Gönderen Konu: Aracım Stop etti ve yolda kaldım çok feci.  (Okunma sayısı 10001 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım Stop etti ve yolda kaldım çok feci.
« Yanıtla #40 : Nisan 11, 2016, 11:45:24 »
Benim anlamadığım,  araç çalışır iken akü sökülse bile araç stop etmiyor. En azından benim 98 karbüratörlü aracımda böyle.  Hatta aküyü sökmem gereken durumlarda sırf  teybimin eqolazer ayarları bozulmasın diye  aracı çalıştır o esnada yaparım bu işlemi ve araba hiç stop etmez,  hatta o şekilde aküsüz  olarak tamirciye vesaire gitmişliğim var.

Ha tabii şimdiki yeni nesil ECU olan araçlarda durum farklıysa bilemiyorum.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aracım Stop etti ve yolda kaldım çok feci.
« Yanıtla #40 : Nisan 11, 2016, 11:45:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım Stop etti ve yolda kaldım çok feci.
« Yanıtla #41 : Nisan 12, 2016, 08:04:30 »
Bazi durumlar icin bu normal aslinda. Aku yavas ve tam sarj esnasinda, eloktrolit yogunlugu artar. Cunku plakalardaki (kursun-asit batarya) sulfat eloktrilite karisir (desarjda tam tersi), bu donusum islemi doygunluga erisirse daha fazla sarj alamaz, yani verilen elektrik artik kimyasal reaksiyona izin vermez. Tabi kac volt ile, ne tarz sarj islemine tabi tutuldugu da onemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım Stop etti ve yolda kaldım çok feci.
« Yanıtla #42 : Nisan 12, 2016, 15:11:40 »
Hımm, normal bir durumla karşı karşıyayız, bu açıklamaya göre. Akü 24 saat kadar şarj edildi. Bu da yavaş ve tam şarj anlamına geliyor, değil mi? Bu durumda birkaç gün içinde bir ölçüm yaptırdıktan sonra sorun yok diyebilirim. Çok teşekkür ederim ilgilenen tüm forumdaşlara.
"İman, sadece Allah'ın varlığına inanmak değil, O'nun için herşeyi, her an yapabilecek kadar arzulu ve iradeli olmaktır." (Kierkegaard)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım Stop etti ve yolda kaldım çok feci.
« Yanıtla #43 : Nisan 12, 2016, 16:03:46 »
Aslinda sarj sirasunda aku isisina bakildi mi, hucre gerilimleri ne duzeydeydi onemli. Ayrica aku tipi, yasina gore de yavas sarj voltaji farklilik gosteriyor.
Aslinda arac ustunde de her daim aku sarj olmuyor, gerilimi belli seviyenin ustune cikmamali sonucta, asagi da inmemeli. Asagi inmede, yine tipine bagli olarak asiri desarj ve is gorememe durumu olsa da, asiri sarjda durum tehlikeli olabilir, isiya da bagli olarak. Aractaki durum da muhtemelen bunlardan biri ile aciklanabilir.