyorum..Ford focusa da baktım içerisi çok dar geldi ve aynı zamanda biraz özellik isteseniz fiyat uçup gidiyor..Golf bakayım dedim, 38 000 den başlıyor,58000 binlere kadar ama arada 40 45 gibi bir değerde size araç gösteremiyorlar, yani ya en boşunu alcaksın diyorlar ya da fulunü..Bir ara C4 leri inceledim..Kullanan arkadaşlar çok iyi olduğunu ama bir sıkıntı çıktığında aylarca parça beklediklerini dile getirdiler..Ama arabanın içi gerçekten çok güzeldi..Sinyal sesini bile istediğiniz tonda çalıyor...Parça sıkıntısı olmasa gözüm kapalı alacaktım c4 ü.. Bir de söylediğiniz gibi araçtan beklenti ve devrinde kullanım önemli.. Yani 170 ten sonra gelen rüzgar sesinin benim için pek bir önemi yok çünkü zaten hayatımda hiç o sürate çıkmam...1999 model polo otomatik kullandım arkadaşın bir ara uzun bir süre, çok da güzel seri bir şekilde gidiyordu..Alman arabası alın demiş Serdar bey..Söylediğim gibi fiyatlar çok uçuk onlarda da..Birkaç ay önce Almanya'daydım ve ordaki araç fiyatlarını duyunca Türkiyeye çok sinir oldum..Auris fiyatına orda ne arabalar var..Tabii bizim ülkemiz vergi cenneti olduğu için mecburen katlanıyoruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #38 : Ağustos 14, 2012, 01:15:12 »
o fiyata gidin ford focus dizel alın hem yakıtı ekonomik olur hem de ferformansı da tatmin eder
+25
Hospital administrator :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İkilemde kaldım lütfen yardım
« Yanıtla #39 : Ağustos 14, 2012, 01:25:04 »
Açıklayıcı bilgileriniz için hepinize teşekkürler...Toyotanın eski kalitesinin olmadığı konusunda hemfikir olduğumuzu düşünüyorum..Ford focusa da baktım içerisi çok dar geldi ve aynı zamanda biraz özellik isteseniz fiyat uçup gidiyor..Golf bakayım dedim, 38 000 den başlıyor,58000 binlere kadar ama arada 40 45 gibi bir değerde size araç gösteremiyorlar, yani ya en boşunu alcaksın diyorlar ya da fulunü..Bir ara C4 leri inceledim..Kullanan arkadaşlar çok iyi olduğunu ama bir sıkıntı çıktığında aylarca parça beklediklerini dile getirdiler..Ama arabanın içi gerçekten çok güzeldi..Sinyal sesini bile istediğiniz tonda çalıyor...Parça sıkıntısı olmasa gözüm kapalı alacaktım c4 ü.. Bir de söylediğiniz gibi araçtan beklenti ve devrinde kullanım önemli.. Yani 170 ten sonra gelen rüzgar sesinin benim için pek bir önemi yok çünkü zaten hayatımda hiç o sürate çıkmam...1999 model polo otomatik kullandım arkadaşın bir ara uzun bir süre, çok da güzel seri bir şekilde gidiyordu..Alman arabası alın demiş Serdar bey..Söylediğim gibi fiyatlar çok uçuk onlarda da..Birkaç ay önce Almanya'daydım ve ordaki araç fiyatlarını duyunca Türkiyeye çok sinir oldum..Auris fiyatına orda ne arabalar var..Tabii bizim ülkemiz vergi cenneti olduğu için mecburen katlanıyoruz..

boşverin c4 ü sonra her köşebaşında ağama duvarı ararsınız... tekrar ediyorum şu anda toyotanın 1.6 motorlarının 3 versiyonunuda kullanıyoruz 110 hp 124 hp 132 hp hepside taş gibi maşallah... bu rüzgaz sesi olayınıda anlamıyorum araba içeri rüzgarmı alıyor :) her araçta var bu durum biraz abartılıyor...

bakın sezer bey ortağımda s600l var inanın bana 150 den sonra o da ses almaya başıyor hatta 200 e gelince bayağı bir rüzgar sesi alıyor... düşünün mercedeste rüzgar sesi varsa aurise çok görmemek lazım :)

bende de bir dönem 2000 polo 1.6 vardı kedi gibiydi :) motor kasaya fazla geliyordu..