Levent , elektronikle fazla uğraşmana gerek yok bence , bir tane DPDT ( iki kutuplu ikişer kontaklı) minyatür röle al kalitelisinden , bir de şu anda kullandığın gibi bir DPDT mekanik anahtar. Bununla senin işin görülür, gerisi bağlantı. Eğer otomatik konumda araç çalışırken rölenin sürekli devrede kalıp çalışarak işi yapmasını istemiyorsan tek transistörlü ilave bir devreyle röle çalışmıyorken aynalar açılır şekilde bağlantı yapılabilir. Devrenin + beslemeleri aksesuar/kontak ve cam kaldırma hattından alınacak( kontak kapandığında 1-2 dakika süreyle cam kaldırma sisteminde elektrik var bildiğim kadarıyla , detayına bakmadım ama önceki model şemalarından bakılabilir).
Arkadaşın verdiği bir link vardı yurtdışında bir şirket katlanılabilir ayna için iletişime geçtim .. Verdiği ürün fiyatı 360USD + nakliye maliyeti 180USD toplamda 540USD dedi.. Düğme kablo herşey için arkadaşlar modül filan herşey dahil ?
...
Üşenmeden devreyi çizmişsin
arkadaşımızın istediği sistem videodada anlaşlığı üzere kotak anahtarı üzerinden tetikleme ile çalışacak.aracın merkezi kilit sistemi beyinde bulunan pull-up pull-down devre ile dijital bir sinyal yollanarak kapılar açılıp kapatılır.aynı mantıkla merkezi kilit sistemini kontol eden bu devrenin dijital sinyali alınıp ara devreye bağlanacak kapılar açılırken dikizler açılacak kapanırkende dikizler kapanacak bu sistemi 2007de geçen sene bir kuyumcunun dükkanına uyguladık.kapıyı açmak için açma tuşuna bastığında kapı açılıp aynı zamanda kepenkler açılıo,kapatırkende kepenkle beraberkapıda kapanıyordu.ancak bu sistem bu arabada kullanılacağı için devrede değşiklik yapmam gerek tabi önce devre şemasını bulmam lazım yada vaktim olursa yeniden hesaplayarak çizmem gerek.yurt dışında o sölediğin fiyata bu devrenin maliyeti 1/10 oranında yani toplasan 20 tl ye denk gelir.
....
Özer bey eline sağlık. Zahmet etmişsin.
Ben bu şema üzerinde bir uygulama yapmaya çalışayım, bu tabii uzun vadede olacaktır.
(beni endişelendiren, röle kontakların çok uzun süreli çekili durması durumunda, bobinin zamanla sorun çıkarmasıdır ve bozulmasıdır.)
Benim projelerim genelde kânı arabası hızıyla devam eder.

Kapı ar ile değil de, kontak ile açılıp kapanmasını deneyeceğim.
Aslında benim düşüncem, sadece tek röle v 3 konumlu sürgülü anahtar ile işi bitirmektir.
Bugun zaman bulursam şemayı çizer buraya yayımlarım. (aslında şema denecek pek bir yanı yok.)
Teşekkürler
Levent abi sen bu pipiriklikle daha çok şema çizersin

konu takip ediyorum en başından ama sen takmışsın tek roleye

özer beyin çizimi oldukça iyi yap ve tak gitsin, roleler sorun çıkartmaz ama her ihtimale karşı aynı devreden 2 tane yap maliyeti hiçbirşey tutmazki
Levent abi sen bu pipiriklikle daha çok şema çizersin
konu takip ediyorum en başından ama sen takmışsın tek roleye
özer beyin çizimi oldukça iyi yap ve tak gitsin, roleler sorun çıkartmaz ama her ihtimale karşı aynı devreden 2 tane yap maliyeti hiçbirşey tutmazki 
Ne yapayım Mesut'um, genetiğim öyle. Pimpirikliyim.

Benim yaptığım devre tam istediğim şekil.
Özer beyin devresi çok iyi, ancak ben kapılara bağlamak istemiyorum.
Sürgü anahtarı arabana koymazsın diye ben pek değinmemiştim

, biraz kaba kaçabilir kullanımı.. Eğer son çizdiğin devre mantığını kullanacaksan , kondansatöre giden + hattı önceki şemada olduğu gibi bir diyot üzerinden geçirip bağlaman doğru olur. Ayrıca röle uçlarına da ters bir 1n4148 bağlarsan doğru olur.
Kolay gelsin.
Sürgü anahtarı arabana koymazsın diye ben pek değinmemiştim
, biraz kaba kaçabilir kullanımı.. Eğer son çizdiğin devre mantığını kullanacaksan , kondansatöre giden + hattı önceki şemada olduğu gibi bir diyot üzerinden geçirip bağlaman doğru olur. Ayrıca röle uçlarına da ters bir 1n4148 bağlarsan doğru olur.
Kolay gelsin.
Eftal abi, kullanacağım anahtar aşağıdaki gibi olacak (bulabilirsem tabii), sürgülü çirkin duracak, haklısın. Diyotlar konusunda da haklısın. (diyotları ekledim şemaya)
Onu düşünemedeim, ters besleme yapacak. Sağlam olsun diye 1N4001 ve ya 1N4007 da olabilir sanırım.

http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-arac-elektronigi-katlanir-ayna-uzaktan-kumanda-kontrol-modulu-58373962/detay
konyada bir arkadaş bu devreyi yapmış satıyor
Ahmet bey; Bu arkadaşın ürününde manuel kontrol yok. Sadece otomatik. Yani istesen, düğmeye basarak manuel kapatamıyorsun.
Ben irtibata geçmiştim onunla.
Eftal abi, kullanacağım anahtar aşağıdaki gibi olacak (bulabilirsem tabii), sürgülü çirkin duracak, haklısın. Diyotlar konusunda da haklısın. (diyotları ekledim şemaya)
Onu düşünemedeim, ters besleme yapacak. Sağlam olsun diye 1N4001 ve ya 1N4007 da olabilir sanırım.

Ahmet bey; Bu arkadaşın ürününde manuel kontrol yok. Sadece otomatik. Yani istesen, düğmeye basarak manuel kapatamıyorsun.
Ben irtibata geçmiştim onunla.
o arkadaşdan ben ısınmayan amerikan park almıştım ,adam gerçekten argeci istediğiniz özelliği ekleyebilir
Konuyu yeni gördüm.
Ürettigim modülde artık manuel açıp kapatma özelligi var.Hem kumanda ile hem de elle açılıp katlanabiliyor.
Manuel açıp kapatma saglamak için modülden 1 metre kablo uzatıp bu kabloya bir tane buton ekledim.Butona basınca aynalar açıksa kapanıyor,kapalıysa açılıyor.Ve butonu elinizin ulaşabilecegi istediginiz yere gizleyebilirsiniz.Fakat katlanır ayna motor uçları joystikten tamamen ayrılıp modüle baglandıgı için artık aynalar joystikten açılıp katlanmıyor yalnızca butonla açılıp katlanıyor.
Kombinasyonlar ise kişisel istege göre her türlü ayarlanabilir.İster kontak kapanınca aynalar kapanır,ister kapılar kilitlenince.Ve bütün bu işlemler ancak yazılımlı bir modül ile problemsiz çalışabiliyor.Yazılımsız bir devre ile problem çıkar.
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-arac-elektronigi-katlanir-ayna-uzaktan-kumanda-kontrol-modulu-58373962/detay
konyada bir arkadaş bu devreyi yapmış satıyor
Konuyu yeni gördüm.
Ürettigim modülde artık manuel açıp kapatma özelligi var.Hem kumanda ile hem de elle açılıp katlanabiliyor.
Manuel açıp kapatma saglamak için modülden 1 metre kablo uzatıp bu kabloya bir tane buton ekledim.Butona basınca aynalar açıksa kapanıyor,kapalıysa açılıyor.Ve butonu elinizin ulaşabilecegi istediginiz yere gizleyebilirsiniz.Fakat katlanır ayna motor uçları joystikten tamamen ayrılıp modüle baglandıgı için artık aynalar joystikten açılıp katlanmıyor yalnızca butonla açılıp katlanıyor.
Kombinasyonlar ise kişisel istege göre her türlü ayarlanabilir.İster kontak kapanınca aynalar kapanır,ister kapılar kilitlenince.Ve bütün bu işlemler ancak yazılımlı bir modül ile problemsiz çalışabiliyor.Yazılımsız bir devre ile problem çıkar.
Bu iş için bu kadar para vermeye gerek yok.
Ben OKY olduğu için devre çizmiştim. Yoksa hazır alıp takacam diyenler için bu işi gören üstelik rölesiz, elektronik kontrollü, düğme ve uzaktan kumanda ile tüm fonksiyonları kontrol edeni zaten var. 17USD fiyatla satılıyor. Alıp sadece düğme kablolarına (açma-kapama) ve kapı kilit tetiğine bağlıyorsunuz bitiyor. 5 kabloya bağlayarak 5-10dk.da montajı yapılıyor.
Zaten sahibindende satılan modülde ayna açma kapama süresi diye bir şeyden bahsediliyor. Bizim aynalar için böyle bir kavram yok. Devre kesici kontaklarla bu iş ayna içinde hallediliyor.
Eftal abi, kullanacağım anahtar aşağıdaki gibi olacak (bulabilirsem tabii), sürgülü çirkin duracak, haklısın. Diyotlar konusunda da haklısın. (diyotları ekledim şemaya)
Onu düşünemedeim, ters besleme yapacak. Sağlam olsun diye 1N4001 ve ya 1N4007 da olabilir sanırım.

Ahmet bey; Bu arkadaşın ürününde manuel kontrol yok. Sadece otomatik. Yani istesen, düğmeye basarak manuel kapatamıyorsun.
Ben irtibata geçmiştim onunla.
Bu tip tek kontaklı komütatör ile yapılamaz. Çünkü açma-kapama sırasında + ve - uçlar karşılıklı yer değiştiriyor.
Röle bobin uçlarına ters diyod sadece hızlı çalışan anahtarlama devrelerinde rölenin daha hızlı (kolay) bırakması için (bobin üzerindeki ters endüktif gerilimin boşalması için) bağlanır. Buradaki devrede böyle bir durum olmadığı için diyoda gerek yoktur, fuzulidir.
Bu arada bir hatırlatma yapayım.
Corolla için otomatik cam kapatma modülü getirttiğimi başka bir konuya yazmıştım. (Şimdi bulamadığımdan buraya ekliyorum.) Servislerde kablo çekilip, kesilip bağlanan modeli vardı. Benim getirttiklerimde sadece sürücü kapısı içinden soket çıkart-tak yapılarak monte ediliyordu.
Servislerin de bu modülden takmaya başladığını duydum. Dün servis teknisyenine taktıklarınızdan sorunlu olan şikayet gelen oldu mu diye sordum. 2011 corolla'da bazen tüm camları kapatmadığı şikayeti varmış.
Servis dikkat etmemiş ama bu sorun sadece 4lü flaşörler açıkken kapılar kilitlendiğinde oluyor.
Modülün kendi kılavuzunda ve Toyota'nın servislere gönderdiği montaj talimatında besleme elektriği kapı içinden veya sürücü tarafındaki elektrik panosundan alınacağı yazıyor. Bu nedenle flaşörün oluşturduğu dalgalanma (ripple) modülün saçmalamasına neden oluyor. Bu durumun ayna kapatma modülünde de sorun çıkartması muhtemeldir.
Sonradan modül taktırıp böyle sıkıntı yaşayanların modül besleme elektriğini doğrudan aküden çekmeleri gerekmektedir. (Aküye bağlanan uca da bir sigorta takılmalıdır.)
(Servisin arızayı gideremediği araçlarda bu şekilde düzelttiğimiz oldu.)
Bu tip tek kontaklı komütatör ile yapılamaz. Çünkü açma-kapama sırasında + ve - uçlar karşılıklı yer değiştiriyor.
Röle bobin uçlarına ters diyod sadece hızlı çalışan anahtarlama devrelerinde rölenin daha hızlı (kolay) bırakması için (bobin üzerindeki ters endüktif gerilimin boşalması için) bağlanır. Buradaki devrede böyle bir durum olmadığı için diyoda gerek yoktur, fuzulidir.
Özer hocam,
Sadece böyle anahtar ile değil. Devre bu konuda.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=43537.msg595550#msg595550